Spansk mesterskabs-kamp åben igen

12 år 4 måneder siden #37 af Dios
@Storken.

Så tror jeg du misforstod mig lidt, for kampen igår var langt bedre end Mourinho's første El Clasico's, eller de kampe Real Madrid tabte under hans styre.
Jeg mener, at Real Madrid ikke har været større favoritter siden 2008, men at man ikke turde og spille som man hidtil har gjort i mine opgør. Forstå mig ret, for selvfølgelig skal man ikke spille naivt, men Real Madrid kan dominere sine modstandere, og de er faktisk blevet rigtig dygtige til at presse modstanderne tilbage, men det ville man ikke igår, da man tydeligt kunne se, at taktikken var at stå så kompakt som overhovedet muligt lige foran eget felt, også ramme Barca på kontra, og når man så endelig fik overtaget, så var det i små faser, hvor man så trak sig igen efter små 5 min..

Højt pres og høje kæder tvinger Barca ud i boldtab, fordi de sjældent losser bolden frem. Problemet igår var, at Real Madrid's midtbane altid stod forkert, og Bordinggaard nævnte jo også hvad man ikke skal gøre i markeringerne i optakten, og der sejlede både Di María og Modric, som gang på gang blev spillet i ryggen, hvor Messi og Iniesta i henholdsvis højre og venstre side kunne blive retvendte, og det leder til mit største problem med Real Madrid, da deres opdækning går mig på nerverne.
Alle Barcelona's chancer opstod stort set, fordi Ramos eller Pepé gik op i banen for at skærme Barcelona spillerne, og det gør ondt i mit taktiske hjerte, for det efterlader præcis det rum centralt som Barcelona er mestre i at finde, og generelt har jeg det bare svært når de 2 centrale forsvarspillere bevæger sig frem i en afskærmning, eller ud i siden for at bakke op, for det er med til at ødelægge hele den defensive organisation.
I sidste ende handler det jo om, at midtbanen har fejlet, fordi deres markeringer ikke bliver gode nok, og Barcelona spillerne kan gå i ryggen på dem og skabe de farlige situationer.

Jeg er helt med på at Barcelona på ingen måder er dårlige, men man ser også bare en tendens, at modstanderne frygter dem lidt for meget, og trækker sig. Barcelona's defensiv er forfærdelig dårlig, og deres offensiv er hjernedød god, så det har altid været et kæmpe spørgsmålstegn for mig, at modstanderne går helt i bund, for at iscenesætte Barcelona's bedste våben.
Barcelona er utrolig gode til at spille sig ud af et pres, men kun fordi der er kilometer af plads imellem kæderne. Man skal netop håndtere tingene ligesom Barcelona altid har gjort. Lægge et kæmpe pres, samtidig med at skubbe alle kæderne frem, og ikke være bange for bagrummet, da det er langt farligere, at have 2 høje kæder, og en bagkæde som frygter de dybe løb. Igår var det jo egentlig kun Neymar man skulle frygte i de dybe løb, da Messi sjældent tager dem længere, og selv Benzema ville kunne nå og løbe Fabregas op, selvom han er 40 meter bag ham.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er jeg utrolig skuffet over kampen. Ikke fordi Real Madrid nødvendigvis tabte, men fordi jeg virkelig troede Real Madrid ville blæse til angreb fra første sekund, og fastholde tempoet og presset, som Ancelotti egentlig havde lovet. Real Madrid har aldrig kunne forsvarer en smal føring, så det er mig en gåde, at man stadig prøver på det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #38 af ZizouMo

Dios skrev: RasmusKring skrev:

Jeg har aldrig påstået, at der ikke er kontakt. Der er - som sagt - både kontakt på ryggen og foden. Det er dog ikke ensbetydende med et straffespark, folkens! Ramos gør alt hvad han kan for at undgå kontakt med Neymar. Men Neymar løbet helt bevidst (som han også skal) ind i Ramos' bane, og Ramos kunne nemt have lavet et straffespark, men han forsøger at undgå kontakten. Men det kan ikke lade sig gøre, og deres fødder støder tilfældigt sammen. Af den grund er der ikke straffespark.

