Truppen mod Levante - 27. spillerunde - sæsonen 2014/15
Men Sebberg, se nu hvad du selv gør der: Du finder et klip, og laver selv en voldsom fortolkning. Er Ronaldo virkelig så slem at have i Real Madrid? - kunne man spørge... Hvad er pointen med denne hetz? Skal Real Madrid i fremtiden ikke have typer som Ronaldo i klubben?
Nogle gange skal man overveje, om et det man observerer er et problem. Eller om det først er et problem, når man vælger at tolke det som sådan. Folk der spiller sammen med Ronaldo, og lære ham at kende, ved formentlig godt at man bare skal trække på skuldrene af ham. Som Siempre er inde på, så plejer han at være meget vellidt blandt dem som arbejder dagligt med ham. Så djævelen selv er han næppe.
Det jeg ikke kan lide ved noget af personkritikken af Ronaldo er, når folk sætter lighedstegn mellem dårlig opførsel på banen og hele hans person. Fodbold er jo bare en konkurrence, og man kan altså godt være en egoist i en konkurrence, men et gavmildt menneske når kampen fløjtes af.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
-
M_linding skrev: Man må heller ikke glemme, at det ikke bare er et spørgsmål om hvilket pres han putter sig selv under. Når han går målløs fra banen, så er medier og fans, fra hele verden, med det samme efter ham.
Det er fuldstændig selvforskyldt at stå for skud i medierne når man ter sig som et forkælet barn på banen. Ronaldo får ekstremt lang snor af medier og især fans (din kommentar er et eksempel) og hvis han så også kunne udstråle noget teamgejst og modenhed tror jeg de færreste kunne bebrejde ham et formdyk. Desværre gør han det modsatte, og det skader faktisk vores brand i stor stil. Folk sætter Real Madrid lig med Ronaldo og omvendt, og den omtale han sikrer sig med sin opførsel gør ikke meget for at afhjælpe de fordomme der allerede eksisterer mod klubben.
M_linding skrev: Jeg prøver bare at bringe nogle nuancer ind i diskussionen. Jeg er selv lige omvendt af Ronaldo på en fodboldbane, og bliver pisse sur hvis andre spillere kritiserer mig;)
Men Sebberg, se nu hvad du selv gør der: Du finder et klip, og laver selv en voldsom fortolkning. Er Ronaldo virkelig så slem at have i Real Madrid? - kunne man spørge... Hvad er pointen med denne hetz? Skal Real Madrid i fremtiden ikke have typer som Ronaldo i klubben?
Nogle gange skal man overveje, om et det man observerer er et problem. Eller om det først er et problem, når man vælger at tolke det som sådan. Folk der spiller sammen med Ronaldo, og lære ham at kende, ved formentlig godt at man bare skal trække på skuldrene af ham. Som Siempre er inde på, så plejer han at være meget vellidt blandt dem som arbejder dagligt med ham. Så djævelen selv er han næppe.
Det jeg ikke kan lide ved noget af personkritikken af Ronaldo er, når folk sætter lighedstegn mellem dårlig opførsel på banen og hele hans person. Fodbold er jo bare en konkurrence, og man kan altså godt være en egoist i en konkurrence, men et gavmildt menneske når kampen fløjtes af.
Først og fremmest vil jeg ikke mene, at jeg/vi bygger denne påstand ud fra et link. Der er efterhånden en kavalkade af episoder, og denne er blot en ud af mange, der tegner et klokkeklart billede af Ronaldo.
"Fortolkning" er er godt ord i en diskussion. Det forringer modpartens argumenter. Men hvorfor er noget en subjektiv fortolkning, og hvornår er noget en objektiv fortolkning? Er det en fortolkning, hvis jeg siger, at Bale var glad for sin scoring? Reelt set er det, men det var tydeligt ud fra den måde han reagerede. Den samme historie udspiller sig med Ronaldo. Det er simpelthen ikke en fortolkning, når jeg siger, at Ronaldo er helt vildt egoistisk i denne episode. Med de mange andre episoder, der har været, er det nærliggende at tegne et mønster.
