Optakt: Mesterskabet kan afgøres i Sevilla

11 år 2 måneder siden #49 af Abefar

Mathiaska skrev: Fantastiske 3 point igår. Fantastisk at se kvalitet i (de fleste af) Ronaldos afslutninger. men foruden disse, er han langt fra den spiller vi så for 2 år siden. For mig er det tydeligt, at han pakker de tabte løbedueller og manglende defensive arbejde ind i undskyldninger om skavanker, mens mislykkede driblinger er modstander eller medspilleres skyld. Rædselsfuld mentalitet.
Og ja, jeg tillader mig at hate på manden til trods for at han skaffede os 3 point igår. For når han ikke scorer - som efterhånden SKAL ske på hovedet, tap-in eller på straffe - er han ubrugelig.

Hvornår mener i andre det er tid til at give afkald på de ~50 sæsonmål fra Ronaldo og fordele dem ud på truppen og en ny spiller i stedet for ham? Man må formode, at til trods for sin ugidelige attitude og grinagtige arbejdsindsats, så må hans ene fantastiske statistik - antal mål - gøre, at man stadig kan få en pæn mønt for ham.

Jeg beklager indlægget er så negativ og hadfyldt, især ovenpå gårdsdagens 3 point og 3 scoringer fra manden, men der MÅ være andre end mig der går op i, hvor meget han ødelægger vores spil i afgørende situationer - også selvom han scorer 3 mål.

Jeg må hellere huske at nævne inden jeg stemples helt, at jeg som alle andre ønsker at se en CR7 i storform i den hvide trøje igen.

Lidt sjov indstilling til en mand der gennemsnitligt har scoret mere end ét mål pr. kamp for jer på snart 200 kampe. Jeg har efterhånden fået fornemmelsen af at en del Real-fans ikke er så vilde med ham, som jeg bl.a. gik og troede?

Jeg er enig i, at han spillemæssigt har haltet i et stykke tid. Han bidrager ikke meget til Reals spil mere, MEN man kan bare ikke tage hans mål fra ham. Uden Ronaldo havde Real ikke vundet i går over Sevilla, og så havde I været ude af mesterskabskampen. I mine øjne fortjener han mere respekt end hvad jeg har hørt og set på det seneste.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Kroos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #50 af Mathiaska

SR4 skrev:

Mathiaska skrev: Fantastiske 3 point igår. Fantastisk at se kvalitet i (de fleste af) Ronaldos afslutninger. men foruden disse, er han langt fra den spiller vi så for 2 år siden. For mig er det tydeligt, at han pakker de tabte løbedueller og manglende defensive arbejde ind i undskyldninger om skavanker, mens mislykkede driblinger er modstander eller medspilleres skyld. Rædselsfuld mentalitet.
Og ja, jeg tillader mig at hate på manden til trods for at han skaffede os 3 point igår. For når han ikke scorer - som efterhånden SKAL ske på hovedet, tap-in eller på straffe - er han ubrugelig.

Hvornår mener i andre det er tid til at give afkald på de ~50 sæsonmål fra Ronaldo og fordele dem ud på truppen og en ny spiller i stedet for ham? Man må formode, at til trods for sin ugidelige attitude og grinagtige arbejdsindsats, så må hans ene fantastiske statistik - antal mål - gøre, at man stadig kan få en pæn mønt for ham.

Jeg beklager indlægget er så negativ og hadfyldt, især ovenpå gårdsdagens 3 point og 3 scoringer fra manden, men der MÅ være andre end mig der går op i, hvor meget han ødelægger vores spil i afgørende situationer - også selvom han scorer 3 mål.

Jeg må hellere huske at nævne inden jeg stemples helt, at jeg som alle andre ønsker at se en CR7 i storform i den hvide trøje igen.

Altså den med han KUN kan scorer mål, er den overhoved logisk at bruge? Du kan da ikke BARE være god til at score. Det er ikke nogen kvalitet i sig selv. Det kommer af mange kompetencer, blandt andet afslutninger, fyisk, løb, placering osv. hvilket til sammen gør ham afgørende i form af en masse mål, assist og andet der er med til at opbygge spillet.

På samme måde ligger Messis forcer måske lidt anderledes og derfor kræver anderledes position osv. men stadig skaber de samme ting. Man kan ikke BARE være god til assist.

