Krisen kradser i det nordlige Madrid

9 år 1 måned siden #73 af Realmadrid94

Dios skrev: Og fred være med det. Illarra skal først lige igang, og at du dømmer ham ud fra prisen er jo egentlig ikke fair.

Hvordan skal man ellers bedømme en spiller? En fan har jo ikke behov for at høre om økonomien i klubben, vores fokus ligger ovre ved det sportslige. Når vi så hører at en spiller, som er relativt uprøvet i en storklub bliver købt for 200+ mio. så har vi sku også en holdning. Han skal præstere fra dag et. Ja, gu er det hårdt, og gu er det synd, men man sidder altid med en følelse af ''fiasko''. Kun Ronaldo har været pengene værd fra dag 1. Zidane spillede skidt i et halvt år, og præsterede egentlig bedst mod Leverkusen. Figo havde det også svært i starten. De blev begge rigtig gode, men de var jo rimelig middelmådige i starten. Illarra bedømmes vel udfra samme punkt som alle andre: Pris og muligvis også tidligere meritter.

Det er vel ligesom et spil. Rigtig godt til 100 kr, men ekstremt kedeligt hvis det kostede 500 kr. (Call of Duty og Battlefield kan nævnes.)
Hope you see my point.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #74 af Daniel
Jeg tog i hvert fald også mig selv i at tænke: "Er Illarra virkelig 200+ værd?".

Der er dog andre ting, som er mere bekymrende, end det faktum, at Illarra ikke præsterede i lørdags.

9 år 1 måned siden #75 af Dios

Realmadrid94 skrev:

Dios skrev: Og fred være med det. Illarra skal først lige igang, og at du dømmer ham ud fra prisen er jo egentlig ikke fair.

Hvordan skal man ellers bedømme en spiller? En fan har jo ikke behov for at høre om økonomien i klubben, vores fokus ligger ovre ved det sportslige. Når vi så hører at en spiller, som er relativt uprøvet i en storklub bliver købt for 200+ mio. så har vi sku også en holdning. Han skal præstere fra dag et. Ja, gu er det hårdt, og gu er det synd, men man sidder altid med en følelse af ''fiasko''. Kun Ronaldo har været pengene værd fra dag 1. Zidane spillede skidt i et halvt år, og præsterede egentlig bedst mod Leverkusen. Figo havde det også svært i starten. De blev begge rigtig gode, men de var jo rimelig middelmådige i starten. Illarra bedømmes vel udfra samme punkt som alle andre: Pris og muligvis også tidligere meritter.

Det er vel ligesom et spil. Rigtig godt til 100 kr, men ekstremt kedeligt hvis det kostede 500 kr. (Call of Duty og Battlefield kan nævnes.)
Hope you see my point.

Du lægger ud utrolig modsigende ud. Du skriver hvordan man ellers skal bedømme en spiller, altså udfra prisen han er blevet købt for, men lige efter skriver du, vi fans ikke har behov for at hører om økonomien i klubben, og bedømmer udfra det sportslige. Fortæl mig lige engang hvordan det hænger sammen? :)

Jeg har ikke et behov for og dømme en spiller efter tidligere bedrifter, salgspris og slet ikke efter din typiske Real Madrid mentalitet med spillerne skal præstere fra dag 1 af.
Når jeg er skeptisk overfor en spiller, så er det primært kun, hvis jeg mener spillerne bliver købt af forkerte årsager. Bale er det perfekte eksempel på det. Det endte oven i købet ud med en af vores bedste spillere forlod os.

Men igen synes jeg du virker meget modsigende. Spillerne skal præstere for dag 1 af mener du, men samtidig nævner du nogle af vores bedste spillere igennem tiden, og de præsterede netop ikke fra dag 1 af, som du selv skriver. Måske er det mig, men forstår ikke din pointe. Og for mig virker det total modsigende!

