Spansk mesterskabs-kamp åben igen
Storken skrev:
Kasillas skrev: Hvem er #livedommer? en fra tvitter eller?
Det er danske fodbold dommere, der bedømmer kendelser fra kampe live.
Mener du kommentatorer? Er de også dommere?
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
Kasillas skrev:
Storken skrev:
Kasillas skrev: Hvem er #livedommer? en fra tvitter eller?
Det er danske fodbold dommere, der bedømmer kendelser fra kampe live.
Mener du kommentatorer? Er de også dommere?
www.twitter.com/FodbolddommerDK
- Pepe
- Gæst
-
Folk herned gave skylden mest til dommeren, ramos, benzema og ancelloti.
Sjældendt ser man en spansk kamp hvor hjemmeholdet i den grad bliver bortdømt og dette gælder ikke kun straffesparkene og rødt kort.
Men uanset hvad, så burde vi have lukket og slukket for kampen allerede i første halvleg
- Storken
- Gæst
-
Real Madrid spillede bedre end I giver udtryk for. I havde de klart største chancer og virkede langt farligere. Barca havde svært ved at spille sig til chancer. Det eneste kreative kom fra Messi, der ofte var meget direkte i sit spil.
Ramos og Pepe er en farlig duo i de store kampe. De er alt for overtændte, og de laver alt for mange hjerneblødninger i løbet af en kamp. Varane er langt mere rolig i sit spil og har i høj grad styr på Messi. Carvajal er stadig ung, men hans manglende placeringsevne ved det første mål blev fatal. Marcelo havde til gengæld godt styr på Neymar, der spillede forfærdeligt. Jeg synes dog forsvaret led under, at de ikke kunne holde en høj bagkæde. Barca fangede dem ofte med en aflevering i dybden.
Di Maria og Benzema spillede en god kamp. Di Maria var man of the match, hvis du spørger mig. Han var virkelig fantastisk i første halveg. Benzema missede godt nok nogle chancer, men han lignede en ægte topangriber. Bale blev bedre i løbet af kampen, men er generelt meget usynlig. Han er god i enkelte aktioner, men bidrager ikke positivt over en hel kamp. Ronaldo virkede en smule uskarp. Det undrer mig, at han ikke var bedre til at udnytte Barcas svaghed i højre side, hvor Alves tit blev fanget højt oppe i banen. Han manglede også i feltet, hvor det tit var Benzema helt alene.
Midtbanen blev overløbet efter udvisningen, men ellers pressede de godt. Barca havde svært ved at finde rum mellem kæderne, hvilket i høj grad er midtbanens fortjeneste. Real Madrid lider under, at de ikke kunne presse Barca i bund over længere perioder. Barca sejlede hver eneste gang de var fanget i eget felt. Midtbanen spredte dog spillet fint ud.
Ancelotti gjorde egentlig et fint stykke arbejde. Han lagde et godt pres fra start af og Barca havde svært ved at spille bolden ud fra bagkæden. Han udnyttede Barcas to største svagheder defensivt. Rummet bag Alves var årsagen til flere store chancer i starten af kampen. Derudover var det godt set med indlæg ind i området omrking Mascherano. Derudover havde han held med at neutralisere Cesc og Neymar. Udvisningen ændrede dog kampen til Barcas fordel. Jeg havde forventet, at en italiensk træner var bedre til at forsvare et resultat i undertal end tilfældet var.
Alt i alt så var det ikke nogen ringe kamp af Real Madrid. De led bare under en udvisning til Ramos. Jeg er ikke engang sikker på, at udvisningen/straffesparket var korrekt dømt, hvis jeg skal være helt ærlig. Kontakten er i hvert fald minimal, hvis den er der. Dommeren var generelt meget Barca venlig i de mindre afgørende situationer, hvilket var til stor frustration for flere Real Madrid spillere. De større fejlkendelser gik dog begge veje.
Det var en fantastisk underholdene kamp med to dygtige offensive hold. Resultatet er ikke en indikation på styrkeforholdet, men snarere at Real Madrids blundere defensivt blev straffet hårdere end Barcas.
Real Madrid spillede bedre end I giver udtryk for. I havde de klart største chancer og virkede langt farligere. Barca havde svært ved at spille sig til chancer.
Nu taler jeg for mig selv, for jeg er en helt anden holdning end det du skriver her. Min forventning til kampen var, at Real Madrid ville presse med alle mand, og holde kæderne højt, og lade Barcelona sejle som vi har set det så mange gange før. Det skete aldrig, og specielt det første kvarter blev Real Madrid kørt rundt. Modric rendte rundt og kunne slet ikke holde til tempoet, og var specielt dårlig til, at lukke hullet imellem forsvar og midtbane, og oftest blev den spillet rundt om Modric og ned i hullet ved Carvajal.
Nu ved jeg ikke om jeg undervurderede Barcelona godt og grundigt på forhånd, men som jeg så det, så var Real Madrid i en favorabel position inden kampen, hvor det psykiske overtag overhovedet ikke blev udnyttet eller straffet. Real Madrid lagde ikke deres normale pres før sent inde i kampen, og faktisk startede de begge halvlege elendigt, og det tog dem omkring et kvarter før de kom igang.
Om Barcelona var gode til at komme tilbage, eller om Real Madrid alligevel havde den frygt for Barcelona som de påstår de ikke har ved jeg ikke, men Real Madrid stoppede med at spille fodbold ligeså snart de kom ind i kampen.
Den bølgede frem og tilbage, men jeg var godt nok skuffet og er det stadig over attituden og måden man greb kampen an på. Barcelona var et hold i knæ - man må gå udfra de rejser sig på ny efter denne succesoplevelse, men det magtede Real Madrid ikke at udnytte, og mange gange lignede det Real Madrid var fint tilfreds med en smal sejr eller en uafgjort, og det afgjorde tingene.
Ramos dummer sig gevaldigt, men Real Madrid havde på ingen måder styr på opgøret, og selvom Barcelona havde svært ved at skabe chancer, så havde de meget af spillet hvor det for alvor gør ondt på modstanderen, og man er ret naiv hvis man tror man kan holde Barcelona væk fra chancer i 35. min, hvor al småspil foregik omkring eget felt eller 25-30 meter ude.
Jeg savner et Real Madrid hold som straffer og afliver Barcelona, for der er ingen tvivl om, at Real Madrid's angreb er 3 eller 4 niveauer over Barcelona's defensiv, og det så man også igår. Desværre blev det på lange bolde og hurtig kontra, hvor jeg havde forventet man ville holde presset, og spille Barcelona som var det Levante. Jeg ved man ikke kan holde bolden fra Barcelona, men Real Madrid fejlede, da de oftest virkede passive i presspillet, og balancen og organisationen på holdet fejlede bigtime, da hverken bagkæden eller midtbanen vidste om de skulle gå højt eller stå dybt.
Barcelona havde 2-3 kæmpe chancer hvor Real Madrid er i ubalance, fordi forsvaret ikke er stemt, og halvdelen af dem står højt, også har vi Marcelo som i den grad var i gavehumør overfor Neymar, som godt nok spillede dårligt, men Marcelo var simpelthen for sød overfor Neymar, og virkede mere til at pleje deres forhold udenfor banen.
Min pointe er egentlig bare, at Real Madrid endelig var bedre på stort set alle parametre på papiret, men de igen frygter Barcelona i sådan en høj grad, at det koster.
Overordnet set så var begge hold elendige igår, hvor det var enkelsmandspræstationerne som var fantastiske, og jeg kan da ikke se andre hold frygte hverken Real Madrid eller Barcelona efter deres forsvarspil igår. Begge hold er for nemme at scorer imod, men Barcelona har den kæmpe fordel, at de er så fantastiske til at spille sig ud af problemerne, og stoler på deres koncept, hvor det er lige omvendt med Real Madrid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Storken skrev: Mit syn på kampen:
Real Madrid spillede bedre end I giver udtryk for. I havde de klart største chancer og virkede langt farligere. Barca havde svært ved at spille sig til chancer. Det eneste kreative kom fra Messi, der ofte var meget direkte i sit spil.
Ramos og Pepe er en farlig duo i de store kampe. De er alt for overtændte, og de laver alt for mange hjerneblødninger i løbet af en kamp. Varane er langt mere rolig i sit spil og har i høj grad styr på Messi. Carvajal er stadig ung, men hans manglende placeringsevne ved det første mål blev fatal. Marcelo havde til gengæld godt styr på Neymar, der spillede forfærdeligt. Jeg synes dog forsvaret led under, at de ikke kunne holde en høj bagkæde. Barca fangede dem ofte med en aflevering i dybden.
Di Maria og Benzema spillede en god kamp. Di Maria var man of the match, hvis du spørger mig. Han var virkelig fantastisk i første halveg. Benzema missede godt nok nogle chancer, men han lignede en ægte topangriber. Bale blev bedre i løbet af kampen, men er generelt meget usynlig. Han er god i enkelte aktioner, men bidrager ikke positivt over en hel kamp. Ronaldo virkede en smule uskarp. Det undrer mig, at han ikke var bedre til at udnytte Barcas svaghed i højre side, hvor Alves tit blev fanget højt oppe i banen. Han manglede også i feltet, hvor det tit var Benzema helt alene.
Midtbanen blev overløbet efter udvisningen, men ellers pressede de godt. Barca havde svært ved at finde rum mellem kæderne, hvilket i høj grad er midtbanens fortjeneste. Real Madrid lider under, at de ikke kunne presse Barca i bund over længere perioder. Barca sejlede hver eneste gang de var fanget i eget felt. Midtbanen spredte dog spillet fint ud.
Ancelotti gjorde egentlig et fint stykke arbejde. Han lagde et godt pres fra start af og Barca havde svært ved at spille bolden ud fra bagkæden. Han udnyttede Barcas to største svagheder defensivt. Rummet bag Alves var årsagen til flere store chancer i starten af kampen. Derudover var det godt set med indlæg ind i området omrking Mascherano. Derudover havde han held med at neutralisere Cesc og Neymar. Udvisningen ændrede dog kampen til Barcas fordel. Jeg havde forventet, at en italiensk træner var bedre til at forsvare et resultat i undertal end tilfældet var.
Alt i alt så var det ikke nogen ringe kamp af Real Madrid. De led bare under en udvisning til Ramos. Jeg er ikke engang sikker på, at udvisningen/straffesparket var korrekt dømt, hvis jeg skal være helt ærlig. Kontakten er i hvert fald minimal, hvis den er der. Dommeren var generelt meget Barca venlig i de mindre afgørende situationer, hvilket var til stor frustration for flere Real Madrid spillere. De større fejlkendelser gik dog begge veje.
Det var en fantastisk underholdene kamp med to dygtige offensive hold. Resultatet er ikke en indikation på styrkeforholdet, men snarere at Real Madrids blundere defensivt blev straffet hårdere end Barcas.
Jeg er meget enig, jeg synes det er en god og fyldest gørende beskrivelse af kampen. Jeg var også af opfattelsen, at Madrid spillede ok op med Barca, og egentllig var ret farlige, farligere end Barca mange gange, men ar kampen blev afgjort af Ramos'es dumhed. Jeg føler mig dog overbevist om at udvisningen af Ramos desværre var korrekt, det kunne være federe at give dommeren skylden for den, for jeg lægger i den grad mærke til at dommere generelt har det lidt med at favorisere Barca, dog synes jeg ikke det er så slemt lige pt. som det var for et par år siden. - However: det var lidt vores egen skyld at vi tabte den kamp, 30 min. i undertal mod et tændt Barca kan de færeste holde, vi formået jo faktisk at holde den, indtil de fik det 2 straffespark foræret, hvilket var utroligt ærgeligt. Jeg mener forresten ikke at det 2 straffe var korrekt dømt, da jeg vurdere at Iniesta har mistet bolden i tacklings øjeblikket.
- Storken
- Gæst
-
Vi har i hvert fald ikke set den samme kamp :) Mine tanker ledes hen på en Mourinho-classic, når jeg læser dit indlæg, men det var på ingen måde tilfældet, hvis du spørger mig.
Jeg er ikke nødvendigvis enig med dig i, at højt pres og høj bakæde er det rigtige mod Barca. Når Barca har spillet sig igennem det første pres, så de er ekstremt dygtige til at lægge bolde i dybden, hvis bagkæden står højt. Derudover bliver Barca altid dominerende som kampen skrider frem, da modstanderen bliver trætte efter et højt pres igennem en hel kamp. Jeg medgiver dog gerne, at Barca generelt er skrøbelige i starten af kampene, så man skal altid indlede det første kvarter med et højt pres, da dette ofte medfører dumme boldtab fra Barcas side.
Jeg synes dog Ancelotti havde grebet kampen fint an. Det er trods alt flot at komme foran 2-1, når man er bagud efter 5 minutter. Real Madrid var rigtig dygtige til at udnytte Barcas defensive mangler i højre side, hvor Di Maria kørte rundt med Alves og Mascherano. Hvis Ronaldo havde været i spilhumør, så ville kampen have set anderledes ud.
Real Madrid overlad måske lidt initiativ til Barca, men det mener jeg var en helt naturlig udvikling på kampen. Når man fører 2-1 og Barca er presset til en sejr, så vil det unægteligt føre til Barca dominans. Real Madrid er trods alt ikke lige så komfortable på bolden som Barca. Derudover har Barca faktisk spillet bedst i de store kampe i denne sæson. Det har derimod knebet i de mindre kampe på udebane.
Jeg vil gerne give dig ret i, at Real Madrid generelt har svært ved at aflive Barca. Det er lang tid siden, at Real Madrid fuldstændig har kørt Barca over, som man tidligere har set Barca gøre under Guardiola. Man skal dog også huske på at med undtagelses af kollapset mod Bayern i sidste års Champions League semifinale, så lider Barca aldrig de store nederlag. Det var muligvis Real Madrids chance i går, men psykisk har det nok begrænset Real Madrid, at de sagtens kunne leve med uafgjort.
Jeg synes faktisk, at Marcelo havde fuldstændig styr på Neymar. Han holdt ham ofte langt væk fra målet og Neymar havde ingen succes med sine aktioner. Det er rigtigt, at Marcelo blev fanget i nogle dybdeløb, men det er uundgåeligt, når Messi får bolden i rummet mellem forsvar og midtbane.
Begge hold er for nemme at scorer imod, men Barcelona har den kæmpe fordel, at de er så fantastiske til at spille sig ud af problemerne, og stoler på deres koncept, hvor det er lige omvendt med Real Madrid.
Dette er vi til gengæld fuldstændige enige om. Real Madrid mangler at definere deres stil mod Barca. Det vil i hvert fald hjælpe dem i de perioder af kampen, hvor Barca måske er lidt for dominerende.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev:
RasmusKring skrev:
mortenj skrev:
Real Madrid 7 skrev:
madrid2000 skrev: Ramos kostede sejren.
Selv hvis Neymar havde udlignet til 3-3, så var den åben, men med sin dumhed, så forærede han sejren til dem.
Hvilken Kamp har du set? ramos har ikke gjordt noget forkert hvis du nu kigger igen så er det tydeligt at neymar filmer.
Karma...
Der er kontakt - stop det nu. 19 (!!!) udvisninger nu i Real-trøjen for Ramos' vedkommende taler sit tydelige sprog; Ramos og Pepe sammen i det centrale forsvar er og bliver en dødsensfarlig cocktail når det virkelig gælder - og det er ikke ment på den gode måde.
Har du spist søm eller hvad?
Neymar skærer ind foran og Ramos gør alt, hvad han kan for at undgå det. DEr er minimal kontakt på anklen og ryggen, men Neymar snurrer som om Ramos har trukket ham rundt = FILM.
Ramos gør alt hvad han kan for ikke at ramme ham siger du, men betyder det så Neymar skal gøre alt for ikke at vælte i situationen?
Neymar snurre rundt, fordi hans fod hænger fast i græsset. Når man er indstillet på, at dommeren ødelagde kampen for Real Madrid, så ved jeg den er svær at se, men kan man virkelig være så inhabil i situationen, at man ikke kan se Ramos rammer ham, så hans fod rammer græsset?
Jeg har aldrig påstået, at der ikke er kontakt. Der er - som sagt - både kontakt på ryggen og foden. Det er dog ikke ensbetydende med et straffespark, folkens! Ramos gør alt hvad han kan for at undgå kontakt med Neymar. Men Neymar løbet helt bevidst (som han også skal) ind i Ramos' bane, og Ramos kunne nemt have lavet et straffespark, men han forsøger at undgå kontakten. Men det kan ikke lade sig gøre, og deres fødder støder tilfældigt sammen. Af den grund er der ikke straffespark.
Jeg var uden tvivl sur i går aftes, men jeg ser stadig det samme i dag.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Når det så er sagt, så er jeg fuldstændig på linje med dem som mener at Ramos jo gør alt for at undgå kontakten og derfor synes jeg det er håbløst at gå amok på ham fordi "han nu igen blir udvist". Jeg mener ik han ka undgå at lave det straffe og jeg mener endda at reglerne er helt hen i vejret hvis man ska udvises for en sådan utilsigtet gang kluddermor. jeg ved ik om der er belæg i fodboldloven for at give straffe, men ikke udvisning i den givne situation, da han jo er sidste mand, men jeg mener faktsisk at det havde været den fair dom i situationen, da Ramos har ansvaret for at ramme Neymar, men det er ikke overlagt og virker helt håbløst hvis man ska udvises for sådan noget.
Men det ødelagde kampen og for os også resultatet. barca-fans ka juble over at de var bedst med en mand i overtal og det er så det.
Jeg har aldrig påstået, at der ikke er kontakt. Der er - som sagt - både kontakt på ryggen og foden. Det er dog ikke ensbetydende med et straffespark, folkens! Ramos gør alt hvad han kan for at undgå kontakt med Neymar. Men Neymar løbet helt bevidst (som han også skal) ind i Ramos' bane, og Ramos kunne nemt have lavet et straffespark, men han forsøger at undgå kontakten. Men det kan ikke lade sig gøre, og deres fødder støder tilfældigt sammen. Af den grund er der ikke straffespark.
Jeg var uden tvivl sur i går aftes, men jeg ser stadig det samme i dag.
Men hvordan kan der være film, hvis han rammer ham? Så du mener ikke der er straffespark, fordi kontakten er tilfældig? Hmm...
No solo soy perfecto, también soy Madridista.