Krisen kradser i det nordlige Madrid

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #61 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Krisen kradser i det nordlige Madrid
Offensivt fungerede vores spil bare ikke igår, grund til det kan også være at et par af spiller er elendig i kombinations spil.
For at nævne nogen, Arbeloa kommer aldrig med noget offensivt og er alt alt for langsom, benzema jah manden ligner en der ryger fed hverdag, coentrao altid over tændt , khedira kan simpelthen ikke spille første gangs aflevering .

Vi har bruge for at spille med carvajal så der kan blive plads til di maria eller bale, og Marcello som skaber plads til Ronaldo.
På midtbane synes jeg at vi skal spille med modric , alonso og khedira , og khedira akal bare blive foran foravaret Istedetfor at løbe med frem som aldrig føre til noget.

Endelig synes jeg at op foran skal vi droppe benzema og lade isco spille centralt lidt tilbage trukket og foran tremænds midtbane, med ronaldo og bale på kanterne, og når ronaldo løber i feltet så kan isco går over på hans plads i den tid.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Pepe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #62 af asp3200
Man kunne evt stille op sådan her:

Lopez
carvajal varane(når han er klar) Ramos Marcelo
llarra
khedira modric
isco bale
ronaldo
masser af wing overlap og hvis det ikke holder med Ronaldo på top, så ud med Bale og giv morata chancen på top. Benzema orker det jo ikke som det ses tydeligt.

Vi bør aldrig blive overmatchet på den midtbane.

9 år 1 måned siden #63 af Raúl Madrid
www.marca.com/videosmarca/?v=v7izT3ATQwU

Tror egentlig Pepe prøver at fortælle Benzema hvad alle tænker om ham. Nemlig at hans attitude er helt forkert.

9 år 1 måned siden #64 af BBB

Raúl Madrid skrev: www.marca.com/videosmarca/?v=v7izT3ATQwU

Tror egentlig Pepe prøver at fortælle Benzema hvad alle tænker om ham. Nemlig at hans attitude er helt forkert.

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrér for at se det.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved BBB.

9 år 1 måned siden #65 af Hala Madrid!
Hvor mange er set egentlig, der ligesom mig mener, at dette ikke er sportslig krise (for det har vi vel været i lige siden, vi vandt ligaen forrige sæson. Sidste sæson var vi også vidne til spillemæssige skandaler i vigtige kampe)?

Er jeg virkelig den eneste Real Madrid supporter, som mener, at dette er en institutionel krise? Er jeg den eneste til at erkende, at Real Madrid de sidste 10 år er blevet kendt for at hente spillere frem for at vinde trofæer og spille flot fodbold? Er jeg den eneste, som synes, at det er direkte idiotisk, at der ikke engang var nogle kandidater til businessmanden Perez, som har ødelagt al sportslig fokus i klubben?

Er der virkelig så lidt selvindsigt og anerkendelse af, at de sidste 10 år har vi været til grin rent sportsligt?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #66 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Krisen kradser i det nordlige Madrid

Hala Madrid! skrev: Hvor mange er set egentlig, der ligesom mig mener, at dette ikke er sportslig krise (for det har vi vel været i lige siden, vi vandt ligaen forrige sæson. Sidste sæson var vi også vidne til spillemæssige skandaler i vigtige kampe)?
Er jeg virkelig den eneste Real Madrid supporter, som mener, at dette er en institutionel krise? Er jeg den eneste til at erkende, at Real Madrid de sidste 10 år er blevet kendt for at hente spillere frem for at vinde trofæer og spille flot fodbold? Er jeg den eneste, som synes, at det er direkte idiotisk, at der ikke engang var nogle kandidater til businessmanden Perez, som har ødelagt al sportslig fokus i klubben?

Er der virkelig så lidt selvindsigt og anerkendelse af, at de sidste 10 år har vi været til grin rent sportsligt?

Jeg tror ikke at du er den eneste, under Perez, s tid har der vært for mange beslutninger der har handlet om penge end om sportslig succes.

9 år 1 måned siden #67 af asp3200
Er vel også egentlig første gang i 10 sæsoner at der endelig er et projekt som ikke kulminere i denne sæson, men i næste med unge spillere, spansk for det meste og nyt spil system.

