Truppen mod Levante - 27. spillerunde - sæsonen 2014/15

11 år 4 måneder siden #49 af Sebberg
Siempre:

Det var dog utroligt, som du ukritisk står ved dit argument. Har du klapper for øjnene?

Jeg kunne tildels acceptere, hvis du argumenterede for, at man bør leve med, at Ronaldo havde den negative side, når nu han tilbyder så meget andet. Men nej, det virker ærlig talt til, at du overhovedet benægter, at Ronaldo har et kæmpe problem med at rumme andre end sig, og at han så sandeligt viser dette.

Så vælger du at gribe ud efter det eneste argument, du kan finde: At ingen spillere har kritiseret Ronaldo offentligt. Men den er for let købt. 'I en fodboldverden, hvor det er bedst at kæfte op for ikke at blive glemt...'. Det er så sandeligt ikke rigtigt. Hvis du hentyder til at kritisere dommere efter nederlag - så jo, men du ser sku sjældent, at etablerede fodboldspillere retter dybt personlige angreb mod andre spillere.

Hvis du ikke, med alle de episoder, der snart har været, kan se, at Ronaldo er usundt egoistisk, så ved jeg ikke, hvad jeg skal sige.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #50 af AvatarEyes

Sahinovic skrev:

DarioGomez skrev: Det minder altså lidt om person-hetz, for Benzemas reaktion er da nøjagtigt ens?

Istedet for at løbe ud til sin holdkammerat som tydeligvis har været igennem et helvede og vise at man støtter ham foran publikum så kommer der sådan en reaktion fra Ronaldo og Benzema, totalt ligeglade medmindre de selv score, dejligt (-:

Enig. Det er fucking pinligt. Er efterhånden så træt af Ronaldos attitude at jeg er ligeglad hvor godt eller skidt han spiller: han skal på bænken og lære noget ydmyghed! Specielt mår han spiller så skidt som han gør nu er det da ekstra aktuelt. Bale kom til klubben som erklæret Ronaldo fanboy og udtaler løbende at Ronaldo er chefen på banen og at han ser op til ham. Læg det til hans seneste modgang fra fans og medier og Ronaldo kan STADIG ikke unde ham den mindste smule succes. Magen til barnlighed, smålighed, arrogance og egoisme skal man lede længe efter. Det er en fornæmelse mod Gustav at sammenligne de to. Folk der forsvarer og bortforklarer denne konstant gentagne og på uforklarlig vis eskalerende (er han benjamin button?) adfærd skal se sig selv dybt i øjnene. I havde ALDRIG accepteret det samme fra en Coentrao eller Benzema, men så snart det er Ronaldo laver i en helt masse mental gymnastik for at retfærdiggøre det. Hver eneste gang det sker har i også pludselig glemt alle tidligere episoder og overfalder folk for at hænge sig på "engangsforestillinger."

Shame on you. Holdet over divaen. Grav jeres madridismo frem hvis i stadig kan finde den derinde.

11 år 4 måneder siden #51 af Kassow-Rossing

Inspektøren skrev: Hahah. Gode gamle Kassow. Jeg kan aldrig få nok af dine velskrevne indlæg, der altid er understøttet af gode belæg.

Nu til den mere seriøse del. Hvor fanden skriver jeg, at, det at græde er u-mandigt? Godt så.

Desuden, misforstår du tydeligvis, som altid, min pointe.
Det eneste jeg forsøger, det er at sammenligne den måde han fejrer individuel hæder med den måde han fejrer kollektiv hæder. Derfra konkluderer jeg, at det tydeligt skinder igennem, at han går meget mere op i sine egne præstationer og hæder, end han går op i holdets ditto.

Og sidst jeg tjekkede, så var fodbold en kollektiv sport; Man har holdkammerater, som man spiller for og man glæder sig altid på holdets vegne. Det betyder ikke, at man til tider ikke må udvise en smule arrogance, men holdet skal altid stå forrest. Den del af sporten, mener jeg, belyst af mine eksempler, at CR7 simpelthen ikke har taget til sig. Vi skal for helvede stå sammen. I medgang og i modgang. Der kan jeg også nævne episoden efter vores miserable kamp mod Schalke 04, hvor Ikér, CR7s anfører, siger til holdkammeraterne, at spillerne lige må undskylde for den elendige præstation. Men det er CR7 ikke enig i med Ikér, og han vælger derfor den kujonagtige vej, at forlade banen, og lade de andre tage skraldet.

