Spansk mesterskabs-kamp åben igen
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
Siempre Madrid skrev:
Hierro 2.0 skrev: Jeg er virkelig målløs over folks reaktioner engang imellem. Det er skræmmende så forskelligt man kan se på tingene. Set over 90 min. blev vi ingenlunde snydt af dommeren. Vi fik for pokker FORÆRET et straffe, der aldrig nogensinde skulle være dømt. Kom nu af med brillerne. Vi mødte et fantastisk hold, hvor vi i store dele af kampen sidder godt på det. Det røde kort ødelægger en kampens forløb, de det på det givende tidspunkt kunne have gået begge veje. Virkelig en FANTASTISK kamp, dog et ærgerligt resultat.
Folk, der ikke kan se, at Ramos hækler Neymars ben, er jo fuldstændig blottet for realitetssans. Det er så tydeligt, at han kommer for sent og får ramt ham, endda på begge ben. Kom nu videre. '
Iniestas straffe er mere tvivlsomt, men kan SAGTENS dømmes, da Xabi kommer alt for sent og nedlægger Iniesta. Fuldstændig tåbeligt at gøre i de situation. Folk herinde havde jo råbt højt, hvis det var foregået i modsatte ende, det er helt sikkert.
Messi overstråler Ronaldo i denne El Classico. Ronaldo var piv elendig og sætter stort set ikke en fod rigtigt. Alt Barcelonas offensive spil og de kæmpe chancer de tilkæmper sig, går igennem Messi. Sikke en genial aflevering til Neymar, hvor han nedlægges af Ramos. Han var sgu fortryllende denne aften og med i så mange gode aktioner for Barca. Det må man desværre bare indrømme.
Det er så ynkeligt, at nogle folk har tendens til at råbe så højt af dommeren efter ethvert TABT El Classico. Det er synes jeg satme er trættende. Se nu bare en anelse indad, før man falder ned på Ramos` og Ronaldos niveau.
Tag det positive med fra denne fantastisk underholdende kamp. Vi spillede til tider rigtig flot og havde KÆMPE chancer. Havde det ikke været for Ramos´s hovedløse aktion, er jeg ikke i tvivl om, at vi havde fået minimum ét point og derved sikret os mesterskabet. Dette var ikke tilfældet og den sidste at skyde skylden på er dommeren, som vi fik den største gave i kampen af.
Jeg er godt klar over, man ikke kan se objektivt på det, når man er farvet. Dette vil vi allesammen altid være påvirket af. Men man kan sgu ikke anfægte de tydelige tv-billeder, der er i rundløb.
Men i aften er jeg sikker på, at vi får en sultent mandskab at se, der river Sevilla rundt. Vi skal nok vinde det her mesterskab, det er jeg ikke ét sekund i tvivl om (ja, kald mig bare jubelidiot). Jeg er meget optimistisk fremadrettet for det her projekt-Carlo. Der er fantastiske takter og han har ikke en gang siddet i sædet ét år. Vamos!
God kamp i aften :-).
Jeg er enig i, at kampen ikke blev tabt direkte på grund af dommeren og at der ikke var straffe til Cristiano Ronaldo.
Til gengæld skulle han have haft sit straffespark, da hans frispark rammer en Barcelona-spiller på armen og da Gareth Bale bliver "hæklet" (bruger lige dit geniale udtryk) af Piqué.
De små marginaler gik Barcelonas vej og derfor trækker de sig ud af opgøret som vinder og derfor skal vi ikke være så bekymrede, som hvis vi var blevet spillet ud af banen. Sandheden er jo, at ingen kunne have sagt noget som helst, hvis vi havde fået de tre points.
Ja, det er nogle kendelser, der går mod os. Synes godt nok, at den med hånden er svær, da han beskytter sit hoved, så sådan en situation kan blive en dreng eller pige i spansk fodbold :-). Der mangler en klar ensartethed over de domme, med hånd på bolden.
Straffe til Bale? - Ja, mod Celta på hjemmebane havde vi måske fået det. Men den er ikke særlig stor i min optik. Ligeledes vil Barca-tosserne kunne argumentere for rødt til Ronaldo med hans albue i hovedet på Macherano og vi ville have smidt Sergio B. ud for hans klamme fod i hovedet på Pepe. Det er sådan nogle situationer, der altid vil være i disse opgør. Dommeren er satme på en hård prøve , hver gang disse opgør finder sted. Jeg synes bare tendensen er den samme HVER GANG vi taber til tosserne fra Katalonien. Nogle fans tror, at alle nederlag kan skydes på dommeren, men det er ikke tilfældet. Slet ikke i denne kamp. Det er ynkeligt at høre på i længden. Det er jo ikke lang tid siden, at vi gik sejrrigt ud af et El Classico, hvor Barcelona bliver snydt for et kæmpe straffe på Adriano i de dødende minutter. Så man giver og man tager. Sådan vil det altid være.