Forstår dog din pointe med spillet. Lad mig komme med et andet eksempel som sætter det lidt i perspektiv. Du lytter til en sang. I starten fanger den dig ikke, og du synes den er dårlig. Du hører den et par gange til, og med tiden fanger den dig, og du har ændret holdning, og synes ligepludselig den er fantastisk.
Sådan skal du bedømme en spiller i Real Madrid, og hvor var det dog heldigt, at vi gav Zidane og Figo lidt mere tid, og ikke solgte dem i januar transfervinduet.

Btw. så vil jeg mene at L. Ronaldo slog sit navn pænt fast fra dag 1 af ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Dios.

9 år 1 måned siden #76 af Hala Madrid!
Asp3200
Det passer jo ikke, at det er første gang Real Madrid har haft ungdommen og sportsligt fundament for de næste år. Vi havde det med Capello i 06, men med bedste Perez stil blev dette smadret. Beviset for, at Capello havde bygget et reelt fundament bevises af det faktum, at holdet stadig kunne vinde ligaen året efter på trods af en b-træner som Schuster ved roret. Næste sæson havde vi fortyndet Capellos fundament nok ud. Og vi har haft ungt blod og masser af talentfuld potentiale i truppen hvert eneste år. Det sidste Real har manglet de sidste ti år, er raw young talent. Vi har badet i det.

I er fortrøstningsfulde om den skandaløse indsats på banen disse dage fordi, at vi muligvis kan blive gode, fordi vi har et ungt hold. I glemmer dog, at der er nogle betingelser for, at gå fra potentiale til succes. Det kommer ikke med tiden alene. Real Madrid opfylder ingen af de betingelser for det, der skal til for, at vores unge spillere kan løfte holdet om nogle år. Altid ender det ud i umotiverede stjernespillere, som ikke føler ansvar for noget som helst ud over deres egen karriere. Dette har ikke noget med træneren, spillernes talent, spillestil eller opstilling at gøre. Grunden til, at vores spillere ikke har noget imod at tabe i den hvide trøje, er fordi klubben bliver drevet som en virksomhed og ikke en fodboldklub. Selv træneren er ansat udefra. Og så klager vi over manglende figthervilje og ansvarsbevidsthed hos vores spillere. Hvilket eksempel har de at følge på trænerbænk (en assistentræner har minimal indflydelse på, hvordan en klub ledes og kan kun hjælpe en enkelt spiller af gangen) og ledelse? Idioter som ikke har andet end dollartegn i øjnene.

Dette et ikke noget personligt, men du forekommer mig som naive og så desperat tørstige efter gode nyheder, at du og alle andre i dette forum har lukket øjnene for, at vores klub er i fundamentalt store problemer og at 10 år mere som de foregående kan resultere i, at vi bliver overhalet, hvad angår antal titler i alt. Den vigtigste brik i vores identitet. Når Dortmund ydmyger os tre kampe i træk (den sidste så meget, at det er skamfuldt) eller at Barcelona rundbarberer os med tenniscifre, så finder vi og alle de nye medløberfans trøst i, at vi betaler overpris for spillere som Kaka, Ronaldo, Bale osv. Perez ved dette. At Real fans er ligesom en kone, som får smykker af sin mand, når han har opført sig som en idiot.

Lad mig sige det rent: Det Real Madrid, jeg ser i dag samt dets fans får mit blod i i kog og mit hjerte er fuldt af had mod dens system, udvikling og spillere (fordi ingen af vores ledere og stjernespillere er fra eget akademi - en målmand er ingen leder i Real Madrids måde at være et hold på, hvilket er tydeligt på den aldrig -eksisterende kommunikationen mellem Casillas/Lopez og forsvaret
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 1 måned siden #77 af Siempre fiel
@Dios Igen, jeg er egentlig ik så uenig i dig i de fleste punkter og ka sagtens følge dine holdninger og argumenter. Jeg tror egentlig mere det er et spørsgmål om hvilken vinkel man vælger at anlægge på tingene.

