Paris SG klar med 125 millioner € for Cristiano Ronaldo

11 år 2 måneder siden #85 af Kassow-Rossing
Som jeg har skrevet heeeeelt fra starten af, så er det ikke sort på hvidt. Her er to eksempler:

Kassow-Rossing skrev: Det er midtbanen, forsvaret og målmandens opgave at sørge for at spillere som Lewandowski og Morata ikke scorer to (eller flere mål) mod Real Madrid så Ronaldos mål pludselig ikke er nok. Det er ikke heeeeeelt så firkantet, men I forstår forhåbentlig pointen.

Kassow-Rossing skrev: Det er ikke så sort hvidt, som jeg netop beviste med min mor-agurk-grøntsag sammenligning. Det er ikke Ronaldos skyld at Real Madrid ikke vinder titler. Sådan en logik er nemlig helt hen i vejret.

Videre til hvad du skrev nu:

Pelle skrev: Nu er Ronaldo jo en ret betragtelig del af BBC, så hvorfor ikke bare tage dem alle 3 med - deres defensive aktioner er lige elendige :-)
Jeg er enig så langt, at Ronaldos rolle i Madrid ikke er direkte årsag til de manglende titler. Måske indirekte - men ikke direkte.

Men i en anden post skriver du, at det er Ronaldos opgave at score mål og forsvarets opgave at sørge for, at en eller anden angriber ikke scorer. Det er bare ikke så sort/hvidt i min verden, men jeg tror nu også vi to ser fodbold meget forskelligt.

Ja Ronaldo er en del af BBC men nu er det ikke BBC vi taler om. Kun Ronaldo. Ronaldo har direkte været med til at sørge for at vi har vundet titler. Om han indirekte har været årsag til at vi ikke har vundet titler, mener jeg slet ikke vi er i stand til at kunne vurdere. Det svarer til at skrive at Gerrard er indirekte årsagen til at Liverpool ikke har vundet BPL i den periode hvor Steven spillede i klubben. Jeg synes det er uintelligent konkluderet.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #86 af Pelle
@Kassow

Godt ord igen. Vi holder os til Ronaldo. "Ronaldo har direkte været med til, at vi har vundet titler". Øh ja? Men nu snakkede vi jo om det defensive arbejde, hvilket var grunden til jeg inddrog Bale og Benzema. Men vi holder os til Ronaldo. Forklar mig så lige igen. Hvor er det hans defensive arbejde skinner igennem?

Jeg synes ikke, at du kan komme med så mange indlæg, som virkelig bærer præg af en sort/hvid tankegang, og så bare viske det hele ud igen ved at sige "Men det hele er jo ikk sort/hvidt". Jeg går jo heller ikke ud og røver en bank og bagefter siger "Det var bare for sjov".

Der går lidt for meget kællinge-fnidder i diskussionen nu, så jeg stopper den her. Men jeg holder nu fast i, at du har et forkvaklet syn på fodbold, hvis du mener, at hver enkelt spiller har udført sin opgave, såfremt han bare har levet op til sin position på banen.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, JimmyBroe

11 år 2 måneder siden #87 af Kassow-Rossing
Jeg synes fortsat ikke hans defensive arbejde skinner igennem. Jeg synes bare ikke han skal have 0 kredit for det defensive arbejde som han trods alt lægger for dagen i hver kamp. Jeg lægger mærke til det hver evig eneste runde, og jeg undres over folk ikke ser det.

Jamen var det ikke det her indlæg du hentydede til da du sagde at jeg havde en sort-hvid tankegang til det med at angribere skal score mål og forsvarere skal forsvare?

Kassow-Rossing skrev: Der er godt nok mange, der ikke er særlig skarpe til at drage konklusioner mht Ronaldos evner og Real Madrids titler :) Ronaldos opgave på holdet er at score mål. Den opgave klarer han til en topkarakter. Det er midtbanen, forsvaret og målmandens opgave at sørge for at spillere som Lewandowski og Morata ikke scorer to (eller flere mål) mod Real Madrid så Ronaldos mål pludselig ikke er nok. Det er ikke heeeeeelt så firkantet, men I forstår forhåbentlig pointen.

Så svarede du med den her:

Pelle skrev: Men i en anden post skriver du, at det er Ronaldos opgave at score mål og forsvarets opgave at sørge for, at en eller anden angriber ikke scorer. Det er bare ikke så sort/hvidt i min verden, men jeg tror nu også vi to ser fodbold meget forskelligt.

