Lodtrækning til semifinalerne i CL

12 år 3 måneder siden #85 af M_linding

raul7=kongen skrev:

M_linding skrev:

raul7=kongen skrev: Kom nu lidt folkens.

Det er Real Madrid det her, selvfølgelig skal spillere, trænere og ledere sigte imod at vinde alt, det er for helvede(undskyld ordsproget, men helt ærligt) Real Madrid.

Ja, det bliver svært mod Bayern, men det er jo ikke fordi vi er Herfølge og står overfor et hold som aldrig har tabt.

Jeg er slet ikke uenig.

Jeg er bare selv lidt ramt på "selvtilliden", fordi så mange af vores spillere er i formnedgang: Ramos, Alonso, Bale, Marcelo og Ronaldo (med en skade som jeg ikke kan gennemskue).

Derudover savner jeg virkelig Jesé og Khedira!

Selvfølgelig kan vi slå alle hold, det er bare frustrerende at holdet langt fra topper lige nu. Men det er selvfølgelig heller ikke værre, end at det kan vende på kort tid;)

Jeg savner også de skadede spillere, men helt ærligt, vi taber ikke i 30 opgør, har så to halv-dårlige kampe mod Atletico og Barca, hvor vi dog i perioder er bedre og absolut ikke har marginalerne - efter det kommer kollapset så i Sevilla. Siden går vi 12-0 i tre kampe, inden et kollektivt kollaps på udebane i Dortmund, hvor man dog kommer igennem.

Vi er bestemt ikke favoritter mod Bayern, men der er en stemning af, at alt er tabt og det hele er en katastrofe. Vi er med i titelkampen - med det letteste program, der skal ikke meget til, så er vi tilbage der - i finalen i Copa del Rey og i semifinalerne i CL som mest scorende hold i turneringen.

Skadesproblemerne er selvfølgelig bekymrende, men hold op, hvor er stemningen svingende fra kamp til kamp. Dermed ikke sagt, at jeg er uenig med eksempelvis Dios omkring, at holdet kan/skal forbedres på visse positioner til sommer, men for pokker hvor er der kollektiv korttidshukommelse(generelisering selvfølgelig) og en stemning af at tage sorgerne på forskud. En taber-mentalitet, som man egentlig normalt kun ser kendetegne fans af klubber som Arsenal og Liverpool.

Jamen helt enig - især omkring folks vanvittige overdramatiseringer efter enkelte kampe:)

Jeg vil så også tilføje, at jeg ikke helt forstå den status som folk tillægger Bayern. De er et godt hold med en god træner. Men hvor mange positioner er de egentligt stærkere end Real Madrid? De er favoritter, men til at tale med.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #86 af ElMadrid
Jeg må give "kongen" ret. Jeg ved ikke hvorfor mange af os er så pessimistiske omkring kampene mod Bayern. Jeg tror at det, der bliver afgørende er, hvem der klarer sig bedst på sin hjemmebane (big surprise). Jeg er udmærket klar over, at vores statistik i Tyskland ikke er noget at råbe hurra for, men på den anden side, så mener jeg hellere ikke at deres er så god på vores hjemmebane (nogen der kan hjælpe dovne mig??)

Jeg kan ikke lade være med at tænke på sidste gang vi mødte dem. Jeg sad med en fornemmelse af at vi var dem meget overlegne i første kamp. Vi fik 1-2 på udebane. Vi smadrede dem i de første 15-20 min. så på hjemmebane indtil vi, som vi har omtalt så mange gange før, valgte at trække os tilbage og inviterede dem ind i kampen. Vi tabte godt nok, men vi, ifølge mange også mig selv, var klare favoritter inden kampen. for en gangs skyld er vi ikke det nu. Dette håber jeg at det vil motivere spillerne.

Og hør her. Vi har altså et hold, der virkelig kan spille god fodbold. Så smukt og så godt at jeg ikke mener at Bayern har mødt tilsvarende i år. Lad os håbe, at vi laver en Bayern og det er også, der overrasker alt og alle.

