Spansk mesterskabs-kamp åben igen
- RasmusKring
- Gæst
-
Storken skrev:
RasmusKring skrev: Der blev dømt straffe og sådan er det. I mine øjne blev vi snydt på det groveste af dommeren - to gange endda. Ronaldo er godt nok uden for feltet, men der er i det mindste tydeligt frispark/straffespark på ham - til forskel fra de to fantomstraffespark, som vi får imod os. Barcelona bliver i høj grad reddet af dommeren. Ved 3-2 havde vi rigtig godt styr på kampen, men pga. dommeren er det i dag Barcelona, som bliver hyldet i samtlige medier. Det gør mig godt og grundigt rasende - for at være helt ærlig.
Jeg forstår ikke, hvordan man kan diskutere straffesparket til Iniesta. Bolden ryger måske lidt fra ham, men det giver jo ikke Alonso og Carvajal tilladelse til at gå medieval on his ass.
Jeg er meget uenig. Han forsøger at klemme sig imellem dem, så selvfølgelig gør de begge pladsen imellem dem mindre. Det er set rigtig mange gange. De går begge på kroppen af ham. Problemet er, at Xabi Alonso lidt klodset laver for meget kontakt, men han kommer med meget lav hastighed. Det kan ikke helt ses i replay. Men prøv at se situationen i "real time". Det er virkelig ikke meget kraft, han rammer Iniesta med.
Hvis det straffespark skal dømmes, så skal Bale også have et i den anden ende, da han prikker bolden forbi Pique og derefter bliver tacklet. Det er mere eller mindre samme princip. I mine øjne er der alt for lidt kontakt til at være straffespark - i begge situationer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Pepe
- Gæst
-
Very very disapointed with Football club Real Madrid because they did not played like Real Madrid , but more like a club of segunda division, as hardcore fan and as much i love Real Madrid, i was very disapointed with the attitude of the players , NO COURAGE , NO ENERGY, NO PASSION, NO HEART, NO CONCENTRATION, NO TEAM PLAY.
This is not the real madrid we all know, the best club of the century , the most winning club in Europe and spain, the richist club in the world,the best player in the world right now, then how can you surrender everything to your worst enemy at your own HOME how can real madrid let Barcelona our worst enemy feel so compfortable in our stadium Estadio santiago Bernabeu , we are Real Madrid and we should attack them scare them make them nervous make them hate our stadium. EMBARRASSING EMBARRASSING.
Juan Gomez Gonzalez "Juanito" would have been very disapointed and ashamed of this Real Madrid.
Hala Madrid.
- Zizou5
- Gæst
-
Jeg har også bemærket, at det jo er fuldstændigt grotesk så mange kendelser Barcelona altid får sin vej. Det er som om, at de har nemmere ved at få frispark "fordi de er små"... Og det er OFTE i kampene mod de store hold som fx Real Madrid. Hvem husker ikke sæsonens første opgør, hvor dommeren også var på Barcelonas side. Det er blevet en noget kedelig tendens, og jeg kan snart ikke huske, hvornår vi har fået "dommerhjælp" - mod Barcelona i afgørende situationer.
Og når vi taler straffespark, som skal dømmes eller ikke dømmes, så tag et kig på Ronaldos frispark i første halvleg. Der er klart hands i feltet fra Barcelona-spillerne- to gange endda! Og Bale tæmmer senere (75.minut?) et indlæg fra Carvajal - og bliver så fældet af Pique... straffe? Ja da. Det kan da sagtens dømmes! Hvad med dem?
Hvad med Ramos' straffe på Neymar, som iøvrigt er offside? Der er kontakt og naturligvis straffespark, men Neymar (hvem sagde Divemar?) spiller jo helt vildt på det og i mine øjne filmer han sig til det, da han selv søger kontakten og nærmest sparker bagud for at ramme Ramos - og så slæber benet og "filmer". ZizouMo's klip viser det meget godt.
m.101greatgoals.com/gvideos/sergio-ramos...ymar-in-the-box-gif/ Det er jo vildt svært for dommeren at se i situationen - går jeg ud fra.
Så I iøvrigt Busquets fod i hovedet på Pepe? Hvad siger folk til den? www.marca.com/2014/03/23/en/football/spa...ball/1395614666.html
...og ja, man fristes til at give Ronaldo ret i sine udtalelser... "They wanted Barça to stay in the title race and they did"
Og Ramos er måske endnu mere direkte: www.marca.com/2014/03/24/en/football/rea...drid/1395620414.html
Det bliver spændende at se Copa Del Rey finalen... og i de kommende kampen. Det bliver SVÆRT med Sevilla på onsdag!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Slap nu af en omgang klynk! Tør nu øjnene og kom videre. Vi taber ikke fordi vi bliver bortdømt, men fordi vi ikke er bedre. Som Storken fantastisk skriver det, så blev alle de små kendelser tildelt Barcelona (desværre), men de store fejlkendelser kom i begge ender, og der var lige mange af dem.