Jeg var uden tvivl sur i går aftes, men jeg ser stadig det samme i dag.

Men hvordan kan der være film, hvis han rammer ham? Så du mener ikke der er straffespark, fordi kontakten er tilfældig? Hmm...

Eller måske fordi Neymar selv søger kontakten?

@siempre fiel - Er du nu sikker på at det er Ramos der snitter ham, så han mister balancen?

Hvis man kigger godt efter, så ville man lægge mærke til, at kontakten sker ved at Neymar løber foran Ramos og enten skal til at sparke eller løfter benet og rammer Ramos.

Jeg har selv og mange er jer har nok prøvet det førstnævnte, hvor man skal til at skyde og derfor løfter benet, så man kan få kraft på.. I det det skete rammer han ubevidst/bevidst ind i Ramos, der står meget tæt på ham.

m.101greatgoals.com/gvideos/sergio-ramos...ymar-in-the-box-gif/

Efter at have set klippet, kan man se dette billede, der videre illustrere hvad jeg mener:

media2.fcbarcelona.com/media/asset_publi...ized.v1395615162.JPG

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #39 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Spansk mesterskabs-kamp åben igen

Jeg har aldrig påstået, at der ikke er kontakt. Der er - som sagt - både kontakt på ryggen og foden. Det er dog ikke ensbetydende med et straffespark, folkens! Ramos gør alt hvad han kan for at undgå kontakt med Neymar. Men Neymar løbet helt bevidst (som han også skal) ind i Ramos' bane, og Ramos kunne nemt have lavet et straffespark, men han forsøger at undgå kontakten. Men det kan ikke lade sig gøre, og deres fødder støder tilfældigt sammen. Af den grund er der ikke straffespark.

Men hvordan kan der være film, hvis han rammer ham? Så du mener ikke der er straffespark, fordi kontakten er tilfældig? Hmm...

Man kan da sagtens filme, selvom man blivar ramt...

Ja, jeg mener i høj grad, at kontakten er tilfældig, eller i hvertfald uforsætlig. Som Ramos også selv udtaler i dag, så prøver han alt hvad han kan at undgå kontakten, fordi han hellere vil have en scoring imod sig end at blive udvist.

At det har betydning er ikke noget, jeg finder på. Man kan godt lave uforsættelige friskark eller straffespark, men når angriberen på den måde søger kontakten, og forsvarspillere prøver at undgå den, så er der ikke straffespark. Jeg kan ikke referere specifik til fodboldloven, men jeg har set det i praksis rigtig mange gange.

Diskussionen er dog fuldstændig ligegyldig. Der blev dømt straffe og sådan er det. I mine øjne blev vi snydt på det groveste af dommeren - to gange endda. Ronaldo er godt nok uden for feltet, men der er i det mindste tydeligt frispark/straffespark på ham - til forskel fra de to fantomstraffespark, som vi får imod os. Barcelona bliver i høj grad reddet af dommeren. Ved 3-2 havde vi rigtig godt styr på kampen, men pga. dommeren er det i dag Barcelona, som bliver hyldet i samtlige medier. Det gør mig godt og grundigt rasende - for at være helt ærlig.

Update: Se på ovenstående video, hvordan han smider sig rundt og slæber foden han af græsset. Det kaldes film, Dios. Bare så du ved det til en anden gang.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved RasmusKring.

12 år 4 måneder siden #40 af M_linding

ZizouMo skrev:

Eller måske fordi Neymar selv søger kontakten?

@siempre fiel - Er du nu sikker på at det er Ramos der snitter ham, så han mister balancen?

Hvis man kigger godt efter, så ville man lægge mærke til, at kontakten sker ved at Neymar løber foran Ramos og enten skal til at sparke eller løfter benet og rammer Ramos.

Jeg har selv og mange er jer har nok prøvet det førstnævnte, hvor man skal til at skyde og derfor løfter benet, så man kan få kraft på.. I det det skete rammer han ubevidst/bevidst ind i Ramos, der står meget tæt på ham.

m.101greatgoals.com/gvideos/sergio-ramos...ymar-in-the-box-gif/

Efter at have set klippet, kan man se dette billede, der videre illustrere hvad jeg mener:

media2.fcbarcelona.com/media/asset_publi...ized.v1395615162.JPG

Jeg mener klart at det er en fejldom. Det er "klogt" lavet af Neymar, og dommeren magtede på ingen måde at dømme kampen. Da han løb hen mod Ramos og Neymar, troede jeg faktisk at han ville give gult kort til Neymar.

Jeg er desværre fristet til at give Ronaldo lidt ret:

www.marca.com/2014/03/24/en/football/rea...drid/1395617349.html

Jeg håber bare at spillerne bruge disser uretfærdigheder til deres egen fordel, og er mere sultne end nogensinde efter at vinde La Liga! (Jeg var lige ved at sige; fuck CL!;)

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #41 af Storken
Besvaret af Storken på emne Spansk mesterskabs-kamp åben igen
Jeg er i det statistiske hjørne :-)

Ramos i Real Madrid:
Ramos har fået 19 røde kort i 390 kampe for Real Madrid. Det svarer omtrent til et rødt kort hver 20. kamp. Han har ligeledes fået 129 gule kort, hvilket svarer til et gult kort hver tredje kamp.

Ramos for Sevilla:
Ramos fik ingen røde kort i sine 39 kampe for Sevilla. Han fik dog 10 gule kort i de 39 kampe, hvilket svarer til et gult kort hver fjerde kamp.

Ramos på landsholdet:
Ramos har ikke fået et eneste rødt kort på landsholdet i 116 optrædender. Han har fået 15 gule kort, hvilket svarer til omkring hver ottende kamp.

Måske er Pepe ikke den rigtige makker :)

12 år 4 måneder siden #42 af M_linding

Storken skrev: Jeg er i det statistiske hjørne :-)

Ramos i Real Madrid:
Ramos har fået 19 røde kort i 390 kampe for Real Madrid. Det svarer omtrent til et rødt kort hver 20. kamp. Han har ligeledes fået 129 gule kort, hvilket svarer til et gult kort hver tredje kamp.

Ramos for Sevilla:
Ramos fik ingen røde kort i sine 39 kampe for Sevilla. Han fik dog 10 gule kort i de 39 kampe, hvilket svarer til et gult kort hver fjerde kamp.

Ramos på landsholdet:
Ramos har ikke fået et eneste rødt kort på landsholdet i 116 optrædender. Han har fået 15 gule kort, hvilket svarer til omkring hver ottende kamp.

For 6 måneder siden havde jeg givet dig ret.

Men under Ancelotti er Pepe og Ramos blevet mere rolige, og har lært at gøre tingene mere simpelt. Men jeg tror da, at Varane langsomt vil yage Pepes plads.

....og så skulle Ramos ikke have haft rødt igår, btw.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #43 af Storken

RasmusKring skrev: Der blev dømt straffe og sådan er det. I mine øjne blev vi snydt på det groveste af dommeren - to gange endda. Ronaldo er godt nok uden for feltet, men der er i det mindste tydeligt frispark/straffespark på ham - til forskel fra de to fantomstraffespark, som vi får imod os. Barcelona bliver i høj grad reddet af dommeren. Ved 3-2 havde vi rigtig godt styr på kampen, men pga. dommeren er det i dag Barcelona, som bliver hyldet i samtlige medier. Det gør mig godt og grundigt rasende - for at være helt ærlig.

Jeg forstår ikke, hvordan man kan diskutere straffesparket til Iniesta. Bolden ryger måske lidt fra ham, men det giver jo ikke Alonso og Carvajal tilladelse til at gå medieval on his ass.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #44 af Storken

M_linding skrev:

Storken skrev: Jeg er i det statistiske hjørne :-)

Ramos i Real Madrid:

Ramos for Sevilla:

Ramos på landsholdet:

For 6 måneder siden havde jeg givet dig ret.

Men under Ancelotti er Pepe og Ramos blevet mere rolige, og har lært at gøre tingene mere simpelt. Men jeg tror da, at Varane langsomt vil yage Pepes plads.

....og så skulle Ramos ikke have haft rødt igår, btw.

Ramos har fået 3 røde kort under Ancelotti. Det er mig en gåde, at Varane ikke er fast mand. Han gør det godt hver eneste gang jeg ser ham spille.

12 år 4 måneder siden #45 af BBB

RasmusKring skrev: Jeg har aldrig påstået, at der ikke er kontakt. Der er - som sagt - både kontakt på ryggen og foden. Det er dog ikke ensbetydende med et straffespark, folkens! Ramos gør alt hvad han kan for at undgå kontakt med Neymar. Men Neymar løbet helt bevidst (som han også skal) ind i Ramos' bane, og Ramos kunne nemt have lavet et straffespark, men han forsøger at undgå kontakten. Men det kan ikke lade sig gøre, og deres fødder støder tilfældigt sammen. Af den grund er der ikke straffespark.

Ramos overtrådte en af tre regler (vurderingssag hvilken) for direkte frispark inde i målfeltet. Selvfølgelig er der straffe uanset hensigten (som der i øvrigt ikke står noget formildende om i fodboldloven omkring frispark).
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM

12 år 4 måneder siden #46 af ZizouMo

Storken skrev:

RasmusKring skrev: Der blev dømt straffe og sådan er det. I mine øjne blev vi snydt på det groveste af dommeren - to gange endda. Ronaldo er godt nok uden for feltet, men der er i det mindste tydeligt frispark/straffespark på ham - til forskel fra de to fantomstraffespark, som vi får imod os. Barcelona bliver i høj grad reddet af dommeren. Ved 3-2 havde vi rigtig godt styr på kampen, men pga. dommeren er det i dag Barcelona, som bliver hyldet i samtlige medier. Det gør mig godt og grundigt rasende - for at være helt ærlig.

Jeg forstår ikke, hvordan man kan diskutere straffesparket til Iniesta. Bolden ryger måske lidt fra ham, men det giver jo ikke Alonso og Carvajal tilladelse til at gå medieval on his ass.

Slf ikke, men hvilken tilladelse har dommeren så til at underkende en offside kendelse, der senere skulle koste dyrt (Neymar straffe og Ramos rødt)?

Ved ikke hvordan man sætter billeder fra Tlf :/

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

12 år 4 måneder siden #47 af BBB

Storken skrev: Ramos har fået 3 røde kort under Ancelotti. Det er mig en gåde, at Varane ikke er fast mand. Han gør det godt hver eneste gang jeg ser ham spille.

Varane har været skadet det meste af sæsonen. Næste sæson er han forhåbentlig klar igen.

12 år 4 måneder siden #48 af Chamartin

Storken skrev:
Ramos har fået 3 røde kort under Ancelotti. Det er mig en gåde, at Varane ikke er fast mand. Han gør det godt hver eneste gang jeg ser ham spille.

Varane havde uden tvivl været fast mand i denne sæson, hvis ikke han var blevet ramt af den knæskade i slutningen af sidste sæson.
Jeg tror ikke, Carlo har syntes, han har været helt tilbage på 100% kampform før denne kamp, siden han sad udenfor i går.

Jeg er dog ret sikker på, at han bliver fast mand i næste sæson, hvis han ikke bliver langtidsskadet igen.
Hans rolige og afventende neutralisering af modstanderen er så meget bedre end Ramos og Pepes kompromisløse og ofte hovedløse indgreb.
Forskellen denne sæson har været, at Pepe har fået timet indgrebene langt bedre end tidligere, så han ikke laver så mange frispark. Ramos derimod rammer jo ved siden af i ...hvad, 25% af indgrebene?

Leveret af Kunena Forum