Jeg tror på det. Lad os alle sammen gør det, selv om jeg må indrømme at jeg ikke vil spise voldsomt meget til aftensmad den 22. Jeg tror ikke at min mave vil holde til det :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, JimmyBroe

12 år 3 måneder siden #87 af Jaken
Det eneste jeg finder rigtig alarmerende ved de her opgør er 1. at returopgøret er på udebane, og 2. at Cristiano muligvis ikke er med/i topform på Bernabeu, hvor en sejr er minimumskravet.

Bayern som hold synes jeg dog ikke er en uoverskuelig opgave (i hvert fald ikke som i sidste sæson). De har endnu ikke mødt virkelig kvalificeret modstand i sæsonen og har stadigvæk formået at have problemer mod City, Arsenal og tilmed også United. Derudover har de også vundet Bundesligaen lang tid forinden, så tændingen, motivationen og rytmen er muligvis ikke den samme. Ikke at de vil have problemer med at motivere sig til en CL-semifinale, men det må alt andet lige være lidt af en omvæltning at skulle være 'på ferie', so to speak, i sæsonens sidste par måneder. En udpræget fordel for dem ser jeg det dog ikke som.

... Men så igen, det samme sagde man vel også på dette tidspunkt i sidste sæson... Det er sgu svært at gøre sig klog på...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

12 år 3 måneder siden #88 af rezamadridista
Jeg ser det faktisk som en fordel, at folk slet ikke forventer at vi går videre.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 3 måneder siden #89 af baggins
Jeg ser os ikke som farvoritter mod Bayern, men som altid så tror jeg altid på at Madrid kan vinde. Når det gælder ligaen tror jeg f.eks. på det til det ikke er matematisk muligt - hvorfor? fordi fodbold er et fantastik spil hvor alt kan ske.
Bayern er måske favoritter, men hvis vi ser spiller for spiller, så er der altså ikke den store kvalitets forskel - hvis der er nogle overhovedet. Den eneste forskel, er dog detsværre en stor en. Bayern har flere spillere, som arbejder hårdt begge veje. Dette gælder endda for deres største primadonnaer Robben og Ribery. Hvis Madrids spilere for engang skyld kunne tage sig sammen og løbe mere som de tyske damplokomotiver, arbejde som et hold igennem en hel kamp lade være med at få idiotiske kort (Ramos og Pepe) så ville der er ikke være forskel på holdene.

Men jeg tror på hele vejen, selvom det bliver svært
HALA MADRID!!

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: LasseRMD

12 år 3 måneder siden #90 af Real Madrid
Guardiola, Mourinho og Ancelotti har ført deres hold i semifinalen i deres debutsæson, og Mourinho kan sku næsten ikke være bekendt at føre Chelsea i CL finalen i hans første sæson, når han ikke formået det med Real Madrid over tre! ;-)

Spændende om Ramos tør sparke igen, når det over 180 min ender i straffespark!

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 3 måneder siden #91 af Dios
raul7=kongen skrev:

Jeg savner også de skadede spillere, men helt ærligt, vi taber ikke i 30 opgør, har så to halv-dårlige kampe mod Atletico og Barca, hvor vi dog i perioder er bedre og absolut ikke har marginalerne - efter det kommer kollapset så i Sevilla. Siden går vi 12-0 i tre kampe, inden et kollektivt kollaps på udebane i Dortmund, hvor man dog kommer igennem.

Jeg er som sådan helt enig, men min påstand igennem længere tid har så været, at når vi mødte kvalitet på banen, som vi ikke gjorde i de 30 ubesejret kampe, så kommer Real Madrid stort set altid ud som den svageste, og det er netop det der er problemet. Ikke at jeg f.eks. har en dårlig kortidshukommelse, men jeg var en af de få, som ikke var videre begejstret over og have holdt nullet i de første 8-10 kampe af 2014, fordi jeg netop vidste, at det intet betyder når vi møder kvalitet på banen.

Det er lidt den samme statistik hver år, hvor vi aldrig taber på hjemmebane, men ligeså snart vi møder kvalitet (LÆS:Barcelona), så fucker vi statistikken op, og taber opgøret, og i denne sæson har det været både At. Madrid og Barcelona som har slået os på Bernabeú.
Jeg har sagt det før, men vi er simpelthen for nemme og score imod og vinde over, og det ændre 30 ubesejret kampe altså ikke på.

