Paris SG klar med 125 millioner € for Cristiano Ronaldo
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Det er ikke Ronaldos opgave at Real Madrid vinder titler. Det er Ronaldos opgave at score mål. Det er holdets opgave (som en samlet enhed eller team) at vinde titler. Ronaldo gør hvad han kan.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Scriptophobe
- Gæst
-
SR4 skrev:
Dios skrev:
Raul-Madrid skrev: hahah så jeg forstår ik hvordan det hænger sammen ? :) okay åge!
Håber Ronaldo satte dig på plads iaften ;)
Det må virkelig ha brændt i dig at han scorede igen - eller som kommentatoren sagde : IGEN IGEN IGEN!!
HALA MADRID!
Tilgengæld forstår jeg ikke din første sætning?
Hvorfor skulle Ronaldo sætte mig på plads? Jeg elsker når Ronaldo scorer mål, for så vinder mit hold oftest. Lige idag, så er det netop det kritikken går ud på. Ronaldo scorer fantastisk mange mål, men hvad nytter det i kampe som denne eller imod Espanyol? Havde han derimod scoret på sit straffe imod Valencia, så havde jeg fejrede ham endnu mere, men hans 60 mål i denne sæson har skaffet os 0 titler. Læs mine tidligere indlæg inden du bekriger dette, for jeg ved det kommer :)
Jeg er Real Madrid fan, så hvis Bale eller Ronaldo scorer, så jubler jeg! Hvis det hjælper holdet, så jubler jeg. Nogle kan bedst lide spillerne, og andre kan bedst lide klubben ;D
Og Messi's 91 mål skaffede et CdR - Tydelig forskelsbehandling mellem Ronaldo og Messi når man snakker om "vigtige" mål
Nej, egentlig ikke rigtigt.
Ja Ronaldo er en stor egoist og ærgerrig ud over alt, men han er en ekstremt god angriber, der med et forsvar af rette kaliber, godt kan være med til at vinde et mesterskab, for uanset hvad folk går og tror, så skal der et hold til at vinde et mesterskab og ikke en mand og det gælder i høj grad også Messi.
Jeg ser at den primære forskel mellem os og Barcelona, er at de er et ekstremt sammentømret hold, der efterlader deres modstandere med meget få åbne chancer. Så de behøver ikke spille op af bakke, men gør hvad de har været rigtig gode til denne sæson: Score det første mål og derefter score på kontramål. Vi så det så mange gange: Mod Bayern havde tyskerne bolden mest, men alligevel trak de det længste strå fordi de formåede at score 3 kontramål (alene i den første kamp). Og vi har set hvordan de har faktisk har formået at fastholde 1 måls føringer bl.a. den mod Atletico.
Tilbage til Ronaldo, hvis man har den forventning om at han altid skal score mål og aldrig brænde et straffe, bør man vel også have den forventning om at forsvar og målmand aldrig skal lade modstanderne få mål ..
SR4 skrev:
Dios skrev:
Raul-Madrid skrev: hahah så jeg forstår ik hvordan det hænger sammen ? :) okay åge!
Håber Ronaldo satte dig på plads iaften ;)
Det må virkelig ha brændt i dig at han scorede igen - eller som kommentatoren sagde : IGEN IGEN IGEN!!
HALA MADRID!
Tilgengæld forstår jeg ikke din første sætning?
Hvorfor skulle Ronaldo sætte mig på plads? Jeg elsker når Ronaldo scorer mål, for så vinder mit hold oftest. Lige idag, så er det netop det kritikken går ud på. Ronaldo scorer fantastisk mange mål, men hvad nytter det i kampe som denne eller imod Espanyol? Havde han derimod scoret på sit straffe imod Valencia, så havde jeg fejrede ham endnu mere, men hans 60 mål i denne sæson har skaffet os 0 titler. Læs mine tidligere indlæg inden du bekriger dette, for jeg ved det kommer :)
Jeg er Real Madrid fan, så hvis Bale eller Ronaldo scorer, så jubler jeg! Hvis det hjælper holdet, så jubler jeg. Nogle kan bedst lide spillerne, og andre kan bedst lide klubben ;D
Og Messi's 91 mål skaffede et CdR - Tydelig forskelsbehandling mellem Ronaldo og Messi når man snakker om "vigtige" mål
Hvor ser du helt specifikt det der? Jeg kan da ikke tage ansvar for hvordan andre agere.
Der er jo ingen som siger, at det ikke er hjernedødt flot det Ronaldo gang på gang præstere. Nu er der selvfølgelig også lidt forskel på 60 og 90 mål, så det siger sig selv, at det er helt uhørt det Messi præsterede i den sæson. Igen, så er det noget man aldrig ser. Men jeg vil da langt hellere have at Real Madrid scorer 100 mål i stedet for Ronaldo's 60 mål, hvis de bare bliver fordelt på den rigtige måde, så vi vinder flest titler.
