Paris SG klar med 125 millioner € for Cristiano Ronaldo
- Storken
- Gæst
-
Topangribere scorer mål. Hold vinder mesterskaber.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Johnson
- Gæst
-
"Min mor er i Netto. Denne her agurk er i Netto. Ergo er min mor en grøntssag."
Logik er en sjov leg. Lad mig prøve med et par eksempler
Første eksempel:
Hvis Ronaldo scorer mange mål vinder Real Madrid
Ronaldo scorer mange mål
Ergo Real Madrid vinder
Hov Real Madrid vinder ikke. Måske skyldes det at fodbold er en anelse mere kompliceret end som så.
Et andet eksempel:
Hvis Sergio Ramos vinder alle luftdueller så vinder Real Madrid
Sergio Ramos vinder alle luftdueller
Ergo Real Madrid vinder
Igen er det nok lidt for ensidigt.
Pointen er bare at Real madrids ledelse har baseret holdets succes på førstnævnte eksempel. Det er primitivt og uforstandigt. Det er et udtryk for mangel på forståelse for hele det samspil af processer der er kampafgørende i spillet. Man dyrker individualisten på bekostning af holdet og man gør det med den mest vulgære argumentation.
"Jamen jeg har scoret, så jeg har gjort mit arbejde som angriber"
Så kan det da ikke komme bag på os at små hold som Dortmund, Atletico og Juventus har let spil når de mødes os. De møder et hold der ikke er i balance, der ikke fungerer som en enhed. De møder et hold hvor de enkelte dele på holdet arbejder for sig selv.
Ronaldo skal indordne sig hvad der er i holdets interesse, hvis han gør det så vinder Real Madrid alt , hvis han ikke kan det, så skal han da bare sendes videre.
Ingen er over klubben
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Du ser f.eks aldrig Messi lave defensive løb som Ronaldo hiver hjem i hver evig eneste kamp. Lidt ligesom man også sjældent ser Pepe gå med i angrebet men det hænder en gang hver tiende kamp.
Det er ikke så sort hvidt, som jeg netop beviste med min mor-agurk-grøntsag sammenligning. Det er ikke Ronaldos skyld at Real Madrid ikke vinder titler. Sådan en logik er nemlig helt hen i vejret.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Det er jo ganske enkelt ikke rigtigt, at Messi ikke tager defensive løb. Jeg vil endda gå så langt som at sige, at Messi deltager både mere og bedre defensivt end Ronaldo. Det samme gør sig gældende for Neymar og Suarez. Det genpres, som de tre forreste hos Barcelona udfører, er langt bedre end hvad vores BBC på noget tidspunkt har formået. Det er ligeså meget defensivt arbejde - de gør det bare højere oppe på banen. Og det fungerer.
Mht. om Ronaldo har gjort sit arbejde, når han har scoret. Det er mig komplet uforståeligt, at du kan skrive sådan. Holdet er én enhed. Det betyder, at det første forsvar af bolden helst skulle ske på modstanderens halvdel og allerhelst af vores forreste. Modsat vil langt de fleste angreb starte fra vores forsvar eller midtbane ved en bolderobring. Des længere oppe på modstanderens banehalvdel, vi kan erobre bolden, des bedre. Men at sige, at når en forsvarsspiller har afværget et mål og når en angriber har scoret, så er deres job gjort, det er noget sludder. Med den holdning vinder vi hvert fald aldrig noget som helst. Men så kan jeg jo bare prise mig lykkelig for, at du aldrig får en rolle i Real Madrid ;-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
Kassow-Rossing skrev: Ingen over klubben nej, men Ronaldo gør det arbejde, som han skal gøre. Og endda mere til.
Du ser f.eks aldrig Messi lave defensive løb som Ronaldo hiver hjem i hver evig eneste kamp. Lidt ligesom man også sjældent ser Pepe gå med i angrebet men det hænder en gang hver tiende kamp.
Det er ikke så sort hvidt, som jeg netop beviste med min mor-agurk-grøntsag sammenligning. Det er ikke Ronaldos skyld at Real Madrid ikke vinder titler. Sådan en logik er nemlig helt hen i vejret.
Hvornår har Ronaldo sidst deltaget i det defensive arbejde?? Hver eneste? Det er netop en af grundene til at jeg kritiser ham!
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Pelle jeg talte ikke om BBC. Jeg talte kun om Ronaldo så lad være med at proppe ord i munden på mig.
Pelle skrev: Med den holdning vinder vi hvert fald aldrig noget som helst. Men så kan jeg jo bare prise mig lykkelig for, at du aldrig får en rolle i Real Madrid ;-)
Jeg vil ikke falde ned på dit niveau.