Dios skrev: For mig at se kunne Isco ligeså godt have haft udgangspunkt på kanten...

Du har ret, jeg tror oz godt det ku ha virket med Isco ude på højrekanten, men jeg er bare ik umiddelbart vanvittig begejstret for det her med at placere en spiller ude på kanten som har sin styrke centralt - bare for at få ham til at passe ind i et system. Så tænker jeg at man har valgt det forkerte system - eller købt den forkerte spiller.

Dios skrev: At Di María vil tage kampen op er fint nok, men utrolig naivt, for han har jo ikke en jordisk chance overfor Bale. Bale bliver en hellig ko i Real Madrid, og når han kommer i form, så er han stort set urørlig på den højrekant....

Enig i at Bale sikkert blir en hellig ko og kampen er ulige nærmest ligegyldigt hvorn Bale præsterer og det er næsten det værste ved den pris man har betalt for ham. Når det så er sagt, så er min holdning nok oz dén at Di Maria ik har en jordisk chance fordi han individuelt ganske enkelt er ringere end Bale og når man som Di Maria præsterer super i én kamp for så at brillere med et nærmest surrealistisk bundniveau de næste 4 kampe, så ska det blive svært at holde en startplads i Real Madrid.

Dios skrev: Vi er meget uenige om Khedira's kvalitet, og har vi altid været :) Og fred være med det. Illarra skal først lige igang, og at du dømmer ham ud fra prisen er jo egentlig ikke fair. Fint du hellere havde set Vidal eller Pogba, og er da enig på mange punkter angående dem, men de er langt mere offensive end netop Illarra, så det er lidt søgt synes jeg....

Du har fuldstændig ret - jeg "dømmer" ham hårdt og hurtigt. Det er ik fair at dømme ham udfra prisen, det er jeg klar over - og min dom over ham er bestemt hårdere pga den pris Florentino desværre betalte. Det er ik helt fair overfor Illarra som jo tydeligvis aldrig sku være handlet til bare halvdelen af den pris - men det kommer sig self af at jeg er pissearrig over at man betaler en pris for ham hvor man ku ha hentet nogle af verdens bedste spillere på positionen i stedet. Jeg har hele tiden erkendt at jeg intet kender til manden og jeg må derfor bare bedømme ham udfra hva jeg ser i Real Madrid - og her ligner han en spiller der er totalt overmatchet. Men jeg håber da virkelig at han pludselig blomstrer og viser potentialet - og til den tid er det sgu ligemeget om han kostede 15, 25 eller 38 mio - men lige nu er jeg virkelig bitter over et køb der virker skidt til en pris hvor man med garanti ku ha fået klasse, hvis man havde tænkt sig bedre om.

Dios skrev: Det er Perez problem hvad han betaler for spillerne, og ikke spillerne selv der bestemmer deres pris. Illarra skal spilles ind på et ustabilt hold, og spiller den klart sværeste position på banen, og så for Real Madrid, som ikke er kendt for og være fremragende defensivt. Giv nu lige manden en chance....

Indrømmet. Som ovenfor skrevet, så er det rigtigt nok ik fair at bedømme ham udfra prisen, men ligesom prisen betød rigtig meget for folk der var imod et Bale-køb, så betyder prisen self oz noget ifm Illarra og hans præstationer.

Dios skrev: Angående det med verdensstjerner så bunder nok nok også ud i, at du var klar fortaler for Bale, fordi en spiller med så meget kvalitet ikke bør skade et hold. Derudover er vi bare ekstremt uenige om Khedira's kvaliteter og jeg mindes også du ikke var stor fan af Modric. Dine begrundelser omkring Bale skræmte mig, og gør det egentlig stadig. For han bliver jo hentet på hans individuelle kvaliteter og ikke hvilke kvaliteter holdet mangler. Fanboy eller ej er jeg ikke mand til og bedømme, så den står du selv for :)

Jeg var fortaler for Bale mest af alt fordi vi spillede med en højre wing i Di Maria der notorisk havde underpræsteret i over et år. Jeg ka ik finde ét punkt hvor Di Maria er bedre end Bale, men jeg ka finde mange punkter hvor Bale er MARKANT bedre end Di Maria - derfor ka jeg ik rigtig se hva problemet med Bale er eller hvorfor det "skræmmer" dig at få en spiller ind som er bedre på samtlige parametre. Men havde godt nok regnet det for 100% sikkert at man smed Di Maria af h til når Bale blev købt - og jeg synes nu det er ærgerligt at vi stadig har Di Maria i truppen og ik Ozil, men det er desværre faktum.

Khedira, ja ham er jeg virkelig ik fan af. Ka sagtens se nogle kvaliteter i ham og tror faktisk godt han ku blive en vigtig brik på holdet, men savner at han virkelig sætter sig igennem og sætter sit præg som en dominerende force centralt. Nej, Modric var jeg vildt skuffet over sidste sæson - men selv om han heller ik endnu er helt op at ringe, så synes jeg da bestemt han har vist at han har nogle kvaliteter som berettiger en sikker startplads på det nuværende hold. Er da glad for at han har overbevist mig.

Dios skrev: Jeg tror du skærer alle over en kam, når du gentagende gange skriver noget á la: "Jeg er jo desværre ik en del af den økologiske bølge som elsker spillere som Illarra nærmest alene fordi han er spansk og ukendt/ikke en "verdensstjerne" - og så er det åbenbart helt ok, ja nærmest cool, at fyre 40 mio af efter sådan en som ham!"....

Self generaliserer jeg, men det er tydeligt at det er helt uhyggeligt politisk korrekt at være fortaler for flere spanske spillere, helst af egen avl - og man må helst ik købe spillere der er "stjerner", det er bare SÅ uncool - vi ska helst hente spillere folk kun lige har hørt om, som en Gago der jo nærmest havde kultstatus på nærværende forum inden købet af ham. Det er sådan lidt groft sagt, det ved jeg godt. Og tro mig, jeg vil da ligesom alle andre rigtig gerne ha flere spanske spillere på holdet og hjertens gerne spillere af egen avl - jeg blev fan af Real da La Quinta del Buitre var stammen på holdet og man kun måtte bruge 3 udlændinge, så jeg behøver ik 11 verdensstjerner for at elske min klub. Men jeg hader bare den mantra med at bare det er spansk og evt hjemmeavlet, så er det oz præcis rigtigt for Real Madrid - og det synes jeg desværre skinner igennem lidt for tit. Og med Illarra-købet der synes jeg bare personligt man gik lidt for langt i jagten på at gøre holdet mere spansk.

Dios skrev: Fordelen ved og hente spanske spillere er, de kender sproget, de kender ligaen, er som regel gode tekniske, og specielt de seneste 5-6 år har produceret nogle af de absolut bedste spillere på markedet.

Køber man de rigtige, som jeg da ka konstatere at man tydeligvis har gjort i tilfældet med Isco, så er det jo smukt. Men man behøver bare ik jagte det for enhver pris som man ka frygte man har gjort i tilfældet Illarra (men indrømmet, det er meget tidligt at vurdere om det blir et godt køb på lang sigt).

Dios skrev: For en god orden skyld, hvordan ville dit "drømmehold" så se ud? Altså realistisk, men vil godt vide hvem på holdet du ville skifte ud, og med hvem? :) Evt. også hvilken opstilling.

Realistisk set ville jeg gerne skifte ud på 3 pladser, så opstillingen hed:

Iker
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo
Fellaini, Vidal
Bale, Isco, Cristiano
Higuaín

Carvajal er self et stretch på et egentligt "drømmehold", men da det ik ligefrem vælter med oplagte kandidater rundt omkring (som jeg kender til i hvert fald), så er jeg egentlig tilfreds med forsvaret.

Fellaini ka spille relativt offensivt, men jeg synes han er fantastisk når han ligger lige foran forsvaret - han har kæmpe fysik og et fremragende hovedspil. Det ku oz være en J. Martinez, men synes ik han er helt så fremragende som Fellaini. Vidal er selvskrevet som det mest oplagte eksempel på en moderne midtbanespiller som ka arbejde begge veje, med stor fysik og samtidig fremragende teknik. To spillere der ka arbejde begge veje, men har stor fysik og ka dominere centralt.

Offensiven burde egentlig være på plads, hvis man havde beholdt Higuaín - håber nogle gange stadig det er et mareridt at vi solgte ham mens vi beholdt Benzema!! Men ellers ku det self oz være en anden spydspids af stor kvalitet; Cavani, Zlatan, Suarez, Lewandowski og der er sikkert andre.

Midtbanesammensætningen er self svær - fordi det ka være svært at forudse hvorn balancen vil være. Synes dog Fellaini er så eminent defensiv og Vidal så stærk allround - og begge dækker en enorm radius at jeg synes det ville være spændende med sådan en duo. Mit primære problem med de spillere vi har nu på positionen, Xabi, Illarra og Khedira (minus Modric - og evt oz Casemiro, men kender ham ik så godt endnu og Ancelotti gider tydeligvis ik bruge ham), er at de er enormt statiske og teknisk lidet imponerende. Og så er deres samlede målfarlighed under frysepunktet! Det er klart ik hverken deres primære eller sekundære opgave at høvle kasser i nettet, men det gør ik noget at der bare 1 eller 2 gange årligt kommer et mål fra den kant.

Et andet problem med de spillere vi har på den centrale midt pt er at de er så begrænsede i deres kvaliteter at man imo ska bruge 3 spillere til at udføre 2 virkelig gode spilleres job.

Khedira ka tilbyde fysik, hårdt arbejde og nogle løb frem i banen, men er ik dygtig nok til at placere sig rigtigt defensivt som man kendte fra en Vieira eller Makelele eller mange andre dygtige defensive midtbanespillere. Han sejler tit rundt og blir overspillet og derudover er han simpelthen så tonstung og stor i sine bevægelser, samtidig med at han er teknisk pivringe, dårlig med bolden og langsom som en skildpadde.

Xabi er fabelagtig til at vende spillet, har fremragende lange afleveringer og et fint blik for at få spillet til at flyde. Men han er langsom, ik god nok defensivt til at beskytte et forsvar uden hjælp fra en anden defensivt indstillet makker og så er han ingen trussel udefra.

Illarra kender jeg så ik så meget til, men han fremstår som en spiller der nærmest udelukkende kigger bagud når der ska afleveres og helst bare triller til nærmeste medspiller som Chr Poulsen altid gjorde. Han virker desværre bare defensivt ringere end selvsamme Chr Poulsen og han virker til at ha svært ved at placere sig og blir nemt overspillet. Derudover virker han angst og nervøs og har problemer med selv de mest simple bolde. Og umiddelbart bedømt virker han mindre målfarlig end John Faxe. Men jeg ser self frem til at se mere til hva han kan, for jeg er da overbevist om at han ka noget mere end han indtil nu har vist. Dog virker han for mig at se som en spiller der har en udtalt mangel på spidskompetencer og så er han desværre ligeså langsom som både Khedira og xabi.

Modric har et fremragende drive, et super blik for spillet, super teknik og et lækkert touch. Og så er han en fin bolderobrer og slet ik så dårlig defensiv selv om han er klejn og offensivt anlagt. En fremragende spiller som jo klart ska spille fast ved siden af en mere defensivt orienteret makker.

Casemiro har jeg svært ved at bedømme udfra det lidt jeg har set til ham.

Samlet set er problemet bare at ligegyldigt hvilken duo man sætter sammen, så synes jeg der mangler noget - simpelthen fordi de alle er så begrænsede, lige undtagen Modric som jo er fremragende til det han gør. Problemet er at der ik er en spiller der komplimenterer Modric rigtig godt. Xabis forcer ligger i at distribuere bolden - ligesom Modric' og sammen mangler de vel noget defensivt. Illarra ligner Xabi, bare dårligere. Khedira burde ku være makker til Modric, men imo er han bare ik god nok defensivt. Så jeg synes vi står med store problemer på den midtbane. Jeg håber at Xabi-Modric på overraskende vis ka blive løsningen, men jeg tvivler stærkt på det.

9 år 1 måned siden #78 af Dios
Siempre fiel skrev:

Du har ret, jeg tror oz godt det ku ha virket med Isco ude på højrekanten, men jeg er bare ik umiddelbart vanvittig begejstret for det her med at placere en spiller ude på kanten som har sin styrke centralt - bare for at få ham til at passe ind i et system. Så tænker jeg at man har valgt det forkerte system - eller købt den forkerte spiller.

Men at placere Bale på højrekanten er fint nok? :) Bale har spillet ligeså lidt på højrekanten som Özil har, men den traditionelle tanke omkring en spiller placeret på modsatte side af favorit benet kan man bare ikke stå for hehe. Prøv du og placer Navas i venstre siden :P

Enig i at Bale sikkert blir en hellig ko og kampen er ulige nærmest ligegyldigt hvorn Bale præsterer og det er næsten det værste ved den pris man har betalt for ham. Når det så er sagt, så er min holdning nok oz dén at Di Maria ik har en jordisk chance fordi han individuelt ganske enkelt er ringere end Bale og når man som Di Maria præsterer super i én kamp for så at brillere med et nærmest surrealistisk bundniveau de næste 4 kampe, så ska det blive svært at holde en startplads i Real Madrid.

Helt enig i Di María ikke har niveauet. Di María har dog et bedre blik for sine medspillere end Bale, men det lykkedes bare sjældent, da Di María også en fandens ustabil med sine afleveringer, men jeg vil alligevel gi Di María den.

Jeg stopper med og quote dig, så håber du kan følge med, men besvarer dig i rækkefølge af dit indlæg :)

Hvilke spillere tror du man ville kunne få til 240 mil. kr.? Vidal ville nok koste noget der minder om det dobbelte, og Fellaini som du nævner imponere godt nok heller ikke i United, og flere medier samt United fans var godt skuffet over købet af Fellaini, og specielt efter Arsenal fik Özil. 40 millioner kr. var Illarra dyrere, og personligt er jeg ekstremt glad for vi endte op med Illarra og ikke Fellaini, som er mere langsom end langsom, og heller ikke imponere mig rent teknisk.

Problemet er jo ikke, at folk synes man overhovedet ikke skal købe stjerner, men at man ikke skal erstatte stjerner med stjerner, fordi det ikke lige går helt optimalt. Vi har bare prøvet det så mange gange, og skifte den ene stjerne ud efter den anden, og det bunder altid ud i det samme. Spillerne vi sælger får succes andetsteds, og de spillere vi henter ind flopper mere eller mindre.
Derfor var det jo også på sin plads og prøve noget nyt.
De folk som har hungret efter spillere fra egen avl, samt vi ikke bare gik ud og købte den ene stjerne efter den anden, er jo egentlig godt tilfredse med truppen som den ser ud idag. Hvis vi lige ser bort fra Özil og Bale for mit eget vedkommende, men vi har jo verdensstjerner, spillere fra egen avl som har talentet vel og mærke, og talenter som forhåbentlig er kommende verdensstjerner.

Køber man de rigtige siger du, men det kan man jo ikke vide sig sikker på. Hvem siger ikke Illarra er den helt rigtige? Det siger du godt nok ikke, men det siger jeg :) Jeg sagde på forhånd jeg ikke regnede med Isco og Carvajal ville få en svær start i Real Madrid, for de havde klart talentet, niveauet, men vigtigst af alt, så var det typer vi savnede på holdet.
Carvajal har fået en sværere start end jeg lige havde regnet med, men det er nu også en stor mundfuld og spille for Real Madrid.
Og specielt i forsvaret, men Isco derimod har hjernet derud af. Det er nu bare ikke alle som bare går ind på et hold og klikker med det samme. Og derfor er det jo svært og vide om det er den rigtige.
Før vi købte Illarra der håbede jeg på vi købte en defensiv balance spiller, som kunne modtage bolden fra forsvaret af, og fordele den videre derfra. En rolle á la Busquets.

Jeg ville også elske og få Vidal til klubben, men jeg tror også bare, at grunden der gør ham så god, er hans meget frie rolle i Juventus. Han spiller på et hold hvor den defensive organisation er på plads, og han dermed har pladsen og sikkerheden til og gå med frem. Lidt samme rolle ser vi faktisk Khedira i på landsholdet, og netop på landsholdet virker han bare langt bedre end i Real Madrid, men de har også en stabil defensiv.
Vidal tror jeg bare ikke vil passe ind i en 2-mandsmidtbane. Han er for mobil, og hans makker skulle derimod være en typisk oprydder. Så vil der bare mangle noget i det opbyggende spil, og derfor er jeg også meget imod en 2-mandsmidtbane.
Vidal er en bedre spiller end Khedira ingen tvivl om det. Jeg tror bare ikke han alene er vejen til succes. Han blev total domineret og sat på plads i Bayern kampene.

Jeg er ellers enig angående Alonso. Derfor så jeg ham også blive solgt i sommers, og har egentlig altid ment han har været problemet på midtbanen og ikke Khedira.
Jeg har forklaret det tidligere, men jeg tror ikke på vi kan få en dynamisk, teknisk stærk midtbane med kun 2 inde centralt, som både skal fungere defensivt såvel som offensivt.
Jeg er kæmpe fan af modellen, en balance spiller, en felt-til-felt spiller og en mere kreativ spiller, men stadig meget dynamisk og hårdarbejdende defensivt.
Alonso/Illarra, Khedira/Vidal og Modric på den centrale midtbane. Den midtbane tror jeg ville være alt dominerende, men den er nok lidt urealistisk, da Isco skulle op og spille på den "højrekant" som Bale sidder solidt på når han er fit.
Endnu en grund til jeg var kæmpe modstander af et Bale køb. For min idé var slet ikke og bruge Di María, men derimod Isco og Özil.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Dios.

9 år 1 måned siden #79 af Siempre fiel
Jeg ka sagtens følge din betragtning omkring Bale og hans placering i højre side - for det er ret beset ik hans optimale position. Det er dog min betragtning at han trods alt passer bedre på højrekanten end Isco og især Özil, da han dog har spillet den med pæn succes tidligere.

Mht hvem man ellers ku ha fået for 32-38 mio Euro, så er jeg fuldstændig enig i at Vidal ik ku være købt for den pris - heller ik en J. Martinez f.eks. MEN når det så er sagt, så er jeg dog overbevist om at rigtig mange fremragende spillere ku ha været hente hvis vi taler en pris på op imod 40 mio - du får det næsten til at lyde som "hva ka man oz forvente at få for bare 40 mio Euro" :-)

Endelig så har jeg da samme reservationer omkring det "drømmehold" jeg stillede op. Jeg har oz mine tvivl om det lige ville ku fungere optimalt i praksis. Men det var nok et forsøg på at få proppet et par af de spillere jeg gerne så i klubben ind i det nuværende hold og ville da være rigtig ked af at sku lave et "drømmehold" uden Isco eller evt Bale. Men havde dog aldrig troet jeg sku komme til at savne Xabi i denne sæson, men lige nu virker han som det eneste håb for at få sat skik på den centrale midt. Ku dog virkelig godt bruge at vi rådede over en virkelig superweltklasse defensiv midtbanespiller.