Var det ikke tydeligt nok fra starten af at det netop IKKE skulle ses så firkantet?

11 år 2 måneder siden #88 af JimmyBroe
Der er ingen tvivl om at Ronaldo har gjort mange gode ting for klubben, og han har helt sikkert haft fod med i flere titler. Men samtidig har han -ligesom alle andre spillere på holdet- i denne sæson, også sin del af skylden for at vi intet vinder. De to titler vi har vundet klæber sig snarre til sidste sæsons trofæhøst.

Derfor er det også okay at kritisere netop Ronaldo.

Lad mig prøve at udpensle min grund til kritik:

Jeg har et billede af en "overallscorer" for hver enkel spiller, hvor de i hver af spillets facetter får en karakter, f.eks. Afslutning, kombinationsspil, løb uden bold, defensive løb, def. og off. positionering, lange bolde, presspil, frispark osv.

For de offensive spillere bliver der logisk nok lagt mere vægt på de offensive "facetter" af spillet.

Der er jo ingen tvivl i verden om, at Ronaldo er en af verdens bedste afsluttere. Så man kan sige, at det som er hans hovedopgave (at scorer mål) gør han fantastisk. Ronaldos spidskompetence er så at sige "afslutninger". Men -og det er så her han bliver kritiseret- som fodboldspiller på et hold er man nødt til at gøre sig og havde kompetencer inden for flere områder af spillet, ihvertfald som Real spiller. og der fejler Ronaldo bare i så mange af de andre dele af spillet. Derfor mener mange at der findes flere spillere som ville gøre holdet bedre.

For at sige det på en anden måde:

Ronaldo får:
10 i afslutning
3 i defensive løb
4 i kombinationspil
9 i off. Positionering
2 i def. Positionering
2 i Presspil

Eksempelvis Hazard får:
7 i afslutning
6 i defensive løb
8 i kombinationspil
6 i off. positionering
4 i def. positionering
5 i presspil

Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering. Men det giver et meget godt billede af hvad jeg kritisere ham for. Det Ronaldo er god til, er han måske top 2 til i hele verden. Men de af spillets facetter han er dårlig til, er der bare så mange spillere, som er bedre til. Nu bruger jeg Hazard jeg kunne have brugt andre. Men for mig er Hazard en langt bedre holdspiller. Du får langt færre mål med/af Hazard, men fordi manden er jævnt stærk i flere af spillets facetter får du et langt farligere hold. Det er det som -for mig- kan være tungen på vægtskålen, og være titel-afgørende.

Man skal ikke negligere en offensivspillers defensive pligter/genpres mm. for det er ofte det som gør forskellen. Flere har nævnt Barcelonas genpres fra MSN. Men faktisk forholder det sig sådan, på langt de fleste hold. De knokler for at generobre bolden når den bliver tabt på sidste tredjedel af banen.
Det er dog almindeligt at den klassiske 9'er ikke tager den store del af de defensive pligter. -Men sådan en har Real heller ikke.
Derfor er det også fint at medtage hele BBC i debatten da ingen af dem knokler i genpresset. Bale gjorde det da han var bedst, men som sagt så spiller han nærmere mod sine holdkammerater end med dem.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios, Vildfaren

11 år 2 måneder siden #89 af Vildfaren
Hej alle,
Lang tid siden jeg har deltaget.

Lad os lige slå en ting fast. Ronaldo ER vores bedste spiller, det kan der ikke tvivl om. Det besviser han hvert år.

Nu kommer alt det sjove. For 125mio EUR, så rejser han bare hvis han vil.

Jeg kan på rigtig mange områder godt lide Ronaldo, men det koster at have ham på holdet.
Hans psyke og rolle gør, at mange på holdet, i min optik underpræsterer. Desuden viser han ofte stor mangel på spilforståelse.
Man kan sagtens sige, at hans kvaliteter og umenneskelige statisktikker gør ham til en slags "åndelig anfører" og når han opfører sig som et lille barn, så følger resten trop. Der ses til tider opgivende attitude, manglende genpres eller sågar Ronaldo der river og den slags. Jeg har alt muligt forståelse for, at man kan være presset både på banen og i privatlivet. Men på mig virker det som, at han SLET ikke har forstået, hvilken psykologisk indvirkning han har på resten af truppen.
Og det er præcis den fordel alle de dygtige hold har på os. De kommer som et hold. Kan de lukke ned for Ronaldo, har de en god chance mod os.
Specielt ligner Benzema en type som lider meget under Ronaldo "store" personlighed og det samme gør Bale, nu hvor det ikke helt kører for ham.