Min besked var som svar til alle de folk, der tror at Ronaldos rolle i Real Madrid hænger direkte sammen med Real Madrids mangel på titler. Det er decideret forkert. Ronaldo gør hvad han kan for holdet. Fodbold er en holdsport og Real Madrids titler hænger ikke på Ronaldos skuldre men på hele holdets.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Eksempelvis stødte jeg på denne i dag:
www.90min.com/posts/2194498-premier-leag...ther-record-to-break
"No one doubts that Cristiano Ronaldo wakes up in the middle of the night, annoyed by the fact his Real Madrid teammate Gareth Bale is the world's most expensive player."
Det synspunkt er jo helt væk, fordi intet i verden har givet os tegn på at Ronaldo skulle være en person, der tænker sådan!
Kassow-Rossing skrev: Zigriaosmani Ronaldo deltager i pres spil i netop hver kamp. Også mod Getafe i forgårs.
Pelle jeg talte ikke om BBC. Jeg talte kun om Ronaldo så lad være med at proppe ord i munden på mig.
Pelle skrev: Med den holdning vinder vi hvert fald aldrig noget som helst. Men så kan jeg jo bare prise mig lykkelig for, at du aldrig får en rolle i Real Madrid ;-)
Min besked var som svar til alle de folk, der tror at Ronaldos rolle i Real Madrid hænger direkte sammen med Real Madrids mangel på titler. Det er decideret forkert. Ronaldo gør hvad han kan for holdet. Fodbold er en holdsport og Real Madrids titler hænger ikke på Ronaldos skuldre men på hele holdets.
De defensive løb Ronaldo laver pr. kamp, kan tælles på to hænder, men det samme er det med Benzema og Bale.
Altså man kan ikke vinde noget uden at de alle tre kommer med et genpress, sidste sæson var vi heldige at vi havde di maria i vores genpress.
Det er også grundet til at barcelona er spanske mester og er i to finaler, de havde jo ikke noget helhjertet genpress i starten af sæsonen, men de fik det etableret igen.
Vores presspil har stort set ikke eksisterer siden december.
- Johnson
- Gæst
-
Her er et tankeeksperiment.
Ronaldo ved godt at han skal være i form i foråret, så derfor tilsidesætter han jagten på de personlige rekorder og accepterer at han ikke skal spille alle kampe.
Ronaldo ved godt at han ikke længere er den bedste spiller på fløjen, så derfor accepterer han at Bale får venstrekanten for sig selv og Ronaldo ryger ind i feltet. Det giver selvfølgelig færre boldberøringer og dermed færre muligheder for at drible og vise sine evner, men Ronaldo accepterer det.
Ronaldo ved godt at langt de fleste af de mål han har scoret hænger snævert sammen med omstillinger. Ronaldo er derfor parat til at tage del i boldjagten på modstandernes banehalvdel
Ronaldo ved godt at det er til holdets bedste at han ikke konstant viser negative attituder over for Bale der i forvejen er under et kæmpe pres i medierne. Derfor viser han en opmuntrende attitude over for Bale selvom Bale brænder en chance
Ronaldo ved godt at han ikke længere formår at få sine frisparksskud til at brække i luften eller i det hele taget ramme målet, så derfor har han overladt det til Bale som tydeligvis er mere farlig på frispark for tiden.
Ronaldo ved godt at det ikke kun handler om at score et mål i de største kampe, men det handler om at vinde de største kampe, så derfor laver han også en masse defensive løb selvom han har scoret sit mål.
Hvis bare halvdelen af disse punkter passede på Ronaldo ville vi vinde alt. Jeg håber at Ronaldo også nu indser at der skal noget mere til hvis man gerne vil vinde titler. Jeg synes vi skal beholde ham, men vi skal have omstruktureret hans rolle på holdet. Jeg tror at Ancelotti er den rette mand til opgaven.
Ps. Det handler slet ikke om Ronaldo er en god eller dårlig person. Jeg tror ikke et sekund på at Ronaldo skulle være værre end Messi. Ronaldo er sikkert en fin fyr. Det handler bare om sund fornuft, som det lader til at hans enorme talent til tider blokerer for
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
Kassow-Rossing skrev: Zigriaosmani Ronaldo deltager i pres spil i netop hver kamp. Også mod Getafe i forgårs.
Kassow: Jeg føler vi ser to vit forskellig kampe. Jeg mener stadigvæk ikke at Ronaldo er en aktiv i vores genpres af spillet og erobring. Ligesom jeg mener Bale falder tilbage og håber at bolden bliver vundet. Jeg kan godt se din tankegang, for jeg har også set en hel masse kampe, hvor Ronaldo faktisk til tider løber efter bolden, hvorimod Bale og Benzema står bare og kigger. Jeg synes dog ikke at Ronaldo hjælper ligesom han burde i det defensive arbejde. Havde både Bale og Ronaldo gjort det, havde vi nok vundet lidt flere nærkampe, som så måske vil resulter i flere sejre. Specielt mod de store. Et eksempel er netop Barcelona. Deres offensive hjælper utrolig godt med at generobre bolden, sådan så deres defensive ikke kommer i problemer. Jeg mener Barcelona har et af de dårligste defensive, og Pique fremstår som en top 2 center, når han ikke udøver de samme opgave som en eksempelvis Ramos. Takket være deres flotte genpres. Bale er en spiller jeg var helt vild med, og mente at mange folk kritiseret for ofte. Det føler jeg stadigvæk de gør, men når jeg så kigger på hans arbejde i kampene, kan jeg muligvis godt følge hvor alt kritikken kommer fra. Han er fuldstændig opgivende for tiden, muligvis på baggrund af alt den kritik han har fået.