Og bare tap-ins? Hold nu kæft for det er helt faktuelt forkert. Han kan scorer på nærmest ALLE måder. I år har han vært tæt på med saksespark 2 gange. og sidste år afgjorde han en Valencia kamp i de døende minutter med hælen op i luften. Og han scorer en masse mål fra distancen.
Og ja de fleste er måske tap-ins, men hvis det er så let, så lad os da sætte Arbeloa på hans position. Når det alligevel er så let og ikke er noget han skal roses for, så hvorfor ikke bare sætte en Arbeloa ind til det.

Og til sidst siger du "kun hovedstød"? Her grænser du dig jo til at være en troll. Siden hvornår er hovedstod noget alle bare lige kan score på. Og ikke nok med det så vil jeg vædde med der kun findes en håndfuld spillere der ville kunne sætte det 3.mål ind som han gjorde. Hvis du vil blive taget seriøst så burde du fremover komme med seriøse argumenter.

Mit indlæg er naturligvis ikke myntet på Ronaldos evner inde omkring feltet. Ronaldo besidder dem alle - så længe han er i feltet.. Af samme årsag Arbeloa ikke bare kan sættes på toppen - selvom det nok ville give en del flere bolderobringer blandt de forreste og være afgørende når hele holdet skubber op og presser alle mand. #GrandeArbeloa.
For mig er problemet Ronaldo i alle andre situationer end de, hvor der afsluttes.

Mht. tap-ins så er det faktuelt set forkert i forhold til hele hans karriere, uden tvivl. Men det er jo ikke det jeg snakker om. Manden har scoret fantastiske mål, i alle afskygninger - og fedt han forsøger at få lavet flot saksespark, den er jeg da med på. Har han scoret uden for feltet i år, hvis vi tæller ikke målmandsdrop med?

Jeg siger ikke "kun hovedstød", jeg nævner det som en af de ting han scorer på. Han scorede to imponerende hovedstød igår - tror du jeg er blind? Og troll? Way to debate bro..

11 år 2 måneder siden #51 af Mathiaska

Abefar skrev: Lidt sjov indstilling til en mand der gennemsnitligt har scoret mere end ét mål pr. kamp for jer på snart 200 kampe. Jeg har efterhånden fået fornemmelsen af at en del Real-fans ikke er så vilde med ham, som jeg bl.a. gik og troede?

Han går i hvert fald mig på nerverne, selvom jeg altid har syntes han var kongen. Det kunne være spændende at høre om andre har det på samme måde.

Abefar skrev: Jeg er enig i, at han spillemæssigt har haltet i et stykke tid. Han bidrager ikke meget til Reals spil mere, MEN man kan bare ikke tage hans mål fra ham. Uden Ronaldo havde Real ikke vundet i går over Sevilla, og så havde I været ude af mesterskabskampen. I mine øjne fortjener han mere respekt end hvad jeg har hørt og set på det seneste.

Jeg anerkender hans mål igår og altid fuldt ud. Men det er lige præcis spillet jeg snakker om, og ikke målene og hvad han har gjort for klubben. Lad os ikke bringe det ind i debatten.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Mathiaska.

11 år 2 måneder siden #52 af Abefar
@ Mathiaska

Okay, lad os droppe hvad han har præsteret tidligere og fokusere på Ronaldo i 2015.

Som jeg skrev er jeg enig i, at han ikke bidrager til Reals spil i samme grad som han gjorde tidligere. Faktisk bidrager han overhovedet ikke med noget i form pasninger, tempo i spillet, drible en mand osv. - men det er heller ikke hans rolle længere. Det har Real andre folk til. Til gengæld har han udviklet sig til at blive en rendyrket bomber i feltet og NEJ, det er ikke alle der kan finde ud af det - selv ikke Arbeloa.
Inzaghi kunne én ting, og det var at score mål. I dag er han en legende i en af historiens største klubber. Det er klart at Ronaldo har omdirigeret sit spil en smule i form af, at hurtigheden og adrætheden ikke er hvad den har været, men frem for at se det som et svaghedstegn, ser jeg det som en styrke, at man kan ændre sin spillestil som alderen skrider frem og stadig være den (næst)bedste.

Tror bare at du må se i øjnene at hans rolle i Real Madrid er ændret og i stedet nyde de mål han bomber ind.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Abefar.

11 år 2 måneder siden #53 af madrid2000
Mathiaska

Du er da godt nok utaknemlig. I min optik er du slet ikke en Real Madrid fan. Hvordan i alverden det er dig muligt at kritisere manden på baggrund af hans kamp mod Sevilla og hele hans Real Madrid karriere er mig en gåde. Hvordan i alverden kan en spiller med en rædselsfuld mentalitet præster det, han har opnået med Real Madrid og generelt i hele hans karriere? Det må du gerne forklare. Derimod er jeg, ikke i tvivl om, at din indstilling som fan er rædselsfuld.