For lige at runde af, vil jeg gerne pointere, at Ronaldo har fuldt fortjent sine Balon d' Or, han er simpelthen en unik sportsudøver.
Men det vi mangler som hold, kan han aldrig give os, i sin jagt på hæder. Til det er han simpelthen for egoistisk.

Vildfarens salgsagenda:
125mio EUR sælg og lad nogle andre stå med hans kvaliteter og mangler.
Mindre end 100mio EUR, så beholder vi ham og håber det bedste og Balon d' Or.

P.s. skrevet hurtigt mens jeg arbejder.

EDIT: Ang dødbolde og afslutninger.
Ronaldo SKAL selvfølgelig sparke vores straffespark. ALT andet giver ingen mening, han er sikkerheden selv.
La Liga 14/15: 37 penalties, 35 goals = 94.6%

Ronaldo SKAL lade de andre komme til frisparkene, med mindre det langt ude fra. Han scorer simpelthen for lidt på frisspark og har ikke evnerne til indlæg.
Statistik på frispark
Statistik på frispark

Ronaldo ER IKKE en verdensklasse afslutter. Men han er uden sammenligning verdens bedste til at komme i position til afslutninger. = masser af chancer, knap så mange mål.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Vildfaren. Begrundelse: Havde lige lidt mere på hjerte.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Macon, JimmyBroe, Neye

11 år 2 måneder siden #90 af SR4

Johnson skrev: Det er underligt at folk alene fremhæver Ronaldos mange mål når de argumenterer for hans betydning for holdet. Real Madrid har i nyere tid tabt til Dortmund, Atletico og Juventus. Disse tre hold har ikke en Ronaldo på holdet, men formåede alligevel at slå Real Madrid i afgørende kampe. Er det Ronaldos skyld alene? Nej. Er det Ronaldos fortjeneste alene når vi vinder? Nej.

Sagen er nok nærmere at fodbold består en hel række processer udover målene som er kampafgørende. Ronaldo er den bedste til at score mål, men leverer ikke i forhold til de andre processer. Spørgsmålet er så om Ronaldos mange mål kan godtgøre for hans mangler i forhold til de andre kampafgørende processer i spillet?

Hvis man kigger på hvor mange titler Real Madrid har vundet med Ronaldo som omdrejningspunkt så er det ret entydigt at den balance ikke har været til Real Madrids fordel

Det er egentlig ret sjovt hvordan verdens lammeste argument bliver brugt til at negligere den bedste spiller Real nogensinde har haft.
Men Juve havde en Morata, da de slog os. Ergo skal vi have ham for at kunne vinde. Helt samme vanvittige logik, ligeud sagt.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

• Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #91 af Scriptophobe

Kassow-Rossing skrev: Du ser f.eks aldrig Messi lave defensive løb som Ronaldo hiver hjem i hver evig eneste kamp.

Det stemmer ellers ikke specielt godt overens med antallet af erobrede bolde. Lionel Messi har erobret 34 bolde i La Liga i denne sæson. Cristiano Ronaldo har erobret 9.

11 år 2 måneder siden #92 af Kassow-Rossing
Jeg sagde ikke han var god til det ;) Jeg synes ofte hans løb er lige så tossede som di Marias var. Sådan lidt spurt på et tidspunkt hvor resten af holdet har besluttet sig for at det ikke var det rette tidspunkt at lave genpres.

• Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #93 af Scriptophobe
Du sagde til gengæld, at man aldrig ser Messi lave defensive løb. Det stemmer som bekendt ikke ret godt overens med de tal, jeg præsenterer dig for her.

11 år 2 måneder siden #94 af DarioGomez
Jeg er meget spændt på Cristianos reaktion på fyringen, han har været ude for at forsvare Ancelotti med sit Instagram-billede, og samtidig så har der været larmende tavst fra ham siden fyringen blev annonceret, flere andre Kroos, Marcelo med flere har sagt ’tak’ til Ancelotti via de sociale medier.