Så krise er det ikke, tror bare vi skal have tålmodighed for fremtiden ligger i vores hænder med den unge trup vi har som har så meget kvalitet de næste 6-7 år.

Ligaen vinder vi ikke i hvert fald. Men jeg er optimistisk omkring efter december at holdet finder sin stil under Ancelotti og vi får smilet tilbage.

Og det kommer fra mig som er så skide irriterende negativ at høre på :)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, rezamadridista, MMM

9 år 1 måned siden #68 af Siempre fiel
@Dios

Jeg er egentlig meget enig i meget af det du skriver. Jeg er i bund og grund oz rigtig ærgerlig over at man smider guld på gaden i form af Özil og han ku måske endda ha fungeret sammen med Isco omend jeg stadig ser et problem i at Özil røg ud på kanten.

Vi er nok uenige om Khediras kvalitet og jeg må jo erkende at jeg ik har set noget som helst i Illarra, men det ka self sagtens bunde i at jeg kun har set ham tumpe rundt for Real Madrid.

Vi er til gengæld enige om at der bestemt er noget galt rent taktisk - og at problemerne uden tvivl stikker meget dybere end blot hvilke navne man henter ind for der er jo ingen tvivl om at vi med den nuværende trup (eller sidste sæsons) burde spille 100 gange bedre end vi gør - selv Auri ku vel få mere ud af den nuværende trup end Carlo formår. Men når du begynder på dit "du er én af dem der bare vil ha nye verdensstjerne når det ik kører", så blir det altså en smule skingert at høre på. Jeg havde hjertens gerne bare beholdt Özil og Higuaín (og smidt Benzema af helvede til!!) - jeg havde ik behov for en ny angriber hvis jeg havde ku vælge. Jeg havde egentlig kun ét rigtigt stort ønske og det var at man totalt omsadlede på den centrale midt i form af f.eks. en Vidal og/eller Pogba. Men hvis det er hva du mener med at "hente nye verdensstjerner ind", så fred være med det. Jeg er jo desværre ik en del af den økologiske bølge som elsker spillere som Illarra nærmest alene fordi han er spansk og ukendt/ikke en "verdensstjerne" - og så er det åbenbart helt ok, ja nærmest cool, at fyre 40 mio af efter sådan en som ham!

Jeg havde sagtens ku undvære Bale, hvis man bare havde koncentreret sig om den centrale midt, men jeg havde intet problem med at man købte Bale, da en spiller af den kaliber ik ligefrem bør skade noget som helst hold - havde dog ik set komme at Özil ville ryge på den konto og det var da self en streg i regningen. Men igen, hvis du vil ha mig til at fremstå som en fanboy fordi jeg er af den overbevisning at retningen klubben sku ha gået i var Vidal/Pogba/Verratti-vejen og ik stå-fodbold-vejen med Xabi/Illarra og den tonstunge kampvogn Khedira, så må du synes sådan. Men ellers er vi dog enige noget af vejen.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

9 år 1 måned siden #69 af rezamadridista

BBB skrev:

Raúl Madrid skrev: www.marca.com/videosmarca/?v=v7izT3ATQwU

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrér for at se det.

Tror jeg ikke. Jeg tror han peger ude mod omklædningsrummet og siger "vi tager den dernede" eller sådan noget.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

9 år 1 måned siden #70 af MMM

Siempre fiel skrev: @Dios

Jeg er egentlig meget enig i meget af det du skriver. Jeg er i bund og grund oz rigtig ærgerlig over at man smider guld på gaden i form af Özil og han ku måske endda ha fungeret sammen med Isco omend jeg stadig ser et problem i at Özil røg ud på kanten.

Vi er nok uenige om Khediras kvalitet og jeg må jo erkende at jeg ik har set noget som helst i Illarra, men det ka self sagtens bunde i at jeg kun har set ham tumpe rundt for Real Madrid.

