Paris SG klar med 125 millioner € for Cristiano Ronaldo

11 år 2 måneder siden #61 af karr0004
I forhold til om man skal sælge Ronaldo eller ej, så kan man argumentere for at beggedele er godt for holdet. Personligt er jeg sikker på at Ronaldo vil blive, da han ikke mangler mange mål, for at kunne kalde sig Real Madrids-alltime topscorer, hvilket vil betyder utroligt meget for ham. Med dette sagt, så mener jeg, at man bør beholde ham i hvert fald denne sæson, og så se hvordan han slutter sæsonen af, hvis han forsat opretholder sit gode niveau, så er der igen grund til at sælge ham, med mindre altså det noget han selv vil, men hvis hans niveau falder drastisk, så er jeg sikker på, at der vil være klubber der er interesseret i at hente ham, det bliver nok ikke 125 milllioner €, men det vil nok stadig være en god sum penge.

I forhold til 2015-16 sæsonen, så kan jeg godt forestille mig, en trup der ser nogenlunde således ud:

Målmænd:
Iker Casillas
Fernando Pacheco
David de Gea

Forsvar:
Varane
Pepe
Ramos
Marcelo
Carvajal
Danilo
David Alaba
En ekstra central forsvarsspiller (Kan man få overbevist Nacho om at blive, er det perfekt, men tror desværre han rejser)

Midtbane:
Toni Kroos
James Rodriguez
Gareth Bale
Luka Modric
Isco
Pogba
Casemiro
To ekstra midtbanespillere

Angribere:
Cristiano Ronaldo
Benzema
En ekstra angriber

Start 11:

—————— De Gea ——————
Danilo — Varane — Ramos — Alaba
—— Pogba — Modric — Kroos ——
—— James —————— Bale ——
—————— Ronaldo ——————

Bænken:
Casillas
Pepe
Marcelo
Carvajal
Isco
Casemiro
Benzema
Pacheco
Ekstra forsvarsspiller (evt. Nacho)
Ekstra midtbanesspiller
Ekstra midtbanespiller
Ekstra angriber

Dette vil gøre truppen bred på mange måder, og der er vil være klassespiller til at tage over, hvis en spiller bliver skadet i en længere periode.

Skulle en eller to af de tre centrale midtbane blive skadet, har man tre valgmuligheder, som jeg kan se:
Isco, Casemiro eller at rykke James ned, og smide Benzema i angrebet, og Ronaldo ude på kanten.

Skulle Bale, Ronaldo eller James blive skadet, har man igen tre valgmuligheder:
Marcelo kan sagtens fungere som venstre kant, og derved udfylde den plads, og så kan de to andre rotere.
Isco kunne blive sat ind i stedet for James eller Bale, hvis det er en af dem der bliver skadet.
Benzema kan også sagtens komme ind i stedet for hvilken som helst af de tre spillere, vi har tidligere set Benzema spille venstre kant, hvor han gør det tilfredsstillende, hvis man ønsker at beholde Ronaldo som angriber, ellers kan Ronaldo blot tage ud på sin gamle position, og give Benzema plads på toppen.

Dette vil også give træneren (forhåbentligt Ancelotti eller Klopp, det skal da for guds skyld ikke være Benitez!) mulighed for at rotere igennem hele sæsonen, og undgå det der skete i denne sæson, at spillerne bliver for trætte i den afgørende del af sæsonen.

I forhold til hvem der skal hentes ind, som ekstra forsvarsspiller, midtbanespiller og angriber, er dette stadig helt ukendt for mig, spillere bliver rygtet frem og tilbage, så jeg vil ikke selv komme med et bud, så længe vi bare henter dem. Spillerne skal selvfølgelig ikke være “verdensklasse”-spillere, som Hazard etc, da der ikke vil være plads, men omvendt skal det heller ikke være “Illaramendi”-spillere, da ikke vil gavne holdet. Disse spillere, alt efter hvem de bliver, vil også øge truppens bredde, og derved give flere muligheder, i forhold til skader og roteringer.
Nu har jeg ikke vanvittig meget viden omkring vores Castilla-hold, men det kunne jo være, der er nogle spillere der, der eventuelt kunne rykkes op og tage en af de fire pladser, og nej, jeg snakker ikke om Ødegaard. Ødegaard skal stadig have noget udvikling, så han må tage sig sammen og fokusere på Castilla-holdet, på den måde, er jeg sikker på, at der nok også skal blive noget spilletid til ham i de "dårligere" kampe, hvor vi fører med minimum 2-3 mål, og eventuelt CdR-kampe, hvis det er 2. eller 3. divisionshold vi møder, eller hvis vi er foran med 3-4, efter første kamp. Hvis ikke han er interesseret i dette, så synes jeg, at man skal leje ham ud til en lidt mindre klub (Rayo/Getafe, så han forsat kan blive i Madrid), så han får noget kamptræning.