Det er helt ekstremt, at Ronaldo kan lave så mange hattrick, men i sidste ende, så er det jo kun taberne som sidder tilbage og beundre den statistik. For hvad skal vi dog bruge hans 10 hattrick til, som er blevet lavet i plus 4-5 mål' sejre?
Ingen siger det ikke er flot, og Ronaldo er én af de bedste individuelister verden har set, men prøv nu at lade vær med at forsvare manden hvergang.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det var nu på et år og ikke en sæson at Messi scorede sine 90 mål.
Men jeg er faktisk rørende enig i dit sidste indlæg. Jeg selv har gennemgået en "udvikling" de sidste par år, hvor det før i tiden handlede om -mål og titler- handler det for mig nu langt mere om -det smukke spil og titler-.
Jeg vil også hellere end gerne skære 15-20 mål af vores "mål pr. sæson" hvis det på den anden side giver en mere hårrejsende kamp pga. det spetakulære kombinationsspil og en perfekt balance, samt selvfølgelig titler.
Jeg er her stadig XOXO
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
JimmyBroe skrev: @Dios
Det var nu på et år og ikke en sæson at Messi scorede sine 90 mål.
Men jeg er faktisk rørende enig i dit sidste indlæg. Jeg selv har gennemgået en "udvikling" de sidste par år, hvor det før i tiden handlede om -mål og titler- handler det for mig nu langt mere om -det smukke spil og titler-.
Jeg vil også hellere end gerne skære 15-20 mål af vores "mål pr. sæson" hvis det på den anden side giver en mere hårrejsende kamp pga. det spetakulære kombinationsspil og en perfekt balance, samt selvfølgelig titler.
Med det "smukke" spil mener du vel også at vores defensive strammes op og at vi ikke bare buldrer igennem for fuld hammer i den anden ende, ikk? Jeg synes det er en vild god diskussion I har i gang med. Jeg vil til hver en tid også hellere fjerne Ronaldos 60 mål, hvis det betød titler, hvem vil dog ikke det? Måske er vi kommet frem til at det er det eneste muligt at gør? Tænk over det..
Ronaldo betyder så forfærdelig meget for os, måske lidt for meget? For eksempel; Ronaldo tager alle friskparks, hvad er der sket med det? Udover lige i går, så scorer han vel på 1 ud af 99. James for eksempel tog et frispark i går, og se hvor den havnede. Hvor vil jeg hen med det her? Ronaldo har for stor en betydning for holdet. Der er ikke rigtig nogen som gider at diskuter, om han skal tage frisparks eller ej, der er ingen der brokker sig over ham, hvis han ikke lige smider bolden i foden af en holdkammerat (med undtagelse af Ramos), der er slet ingen der lige vil fortælle ham at i dag er det en anden der skal tage straffesparket, selvom han er om nogen den bedste. Ronaldo har fået sådan en slags "helte" status på holdet, måske er det for meget til tider? Jeg savner det flydende spil, som Barca nu har. Man kan tydelig se en forskel på Ronaldo og Messi og det er nævnt 100 gange nu . Jeg bliver engang imellem pisse hamrende sure, for at sige det ligeud, hvis Ronaldo ikke spiller en holdkammerat som er i bedre situation til score. Jeg bliver endnu mere sure, hvis han så kaster sig med armen, hvis bolden ikke kommer over i hans banehalvdel. Her kunne jeg godt tænke mig at sige: " Amen forhelvede, tag dig dog sammen og løb ned og hente bolden, hvis den betøder så meget for dig! I stedet for at pinliggør dig selv og sætte din holdkammerater i stresset situation". For man ved bare, når Ronaldo kaster sig med armen, så bliver både James, Isco, Pepe, Marcelo, eller hvem det er nu som ser så meget op til ham (altså som værende den bedste fodboldspiller), bliver endnu mere stresset i deres spil, i forsøg på at generobre spillet. Han er ikke en holdspiller! Jeg er ked af at sige det. Jeg er nok et af de største Ronaldo fan, da jeg har været helt optaget af ham siden han var 17 år. Han er bare ikke en holdspiller! Han skyder for meget selv, Han kaster for meget armen efter holdspillerne, han bidrager ingenting i defensiven, han tager straffespark fordi han vil score mål, han tager frispark, fordi han vil score mål og jeg kunne blive ved.. Det er efterhånden blevet en smule trættende. Før i tiden havde jeg slet ikke den samme holdning. I takt med at vi i den her sæson er blevet mere "følsomme" overfor store hold, er der så en spiller som jeg virkelig gerne vil undvære i netop mod de selv samme