Optakt Real Madrid – Atlético Madrid: Er ottende gang lykkens gang?

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
11 år 3 måneder siden #1 af realmadsen

Sæsonens hidtil vigtigste kamp tager sin begyndelse på Estadio Santiago Bernabeus legendariske græstæppe i aften kl. 20.45. Det er otte dage siden de to klubber mødtes i kvartfinalernes første opgør, i en kamp der aldrig rigtig fik forløst sit potentiale, men til gengæld var fuld af fight, intensitet og til tider hårdt spil.

Siden da er der sket en hel del i Real Madrid og desværre er det primært nyheder med negative fortegn, der har tegnet billedet i Los Blancos-truppen. Først blev Benzema skadet i en træningssession på Valdebebas fredag.

Dernæst måtte Gareth Bale lade sig udskifte efter blot et par minutter af kampen mod Málaga lørdag med en muskelskade og inden den første time var rundet, måtte også Luka Modric lade sig udskifte. Sidstnævnte med den alvorligste skade, der holder den kroatiske troldmand ude spillet i mindst seks uger.

For at føje spot til skade må også Marcelo tage plads på tilskuerpladserne da han fik tildelt et karantænegivende gult kort i den første kamp. Dermed skulle man mene at glasset var mere en halv tomt, men tager man ja-hatten på, er der måske flere faktorer der kan pege i retning af en Real Madrid sejr.

For det første får reserver som Coentrão, Illarramendi og Chicharito måske deres sidste chance fra start til at vise, at de rent faktisk har niveau til at begå sig i en klub af Real Madrids format. Og ja indrømmet, sidst der blev skrevet om reservernes chance mod Atlético blev man blæst ud af Vicente Calderon med 4-0, men lad os glemme den kamp nu.

For det andet rundede Cristiano Ronaldo i weekenden sit sæsonmål nummer 50 for Real Madrid og portugiseren er forhåbentlig mere end almindelig motiveret for at fortsætte den stime for at holde sin evige konkurrent Lionel Messi bag sig og slutte den lange måltørke mod bysbørnene fra Atlético. En klub han ikke har scoret imod siden 2-2 i returopgøret i Copa del Rey på Bernabeu d. 15. januar

Sidst men ikke mindst er der lagt op til et stemningsfyldt og intenst publikum på Bernabeus blå sæder, hvor man fra Real Madrids side hele uge har lagt op til at komme i god tid og støtte holdet af lungernes fulde kraft. Og er der bare den mindste mangel på motivation fra spillernes side, skal de blot lade blikket vandre ned ad venstre arm til Champions League emblemet og det majestatiske 10-tal for at forstå vigtigheden. Champions League er intet mindre end en institution for Real Madrid!

Det er nu det gælder! Sæsonen kan potentielt være "slut" ved 22.30-tiden i aften og nye kaosteorier kan igen bryde ud i den madrilenske hovedstads fodboldstolthed. Lad os allerede nu blive enige om, at det ikke kommer til at ske!

Det er tyske Felix Brych, der styrer fløjten og kampen kan følges på 3+ til sædvanlig CL-tid kl. 20.45.

Forventede holdopstillinger:

Real Madrid: Casillas – Carvajal – Varane – Sergio Ramos – Coentrão – James – Illarramendi – Kroos – Isco – Chicharito – Ronaldo

Atlético: Oblak – Juanfran – Miranda – Godín – Siqueira – Turan – Gabi – Tiago – Koke – Griezmann – Mandzukic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #2 af DarioGomez
Fårk jeg er nervøs for i aften.
Det kan blive lort, lagkage eller en blanding af det hele.

Jeg giver os 50 procents chance for avancement, men heller ikke mere end det - Atlético er kyniske og kan de få held med at kyse Illarra og tackle Chicharito hårdt i kampens første minutter, så er vi uden to centrale brikker. Mentalt i hvert fald.

Læg dertil at et hurtigt mål hverken løser fra eller til - for Atlético vil stadig blot mange et mål for at gå videre - vi skal død og pine nette to gange mod dem; hvilket vi jo ikke ligefrem har en helvedes god statistik omkring. Desuden: Atl. Madrid har blot lukket 16 mål ind i 16 udekampe. Omvendt har vi scoret 53 kampe i 16 hjemmekampe - 3,31 i snit - hvilket vil være mere end rigeligt.