Vi er til gengæld enige om at der bestemt er noget galt rent taktisk - og at problemerne uden tvivl stikker meget dybere end blot hvilke navne man henter ind for der er jo ingen tvivl om at vi med den nuværende trup (eller sidste sæsons) burde spille 100 gange bedre end vi gør - selv Auri ku vel få mere ud af den nuværende trup end Carlo formår. Men når du begynder på dit "du er én af dem der bare vil ha nye verdensstjerne når det ik kører", så blir det altså en smule skingert at høre på. Jeg havde hjertens gerne bare beholdt Özil og Higuaín (og smidt Benzema af helvede til!!) - jeg havde ik behov for en ny angriber hvis jeg havde ku vælge. Jeg havde egentlig kun ét rigtigt stort ønske og det var at man totalt omsadlede på den centrale midt i form af f.eks. en Vidal og/eller Pogba. Men hvis det er hva du mener med at "hente nye verdensstjerner ind", så fred være med det. Jeg er jo desværre ik en del af den økologiske bølge som elsker spillere som Illarra nærmest alene fordi han er spansk og ukendt/ikke en "verdensstjerne" - og så er det åbenbart helt ok, ja nærmest cool, at fyre 40 mio af efter sådan en som ham!

Jeg havde sagtens ku undvære Bale, hvis man bare havde koncentreret sig om den centrale midt, men jeg havde intet problem med at man købte Bale, da en spiller af den kaliber ik ligefrem bør skade noget som helst hold - havde dog ik set komme at Özil ville ryge på den konto og det var da self en streg i regningen. Men igen, hvis du vil ha mig til at fremstå som en fanboy fordi jeg er af den overbevisning at retningen klubben sku ha gået i var Vidal/Pogba/Verratti-vejen og ik stå-fodbold-vejen med Xabi/Illarra og den tonstunge kampvogn Khedira, så må du synes sådan. Men ellers er vi dog enige noget af vejen.

Jeg er noget mere optimistisk end du hvad angår Ancelottis kvaliteter, men jeg kan kun give dig helt ret omkring midtbanen. Jeg går og glæder mig til Alonsos tilbagekomst - det var ikke ligefrem det jeg havde håbet på i slutningen af sidste sæson.

• muddi
  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #71 af muddi
Besvaret af muddi på emne Krisen kradser i det nordlige Madrid
Der er jo mange ting, som er galt. Det man i det mindste kunne elske Mourinho for var at han kunne få noget gejst og kampånd ind i holdet. Jeg ved da godt, at det tager lang tid før holdet, har nået deres toppunkt, og kræver overhovedet ikke smukt spil på dette tidspunkt, men det at kæmpe som et hold, det kræver man i det mindste.

Hvis vi såfremt skal spille med en offensiv bestående af Ronaldo-Benzema-Bale, så er det vigtigt at vi har offensive backs. Det er ærgerligt at vi mistede Özil, for han ville have været perfekt på det her hold, og han var netop den som, i mine øjne, skulle ligge imellem modstandernes midtbane og forsvar. Men nu, hvor han er gået så må man finde en ny måde at angribe på. Midtbanen bliver nød til at være med Illarra-isco-modric eller casimiro-modric-isco. En midtbane bestående af Illarra-khedia-modric vil være for tung og der vil være alt for lidt kreativitet.

Hvis vi kigger på sæson indtil videre og de spiller vi hår så kan vi ikke spille det småspil som vi gerne vil, uden de offensive backs. Ronaldo og bale har ikke deres forcer i småspillet, men de er ekstrem gode til at modtage bolden i løb og til at tage meget af opmærksomheden. De offensive backs var ikke på banden imod atl. madrid og dette kunne klart ses i spillet. Der var ikke nogle overlap, hvilket gjorde at Ronaldo/Di maria/bale skulle igennem 2 mand hver gang! og dette kan de ikke gøre hele tiden.
Backsene er med til at gøre spillet breder, og dette er mere end nødvendigt, når ronaldo og bale mest af alt søger midten.
En anden ting er at det i atl. kampen så ud til, det meste af kampen, ramos og pepe var vores defensive midtbanemand og at det skulle være dem som skulle bygge spillet op. Så er spørgsmålet bare, hvor er vores midtbane til at bygge spillet op?

Jeg stopper nu, før at det bliver for langt. Men vi har brug for at HELE holdet kæmper! Ikke at ronaldo/bezema bare går tilbage, og nogle af de andre bare spadsere hele vejen tilbage.