hold, vil det uden tvivl være Ronaldo. Jeg har også godt forstand på, at han score mål, han bidrager med assist, han er "kernen" i vores i spil og vi ikke kan undvære ham osv. Men engang i mellem er det netop disse ting vi har brug for, hvis vi gerne vil ende med flere titler. Fodbold handler ikke om individuelle præstationer, hvem der har vundet flest Ballon'dor's, hvem har slået rekorden i flest hattricks eller hvem endte som topscore. Det burde nærmere være en slags "gevinst", som burde komme af sig selv, i takt med at holdet vinder og erobrer titler hvert år. De tjener milliarder af kroner, at de alle sammen alligevel er i stand til at købe 500 Ballon's alligevel (sarkasme). Hvis rygtet om Paris SG er sandt, vil jeg ikke tøve med at sige ja! Folk siger, hvis Ronaldo skifter, er der slet ingen der vil kunne score de samme 60 mål. Hvordan har det så gået Real Madrid med at vinde så mange trofæer? De selv samme mål bliver fordelt med andre spiller, det er jeg slet ikke i tvivl om. Hvis vi skulle gå hen og behold ham, håber jeg virkelig han skifter attitude og ændre holdning på banen. Vi har brug for titler! Det vil være fantastisk flot, hvis vi vand ligaen hvert år eller CHL og jeg fik lov at håne min Barca venner! Lige nu og i hvert fald de sidste 10 år, har det været lidt omvendt. Håber det ændrer sig! :)
Ked af, hvis jeg har gentaget noget, som allerede er blevet sagt før.
zigriaosmani skrev: Ronaldo betyder så forfærdelig meget for os, måske lidt for meget? For eksempel; Ronaldo tager alle friskparks, hvad er der sket med det? Udover lige i går, så scorer han vel på 1 ud af 99. James for eksempel tog et frispark i går, og se hvor den havnede. Hvor vil jeg hen med det her? Ronaldo har for stor en betydning for holdet. Der er ikke rigtig nogen som gider at diskuter, om han skal tage frisparks eller ej, der er ingen der brokker sig over ham, hvis han ikke lige smider bolden i foden af en holdkammerat (med undtagelse af Ramos), der er slet ingen der lige vil fortælle ham at i dag er det en anden der skal tage straffesparket, selvom han er om nogen den bedste.
Forklar mig lige det sidste. Hvordan vinder vi flere titler ved at lade fx Illarramendi tage straffespark fremfor Ronaldo? Hvis vi har en af verdens bedste skytter på vores hold, så skal han selvfølgelig tage straffesparket. Det er langt mere relevant for Barcelona at tage diskussionen ift. Messi.
Jeg mener, at det var Storken, som havde statistik der viste, at det ikke var usædvanligt at misbruge så mange frispark, som Ronaldo har gjort. Nu bruger du selv eksemplet med James, men han sparker fra højre side, hvilket normalt er Bales side. Hvis man skal diskutere frispark fra venstre, så bør man diskutere om Ronaldo, Ramos eller en anden højrebenet spiller skal sparke på mål, eller om vi skal have et indlæg. Ikke om Bale eller James skal sparke på mål.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jeg synes egentlig, at der er ret så mange andre dele i vores spil, der har gjort det ukreativt, ineffektivt og ikke-sammenhængene.
Bales formnedgang, relativt mange skader (især dem til Modric...), manglende rotation og så måske også et halvsovende forsvar... Ingen af disse kan Ronaldo gøre noget ved.
Måske vinder vi ikke titler, fordi vi har et forkert spilsystem og trænerskifter hvert andet år, og måske er det ikke godt for holdet, at Ronaldo står så meget i centrum, måske.....
Men man kan ikke klandre Ronaldo for det, han gør. Han scorer flere mål end nogen anden i Real Madrids historie og har en af de bedste mål-ratio i verdenshistorien - han kan ALDRIG alene være skyld i, at vi smider titler væk... Der er altså flere facetter i spil her. Men fair nok, hans måde at spille på er måske ikke, hvad real har brug for, hvis man mener det, men man kan ikke klandre ham for ikke at være afgørende eller være nok med i spillet... Manden har da lige egenhændigt gjort op for, at man ikke pludselig var nede mod Getafe med tre, han har inden for den seneste måned været vores eneste målscore i en chl-semi (jaja, der var andre involveret, men han var der da), og hattrick på den sværeste hjemmebane af ALLE i denne sæson.
Jeg orker ikke nævne alle de rekorder, som vi i Real bør være stolte af, for hvis han ikke var der, så havde ingen slået dem på holdet.