Fint spørgsmål omkring hvor stort et problem det egentligt er. Det er selvfølgelig ikke et problem, der skal udløse et salg, men jeg synes, at det er et stort problem. Fodbold er en holdsport, og jeg synes, det er en uværdig opførsel overfor sine holdkammerater, og så er jeg ligeglad om han giver ure til sine medspillere eller spiller fandango til træning.
Den der med at han er vellidt blandt de andre spillere køber jeg ikke. Ikke ukritisk i hvert fald. Vi er alle enige om, at han opfører sig forkasteligt på denne måde. Det skulle undrer mig meget, hvis ikke der var andre på holdet, der var trætte af dette. Det ved vi selvfølgelig ikke noget om.
For at svare på dit spørgsmål: Nej. Real skal ikke have sådan en type i fremtiden. Hvis jeg stod forud for et køb af verdens bedste spiller, men jeg vidste, at man var så udpræget en egoistisk, at han ikke engang kunne lade som om, at han giver en fuck for holdet over ham selv, så er jeg holdsportsromantiker nok til at sige, at så kunne han holde sig om.
M_linding skrev: Man må heller ikke glemme, at det ikke bare er et spørgsmål om hvilket pres han putter sig selv under. Når han går målløs fra banen, så er medier og fans, fra hele verden, med det samme efter ham.
Det er fuldstændig selvforskyldt at stå for skud i medierne når man ter sig som et forkælet barn på banen. Ronaldo får ekstremt lang snor af medier og især fans (din kommentar er et eksempel) og hvis han så også kunne udstråle noget teamgejst og modenhed tror jeg de færreste kunne bebrejde ham et formdyk. Desværre gør han det modsatte, og det skader faktisk vores brand i stor stil. Folk sætter Real Madrid lig med Ronaldo og omvendt, og den omtale han sikrer sig med sin opførsel gør ikke meget for at afhjælpe de fordomme der allerede eksisterer mod klubben.
Perfekt er han bestemt ikke. Og et barn er han, på godt og på ondt. Du skulle prøve at se hvordan han leger med bolden til træning, som en 12-årig dreng, der lige har fået nye støvler.
Men hvad er pointen med denne kritik? Skal svinet fyres?:) Skal vi i fremtiden undgå at hente angribere til klubben, som af og til har en uheldig attitude? (Dette vil jo udelukke top 10 af angribere i verden, eller noget i den stil)
De attituder han viser pt. er ucharmerende, og jeg kan ikke forestille mig, at de andre voksne mennesker i truppen finder det fedt og befordrende for holdånden.
Hvad værre er, at selv holdets anfører ikke ser ud til at kunne sætte ham på plads. Jeg har lidt en følelse af, at CR7 er nået til et punkt, hvor han føler sig større end klubben, og det er bare helt uacceptabelt for en institution som Real Madrid. Hvis man spiller for Real , skal man sgu føle sig som en del af noget større...
- Gæst
-
M_linding skrev:
Perfekt er han bestemt ikke. Og et barn er han, på godt og på ondt. Du skulle prøve at se hvordan han leger med bolden til træning, som en 12-årig dreng, der lige har fået nye støvler.
Men hvad er pointen med denne kritik? Skal svinet fyres?:) Skal vi i fremtiden undgå at hente angribere til klubben, som af og til har en uheldig attitude? (Dette vil jo udelukke top 10 af angribere i verden, eller noget i den stil)
Jeg ved ikke hvad løsningen er men jeg er træt af at Real Madrid ikke bare kan være Real Madrid. Vi var Mourinhos Madrid i 3 år, og nu er vi Ronaldos Madrid. Jeg håber personligt at Ronaldo ikke bliver hængende i klubben for længe. Vi har så sindssygt spændende en trup at det er synd hvis de ikke snart får lov at definere klubben og blive fri for Ronaldos skygge. Han fylder virkelig meget på godt og ondt.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis man nu prøver virkelig at sætte sig i hans sted og forestiller sig, at man er en person, som andre (tidligere og nuværende holdkammerater beskriver som "ydmyg og med en utrættelig trang til at vinde", så kan man vel godt forstå frustrationen over, at han i 2015 har måttet se en del rigtig gode afslutninger (og også nogle dårlige) gå stolpe-ud.