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hierro 2.0 skrev: Ja, det er nogle kendelser, der går mod os. Synes godt nok, at den med hånden er svær, da han beskytter sit hoved, så sådan en situation kan blive en dreng eller pige i spansk fodbold :-). Der mangler en klar ensartethed over de domme, med hånd på bolden.
Jeg mener, at have læst på et tidspunkt (læs: jeg har ikke tid til at finde kilden), at hånden som beskyttelse ikke fratager personen fra straf. Man skal have hånden i naturlig position, og at flytte den fra låret op til hovedet er på ingen måde naturligt. Klart straffe og gult kort.
For mig at se er vores antal af straffespark gået lige op, så kan man argumentere for kampens forløb osv., men det virker som at gribe efter halmstrå i så spillemæssigt tæt en kamp. Barca bliver ikke knækket af, at vi kommer foran med 3-1. Hvordan knækker man i øvrigt et hold, som kun har en spillestil? Så er det Tata, som vi skal påvirke til dårlige beslutninger.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Når spilleren står 9,15 meter væk, så har han tid til at FLYTTE armen, og det skal man naturligvis altid bestræbe sig på at gøre, da det jo ikke er tilladt at spille bolden forsætligt med armen. (Med mindre man altså er målmand).
Så ifølge loven er der klart straffespark, og jeg har det fra en DBU dommer-udvikler, som jeg snakkede med for en uge siden om netop dette her.
At man så ikke håndhæver det er noget helt andet, men det gør jo som sådan ikke den lovmæssige del af forseelsen mere korrekt.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
DarioGomez skrev: Loven er sådan skruet sammen, at på frispark er det ligegyldigt, om man bevæger armen eller ej.
Når spilleren står 9,15 meter væk, så har han tid til at FLYTTE armen, og det skal man naturligvis altid bestræbe sig på at gøre, da det jo ikke er tilladt at spille bolden forsætligt med armen. (Med mindre man altså er målmand).
Så ifølge loven er der klart straffespark, og jeg har det fra en DBU dommer-udvikler, som jeg snakkede med for en uge siden om netop dette her.
At man så ikke håndhæver det er noget helt andet, men det gør jo som sådan ikke den lovmæssige del af forseelsen mere korrekt.
Okay, så blev jeg klogere :). Det er ihvertfald en regel, der ikke håndhæves i 99 ud af 100 tilfælde. Men er reglen, som DarioGomez beskriver ovenfor, så går det lige op med straffesparket til Ronaldo ;-). Så kan jeg godt se, at vi halter efter på dommerkendelserne.
Ej, spøg til side. Jeg står fast ved min holdning. Jeg synes, det er patetisk som folk udråber dommeren, som den store skurk, efter alle El Classicos. Ramos´ røde kort og forseelse, kan jeg slet ikke forstå, at man kan sætte spørgsmålstegn ved. Det er så klokkeklart som noget kan være. Kontakten er der på begge ben og i en så høj fart, falder man uanset om man er Neymar på 35 kg., eller Makienok på 100 kg.. Så fra mit synspunkt virker det som en MEGET dårlig undskyldning når dommerne altid skal beskyldes for at have forfordelt Barca. Kan komme med massere eksempler på episoder, hvor det går vores vej og vi har nuppet 3 point på den konto. Videre, sket er sket og vi skal ikke brokke os, men bare vinde de resterende kampe. Efterfølgende kan vi så smile mod Katalonien, og huske dem på, at to sejr mod Spaniens bedste hold ikke var nok til at løbe med mesterskabet......
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
DarioGomez skrev: Loven er sådan skruet sammen, at på frispark er det ligegyldigt, om man bevæger armen eller ej.
Det var noget mere konkret ift. situationen, end hvad jeg bød ind med. Tak :-)
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hierro 2.0 skrev:
Okay, så blev jeg klogere :). Det er ihvertfald en regel, der ikke håndhæves i 99 ud af 100 tilfælde. Men er reglen, som DarioGomez beskriver ovenfor, så går det lige op med straffesparket til Ronaldo ;-). Så kan jeg godt se, at vi halter efter på dommerkendelserne.