Min konklusion: Hvis man ikke er fan af vores spil i år, så er der altså flere facetter end blot Ronaldo, der kan forklare dette. Hvis man ikke synes Rnaldo er god for holdet, så giver det god nok mening, men jeg synes stadig man bør være taknemmelig for det, som Ronaldo har givet os ud fra de egenskaber, han har og ikke dem, han ikke har :)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
BBB skrev:
zigriaosmani skrev: Ronaldo betyder så forfærdelig meget for os, måske lidt for meget? For eksempel; Ronaldo tager alle friskparks, hvad er der sket med det? Udover lige i går, så scorer han vel på 1 ud af 99. James for eksempel tog et frispark i går, og se hvor den havnede. Hvor vil jeg hen med det her? Ronaldo har for stor en betydning for holdet. Der er ikke rigtig nogen som gider at diskuter, om han skal tage frisparks eller ej, der er ingen der brokker sig over ham, hvis han ikke lige smider bolden i foden af en holdkammerat (med undtagelse af Ramos), der er slet ingen der lige vil fortælle ham at i dag er det en anden der skal tage straffesparket, selvom han er om nogen den bedste.
Forklar mig lige det sidste. Hvordan vinder vi flere titler ved at lade fx Illarramendi tage straffespark fremfor Ronaldo? Hvis vi har en af verdens bedste skytter på vores hold, så skal han selvfølgelig tage straffesparket. Det er langt mere relevant for Barcelona at tage diskussionen ift. Messi.
Jeg mener, at det var Storken, som havde statistik der viste, at det ikke var usædvanligt at misbruge så mange frispark, som Ronaldo har gjort. Nu bruger du selv eksemplet med James, men han sparker fra højre side, hvilket normalt er Bales side. Hvis man skal diskutere frispark fra venstre, så bør man diskutere om Ronaldo, Ramos eller en anden højrebenet spiller skal sparke på mål, eller om vi skal have et indlæg. Ikke om Bale eller James skal sparke på mål.
Jeg hentydet ikke til, at Illaramendi skulle tage straffesparket. Det jeg sagde var klart og tydeligt: At hans betydning er for stor på holdet, og det faktum at der er ingen der kan argumenter for, at han ikke skal tage straffesparket. På holdet er der stadig nogen, som også kan finde ud af at score på straffespark, og vil det nogensinde gør ondt i hjertet på Ronaldo at tillade en James evt. til at tage straffesparket, når vi nu engang føre 5-0? Det vil han ikke tillade, men Messi tillod Neymar at tage en, da de var foran stort. Vil du hellere see 100 friskparksmål fra Ronaldo, som ryger forbi, end at se en anden en tage den og være mere farlig? Det er korrekt, at James tog den fra højresiden og Bale også tager den fra den selv samme side, men kunne man så tænke at prøve at lade en anden spiller tage den fra venstresiden? Kroos? Ramos? Benzema? Det handler ikke om, hvor Ronaldo tager frisparket, eller hvordan han gør det. Det handler hellere ikke om, at Ronaldo ikke skal tage straffesparket, for jeg godt tydelig klar over, at han er den bedste til netop den disciplin. Det handler mere, om han har viljen til at lade en af hans holdspiller tage evt. straffesparket eller frisparket engang imellem. Det handler om at være holdspiller og erkende at der er andre som er bedre til at tage frispark, til at erkende at der engang imellem er behov for andre til at score mål fra straffesparket (for selvtilliden).
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Tror du ikke Messi gav Neymar straffesparket fordi han få minutter forinden havde stjålet Neymars mål og fordi det rent faktisk var Neymar der blev fældet i feltet og scorede Barcelona et straffespark? Dét og så blandet med at Messi ikke er verdensklasse til at tage straffespark og allerede har brændt tre i denne sæson. Han skulle jo nødig slå ny rekord.
Neymar og Messi var 50/50 om at score det mål, og det endte så med at være Messi der prikkede den ind, hvorefter de begge grinede af situationen og jublede sammen. Efterfølgende fik Neymar et straffe, som Messi lod ham tage, hvilket han også skulle gøre. Alt andet havde været usympatisk.
Så det har ikke noget at gøre med at han "stjal" målet eller ikke turde at tage straffesparket. :-)
- Scriptophobe
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Dét og så blandet med at Messi ikke er verdensklasse til at tage straffespark og allerede har brændt tre i denne sæson. Han skulle jo nødig slå ny rekord.
For en måned siden havde Messi scoret på 80% af sine straffespark i karrieren, mens Ronaldo havde scoret på 86% af sine straffespark i karrieren. Hvad tallene helt præcist ligger på i dag, kan jeg ikke udtale mig om, men i mellemtiden har Messi scoret på det ene han har sparket, mens Ronaldo har sparket tre og brændt det ene af disse. Der er altså ikke en verden til forskel på de to set over hele karrieren.