Det er vist ikke en hemmelighed, at Perez og Cristiano ikke er de bedste venner i verden, og det kan ikke udelukkes, at Cristiano lige pt overvejer, om han skal være en del af en De Gea-handel.

Det vil måske koste United 80 mio Euro + De Gea, hvilket vil være mere end spiseligt for dem – og måske i sidste ende også for os.

Cristiano er en fremragende spiller; jeg elsker hans betydning for holdet, men samtidig så er det helt store problem jo også hans store personlighed. For jeg kan umuligt være den eneste Madrid-fan, der frygter for holdets præstationer, hvis Cristiano er sur, irriteret eller laver underlige fagter (jubelscenen mod Juventus for nu at tage den seneste).

Desuden vil de 80 mio. Euro, sammen med vores nuværende indestående, give os gode muligheder for at hente en fuldgod erstatning for portugiseren, hvilket naturligvis er en forudsætning.
Man skal ikke forvente, at en ny spiller banker +60 mål ind på en sæson, men det kan givetvist være med til at gøre, at Benzema og Bale (som vi naturligvis beholder) scorer mere end de har gjort i år.

Med andre ord kan vi sagtens ende på samme måltal; bare ikke med én spiller, der stikker ud. Jeg tror samtidig også, at indkøbet af en højrekant, der kan flytte Bale på venstrekanten vil være en kæmpegevinst for os – for det er jo trods alt der, at waliseren er verdensklasse og ikke som højrekantsspiller.
Reus, Hazard eller endda Götze kunne være meget interessante navne for os at kigge nærmere på.

Jeg er relativt indifferent omkring et salg af portugiseren, hvis prisen er høj nok og det indkøbte alternativ er tilpas fornuftigt, så vil jeg ikke være ham, der stiller sig på bagbenene

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Pelle

11 år 2 måneder siden #95 af JimmyBroe
Meget enig.

I forhold til den jubelscene mod Juve. Jeg studsede selv over det. Hvad gik den ud på? Hvad var budskabet?

Jeg er her stadig XOXO

11 år 2 måneder siden #96 af Siempre Madrid

DarioGomez skrev: Jeg er meget spændt på Cristianos reaktion på fyringen, han har været ude for at forsvare Ancelotti med sit Instagram-billede, og samtidig så har der været larmende tavst fra ham siden fyringen blev annonceret, flere andre Kroos, Marcelo med flere har sagt ’tak’ til Ancelotti via de sociale medier.

Det er vist ikke en hemmelighed, at Perez og Cristiano ikke er de bedste venner i verden, og det kan ikke udelukkes, at Cristiano lige pt overvejer, om han skal være en del af en De Gea-handel.

Det vil måske koste United 80 mio Euro + De Gea, hvilket vil være mere end spiseligt for dem – og måske i sidste ende også for os.

Cristiano er en fremragende spiller; jeg elsker hans betydning for holdet, men samtidig så er det helt store problem jo også hans store personlighed. For jeg kan umuligt være den eneste Madrid-fan, der frygter for holdets præstationer, hvis Cristiano er sur, irriteret eller laver underlige fagter (jubelscenen mod Juventus for nu at tage den seneste).

Desuden vil de 80 mio. Euro, sammen med vores nuværende indestående, give os gode muligheder for at hente en fuldgod erstatning for portugiseren, hvilket naturligvis er en forudsætning.
Man skal ikke forvente, at en ny spiller banker +60 mål ind på en sæson, men det kan givetvist være med til at gøre, at Benzema og Bale (som vi naturligvis beholder) scorer mere end de har gjort i år.

Med andre ord kan vi sagtens ende på samme måltal; bare ikke med én spiller, der stikker ud. Jeg tror samtidig også, at indkøbet af en højrekant, der kan flytte Bale på venstrekanten vil være en kæmpegevinst for os – for det er jo trods alt der, at waliseren er verdensklasse og ikke som højrekantsspiller.
Reus, Hazard eller endda Götze kunne være meget interessante navne for os at kigge nærmere på.

Jeg er relativt indifferent omkring et salg af portugiseren, hvis prisen er høj nok og det indkøbte alternativ er tilpas fornuftigt, så vil jeg ikke være ham, der stiller sig på bagbenene

Cristiano Ronaldo og de andre Ancelotti-forkæmpere er klar til den nye sæson, hvor italieneren er glemt. Det er set før, at spillere har støttet en træner og har arbejdet videre med en ny.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Leveret af Kunena Forum