Vi kan sagtens slå Bayern selvfølgelig kan vi det, men Bayern er et typisk tophold, og det er først nu de for alvor begynder at vise tænder. De har haft nogle rigtig dårlige kampe imod Arsenal og United, men lur mig om de ikke spiller 30% bedre imod os. De er så topmotiveret, og som hold er de dobbelt så gode som os, men spiller for spiller, så er vi omtrent lige gode. Vil de så knuser de os, og det siger jeg ikke som en skeptisk Real Madrid fan, for jeg tror da på vores muligheder, men det er Real Madrid's elendige forsvarspil som gør det svært i mine øjne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Mcmanaman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #92 af Mcmanaman
Besvaret af Mcmanaman på emne Lodtrækning til semifinalerne i CL
Dios.
Spiller for spiller er vi omtrent ligeså gode ja, dog tæller formen altså også som på nuværende tidspunkt lægger dårligt hos flere spillere. Ronaldo muskelskade, Benzema svingene præstationer, Xabi Alonso i stort formdyk, Ramos der har tabt hovedet på banen og spiller sin hidtil dårligste sæson i Real Madrid, Marcelo har mistet fart i offensiven, Iker på bænken i ligaen og har spillet utrolig lidt i forhold til Neuer, Bale har endnu ikke præsteret i en svær kamp, og hvem skal vi sætte på pladsen hvis en spiller bliver skadet. Alternativerne til hver enkelt position er gigantisk ringe undtagen en uerfaren Isco.

Bayern slår os på alle områder undtagen i at sælge trøjer,
Transfers
Spillestil
Klubledelse
Resultater i løbet af de sidste 5 til 10 år.
Gruppesammensætning
Stabilitet
Motivation
og meget meget mere.

Og så kan jeg ikke være enig i at Barcelona, Sevilla og Atletico er de eneste hold vi har spillet dårligt mod. Jeg husker også Athletic, Osasuna og Villarreal.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Mcmanaman.

• Mcmanaman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #93 af Mcmanaman

Hvorfor vi ikke skal møde Bayern i første kamp på deres bane.. Det her var dog returopgøret, men vi er ikke klar til det her overhovedet.

12 år 3 måneder siden #94 af Dios

Mcmanaman skrev:

Hvorfor vi ikke skal møde Bayern i første kamp på deres bane.. Det her var dog returopgøret, men vi er ikke klar til det her overhovedet.

Slap nu lidt af altså! Dit indlæg giver på ingen måder mening.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, pm, andreashn

12 år 3 måneder siden #95 af Real Madrid

Mcmanaman skrev: Dios.
Spiller for spiller er vi omtrent ligeså gode ja, dog tæller formen altså også som på nuværende tidspunkt lægger dårligt hos flere spillere. Ronaldo muskelskade, Benzema svingene præstationer, Xabi Alonso i stort formdyk, Ramos der har tabt hovedet på banen og spiller sin hidtil dårligste sæson i Real Madrid, Marcelo har mistet fart i offensiven, Iker på bænken i ligaen og har spillet utrolig lidt i forhold til Neuer, Bale har endnu ikke præsteret i en svær kamp, og hvem skal vi sætte på pladsen hvis en spiller bliver skadet. Alternativerne til hver enkelt position er gigantisk ringe undtagen en uerfaren Isco.

Transfers
Spillestil
Klubledelse
Gruppesammensætning
Stabilitet
Motivation
og meget meget mere.

Og så kan jeg ikke være enig i at Barcelona, Sevilla og Atletico er de eneste hold vi har spillet dårligt mod. Jeg husker også Athletic, Osasuna og Villarreal.

Jeg er ked af at sige det, men vi kommer aldrig til at vinde samtlige 38 kampe i La Liga...

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Mcmanaman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #96 af Mcmanaman

Real Madrid skrev:

Mcmanaman skrev: Dios.

Transfers
Spillestil
Klubledelse
Gruppesammensætning
Stabilitet
Motivation
og meget meget mere.

Jeg er ked af at sige det, men vi kommer aldrig til at vinde samtlige 38 kampe i La Liga...

Det var heller ikke det der var pointen med mit indlæg, men at vi på intet tidspunkt har spillet godt mod nogle af de hold som er sværest at spille i mod. Det står vist også klart og tydeligt.

Leveret af Kunena Forum