Og grunden til, at der stilles højere krav til CR7, end f.eks. Benzema der også bliver nævnt i debatten, er fordi, at CR7 er vores klart største stjerne og han derfor også har et stort ansvar, selvom han ikke er anføreren. Han har skrevet sig ind i utallige rekordbøger, han er 30 år, bliver konstant nævnt i medierne, når der tales Real Madrid, og med det følger der altså også et kæmpe ansvar og store forventninger.

Have I made myself clear?

Nu er du ikke fair. Jeg forsøgte ikke at være din fjende. Jeg er heller ikke uenig i dit syn på Ronaldo, da jeg også mener, at han burde vise en mere menneskelig facade, men jeg har da lov til at stille dig nogle kritiske spørgsmål til hvordan netop du (og måske også de fleste andre) ville have reageret i netop hans sted. Er du ikke sød at svare på de spørgsmål?

Jeg har desuden ikke skrevet at du mente, at det var umandigt at græde.

At Pelle hopper med på vognen, er ikke din skyld, men hvis du føler at din modtager af dine beskeder ikke forstår dig korrekt, så skal du lære at skrive mere korrekt, da det altid er afsenderens opgave at sørge for at sit budskab kommer frem til modtager. Ikke omvendt. Jeg håber mit indlæg kunne forstås ;) Ellers må jeg selv lære kunsten også ;) :P

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Kassow-Rossing.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #52 af Storken
Ronaldo skal til at finde formen igen, hvis han vil undgå kritikken af hans person. Den har det nemlig med at forstumme, når han præsterer på banen. Holdkammerater, fans og medier kan finde sig i meget, hvis bare Ronaldo vinder kampe for holdet.

Der var samme negative fokus på Messi (skattesag, forhold til Enrique, skifte til Chelsea etc), da Barca havde lidt problemer tidligere på sæsonen. Det hører man ikke rigtig meget om for tiden, men det skal nok dukke op igen, når Barca begynder at tabe kampe.

Fodboldspillere bliver usårlige, når de bærer sejrskappen. De negative sager hober sig dog op i mellem tiden, hvorfor de vælter frem, når sejrene ikke længere flyder.

11 år 4 måneder siden #53 af Siempre Madrid

Storken skrev: Ronaldo skal til at finde formen igen, hvis han vil undgå kritikken af hans person. Den har det nemlig med at forstumme, når han præsterer på banen. Holdkammerater, fans og medier kan finde sig i meget, hvis bare Ronaldo vinder kampe for holdet.

Der var samme negative fokus på Messi (skattesag, forhold til Enrique, skifte til Chelsea etc), da Barca havde lidt problemer tidligere på sæsonen. Det hører man ikke rigtig meget om for tiden, men det skal nok dukke op igen, når Barca begynder at tabe kampe.

Fodboldspillere bliver usårlige, når de bærer sejrskappen. De negative sager hober sig dog op i mellem tiden, hvorfor de vælter frem, når sejrene ikke længere flyder.

Det har du meget ret i. Retfærdigvis skal det dog siges at en rigtig stor del af de brugere, som er kritiske over for Cristiano Ronaldos gestikuleren også er det, når han scorer mål på samlebånd. Det kan man kun have respekt for.....selv om jeg et stykke hen ad vejen er helt uenige ned dem.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, AvatarEyes

11 år 4 måneder siden #54 af M_linding
Lad mig lige starte med at slå fast, at da jeg så kampen mod Levante, havde jeg også lyst til at sparke Ronaldo i røven... Det er mere behageligt som fan at kigge på, at hele holdet udviser positiv team-spirit.

Men de fleste af os kommer nok aldrig helt til at forstå, hvad det er for en mentalitet, der bringer et semi-stort talent fra de nedslidte kunstbaner på Madeira, til tre Ballon d'Or trofæer... Og Ronaldo er jo langt fra den første topangriber i verden, som har sig selv nærmest på banen - heldigvis for det da.

Det går skidt for Ronaldo, på alle parametre, og jeg tror simpelthen ikke at der var noget overskud at give af i søndags. Man må heller ikke glemme, at det ikke bare er et spørgsmål om hvilket pres han putter sig selv under. Når han går målløs fra banen, så er medier og fans, fra hele verden, med det samme efter ham. Og så er det hurtigt glemt, at Ronaldo havde en fod med i begge mål, når det ikke var ham som blev noteret for scoringen.

Der er to pointer, som lige skal med, synes jeg:)

For det første så skal man lige huske, at Ronaldo er meget bevidst om sin kommunikation. Han er kendt for, at kunne bruge medierne. Ronaldos attitude mod Schalke og Levante, hvor han bl.a. blev mundaflæst til at sige om præstationen "Dette er skamfuldt!", er måske ikke bare et spørgsmål om medfødte attitude-problemer. Det kunne også sagtens være et tegn på, at der er nogle forhold som Ronaldo er meget utilfreds med pt. Det kan være at han er træt af, at Coentrao er den eneste i hele truppen, som kan slå et !%#(&)!! indlæg! :-) Og så kan han samtidig se på TV, at Luis Suarez har en 200% chance, men vælger at trille bolden videre til Messi, udelukkende for at Messi bliver noteret for målet... Jeg gætter bare, men det ville ikke undre mig.

For det andet, så ser jeg så mange klip af Real Madrids træning, som jeg kan komme til. Det er så hyggeligt, at se hvordan de arbejder i løbet af ugen:) Her er Ronaldo altså lige omvendt af, hvad man ser til kamp. Social, munter og humoristisk - stort set hele tiden. Og jeg tror at det er herfra, at han opbygger så meget kredit hos sine holdkammerater, til at de godt kan ignorere hans brokkerier under kampene.

Det vigtigste er altid at huske på, hvor lidt vi egentlig ved. Det er faktisk et godt råd, i det hele taget. At kunne erkende hvor relativt uvidende man er, når man udtaler sig om andre mennesker;-) Vi ser 90 minutters kamp hver uge, men vi aner ikke hvordan spillerne egentlig har det og hvorfor. Måske har Ronaldo gode grunde til at være utilfreds over noget(?) Hvem ved...
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

11 år 4 måneder siden #55 af JesperA
Det er jo ikke første gang denne diskussion dukker op. Denne situation er dog langt fra lige så usmagelig, som dengang han brændte et straffespark i de sidste minutter mod Almeria, ved stillingen 2-2, og fuldstændig undlod at deltage i jublen efterfølgende, da Benzema satte riposten til 3 point i nettet. Faktisk stod han og slog ud med armene, og var pissesur... Selvfølgelig er han sur på sig selv over at brænde sit straffe (i øvrigt på 11-meterkongen Diego Alves som har reddet 15/31 straffespark i La Liga), men det er jo fuldstændig forrykt at agere sådan når der lige er scoret et så vigtigt mål! Dengang havde vi heldigvis Raúl til at give ham en opsang efterfølgende.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 4 måneder siden #56 af Daniel
Og i forlængelse af dit meget gode indlæg M_linding, og for at korte hele den suppe en smule ind, så er Ronaldo vel sagtens bare et stort referencepunkt for sine medspillere; et eksempel, om man vil (mon ikke også det er, hvad Siempre referer til med sine korte skriv).

Men dit indlæg er sgu meget godt, hvorfor jeg kun kan bakke dine synspunkter op. Jeg kan da godt selv kaste øllen mod tv-kassen, når Ronaldo ikke fejre Bales forløsende scoring eller slår op i banen, når han selv laver en fejlaflevering, tager dårlige beslutninger etc., men omvendt er jeg bevidst om, hvor stort et konkurrencemenneske Ronaldo er, og det skal han forblive; det er dét, der driver ham, og hele tiden gør ham bedre.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 4 måneder siden #57 af SR4

JesperA skrev: Det er jo ikke første gang denne diskussion dukker op. Denne situation er dog langt fra lige så usmagelig, som dengang han brændte et straffespark i de sidste minutter mod Almeria, ved stillingen 2-2, og fuldstændig undlod at deltage i jublen efterfølgende, da Benzema satte riposten til 3 point i nettet. Faktisk stod han og slog ud med armene, og var pissesur... Selvfølgelig er han sur på sig selv over at brænde sit straffe (i øvrigt på 11-meterkongen Diego Alves som har reddet 15/31 straffespark i La Liga), men det er jo fuldstændig forrykt at agere sådan når der lige er scoret et så vigtigt mål! Dengang havde vi heldigvis Raúl til at give ham en opsang efterfølgende.

Ronaldo scorede et mål selv også men undlog at fejre, fordi han ikke var tilfreds med egne præstationer. Så det er bare noget personligt og har ikke noget at gøre med at han ikke kan unde andre succes. Det handler bare om at han ikke er glad før han præsterer og det så ligner at han ikke er glad for andre medspilleres succes.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 4 måneder siden #58 af M_linding

SR4 skrev:

JesperA skrev: Det er jo ikke første gang denne diskussion dukker op. Denne situation er dog langt fra lige så usmagelig, som dengang han brændte et straffespark i de sidste minutter mod Almeria, ved stillingen 2-2, og fuldstændig undlod at deltage i jublen efterfølgende, da Benzema satte riposten til 3 point i nettet. Faktisk stod han og slog ud med armene, og var pissesur... Selvfølgelig er han sur på sig selv over at brænde sit straffe (i øvrigt på 11-meterkongen Diego Alves som har reddet 15/31 straffespark i La Liga), men det er jo fuldstændig forrykt at agere sådan når der lige er scoret et så vigtigt mål! Dengang havde vi heldigvis Raúl til at give ham en opsang efterfølgende.

Ronaldo scorede et mål selv også men undlog at fejre, fordi han ikke var tilfreds med egne præstationer. Så det er bare noget personligt og har ikke noget at gøre med at han ikke kan unde andre succes. Det handler bare om at han ikke er glad før han præsterer og det så ligner at han ikke er glad for andre medspilleres succes.

Kampen mod Schalke er jo et godt eksempel.

Han scorede selv to glimrende mål, som sikrede klubbens plads i 1/4-finalerne... Men han var pisse sur alligevel, simpelhen fordi han og holdet spillede under niveau. Hvis han kun bekymrede sig om sin egen røv, kunne han jo være ligeglad, for han havde som sagt scoret to gode mål. Men han følte formentlig stadigvæk, at han selv og de øvrige holdkammerater leverede en uacceptabel præstation.

11 år 4 måneder siden #59 af Sebberg

M_linding skrev:

SR4 skrev:

Kampen mod Schalke er jo et godt eksempel.

Han scorede selv to glimrende mål, som sikrede klubbens plads i 1/4-finalerne... Men han var pisse sur alligevel, simpelhen fordi han og holdet spillede under niveau. Hvis han kun bekymrede sig om sin egen røv, kunne han jo være ligeglad, for han havde som sagt scoret to gode mål. Men han følte formentlig stadigvæk, at han selv og de øvrige holdkammerater leverede en uacceptabel præstation.

Der bliver godt nok samlet argumenter, hvor der kan samles argumenter. Dit eksempel viser jo netop også, at Ronaldo godt kan 'agere' normalt, hvis bare han har fået sine mål. Selvfølgelig var han sur. Egoistisk eller ej.

Men vil du ikke fortælle mig en ting. Hvad tænker du helt ærligt, når Ronaldos reaktion på Bales første mål i 700 minutter er, at han rejser sig og gestikulerer til linjedommeren.

vine.co/v/OVmrbnWwrDQ

Se denne video. Læg mærke til, at han endda ser den er gået i mål, og derefter kommer reaktionen. Hvad tænker du helt ærligt? At han bare er et konkurrencemenneske (host.. forkælet egoist.. host)?
Følgende bruger(e) sagde tak: AvatarEyes

11 år 4 måneder siden #60 af Sahinovic
Konkurrence menneske? Jeg tror samtlige spillere som spiller på et så højt plan er konkurrence mennesker, der er tydeligvis tale om en 30 årig baby som har problemer med sin attitude. At man kan opføre sig sådan som teenager ville jeg godt kunne tolerer, men han er 30 år for Guds skyld.

Det kunne være man skulle vise ham en video med hans adfærd så han selv kunne se hvor dum og ucharmerende han egentligt er at se på, det hjælper nogen gange at se sig selv fra en anden vinkel.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: AvatarEyes

Leveret af Kunena Forum