--

Jeg tror i øvrigt, at det kan være en fordel at være uden vores to raketter mod dem - Bales store force er hurtighed - og fraregnet en friløber i seneste kamp, så er det ikke en modstander, der huer ham. Det kan med andre ord være en fordel med vævre driblere, som kan skabe rum på banens sidste tredjedel og skabe noget ud af ellers ikke-eksisterende chancer.

VAMOS!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #3 af Inspektøren
Dario, du er laaaangt fra den eneste der er nervøs.

Jeg står personligt med samme følelse, som inden finalen i Lissabon, sidste år. I sidste ende, så er det jo en finale. Det er vind eller forsvind. Vi SKAL vinde, ellers går vi ikke videre.
Og 0-0, det bliver den altså ikke. Vi er ikke Chelsea. Vi er Real Madrid CF og vi spiller foran vores egne fans. Vi går til angreb fra start. Ikke noget med at parkere bussen og så satse på at vinde efter straffespark. Sådan er vi bare ikke bygget.

For mig at se, så er det en 50/50. Vi spiller på hjemmebane, men vi mangler flere profiler. Atletico har alle deres spillere klar, bortset fra Mario Suarez der er karantæneramt. De er dog på udebane.

VAMOS REAL!

HALA MADRID!

KOM SÅ GUTTER!

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #4 af Johnson
Det mest skræmmende er at det meget vel kan blive en kap der varer 120 minutter og vi har egentlig ikke nogen vi kan skifte ind i angrebet udover Jese. Har Chicharito nogensinde spillet 90 minutter?

11 år 3 måneder siden #5 af asp3200
vI tager dem på straffe ;D

11 år 3 måneder siden #6 af Sahinovic
Vi har ikke formået at slå dem i stærkeste opstilling denne her sæson, jeg kan umiddelbart heller ikke se hvorfor vi skulle kunne gøre det i aften med et så svagt et hold vi stiller med idag,- forventningerne er ihvertfald minimale, så jeg håber på at blive overrasket.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 3 måneder siden #7 af Daniel
Mine forventninger er enorme! Alt andet end videre avancement er en katastrofe, også selvom der er flere nøglespillere ude med skader. Real Madrid er en størrelse, hvor manglen af fire spillere mod Atletico Madrid ikke må have afgørende betydning.

Ronaldo viser vejen!

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #8 af Inspektøren
Atletico må bare ikke komme foran. Kommer de foran, så bliver jeg sgu nervøs for, at holdet paniker og satser hele lortet, og så tager Atletico os på kontra. Så kom endelig ikke bagud. Især Griezmann skal vi ikke give for meget plads. Den mand er on fire for tiden.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #9 af Inspektøren

Johnson skrev: Det mest skræmmende er at det meget vel kan blive en kap der varer 120 minutter og vi har egentlig ikke nogen vi kan skifte ind i angrebet udover Jese. Har Chicharito nogensinde spillet 90 minutter?

Jeg mener nok, at han spillede to gange 90 minutter i anden runde af Copa del Rey mod UE Cornellá, der spiller i den tredje bedste række i Spanien....

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #10 af Inspektøren
Der kan dog være én god ting, hvis vi ryger ud i dag: Der vil kun være en tunering at rette opmærksomheden imod. Vores chancer for at vinde ligaen vil derfor i den grad øges.

11 år 3 måneder siden #11 af Daniel
Opskriften mod Atletico Madrid er altid rimelig simpel, men helvedes svær at udføre:

1. Undgå standardsituationer. Det er umuligt, men de skal holdes nede på et minimum.
2. Gå ikke i fælden - undgå det uskønne spil, der ALTID tilgodeser Atletico Madrid.
3. Spil gennem midten og undgå indlæg fra kanterne. Godín og Miranda clearer ALT.

Der skal selvfølgelig være en balancegang mellem tingene, men først og fremmest skal Real Madrid spille deres eget spil og "bare" score på deres chancer - dét har været den helt store akilleshæl ALT for mange gange efterhånden.

Men som sagt; jeg er fortrøstningfuld og tror fuldt ud på, at Real Madrid har det fornødne materiale og tro på tingene til at spille sig videre.

11 år 3 måneder siden #12 af Sahinovic

Daniel skrev: Mine forventninger er enorme! Alt andet end videre avancement er en katastrofe, også selvom der er flere nøglespillere ude med skader. Real Madrid er en størrelse, hvor manglen af fire spillere mod Atletico Madrid ikke må have afgørende betydning.

Ronaldo viser vejen!

Dét, glæder jeg mig til at se, vi har ihvertfald stærkt brug for at verdens bedste viser vejen idag.

Florentino Pérez

Leveret af Kunena Forum