9 år 1 måned siden #80 af El Rojo
Som jeg ser det er der kun én af vores centrale midtbanespillere der virkelig fylder defensivt og det er Khedira. Selvom Modric gør et fantastisk stykke arbejde, så er hans klejne størrelse imod ham når det kommer til de fysiske kampe rent defensivt. Når det så er sagt, så er jeg i tvivl om hvor meget jeg synes man bør lægge vægt på, at vi skal være i stand til at stå stærkt og organiseret i defensiven. Forstå mig ret, jeg er godt klar over at vi er nødt til at have noget balance på holdet, men med trænere som Capello, Mourinho og Ancelotti (ved godt det er meget tidligt) har vi stadig ikke formået at få tømret en solid defensiv sammen. Det er over min fatteevne hvorfor, det er bare som om at vi altid sejler defensivt.

Faktum er også, at Real Madrid i 95% af alle fodboldkampe vil være i offensiven og være det styrende hold der skal angribe. Derfor er jeg i tvivl om hvorvidt man skal 'spilde' en plads på Khedira, for jeg er enig i mange af de negative betragtninger der er blevet ytret om ham. Tung, usikker på bold osv.

Modric ved siden af Alonso eller Illara bagved Isco ville være optimalt for mig. Synes det er voldsomt at kritisere Illara så meget allerede, manden har spillet fire kampe, giv ham en chance. Ud fra hvad jeg har set (mest youtube, indrømmet) mener jeg bestemt heller ikke at han er ringe teknisk, tværtimod.

Isco bør, imø, ikke spille kanten, og ikke pga. den er fredet til Bale. Det er ikke fordi Bale har spillet flere kampe på højrekanten end Isco har, det er fordi Bale er kantspiller og besidder de kvaliteter en kantspiller bør have. Isco er en gudsbenådet playmaker, og jeg frygter at hans kvaliteter vil svækkes hvis hans udgangspunkt er på kanten, ligesom jeg mener det var tilfældet med vores kære Özil.

9 år 1 måned siden #81 af BBB
Isco er ikke en playmaker, han er en gennembrudsspiller ligesom Kaka er. Forskellen er bare, at Isco stadig har sin hurtighed.

Det er ikke en playmaker kvalitet, at kunne løbe i hullerne, lave vendinger, hvor man samtidig laver tunneller på modstanderen, tage bolden ned og afslutte. Isco er også god til at spille bolden, men han er på ingen måde en playmaker. Vi har for øvrigt tydeligvis ikke plads til en playmaker på vores hold, for vi har trods alt solgt verdens bedste af slagsen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

9 år 1 måned siden #82 af El Rojo

BBB skrev: Isco er ikke en playmaker, han er en gennembrudsspiller ligesom Kaka er. Forskellen er bare, at Isco stadig har sin hurtighed.

Det er ikke en playmaker kvalitet, at kunne løbe i hullerne, lave vendinger, hvor man samtidig laver tunneller på modstanderen, tage bolden ned og afslutte. Isco er også god til at spille bolden, men han er på ingen måde en playmaker. Vi har for øvrigt tydeligvis ikke plads til en playmaker på vores hold, for vi har trods alt solgt verdens bedste af slagsen.

Jeg er meget chokeret over ovenstående kommentar, må jeg indrømme.

For mig er Isco definitionen på en playmaker. En playmaker skaber "spil" eller chancer for sit hold og har oftest næst- eller tredjesidste fod på bolden inden den havner i nettet. En playmaker finder netop huller mellem kæderne, sætter modstandere af med skarpe vendinger eller driblinger og finder den rigtige aflevering med den rigtige timing og hastighed.

At Isco også har vist sig som en uhyggelig giftig herre foran mål er bare en bonus, det bør dog ikke fratage ham playmaker-postulatet i mine øjne.

Leveret af Kunena Forum
Annonce