9 år 1 måned siden #72 af Dios
Siempre fiel #68.

For mig at se kunne Isco ligeså godt have haft udgangspunkt på kanten. Spørgsmålet er ikke hvordan de passer ind i tal kombinationerne, men hvordan de ville bevæge sig og løbe for hinanden. Fælles for dem begge havde været, at Arbeloa ikke skulle spille højreback længere, da det vil kræve et godt stykke arbejde offensivt, men Özil er solgt, og sådan er det desværre.
Noget andet er, at jeg fra start mente konkurrencen ikke ville være holdbar, og derfor var ekstra modstander af et Bale køb, for jeg vidste godt det ville gå udover Özil efter Ancelotti spillede Isco så defensivt som han gjorde, og stadig gør.
At Di María vil tage kampen op er fint nok, men utrolig naivt, for han har jo ikke en jordisk chance overfor Bale. Bale bliver en hellig ko i Real Madrid, og når han kommer i form, så er han stort set urørlig på den højrekant.

Vi er meget uenige om Khedira's kvalitet, og har vi altid været :) Og fred være med det. Illarra skal først lige igang, og at du dømmer ham ud fra prisen er jo egentlig ikke fair. Fint du hellere havde set Vidal eller Pogba, og er da enig på mange punkter angående dem, men de er langt mere offensive end netop Illarra, så det er lidt søgt synes jeg.
Det er Perez problem hvad han betaler for spillerne, og ikke spillerne selv der bestemmer deres pris. Illarra skal spilles ind på et ustabilt hold, og spiller den klart sværeste position på banen, og så for Real Madrid, som ikke er kendt for og være fremragende defensivt. Giv nu lige manden en chance.

Angående det med verdensstjerner så bunder nok nok også ud i, at du var klar fortaler for Bale, fordi en spiller med så meget kvalitet ikke bør skade et hold. Derudover er vi bare ekstremt uenige om Khedira's kvaliteter og jeg mindes også du ikke var stor fan af Modric. Dine begrundelser omkring Bale skræmte mig, og gør det egentlig stadig. For han bliver jo hentet på hans individuelle kvaliteter og ikke hvilke kvaliteter holdet mangler. Fanboy eller ej er jeg ikke mand til og bedømme, så den står du selv for :)

Jeg tror du skærer alle over en kam, når du gentagende gange skriver noget á la: "Jeg er jo desværre ik en del af den økologiske bølge som elsker spillere som Illarra nærmest alene fordi han er spansk og ukendt/ikke en "verdensstjerne" - og så er det åbenbart helt ok, ja nærmest cool, at fyre 40 mio af efter sådan en som ham!".

Jeg er faktisk rigtig ligeglad om spilleren er dansk, brasiliansk, spanier eller noget helt fjerde. Fordelen ved og hente spanske spillere er, de kender sproget, de kender ligaen, er som regel gode tekniske, og specielt de seneste 5-6 år har produceret nogle af de absolut bedste spillere på markedet.
Jeg er heller ikke selv fan af dem, som mener vi skal købe spansk bare fordi vi er en spansk klub. Og jeg var da også selv lidt i tvivl, om hvem jeg helst ville have haft til klubben af Illarra eller Verratti, men den ene ville til Real Madrid, og den anden ville ikke, og har vist nok lige forlænget sin kontrakt. Faktisk ville jeg hellere have haft Gündoğan af alle, men jeg er stadig af den overbevisning han bliver hentet til sommer.
Nu ved jeg ikke om der skulle lægge noget bag det, men Ancelotti nævnte han ikke ville tage spillere med sig fra Psg af, så Verratti var vel ikke god nok i hans øjne, og sagde måske, måske ikke god for Illarra.

Og igen jeg mener også Illarra blev købt for overpris, så lad nu vær med og fyr det af til mig :) Jeg forstod godt hvorfor man købte ham, også til overpris, men derfor var det jo stadig overpris han blev købt for.

For en god orden skyld, hvordan ville dit "drømmehold" så se ud? Altså realistisk, men vil godt vide hvem på holdet du ville skifte ud, og med hvem? :) Evt. også hvilken opstilling.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

Leveret af Kunena Forum
Annonce