Ej, spøg til side. Jeg står fast ved min holdning. Jeg synes, det er patetisk som folk udråber dommeren, som den store skurk, efter alle El Classicos. Ramos´ røde kort og forseelse, kan jeg slet ikke forstå, at man kan sætte spørgsmålstegn ved. Det er så klokkeklart som noget kan være. Kontakten er der på begge ben og i en så høj fart, falder man uanset om man er Neymar på 35 kg., eller Makienok på 100 kg.. Så fra mit synspunkt virker det som en MEGET dårlig undskyldning når dommerne altid skal beskyldes for at have forfordelt Barca. Kan komme med massere eksempler på episoder, hvor det går vores vej og vi har nuppet 3 point på den konto. Videre, sket er sket og vi skal ikke brokke os, men bare vinde de resterende kampe. Efterfølgende kan vi så smile mod Katalonien, og huske dem på, at to sejr mod Spaniens bedste hold ikke var nok til at løbe med mesterskabet......
Jeg er enig med dig, men jeg tror også at kritikken mod dommeren forstærkes af, at han dømte begge opgør i La Liga mellem de to klubber og i begge kampe kan Real Madrid "prale af", at marginalerne gik Barcelonas vej.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Dejligt at der allerede er en kamp i aften, så der under alle omstændigheder bliver skiftet fokus! Så må retfærdighedens gudinde (hvis denne findes) straffe Neymar en anden gang, for hans ynkelige opførsel på diverse fodboldbaner....
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Hierro 2.0 skrev:
Der er jeg så helt enig med dig!
Det er primært Ramos' skyld, at vi mister grebet om kampen. Lad dog forhelvede den påfugl løbe og mon ikke han havde brændt alligevel. Lopez er jo på vej ud i skærmen på ham.
Men ja, for meget dommerbrok og for lidt selvindsigt - desværre - men nu vinder vi i aften, Celta får uafgjort på Camp Nou og Atletico taber, og så er vi tilbage på toppen! ;0)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Når man får en tvivlsomt eller tyndt straffespark, og oven i købet få udvist en af vores spiller med et par dusins minutter tilbage af kampen samtid med at modstanderen får endnu en tyndt straffespark 8 minutter før tid, så er der vist ikke meget at indvende sig imod.
Nogen herinde påstår at eftersom vi har tabt alle indbyrdes kampe er mesterskabet ligegyldigt. Det har jeg kun latters tilovers. Ingen vil bytte vores mesterskaber i 78, 82, 95 ud blot fordi vi tabte indbyrdes til vores rivaler. Pointen er at ingen vil erindre om 20 eller 30 år at vi tabte til Barca på hjemmebane (med marginaler vel at mærke.)
Nogen lægger trykt på at vi har fået et point ud af 12 mod vores rivaler. – Men vi bør huske at det kamp vi tabte hjemme til Atletico var tidligt på sæsonen på et tidspunkt vi ikke kendte deres reelle styrke. Barcelona på udebane tabte vi i det mindste smalt, og endda også i den første fase. Havde vi haft denne nuværende styrke og genspillede vores hjemmekamp og udekamp mod henholdsvis Atletico og Barca ville vi sagtens havde fået mere en 1.
Andre siger at vi har tyndt trup. Det er jeg lodret uenig i. Vi har fået skadet Khedira hvilke betød at vi ”mistede” Di Maria på bænken. Dernæst blev Jese skadet. – Under normale omstændigheder ville vi altså have haft Jese, Di Maria og Isco. Bænken er skam godkendt her.
Når det kommer til stykker skal vi også huske at vi på tidspunkt var 5 point bagud! –
Udsigten er (stadigvæk)godt: vi står godt i la liga, er i Copa del Rey finalen og har en modstander vi CH vi bør komme videre under normale omstændigheder.
Ellers vil jeg endnu en gang understrege: Barca vandt ikke overlegent. Marginaler afgjorde det.
PS: og det såkaldte mesterskaber fra 78, 82 og 95 er digtet fra undertegnet for at understrege pointen med at ingen erindrer noget helst om indbyrdes opgør for xx år siden :-)
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Kasillas skrev: PS: og det såkaldte mesterskaber fra 78, 82 og 95 er digtet fra undertegnet for at understrege pointen med at ingen erindrer noget helst om indbyrdes opgør for xx år siden :-)
Dude. Vi vandt mesterskabet i 94/95 og jeg kan umuligt være den eneste der husker de indbyrdes opgør i den sæson og ikke kun fordi hjemmeopgøret var den første Clásico jeg så på Bernabéu. Vi vandt 5-0, Laudrup var simplethen et kunstværk og Den Flyvende Hollænder sad på Barcas bænk og fik hysteriske anfald. Den kamp vil blive husket meget længere end mesterskabet.