Hvor meget bidrog Raul - vores største spiller i moderne tid med andet end mål på hovedet og tap-ins?

Hvornår mener i andre det er tid til at give afkald på de ~50 sæsonmål fra Ronaldo?

Måske den dag, hvor vi beslutter os for at være en middelmådig klub, ala Liverpool Milan eller United?
Så du mener, at vores trup ville lave 50+ mål og alle Ronaldos assists, hvis Ronaldo bliver erstattet med en anden spiller. Hvem skulle denne spiller være? Du må gerne nævne ham? Måske Bendtner?

Hvis en spiller kan lave det samme som Ronaldo, som du åbenbart mener, har en ugidelige rædselsfuld mentalitet, ugidelige attitude, og grinagtige arbejdsindsats, så håber jeg, at flere spiller tager disse værdier til sig, for der findes ikke mange spiller, der er mere værdifulde end Ronaldo.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4, ElMadrid, Cristiano Ronaldo

11 år 2 måneder siden #54 af JimmyBroe
@madrid2000

Hold da op en omgang...

First of all; Hvorfor er du altid så agressiv i dine indlæg?

Én gang for alle. Hvad Har det, at kritisere en spiller, at gøre med om man er større eller mindre fan af en klub? Det er simpelthen så åndssvagt at belære andre hvordan man skal være er fan.

Fordi jeg (for et par sæsoner siden) syntes at Casillas -klubmanden over dem alle- var en kæmpe tegning, gør det mig vel ikke til en dårlig fan af Real Madrid? Eller hvad?

Jeg mente/mener -ligesom Mathiaska gør med Ronaldo- at der var/er nogle ting som kunne/kan gøres bedre af andre. Det meste i fodbold, handler om subjektive vurderinger og enstilhørsforhold.

Jeg kan sagtens se hvad Mathiaska mener -og har selv ligesom flere andre- kritiseret netop det han påpeger. Jeg mener på ingen måde han skal skiftes ud. Men efter min overbevisning kan en stor del (ja mindre kan faktisk gøre det) af Ronaldos mål spredes ud over andre på holdet, når han en dag ikke spiller her mere.

Kampen igår var han rigtig god imo. Han deltog rigtig godt i spillet og scorede tre gode mål hvor især det sidste var fantastisk.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

• rene
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #55 af rene

madrid2000 skrev: Mathiaska

Du er da godt nok utaknemlig. I min optik er du slet ikke en Real Madrid fan. Hvordan i alverden det er dig muligt at kritisere manden på baggrund af hans kamp mod Sevilla og hele hans Real Madrid karriere er mig en gåde. Hvordan i alverden kan en spiller med en rædselsfuld mentalitet præster det, han har opnået med Real Madrid og generelt i hele hans karriere? Det må du gerne forklare. Derimod er jeg, ikke i tvivl om, at din indstilling som fan er rædselsfuld.

Hvor meget bidrog Raul - vores største spiller i moderne tid med andet end mål på hovedet og tap-ins?

Hvornår mener i andre det er tid til at give afkald på de ~50 sæsonmål fra Ronaldo?

Måske den dag, hvor vi beslutter os for at være en middelmådig klub, ala Liverpool Milan eller United?
Så du mener, at vores trup ville lave 50+ mål og alle Ronaldos assists, hvis Ronaldo bliver erstattet med en anden spiller. Hvem skulle denne spiller være? Du må gerne nævne ham? Måske Bendtner?

Hvis en spiller kan lave det samme som Ronaldo, som du åbenbart mener, har en ugidelige rædselsfuld mentalitet, ugidelige attitude, og grinagtige arbejdsindsats, så håber jeg, at flere spiller tager disse værdier til sig, for der findes ikke mange spiller, der er mere værdifulde end Ronaldo.

