Optakt: Pamplona et svært sted at hente point
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
falle skrev:
Lige netop denne ene gang var Ramos bortdømt for hårdt. Længere er den ikke.
Ja, og så har vi dem der finder på dårlige undskyldninger for hans udvisning.
Gult kort nummer 1 er der overhovedet ikke, med mindre dommeren gav det fordi Ramos råbte på dommeren, det er jeg ikke helt sikker på. Men faktum er det at Ramos får det gule kort, så ved han jo godt at han har et gult kort i bagagen, og skal derfor indordne sig efter det. Gult kort nummer 2 er helt på sin plads, han svinger armen på en Osasuna spiller med vilje, og dommeren ser det, og giver ham helt fortjent endnu et gult kort, som så betyder at han bliver udvist. Længere er den faktisk ikke, havde det været omvendt og at en Osasuna spiller fik det samme røde kort for samme handling, så havde der kommet en kommentar som ''den kan godt forsvares'' eller ''han giver dommeren mulighed for at give ham det gule kort'', så stop med at være dobbeltmoralsk.
Florentino Pérez
falle skrev:
AlanSahinovic skrev: Kan godt se hele pointen med at man skal støtte sine spiller osv. men helt ærligt, manden dummer sig gang på gang og det er som om han ikke bliver bedre til ikke at få snot dumme røde kort, så kan man altså ikke blive ved med at støtte. Man ved simpelthen ikke hvornår han lige har ''lyst'' til at få et rødt kort, og på den måde skide på hele holdet.
Lige netop denne ene gang var Ramos bortdømt for hårdt. Længere er den ikke.
Det er vel en vurderingssag, for det ligner en bevidst handling i mine øjne. Det er en klassisk Ramos, og den koster efterhånden. Han giver muligheden for at dømme, og han begår et frispark ved og gøre sig bred med armene. Med Ramos rutine, eller mangel på samme, så burde han vide bedre! Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at Ramos ikke bliver klogere. Det samme gør sig gældende med alle hans hovedstødsdueller, som altid koster et frispark fra Ramos side af. Enten hænger han med armene i hovedet på modstanderen, ellers så er han oppe og ride på ryggen af modstanderen, og sådan et frispark så vi også igår. Kan ikke huske om det var hans gule kort, men det er så dumt som noget kan være.
Han er anføreren på holdet, og spiller en central rolle på holdet, men han er fandens utilregnelig, og mange af hans aktioner er enten eller.
Jeg er kæmpe fan af Ramos, og er han er klart en af mine yndlings, men der skal simpelthen bare snart ske noget. Tænker jeg tingene igennem, så er det hans dedikation og attitude som rammer mig mere end hans spil på banen. Jeg har været utrolig skuffet over Ramos i halvanden sæson nu, og det er efterhånden langtid siden jeg selv har betragtet ham som en af verdens bedste. Forstå mig ret, for selvfølgelig er han det, men der er et par, hvis ikke flere som er 1 til 2 niveauer bedre end ham.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
*Jeg har ikke set tysk fodbold de sidste 6 måneder (udover Bayern) så hvis de også er nede i en dal, så ser jeg faktisk ingen forsvarsspillere som jeg hellere vil have. Chiellini er for langsom, det samme kan siges om Ferdinand og Vidic, Kompany laver fejl i samme mængde som Ramos, og jeg ser derfor ingen rigtig forbedring, men et lavere topniveau. Dante er den eneste af Bayerns forsvarsspillere, som jeg finder interessant - i hvert fald i midterforsvaret.
Hvis vi skulle erstatte Ramos, hvem skulle det så være?
- falle
- Gæst
-
AlanSahinovic skrev: Ja, og så har vi dem der finder på dårlige undskyldninger for hans udvisning.
Gult kort nummer 1 er der overhovedet ikke, med mindre dommeren gav det fordi Ramos råbte på dommeren, det er jeg ikke helt sikker på. Men faktum er det at Ramos får det gule kort, så ved han jo godt at han har et gult kort i bagagen, og skal derfor indordne sig efter det. Gult kort nummer 2 er helt på sin plads, han svinger armen på en Osasuna spiller med vilje, og dommeren ser det, og giver ham helt fortjent endnu et gult kort, som så betyder at han bliver udvist. Længere er den faktisk ikke, havde det været omvendt og at en Osasuna spiller fik det samme røde kort for samme handling, så havde der kommet en kommentar som ''den kan godt forsvares'' eller ''han giver dommeren mulighed for at give ham det gule kort'', så stop med at være dobbeltmoralsk.
Jeg kommer ikke med dårlige undskyldninger og jeg er ikke dobbeltmoralsk. Jeg er endda den første til at råbe højt når vi får vores del af dommerhjælpen. Det er fint at du dømmer mig baseret på den ene sætning, men så har jeg vel også lov at forsvare mig :)
Jeg mener nemlig ikke at hans 2. gule var på sin plads da handlingen IKKE ser bevidst ud i mine øjne - men hey, jeg er ikke ekspert og jeg er heller ikke dommer, så jeg kan sagtens tage fejl. Og det kan du vel også ;)
BBB skrev: Jeg kan kun komme i tanke om én spiller, som jeg hellere vil have end Ramos. Han spiller i det franske, og efter ham er der vel reelt kun Hummels*, Subotic* og Ramos.
*Jeg har ikke set tysk fodbold de sidste 6 måneder (udover Bayern) så hvis de også er nede i en dal, så ser jeg faktisk ingen forsvarsspillere som jeg hellere vil have. Chiellini er for langsom, det samme kan siges om Ferdinand og Vidic, Kompany laver fejl i samme mængde som Ramos, og jeg ser derfor ingen rigtig forbedring, men et lavere topniveau. Dante er den eneste af Bayerns forsvarsspillere, som jeg finder interessant - i hvert fald i midterforsvaret.
Martinez og Hummels. Men håber Varane tager hans plads. Så vil der komme brok fra ham igennem pressen.
- Ikertheman
- Gæst
-
Han kunne måske have godt af, at få nogle kampe på bænken så Ancelotti kan vise vice-anføreren, at han i den grad skal forbedre sit niveau.. Jeg synes også, at det er skide træls, at han ikke kan styre sig og ja, det har faktisk været ham og ikke Pepe, som har været alt for udfarende i denne sæson, men jeg er ikke i tvivl om, at Ramos bouncer back (og gerne forbedrer sine talrige "dumheder")..
www.soccerbase.com/players/player.sd?pla...=37836&season_id=143
2011/2012: 20 gule og 1 rødt
2012/2013: 14 gule og 1 rødt
2013/2014: 8 gule og 2 røde allerede !!, lang sæson endnu.
Læg især mærke til at gult eller rødt på det spanske landshold sker ekstremt sjældent. Stram op klovn.
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Men jeg sad faktisk de første 15 minutter og tog mig selv i at tænke; Hold da op vi spiller godt. Super kombinationer og masser af chancer, det begynder virkelig at ligne noget for Ancelotti's Madrid".
At vi så kommer bagud det kan jo ske... det røde kort ødelægger kampen for os..
BBB skrev: Jeg kan kun komme i tanke om én spiller, som jeg hellere vil have end Ramos. Han spiller i det franske, og efter ham er der vel reelt kun Hummels*, Subotic* og Ramos.
Kigger man på spillernes form denne sæson, så har Kompany, Thiago Silva, Dante, Boateng og Koscielny været 1 eller 2 niveauer over Ramos. Her er det kun Koscielny som ikke tidligere har vist højere niveau end Ramos. Af dem ville jeg kun erstatte Ramos med Boateng grundet hans meget høje niveau, men også han oftest takler rent, og ikke er så frembrusende som Ramos eller Pepé, og så er der lige det med hans alder, som taler de andre meget ned.
Et salg af Ramos vil selvfølgelig aldrig komme på tale, men han er på ingen måder et sikkert valg længere. Derudover vil jeg også nævne Subotic, Hummels og Javi Martinez som jeg vil mene er ligeså gode.
Ramos laver for mange fejl, og det koster. Den sikkerhed Ramos engang udstrålede den er pist væk.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Mennesker kan godt lave fejl, og så finde tilbage til deres potentielle niveau efterfølgende.
Lidt kontinuitet har aldrig dræbt nogen, når det drejer sig om fodboldklubber. Den tidligere "køb først, tænk bagefter"-metode var til gengæld tæt på, at slå mig ihjel flere gange mellem 04 og 09...;)
henrikcomn skrev: Hver gang en spiller ikke præsterer så vil folk herinde have spilleren solgt.. Arbeloa, Benzema, Khedira, Di Maria og nu Ramos.. Er enig i at Ramos måske ikke har været i topform i denne sæson...
Jeg tror du misforstår lidt. Jeg personligt har aldrig været efter Arbeloa, Benzema, Khedira, Di Maria pga. deres præstationer, eller kørt på Benzema som folk har kørt på den mest skammelige måde, har altid støttet en spiller som Benzema. Jeg synes at Ramos er en super god forsvarsspiller, men når det så er sagt så snakker jeg om hans adfærd på banen og det med at få røde kort, som så overskygger at han er en super god forsvarsspiller.
Når Ramos får et rødt kort som han gjorde igår [igen, ikke første gang det sker], så er det lige meget hvor god man er, så skal man simpelthen ikke spille, fordi det ødelægger holdet fuldstændigt som det gjorde igår også er man bedre tjent uden sådan en spiller på holdet.
Et eksmpel på hvad jeg mener er, at hvis Ramos f.eks. lavede et selvmål i sidste minut mod Osasuna som så gjorde at vi mistede point, så ville jeg da helt klart sige Forza Ramos og kom igen og støtte ham. Men når Ramos får røde kort på den måde som han gør og gjorde igår, så bliver man altså træt af det, og da han åbenbart ikke bliver bedre til ikke at få røde kort, så skal han ikke spille.
Så igen, jeg taler ikke om Ramos' præstationer på banen eller om hvor god en forsvarsspiller han er, jeg snakker simpelthen om de røde kort Ramos får.
Florentino Pérez