Vi har taget ét point ud af 12 mulige mod Atleti og Barca. Hvis vi ikke vinder Ligaen er det vores eget ansvar og hvis spillerne smovser i det samme martyrkompleks den halve fanskare er besat af og tror, at det er dommeren der er problemet, så kommer vi sgu aldrig videre.
- Pepe
- Gæst
-
Jeg troede at holdet og ancelloti vil vise hvem er den bedste hold i Spanien og vise deres offensivet kvaliteter, men men men det lignede meget en mourinho taktik, forsvar og håb på kontra.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: Slap nu af en omgang klynk! Tør nu øjnene og kom videre. Vi taber ikke fordi vi bliver bortdømt, men fordi vi ikke er bedre. Som Storken fantastisk skriver det, så blev alle de små kendelser tildelt Barcelona (desværre), men de store fejlkendelser kom i begge ender, og der var lige mange af dem.
Kampen i går var fuldkommen lige. Vi taber ikke kampen, fordi Barcelona er meget bedre end os. Der var ikke nogen klasseforskel hverken den ene eller anden vej. Vi taber, fordi marginalerne i afgørende situationer ikke var på vores side. I dette tilfælde var marginalerne nogle tvivlsomme kendelser af dommeren.
Vi spillede ikke nogen perfekt kamp, slet ikke i forsvaret, men vi spillede udemærket, og havde Barcelona ikke fået to straffespark i den sidste halve time, så tror jeg, at vi havde stået med 3 point nu. Jeg føler mig oprigtigt bortdømt, og jeg føler egentlig, at jeg er rimelig god til at tage de objektive briller på.
Ja, hvis vi havde spillet bedre, så havde det ikke betydet noget. Men i en meget lige kamp, hvor marginalerne er aføgrende, var dommeren meget afgørende.
Pepe skrev: Jeg ved æreligt ikke hvordan kampen så ud på tv men det var som om at vores spillere det meste af tiden bare gik på banen der var slet ingen tænding, ingen bevægelse hos spillerne. Vi sad ved siden en Athletico madrid fan som sagde at Real Madrid hverken forsvarede som et hold eller angreb som et hold.
Jeg troede at holdet og ancelloti vil vise hvem er den bedste hold i Spanien og vise deres offensivet kvaliteter, men men men det lignede meget en mourinho taktik, forsvar og håb på kontra.
Det synes jeg er direkte forkert, med mindre man kun så anden halvleg. I første halvleg lagde holdet et højt tryk og skabte flere (store) chancer end Ramos får røde kort. Jeg synes vi kører dem over i den første halve time, jeg ved godt vi giver 2-3 store chancer væk, og ja, de kommer alt for let til dem, men manglerne i den defensive organisation blev i første halvleg klart overskygget af god bevægelse og utrolig høj fart i omstillingsspillet. Benzema har jo, udover de to mål han laver, to-tre store chancer, så vi kunne let have været foran med to ved pausen. At Messi så får det der lidt ulækre mål ændrer kampen og i mine øjne er det en brøler, at vi kommer så afventende ud til anden halvleg. I første halvleg er vi klart bedst.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
“It was a good match, we applied pressure up front, tried to control the game and avoid Barcelona possession. I think we did it well, although we did make some small mistakes and that is why we didn't win [...] I told the players that in general it was a good match, they played with intensity and fought hard throughout. Now we have to forget this match and think about Wednesday, which could be a key game in the season. We have to be happy with the way we played this game, luck was not on our side but the team proved to be fit and we have the drive and ability to put this match quickly behind us”
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Barça
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Barça skrev: Synes det klinger hult når Ronaldo og Ramos kommer med sådanne kommentarer om dommeren. Lige netop de to var to af årsagerne til at Barcelona kunne vinde i går. Ronaldo får slet ikke meldt sig ind i kampen, og Ramos giver sig selv. Når Ancelotti snakker om "små fejl", så kan det muligvis være dem han hentyder til.
Jeg tror, at begge holds tilhængere skal vænne sig til, at der efter disse opgør kommer en række udtalelser, hvor man ikke nødvendigvis er helt enige.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Barça skrev: Synes det klinger hult når Ronaldo og Ramos kommer med sådanne kommentarer om dommeren. Lige netop de to var to af årsagerne til at Barcelona kunne vinde i går. Ronaldo får slet ikke meldt sig ind i kampen, og Ramos giver sig selv. Når Ancelotti snakker om "små fejl", så kan det muligvis være dem han hentyder til.
Enig. Xavis udtalelser efter kampen er dog lige så pinlige. Det klinger i øvrigt hult, når Pique er ude med sine udtalelser om, at man ikke bør diskutere dommeren. En hurtig google-søgning på "Xavi dommeren site:bold.dk" viser hvorfor.
Derudover kan vi tage den på meta-niveau, hvor vi diskuterer, hvor hult det klinger, at diskutere de forskellige spilleres elendige udtalelser i pressen.