Optakt: Mesterskabet kan afgøres i Sevilla
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Når Sevilla i aften tager imod Real Madrid på Sanchez-Pizjuan, er der tale om et afgørende opgør for begge mandskaber. Således skal Real Madrid fortsætte de gode takter i jagten på mesterskabet, hvor alle kampe skal vindes, i håbet om at presse Barcelona til det yderste. For hjemmeholdet er der også vigtige points på spil, da de rød-hvide har samme pointtal som Valencia på 4. pladsen, ligesom man blot har seks points op til Atletico Madrid på den vigtige 3. plads som giver direkte kvalifikation til Champions League.
De to holds placering giver ligeledes udtryk for, hvor god form begge hold er i. Kongeklubben har vundet de seneste seks opgør i La Liga, mens Sevilla er ubesejret i de seneste ti. Ydermere skal begge klubber i ilden i Europa i næste uge, hvor Real Madrid som bekendt skal op imod Juventus i Champions League-semifinalen, mens Sevilla skal møde Fiorentina i Europa League-semifinalen.
Hjemme på Sanchez-Pizjuan virker Sevilla da også uovervindelige. I denne sæson har Unai Emerys tropper sågar ikke tabt på banen med plads til 45.500 tilskuere, hvor man blot har lukket ni mål ind i 17 kampe. På udebane er Real Madrid omvendt ikke de bedste, da man har tabt i fem ud af 17 forsøg. Carlo Ancelottis tropper kan dog trøste sig ved, at sidst de to hold mødtes vandt man 2-1 på Bernabeu.
Til aftenens kamp forventes Sevilla at stille i tæt på stærkeste opstilling, kun Vitolo forventes at være ude af opgøret, men han forventes erstattet af en gammel Madrid-kending, nemlig José Antonio Reyes.
Hos udeholdet er der anderledes tvivl om holdet. Således har holdets formkurve været opadgående uden superstjernen Gareth Bale, men spørgsmålet er om ikke han alligevel starter inde i aftenens opgør. Derudover er der også tvivl om, hvordan man stiller op på midtbanen. Om det igen bliver med Asier Illarramendi, Lucas Silva eller endnu engang et forsøg med ex-Sevilla-spilleren, Sergio Ramos.
Helt sikkert er det dog, at begge hold vil gå efter sejren i aftenens opgør. Det fløjtes i gang kl. 20.00 af Jose Luis Gonzalez Gonzalez og sendes på Canal 9.
Real Madrids forventede hold: Casillas; Carvajal, Pepe, Varane, Marcelo; James, Ramos, Kroos, Isco; Chicharito, Cristiano Ronaldo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Jeg er godt nok nervøs, og er desværre vange for, at vi godt kan fokusere 100 procent på CL, når klokken slår 22.00 i aften.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
"Maybe they hate me because I'm too good."
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Inspektøren
- Gæst
-
Begge hold har vist, at de kan smide point, når man mindst venter det. Derfor ville jeg vente med at konkludere noget, indtil efter anden sidste spillerunde.
Når det så er sagt, så hold da kæft, vi står med en fremragende sportsdag, i dag.
Form stærke Sevilia mod Real Madrid.
I nat: Spurs mod La Clippers game 7 og så det bedste til sidst: Floyd Money Mayweather mod Manny PacMan Pacquiao. Kæft, hvor jeg håber at PacMan tilintetgøre Mayweather.
Er der i øvrigt nogle Madridistas der skal ind i Imperial og se boksekampen udover mig :) ? Det bliver en fest, kan jeg godt love for. Men man skal fandme ha' købt en masse Redbulls. Det er nemlig meget sandsynligt, at kampen starter 04:00 dansk tid. Men sådan er det. Når nu har vi ventet 5-6 år på kampen, så kan man fandme godt lave en døgner.
47-1 Baby! 47-1!
Jeg tror godt du kan regne med, at kampen først starter kl. 05.00;)
................................
Jeg bliver lidt urolig, når jeg hører Ancelotti og et par spillere udtale, at det vil være nemmere at vinde CL, fremfor La Liga... Sådan skal de ikke tænke - ikke så længe Barcelona kun er én uafgjort fra at miste førstepladsen..:)
Men jeg tror bestemt, at de vinder i aften.
- Johnson
- Gæst
-
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Vamos Real... og Manny!
Jeg håber dog at jeg tager gevaldigt fejl og at Chicharito rammer en god dag idag, ikke ligesom sidste kamp, hvor han teknisk var elendig. Jeg håber også at Bale tager noget ansvar idag, og da folk tit snakker om at han scorede sejrsmålet i de to finaler, så har vi da i den grad brug for et af de sejrsmål. Ronaldo har Sevilla som sit favorit modstander, det håber jeg at han fortsætter med at have idag.
Som sagt, jeg tror ikke så meget på den, specielt med Sevillas hjemmebaneform in mente. Dog skal det også siges, at hvis der er nogen der kan knække den form, så er det ingen andre end os.
Kom så!
Det ser mildest talt svært ud.
Kan jeg regne med støtte på chatten i aften?
Jeg er her stadig XOXO