Handelsoverblik over 2015-16 sæsonen
UD:
Fabio Coentrao
Sami Khedira
Keylor Navas
Javier Hernandez
Lucas Silva
Alvaro Arbeloa
Nacho
Jesé
Asier Illaramendi

IND:
David de Gea
Danilo
David Alaba
Pogba
Casemiro
En ekstra forsvar
To ekstra midtbane
En ekstra angriber

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #62 af BBB
Jeg elsker at alle diskussioner bliver til ønskelister over spillere og opstillinger.

@zigriaosmani

Ronaldo har gået fra at sparke alle frispark til at sparke frispark i primært en side.

Vil du venligst forklare, hvad vi får ud af at lade James tage et straffespark, når det står 5-0?
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 2 måneder siden #63 af Macon
Jeg er både for og imod at sælge.

Vis man vil vinde nogle flere titler, må man i mine øjne, enten sælge eller giv Ronaldo en ny rolle, i moderne fodbold, kan man altså ikke spille med en spiller angriber/wing der slet ikke deltager i presspillet, benz og bale deltager jo stort set heller ikke i det, det er meget lettere at score mål, vis man kan erobre bolden på modstanderens halvdel, det vil også give modstander holdet færre chancer i kampen, lige med færre mål imod.

Vil man fortsætte med at vinde engang imellem, så spiller man bare videre.

11 år 2 måneder siden #64 af zigriaosmani

BBB skrev: Jeg elsker at alle diskussioner bliver til ønskelister over spillere og opstillinger.

@zigriaosmani

Ronaldo har gået fra at sparke alle frispark til at sparke frispark i primært en side.

Vil du venligst forklare, hvad vi får ud af at lade James tage et straffespark, når det står 5-0?

I Ronaldos tilfælde er det at vinde individuelle præstationer. Kan du huske da Arbeloa scorede engang og Ronaldo var hamrende irriteret? Det er sådan nogen tilfælde, hvor man tænker: Hvad er det Ronaldo egentligt vil? Er det at vinde individuelle titler og score mål, og så ikke tænke over glæden af en holdkammeras scoring? Lige netop det kan han modbevise, ved at lade en eksempelvis James tage straffesparket. Ved at vise sig selv som en holdspiller. Jeg kan huske en tilfælde hvor vi førte 4-0 over Rayo sidste sæson, hvor Ronaldo kunne have spillet en helt fri Morata og i stedet sparker selv og bolden går langt over. Det handler om hold etik, ikke så meget det om at James tager straffesparket, når vi nu fører 5-0. Det var blot et eksempel, om at Ronaldo efterhånden blot er blevet mere om at vinde individuelle præstationer og ikke så meget det at give noget tilbage for sit hold. Jeg er, som mange andre, udmærket klar over hvilket en fantastisk fodboldspiller vi har med at gør. Det er en helt utrolig målstime han har gang i, og jeg er utrolig glad for at vi har ham som spiller. Men det er bare de små ting, som kan gør en stor store forskel. Hvis du læste mit tidligere indlæg, så pointerede jeg klart og tydeligt, at det at vinde individuelle præstationer skulle blot være en bonus, og at holdet altid burde komme først og det hele vil så resulter i, at vi vinder titler

11 år 2 måneder siden #65 af Neye
Personligt tror jeg ikke man skal regne med, at f.eks. Isco tager en tørn mere i Real, hvis man påtænker, at han skal sidde på bænken. Enten bliver der lavet et fornuftigt rotationssystem eller også er han væk. Og mon ikke at det gælder for flere andre der er sat på bænken i diverse tankespil?

11 år 2 måneder siden #66 af Roesen7

karr0004 skrev: I forhold til om man skal sælge Ronaldo eller ej, så kan man argumentere for at beggedele er godt for holdet. Personligt er jeg sikker på at Ronaldo vil blive, da han ikke mangler mange mål, for at kunne kalde sig Real Madrids-alltime topscorer, hvilket vil betyder utroligt meget for ham. Med dette sagt, så mener jeg, at man bør beholde ham i hvert fald denne sæson, og så se hvordan han slutter sæsonen af, hvis han forsat opretholder sit gode niveau, så er der igen grund til at sælge ham, med mindre altså det noget han selv vil, men hvis hans niveau falder drastisk, så er jeg sikker på, at der vil være klubber der er interesseret i at hente ham, det bliver nok ikke 125 milllioner €, men det vil nok stadig være en god sum penge.

I forhold til 2015-16 sæsonen, så kan jeg godt forestille mig, en trup der ser nogenlunde således ud:

Målmænd:
Iker Casillas
Fernando Pacheco
David de Gea

Forsvar:
Varane
Pepe
Ramos
Marcelo
Carvajal
Danilo
David Alaba
En ekstra central forsvarsspiller (Kan man få overbevist Nacho om at blive, er det perfekt, men tror desværre han rejser)

Midtbane:
Toni Kroos
James Rodriguez
Gareth Bale
Luka Modric
Isco
Pogba
Casemiro
To ekstra midtbanespillere

Angribere:
Cristiano Ronaldo
Benzema
En ekstra angriber

Start 11:

—————— De Gea ——————
Danilo — Varane — Ramos — Alaba
—— Pogba — Modric — Kroos ——
—— James —————— Bale ——
—————— Ronaldo ——————

Bænken:
Casillas
Pepe
Marcelo
Carvajal
Isco
Casemiro
Benzema
Pacheco
Ekstra forsvarsspiller (evt. Nacho)
Ekstra midtbanesspiller
Ekstra midtbanespiller
Ekstra angriber

Dette vil gøre truppen bred på mange måder, og der er vil være klassespiller til at tage over, hvis en spiller bliver skadet i en længere periode.

Skulle en eller to af de tre centrale midtbane blive skadet, har man tre valgmuligheder, som jeg kan se:
Isco, Casemiro eller at rykke James ned, og smide Benzema i angrebet, og Ronaldo ude på kanten.

Skulle Bale, Ronaldo eller James blive skadet, har man igen tre valgmuligheder:
Marcelo kan sagtens fungere som venstre kant, og derved udfylde den plads, og så kan de to andre rotere.
Isco kunne blive sat ind i stedet for James eller Bale, hvis det er en af dem der bliver skadet.
Benzema kan også sagtens komme ind i stedet for hvilken som helst af de tre spillere, vi har tidligere set Benzema spille venstre kant, hvor han gør det tilfredsstillende, hvis man ønsker at beholde Ronaldo som angriber, ellers kan Ronaldo blot tage ud på sin gamle position, og give Benzema plads på toppen.

Dette vil også give træneren (forhåbentligt Ancelotti eller Klopp, det skal da for guds skyld ikke være Benitez!) mulighed for at rotere igennem hele sæsonen, og undgå det der skete i denne sæson, at spillerne bliver for trætte i den afgørende del af sæsonen.

I forhold til hvem der skal hentes ind, som ekstra forsvarsspiller, midtbanespiller og angriber, er dette stadig helt ukendt for mig, spillere bliver rygtet frem og tilbage, så jeg vil ikke selv komme med et bud, så længe vi bare henter dem. Spillerne skal selvfølgelig ikke være “verdensklasse”-spillere, som Hazard etc, da der ikke vil være plads, men omvendt skal det heller ikke være “Illaramendi”-spillere, da ikke vil gavne holdet. Disse spillere, alt efter hvem de bliver, vil også øge truppens bredde, og derved give flere muligheder, i forhold til skader og roteringer.
Nu har jeg ikke vanvittig meget viden omkring vores Castilla-hold, men det kunne jo være, der er nogle spillere der, der eventuelt kunne rykkes op og tage en af de fire pladser, og nej, jeg snakker ikke om Ødegaard. Ødegaard skal stadig have noget udvikling, så han må tage sig sammen og fokusere på Castilla-holdet, på den måde, er jeg sikker på, at der nok også skal blive noget spilletid til ham i de "dårligere" kampe, hvor vi fører med minimum 2-3 mål, og eventuelt CdR-kampe, hvis det er 2. eller 3. divisionshold vi møder, eller hvis vi er foran med 3-4, efter første kamp. Hvis ikke han er interesseret i dette, så synes jeg, at man skal leje ham ud til en lidt mindre klub (Rayo/Getafe, så han forsat kan blive i Madrid), så han får noget kamptræning.

Handelsoverblik over 2015-16 sæsonen
UD:
Fabio Coentrao
Sami Khedira
Keylor Navas
Javier Hernandez
Lucas Silva
Alvaro Arbeloa
Nacho
Jesé
Asier Illaramendi

IND:
David de Gea
Danilo
David Alaba
Pogba
Casemiro
En ekstra forsvar
To ekstra midtbane
En ekstra angriber

Det er bestemt et lækkert hold du finder frem, men 9 udskiftninger og indkøb af en spiller (Pogba), som nærmest alene vil koste mere, end hvad vi tjener på afskeden med de 9 nuværende spiller. Det kommer altså ikke til at hænge sammen.
Rotation har helt sikkert været en mangelvare og også grundet manglende kvalitet på bænken, men du præsenterer en bænk med stjerner som Pepe, Carvajal, Isco, Marcelo og Benzema. Spillere der starter inde i mange andre topklubber og derudover skal der hentes 4 yderligere spillere ind, som der minimum er bedre end Illara. Jeg tror desværre du vil se inden vinterpausen en frygtelig masse spillere, som er utilfredse med deres position i klubben, da det ganske enkelt ikke ville være muligt at give spilletid nok til alle uden, at det ville ødelægge kontinuiteten på holdet.

Dine argumenter er ellers gode. Jeg tror bare det er for meget ønsketænkning og der mangler noget realisme i det. Men lad os ikke gøre en større diskussion ud af det, da det nok passer bedre i rygtebørs-tråden eller sæson-tråden :-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: Abefar

11 år 2 måneder siden #67 af BBB

zigriaosmani skrev: Jeg kan huske en tilfælde hvor vi førte 4-0 over Rayo sidste sæson, hvor Ronaldo kunne have spillet en helt fri Morata og i stedet sparker selv og bolden går langt over. Det handler om hold etik, ikke så meget det om at James tager straffesparket, når vi nu fører 5-0.

Jeg kan huske, at Morata har gjort præcist det samme.

Så Ronaldo skal lade James sparke, når vi fører 5-0, fordi at han så vil fremstå som en større holdspiller overfor dig?

11 år 2 måneder siden #68 af Raul-Madrid
Jeg tror grunden til du ik forstår den første sætning er at det ikke var et svar til dig men til Avatareyes.

og din sidste sætning er alligevel ret irriterende - netop det at Roanldo sore 60 mål eller hva han score pr. sæson gør jeg at man kan li spiller fordi han spiller for real madrid - hvis han havde scorede det samme antal bare i Barca så havde jeg sandsynligvis ikke været ligeså vild med ham, så hos mig ihvertfald og langt de fleste fans herinde er jeg sikker på at klubben kommer langt før spilleren.

RAUL!!!!

11 år 2 måneder siden #69 af SR4

Dios skrev:

SR4 skrev:

Dios skrev:

Raul-Madrid skrev: hahah så jeg forstår ik hvordan det hænger sammen ? :) okay åge!

Håber Ronaldo satte dig på plads iaften ;)

Det må virkelig ha brændt i dig at han scorede igen - eller som kommentatoren sagde : IGEN IGEN IGEN!!

HALA MADRID!

Tilgengæld forstår jeg ikke din første sætning?

Hvorfor skulle Ronaldo sætte mig på plads? Jeg elsker når Ronaldo scorer mål, for så vinder mit hold oftest. Lige idag, så er det netop det kritikken går ud på. Ronaldo scorer fantastisk mange mål, men hvad nytter det i kampe som denne eller imod Espanyol? Havde han derimod scoret på sit straffe imod Valencia, så havde jeg fejrede ham endnu mere, men hans 60 mål i denne sæson har skaffet os 0 titler. Læs mine tidligere indlæg inden du bekriger dette, for jeg ved det kommer :)

Jeg er Real Madrid fan, så hvis Bale eller Ronaldo scorer, så jubler jeg! Hvis det hjælper holdet, så jubler jeg. Nogle kan bedst lide spillerne, og andre kan bedst lide klubben ;D

Og Messi's 91 mål skaffede et CdR - Tydelig forskelsbehandling mellem Ronaldo og Messi når man snakker om "vigtige" mål

Hvor ser du helt specifikt det der? Jeg kan da ikke tage ansvar for hvordan andre agere.

Der er jo ingen som siger, at det ikke er hjernedødt flot det Ronaldo gang på gang præstere. Nu er der selvfølgelig også lidt forskel på 60 og 90 mål, så det siger sig selv, at det er helt uhørt det Messi præsterede i den sæson. Igen, så er det noget man aldrig ser. Men jeg vil da langt hellere have at Real Madrid scorer 100 mål i stedet for Ronaldo's 60 mål, hvis de bare bliver fordelt på den rigtige måde, så vi vinder flest titler.
Det er helt ekstremt, at Ronaldo kan lave så mange hattrick, men i sidste ende, så er det jo kun taberne som sidder tilbage og beundre den statistik. For hvad skal vi dog bruge hans 10 hattrick til, som er blevet lavet i plus 4-5 mål' sejre?

Ingen siger det ikke er flot, og Ronaldo er én af de bedste individuelister verden har set, men prøv nu at lade vær med at forsvare manden hvergang.

Og hvordan hænger det sammen med det jeg siger? :) Pointen er bare at man at negligerer Ronaldo's surrealstiske antal mål, blot fordi holdet som helhed fejler gang på gang. Og så vælger man at hakke på netop den bedste og den der IHVERTFALD hver sæson har gjort langt over hvad der kræves af en fodboldspiller. Det svarer til at man hos Bayern kritiserer Neuers præstationer og redninger i CL, fordi holdet jo alligevel ikke vinder titler.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #70 af Johnson
Det er underligt at folk alene fremhæver Ronaldos mange mål når de argumenterer for hans betydning for holdet. Real Madrid har i nyere tid tabt til Dortmund, Atletico og Juventus. Disse tre hold har ikke en Ronaldo på holdet, men formåede alligevel at slå Real Madrid i afgørende kampe. Er det Ronaldos skyld alene? Nej. Er det Ronaldos fortjeneste alene når vi vinder? Nej.

Sagen er nok nærmere at fodbold består en hel række processer udover målene som er kampafgørende. Ronaldo er den bedste til at score mål, men leverer ikke i forhold til de andre processer. Spørgsmålet er så om Ronaldos mange mål kan godtgøre for hans mangler i forhold til de andre kampafgørende processer i spillet?

Hvis man kigger på hvor mange titler Real Madrid har vundet med Ronaldo som omdrejningspunkt så er det ret entydigt at den balance ikke har været til Real Madrids fordel

11 år 2 måneder siden #71 af zigriaosmani

BBB skrev: Jeg elsker at alle diskussioner bliver til ønskelister over spillere og opstillinger.

@zigriaosmani

Jeg har vel forklaret det til dig en gang, jeg behøves vel ikke at gør det igen? ;) Ellers så kig på Johnsons indlæg, for han kommer med nogenlunde samme indlæg som mig. Måske nogen bedre argumenter, som du kan vedhæfte dig til :).

11 år 2 måneder siden #72 af Kassow-Rossing
Min mor er i Netto. Denne her agurk er i Netto. Ergo er min mor en grøntssag.

Der er godt nok mange, der ikke er særlig skarpe til at drage konklusioner mht Ronaldos evner og Real Madrids titler :) Ronaldos opgave på holdet er at score mål. Den opgave klarer han til en topkarakter. Det er midtbanen, forsvaret og målmandens opgave at sørge for at spillere som Lewandowski og Morata ikke scorer to (eller flere mål) mod Real Madrid så Ronaldos mål pludselig ikke er nok. Det er ikke heeeeeelt så firkantet, men I forstår forhåbentlig pointen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, andreashn

Leveret af Kunena Forum