Måske kan jeg bare godt sætte mig i hans sted, fordi jeg forstår hans følelser omkring det. En historie fra det virkelige liv:
Da jeg selv var aktiv i mine unge dage (på et niveau så højt, at vi ikke kunne nøjes med kun 2 halvlege!!), lavede jeg en del mål. I al beskedenhed stort set i hver eneste kamp. På et tidspunkt lå vi til oprykning og skulle møde nr. 2 på hjemmebane i et virkelig lokal-derby med masser af tilskuere. I anden halvleg kommer der et indlæg ind, som jeg ved forreste stolpe blot skal sparke ind, men jeg sparker forbi og bag mig dukker min holdkammerat op og scorer kampens eneste mål.
Jeg jublede naturligvis sammen med min holdkammerat og de øvrige spillere, men inderst inde var jeg rasende over, at det ikke var MIG, der scorede på den chance. Den dag i dag (og det er nok 10-15 år siden, at kampen blev spillet) kan jeg blive ramt af ærgerlighed over, at jeg ikke udnyttede den lette chance.
Jeg ser ikke umiddelbart mig selv som umulig at være sammen med uden for banen, men jeg skal da indrømme at jeg har spillet sammen med mange umuliusser på banen, hvilket jeg har fortalt dem ;-)
Så råber man lidt af hinanden, men så snart dommeren har fløjtet af, så lægger man de frustrationer på hylden.
Ikke for at fornærme nogen, men jeg har altid betragtet fodbold som en mandesport, men jeg kan da godt se, at jeg skal have revideret min holdning, hvis det viser sig, at der er så mange små pus, som får forstyrret deres nattesøvn, fordi en medspiller ikke lige er den første til at klappe dem på skulderen efter en scoring eller slår ud med armene.
Cristiano Ronaldos gestikuleren er blæst op til uhørte højder af os, som sidder og ser kampene i TV eller er til stede på lægterne. Havde det været et problem, så havde en god anfører eller en god træner løst det. Så enkelt er det!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Og så har man set dig skrive et langt indlæg!:-)
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
M_linding skrev: Godt med lidt proportionssans, Siempre.
Det var fordi jeg kunne snakke om mig selv ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
M_linding skrev: Godt med lidt proportionssans, Siempre.
Det var fordi jeg kunne snakke om mig selv ;-)
That's the Siempre I know :)
Men når han er på banen, er han aldrig glad før han også selv spiller godt. At det så til tider ligner han kun tænker på sig selv er anden sag, men kan også sagtens tolkens som at han bare ikke er tilfreds med sig selv, hvis han ikke er med til at tillægge noget til kollektivets sejre.
Siger du det egentlig ikke selv? Du jublede med din holdkammerat, men inderst inde var rasende. En reaktion alle skal føle, hvis man bare er lidt ambitiøs.
Du lod dog ikke dit eget ego stå over holdet, og det er netop her kritikken for alvor bliver seriøs og reel.
Jeg er om nogen et kæmpe ego på banen, og jeg jeg råber og skriger af mine holdkammerater hvis de fejler. Jeg er dog også bare ham som går forrest når de skal roses, og når spillet ikke kører så prøver at få noget gejst ind på holdet.
Det er dét Ronaldo "mangler" da man oftest sidder med følelsen af at han kun tænker på sig selv. Imod Schalke var jeg begejstret for hans indstilling, men det var også den eneste episode jeg kunne komme i tanke om.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.