Jeg er helt vild med Ronaldo, han er min ynglingspiller, jeg vil meget nødig se ham gå væk fra klubben. Han score mål, han laver assist, han bidrager godt til det offensive. Noget som jeg synes han mangler, er kampånd. Forstået på den forstand, at han ikke skal være så negativ på sin holdkammeraters vejene engang imellem, hans attitude og han burde være mere engageret i at hjælpe til i defensiven. Jeg tror bare forventninger er tårnhøje til Ronaldo, at vi engang imellem bare ikke er taknemmelig for, at han score 60 mål. Netop derfor forventer folk meget fra ham. Det er uretfærdigt, med tanke på, hvor hellig stillet en eksempelvis Messi er. Det er ofte ret små ting man ber om Ronaldo, men igen, uden tvivl om at han er en verdensklassespiller.
I forhold til hans attitude, mener jeg netop det faktum, at han kaster armene hver gang det ikke går godt, han bliver sur hvis han ikke lige score eller hvis en holdkammerat kommer i vejen. Jeg forstår godt hans holdning, at han altid stræber efter at være den bedste, og det mener jeg også han er! Takket være hans fantastisk evne, engagement til træning og så den måde manden er bygget op på; hvis jeg må sige det lige ud, så ligner han fandme en HULK på banen. På banen skal han dog vise sig som en leder!
Noget som jeg også bliver pisse sur over, at mange ser ham netop som en egoist. Lige præcis som det udsagn artiklen siger. Det gør mig virkelig sur"! Han er en kæmpe idol! Både på og uden for banen. Når jeg sidder og El Clasico med vennerne, så har jeg altid en tendens til at gør noget; At forsvar Ronaldo! Min venner kritiser ham hele tiden; han falder for nemt, han tager rigtig mange straffespark, han kan ikke finde ud af frisparks og jeg ved ikke hvad. Jeg forsvar Ronaldo altid! Det vil jeg bliv ved med at gør! Det sjove er rent faktisk, at de selv samme personer ofte siger det, fordi de er bange for Ronaldo, når han endelig har bolden. Nu hvor rygterne falder, så kommer de da også over til mig og fortæller mig ærligt: Det vil være hamrende dumt hvis I solgte Ronaldo.
Grunden til, at jeg kritiser Ronaldo, er netop fordi han spiller for os! Jeg ønsker altid, at han skal blive bedre, og derfor får følelserne lidt frit løb. Det tror jeg mange i bund og grund også syntes. Jeg ved godt, hvilket nogen fantastiske bedrifter han har opnået for os, hvad han har givet for os på banen nat ind, nat ud. Jeg giver dig ret i noget: Når nu Real Madrid ikke vinder titler osv. Så er det nemmeste at gør, er at give skylden på vores bedste spiller. Det har ikke kun været tilfældet i denne her sæson, men også i de sidste par år. Jeg synes dog stadigvæk, at 125 mill er utrolig mange penge, og det burde overvejes, med hensyn til hvad man gør med de samme penge igen. Jeg hader ikke Ronaldo. Som sagt: han er min ynglingspiller, netop pga. alt det han har været igennem.
Håber du forstår hvad jeg siger :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Så længe der er ingen der sætter lighedstegn mellem Real Madrids mangel på titler og Ronaldos mange mål, så er jeg glad.
Johnson det indlæg har du allerede skrevet for mange dage siden i en anden (Eller denne) tråd. Er der en grund til at spamme? Alle har læst indlægget første gang det blev skrevet ordret præcis det samme indlæg.
Nu er Ronaldo jo en ret betragtelig del af BBC, så hvorfor ikke bare tage dem alle 3 med - deres defensive aktioner er lige elendige :-)
Jeg er enig så langt, at Ronaldos rolle i Madrid ikke er direkte årsag til de manglende titler. Måske indirekte - men ikke direkte.
Men i en anden post skriver du, at det er Ronaldos opgave at score mål og forsvarets opgave at sørge for, at en eller anden angriber ikke scorer. Det er bare ikke så sort/hvidt i min verden, men jeg tror nu også vi to ser fodbold meget forskelligt.
"Maybe they hate me because I'm too good."