fuldstændig enig, synes folk skal være lidt mere taknemmelig for at vi har haft en spiller som Ronaldo, for sandsynligheden for at vi får sådan en dedikeret spiller som ham igen er ikke særlig stor, folk skal lige huske på, at Ronaldo trods salt er igang med at smadre alle reals legendariske legender og der snakker vi spillere som di stefano, raul, puskas og santillana. Ronaldo bliver for mig den største spiller nogensinde i reals historie, når han stopper i klubben, hvor han til den tid har slået alle rekorder i klubben.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #56 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Optakt: Mesterskabet kan afgøres i Sevilla
Det virker som om det har forbigået nogle personers opmærksomhed at Cristiano ikke længere spiller på fløjen. Det skete med Ancelottis overtagelse af træneransvaret. Det betyder at Cristiano ikke skal bedømmes på sin rolle i det opbyggende spil, men alene på sin evne til at afslutte angreb. Han er med andre ord en angriber. Jeg kan ikke komme i tanke om en bedre angriber end Cristiano, ja faktisk nogensinde. Han er ikke den spiller han var tidligere. Han har omdefineret sin rolle som en driblestærk fløjspiller der scorede et hav af mål, til en angriber der scorer et hav af mål. Det var nødvendigt da man gik fra at spille kontrafodbold under Mourinho til mere boldbesiddende fodbold under Ancelotti. Vidner i øvrigt om en stor spil-intelligens hos Ancelotti. Man kan vel sige det samme om Messi der ligeledes har omdefineret sin rolle hos Barca. Han spiller mere tilbagetrukket og tager meget mere del i det opbyggende spil end han gjorde tidligere hvor han dybest set bare skulle færdiggøre arbejdet.
Jeg kan ikke se hvorfor man skal vurdere Cristiano ud fra kriterier der har med det opbyggende spil at gøre. Er Messi bedre til det opbyggende spil? selvfølgelig er han det. Er Cristiano en bedre angriber? selvfølgelig er han det. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt med disse sammenligninger. Hvorfor er det ikke tilstrækkeligt at en angriber scorer mål, ovenikøbet historisk mange af dem ? Hvilken angriber kan man hente ind som vil score ligeså mange mål? verdens næstbedste angribere som Aguero, Suarez, Neymar, Zlatan, Benzema, Cavani, Falcao, Rooney, Lewandowski (Jeg ved ikke hvem folk ellers tænker på) kommer aldrig i nærheden af at være ligeså gode angribere som Cristiano. Er der så tale om at disse angriber besidder nogle kvaliteter i det opbyggende spil som gør at holdet samlet set vil score ligeså mange mål? Det mener jeg simpelthen ikke der er tale om. Jeg kan kun komme i tanke om Messi der både kan score et hav af mål og bidrage i det opbyggende spil.

Hvis man gerne vil have flere dimensioner i den offensive del det opbyggende spil så bør man hellere rette blikket mod dem som har ansvaret for den offensive del af opbyggende spil: James, Isco, Bale, Jese,
Jeg ved godt hvem jeg synes der ikke leverer nok
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Johnson.

11 år 2 måneder siden #57 af Arnenugacream
Johnson

Kunne ikke være mere enig. Jeg kan også sidde og bande over Ronaldo i visse situationer når det drejer sig om småspil, og at sætte spillet, men det er ganske enkelt ikke hans opgave. Selvølgelig måtte han gerne være bedre på disse områder, men man kan ikke få det hele, desværre. Han er med for at lave mål, og det er han den bedste vi overhovedet kan få. Benzema derimod er ikke udelukkende med for at lave mål, og derfor er det også forkert at vurdere ham på det altid, han er istedet med for at sætte de andre i scene, og især Ronaldo.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Arnenugacream.

11 år 2 måneder siden #58 af madrid2000

JimmyBroe skrev: @madrid2000

Hold da op en omgang...

First of all; Hvorfor er du altid så agressiv i dine indlæg?

Én gang for alle. Hvad Har det, at kritisere en spiller, at gøre med om man er større eller mindre fan af en klub? Det er simpelthen så åndssvagt at belære andre hvordan man skal være er fan.

Fordi jeg (for et par sæsoner siden) syntes at Casillas -klubmanden over dem alle- var en kæmpe tegning, gør det mig vel ikke til en dårlig fan af Real Madrid? Eller hvad?

Jeg mente/mener -ligesom Mathiaska gør med Ronaldo- at der var/er nogle ting som kunne/kan gøres bedre af andre. Det meste i fodbold, handler om subjektive vurderinger og enstilhørsforhold.

Jeg kan sagtens se hvad Mathiaska mener -og har selv ligesom flere andre- kritiseret netop det han påpeger. Jeg mener på ingen måde han skal skiftes ud. Men efter min overbevisning kan en stor del (ja mindre kan faktisk gøre det) af Ronaldos mål spredes ud over andre på holdet, når han en dag ikke spiller her mere.

