Spansk mesterskabs-kamp åben igen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Synes ikke at man kan forvente at vi presser et Barcelona hold igennem alle 90 minutter? Selvfølgelig kommer Barcelona også til at presse os og jeg havde også godt set at Barcelona nok skulle score på os.
Vi scorer trods alt 3 mål på Barcelona, og tror faktisk der havde kommet flere mål til os hvis ikke Ramos fik det røde kort.
Husker jeg rigtigt så kommer Barcelona faktisk ikke til så mange chancer som vi gør.
Synes ellers det var en super god kamp igår med masser af underholdning og god fodbold - indtil det 64' minut.
Florentino Pérez
Kampen i går var fuldkommen lige. Vi taber ikke kampen, fordi Barcelona er meget bedre end os. Der var ikke nogen klasseforskel hverken den ene eller anden vej. Vi taber, fordi marginalerne i afgørende situationer ikke var på vores side. I dette tilfælde var marginalerne nogle tvivlsomme kendelser af dommeren.
Vi spillede ikke nogen perfekt kamp, slet ikke i forsvaret, men vi spillede udemærket, og havde Barcelona ikke fået to straffespark i den sidste halve time, så tror jeg, at vi havde stået med 3 point nu. Jeg føler mig oprigtigt bortdømt, og jeg føler egentlig, at jeg er rimelig god til at tage de objektive briller på.
Ja, hvis vi havde spillet bedre, så havde det ikke betydet noget. Men i en meget lige kamp, hvor marginalerne er aføgrende, var dommeren meget afgørende.
Jeg har aldrig påstået at vi var dårligere eller bedre end Barcelona, men at det var vores helt egen skyld vi ikke vandt igår. Dommeren gjorde det elendigt, men når argumenterne går på, at vores straffespark i det mindste var et frispark, så hopper kæden jo af!
Må jeg minde dig om dommeren dømte et straffespark til os, som gjorde vi kom foran igen? Det gav os momentum.
Så kan jeg så sige, at jeg synes du er elendig til at forblive objektiv ;) Det er jo ikke for sjov skyld, at alle dommere som har udtalt sig om situationerne er enige med Mallenco.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
RAUL!!!!
Raul-Madrid skrev: Er jeg den eneste der er træt af at høre på DIOS ?????
Ja det tror jeg, hvorfor er du træt af at høre på ham?
Florentino Pérez
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Raul-rik skrev: Er jeg den eneste, som synes LFP igen igen har lavet en kæmpe brøler? Denne gang ved at udnævne samme dommer, som dømte den første kamp (hvor det heller ikke gik særlig godt). Kunne det næste ikke kun gå galt ?
Fuldstændig enig og især i betragtning af, at han heller ikke fik ros for det første opgør. Det var (endnu mere) oplagt, at der ville komme fokus på ham og det er efterfølgende også med til at dømme ham hårdere end hvad rimeligt er.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: RasmusKring skrev:
Kampen i går var fuldkommen lige. Vi taber ikke kampen, fordi Barcelona er meget bedre end os. Der var ikke nogen klasseforskel hverken den ene eller anden vej. Vi taber, fordi marginalerne i afgørende situationer ikke var på vores side. I dette tilfælde var marginalerne nogle tvivlsomme kendelser af dommeren.
Vi spillede ikke nogen perfekt kamp, slet ikke i forsvaret, men vi spillede udemærket, og havde Barcelona ikke fået to straffespark i den sidste halve time, så tror jeg, at vi havde stået med 3 point nu. Jeg føler mig oprigtigt bortdømt, og jeg føler egentlig, at jeg er rimelig god til at tage de objektive briller på.
Ja, hvis vi havde spillet bedre, så havde det ikke betydet noget. Men i en meget lige kamp, hvor marginalerne er aføgrende, var dommeren meget afgørende.
Jeg har aldrig påstået at vi var dårligere eller bedre end Barcelona, men at det var vores helt egen skyld vi ikke vandt igår. Dommeren gjorde det elendigt, men når argumenterne går på, at vores straffespark i det mindste var et frispark, så hopper kæden jo af!
Må jeg minde dig om dommeren dømte et straffespark til os, som gjorde vi kom foran igen? Det gav os momentum.
Så kan jeg så sige, at jeg synes du er elendig til at forblive objektiv ;) Det er jo ikke for sjov skyld, at alle dommere som har udtalt sig om situationerne er enige med Mallenco.
For mandens kolleger er selvfølgelig 100 % objektive. Det er klart :)
Jeg har snakket med en, jeg kender, som har dømt fodbold herhjemme, og han var delvist enig med mig. Begge straffespark kan ifølge reglerne dømmes, men det er meget sjældent at man ser nogen af dem dømt i inernational fodbold. Så de må betegnes som tvivlsomme. Desuden er den første dom yderligere kritisabel, fordi Neymar er i offside position, da bolden bliver spillet.
Han dømte straffe til os, men det bytter jeg til enhver tid gerne for to straffespark og et rødt kort. Alt det momentum, vi fik ud af det, blev da fuldstændig ødelagt af de to andre kendelser.
I sidste ende er det jo altid ens egen skyld. Det argument har ikke ret meget værdi. Hvis bare Benzema havde score på alle sine chancer, Ronaldo havde været skarpere, forsvaret stået bedre osv. osv. Man spille aldrig perfekt, så der er altid noget, man kunne have gjort bedre. Men indenfor rimelighedens grænser kan man ikke forvente, at nogen hold vinder imod Barcelona, hvis de får to tvivlsomme straffespark inkl. en udvisning.
Ancelotti formulerede det egentlig meget godt. Vi spiller en god kamp, men heldet (kendelserne) var ikke på vores side. Jeg synes ærligt talt ikke, at vi kan tillade os at kritisere holdet ofr kampen i går. Specielt ikke, hvis vi vurdere Di Maria til 5, fordi vi vælger at se bort fra hans defensive præstation (som var meget mangelfuld). Der hopper kæden for mit vedkommende.
For det første kunne kampen endt hip som hap, hvis Ramos ikke var blevet udvist. For inden, var vi godt med og endda foran - og hvis Benzema havde været skarpere ville vi haft en solid føring.
For det andet kunne man i flere faser i spillet se at et midtbane med Modric (som ikke spillet op til sit bedste)-Alonso-Di Maria ikke er solidt nok mod hold som Barca. Alonso kom til at stå svagt i billede sammen med forsvaret, da der var alt, alt for meget plads til Xavi, Messi og Iniesta. I store kampe bliver vi altså fremover nød til at spille med en mere defensiv midtbane hvor Illarra og Alonso ligger inde centralt.
For det tredje - Carvajal er ikke god nok defensivt til at spille store kampe. Der var flere gange hvor han træk for meget ind på midten og gav barcas fløj alt for meget rum. Når det er sagt, så viste han også hans sine offensive kvaliteter - han er altså ligesom en ung Marcelo.
For det fjerde - Ramos og Pepe i et forsvar er og vil altid være en tikkede bombe. I går var det Ramos der røg ud, men Pepe var igen oppe og slås. De to spillere kan godt spille sammen mod mindre modstandere, ligesom midtbanen med Modric-Alonso-Di Maria kan. Men mod bedre modstandere er det vigtigt at have Varane inde, da han spille med meget større ro end de to - og når Varane spiller ved siden af en af de to bliver de også mere rolige. (og det utroligt at man skal sige at en 20 årig giver ro til en 27 årig VM og EM vinder og en 31 årig)
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
For mandens kolleger er selvfølgelig 100 % objektive. Det er klart :)
Jeg har snakket med en, jeg kender, som har dømt fodbold herhjemme, og han var delvist enig med mig. Begge straffespark kan ifølge reglerne dømmes, men det er meget sjældent at man ser nogen af dem dømt i inernational fodbold. Så de må betegnes som tvivlsomme. Desuden er den første dom yderligere kritisabel, fordi Neymar er i offside position, da bolden bliver spillet.
Han dømte straffe til os, men det bytter jeg til enhver tid gerne for to straffespark og et rødt kort. Alt det momentum, vi fik ud af det, blev da fuldstændig ødelagt af de to andre kendelser.
I sidste ende er det jo altid ens egen skyld. Det argument har ikke ret meget værdi. Hvis bare Benzema havde score på alle sine chancer, Ronaldo havde været skarpere, forsvaret stået bedre osv. osv. Man spille aldrig perfekt, så der er altid noget, man kunne have gjort bedre. Men indenfor rimelighedens grænser kan man ikke forvente, at nogen hold vinder imod Barcelona, hvis de får to tvivlsomme straffespark inkl. en udvisning.
Ancelotti formulerede det egentlig meget godt. Vi spiller en god kamp, men heldet (kendelserne) var ikke på vores side. Jeg synes ærligt talt ikke, at vi kan tillade os at kritisere holdet ofr kampen i går. Specielt ikke, hvis vi vurdere Di Maria til 5, fordi vi vælger at se bort fra hans defensive præstation (som var meget mangelfuld). Der hopper kæden for mit vedkommende.
Nu taler jeg også om danske dommere, engelske dommere etc..
Haha, kan du ikke selv se hvordan du prøver at dreje tingene til din fordel? Din ven er delvist enig med dig siger du, men det han siger giver jo mig ret, og at de ikke plejer at blive dømt i international fodbold er jo ligegyldigt, for de bliver altid dømt i Spanien, fordi det primært er prinsesser i Spanien. Linjen i Spanien er helt til grin, og dommerne vil hellere fløjte 200 gange for meget end 1 gang for lidt.
Selvom dommerne er elendige i Spanien, så synes jeg han dømte rigtigt i de 2 situationer. Der er kontakt i begge situationer, og derfor ikke film! der kan dog blive tale om en overspilning af situationen, men det synes jeg egentlig heller ikke.
Neymar var offside, men det var Benzema også. Forskellen var bare, at Benzema ikke var god nok til at udnytte chancen, men det var Neymar.
Jeg ville også bytte 1 mål med 10, men det ændre stadig ikke på, at de dommeren havde al ret til at dømme dem. Samfundets mentalitet er sådan som det er, og det er jeg bare dybt uenig i. Det er altid alle andres skyld, og alle er imod os mentaliteten har tydeligt sat sit præg i truppen.
Hvis man skal vurdere angribere efter effektivitet. Midtbanespillere efter deres roller som enten defensive eller offensive, og forsvarspillere efter hvor gode de forsvarer, så vil jeg godt love dig 1 ting.
Ronaldo vil aldrig få en karakter over 1, og det samme gør sig gældende med Benzema. Begge spillere er fandens ineffektive, så derfor bliver man jo nødt til at se lidt bort fra det negative, hvis de skal have en karakter der er nogenlunde acceptabel.
Alle de fejl Ramos laver i en kamp, hvis de blev sat op imod de gode ting han laver i en kamp, så havde hans karakter aldrig nogensinde blive mere end 1, og faktisk gælder det stort set hele vejen rundt.
Nu var jeg alligevel ikke ene mand om og give Di María eller Benzema en høj karakter, så den må stå for din egen regning.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- icomeinpeace
- Senior bruger
-
Dios skrev: Det er jo ikke for sjov skyld, at alle dommere som har udtalt sig om situationerne er enige med Mallenco.
Det her! Du godeste, hvor har jeg krummet tæer mange gange, siden i går.
Og for en der oftest bare lurker herinde, må jeg rose Dios. Jeg er det modsatte af træt af dine indlæg. Oftest ganske velovervejede...
- RasmusKring
- Gæst
-
Selvfølgelig prøver jeg at dreje tingene til min fordel. Hvorfor skulle jeg dog ikke gøre det i en diskussion?
Ja, dommeren har mulighed for at fløjte begge to, hvis han følger reglerne til punkt og prikke, men det gør man typisk ikke i fodbold - heller ikke i Spanien. Så ville vi se langt flere straffespark, hvis det var tilfældet. Så i mine øjne var de begge meget tynde.
Hvordan du ikke ser film, når du ser klippet, forstår jeg slet ikke. Nu kan jeg kun snakke ud fra egne erfaringer, men hvis jeg bliver ramt på anklen, så snurrer jeg typisk ikke 3 gange rundt i luften. Men måske er det bare mig? ;)
Hvad du snakker om med karakterer, aner jeg ikke.