Kampen igår var han rigtig god imo. Han deltog rigtig godt i spillet og scorede tre gode mål hvor især det sidste var fantastisk.

Jeg har ikke så meget andet at tilføje end, at nogle Real Madrid's "fans" er alt for forkælede efterhånden.
Jeg har fuld forståelse for, at når man har tabt en kamp til en rival eller slået ud af chl, at man i frustration efter kampen skælder ud på spillere. Det har jeg også selv gjord. Men at nedgør vores måske største spiller gennem historien, specielt efter en kamp, hvor han lige har lavet hattrick og holdt os inde i mesterskabskampen kan gøre mig harm.
Ronaldo er på ingen måde min absolut favorit spiller, men jeg sætter pris på ham fordi han ALTID præster for det hold som jeg elsker.
Nu nævner du også, at man bare kan fordele hans mål ud på andre og så vil alting være det samme eller bedre, men kan du nævne en spiller ud over Messi, som havde gjord det bedre på vores hold de seneste 5 - 6 år?
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

11 år 2 måneder siden #59 af JimmyBroe

madrid2000 skrev: Jeg har ikke så meget andet at tilføje end, at nogle Real Madrid's "fans" er alt for forkælede efterhånden.

Helt og aldeles enig. Jeg læser bare ingen kritisere Ronaldos mål? Men derimod resten af spillet på banen.

Jeg har fuld forståelse for, at når man har tabt en kamp til en rival eller slået ud af chl, at man i frustration efter kampen skælder ud på spillere. Det har jeg også selv gjord.

Selvfølgelig må man skælde ud. Så længe tonen er iorden og der tilføres noget saglighed, så ikke det ender ud i selvopfundne navne som Illarraelendig, og de andre taber udtryk.

Men at nedgør vores måske største spiller gennem historien, specielt efter en kamp, hvor han lige har lavet hattrick og holdt os inde i mesterskabskampen kan gøre mig harm.

Fordi man sætter spørgsmålstegn ved forskellige ting og kritisere lidt her og der. Er altså ikke at nedgøre.

Ronaldo er på ingen måde min absolut favorit spiller, men jeg sætter pris på ham fordi han ALTID præster for det hold som jeg elsker.

Det hold vi alle elsker! Vi har blot forskellige preferencer. Eksempelvis; Pelle kan lide kedeligt fodbold hvor det kun handler om st score mål og vinde titler. Hvor jeg prioritere spillet på banen højt, høsten af tilter, samtidig med jeg selvfølgelig ønsker at score mål, men ikke nødvendigvis lige så mange. (Pelle, det er sjov og ballade;-))

Det føre mig hen til det næste:

Nu nævner du også, at man bare kan fordele hans mål ud på andre og så vil alting være det samme eller bedre, men kan du nævne en spiller ud over Messi, som havde gjord det bedre på vores hold de seneste 5 - 6 år?

Jeg har ikke skrevet at alting bliver bedre ved at skifte Ronaldo ud med en anden. Tro mig, jeg ønsker Ronaldo på holdet. Men ved at udskifte Ronaldo med f.eks. Sanchez eller Reus. Ville vi få væsentlig dårligere målskytter, ingen tvivl om det. Til gengæld ville vi få en mand som trods alt er en habil målsluger samt en spiller som indgår Såååå meget bedre i spillet, deltager i det defensive arbejde osv.

Det handler igen om hvad man vægter højt. For at sige det på en anden måde:

Nogen ønsker 120mål pr. Sæson med klart størstedelen fordelt på 1-2 spillere. 2-3 tilter. Men hvor kombinationsspillet, balancen og det flydende spil ikke er i den absolutte verdensklasse.

Andre ønsker 100 mål pr. sæson med målene fordelt ud over 3-5 spillere. 2-3 titler. Men hvor kombinationsspillet, balancen og det flydende spil er i den absolutte verdensklasse.

Der er ikke noget rigtigt eller forkert. Derfor skal man passe på med at kritisere en andens tilgang til fodbolden, da den nødvendigvis kan være lige så rigtig som ens egen.

Men må jeg slutteligt lige slå fast (igen) at det er den anden kant jeg ønsker udskiftning på.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.

11 år 2 måneder siden #60 af Pelle
Haha Jimmy - jeg elsker, at du lige giver mig en stikpille, fordi jeg giver Madrid2000 et "tak". Tænk, hvis man skulle gøre sådan, ved alle de "tak", du strør om dig med ;-) :-D

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum