AS: Ramos har bedt om at blive solgt

11 år 1 måned siden #49 af Sahinovic

Macon skrev: Utroligt alt skal dreje sig om penge i dagens fodbold.

Han Ramos og de andre store spillere, kommer aldrig til at mangle noget i deres resterende liv, det med at de skal tjene deres penge, som man tit hører eksperter sige inden de stopper karrieren, giver jeg ikke noget for, måske en lavt lønnet i superligaen eller ligaer på samme niveau, men som nu i Ramos tilfælde, om du tjener 55 mill eller 75 om året, Come on, tror ikke at det er grundet lønnen han vil væk, vis han overhovedet vil væk.

De er overbetalte stort set alle sammen, men desværre er der kommet så mange penge i fodbolden idag.

Når man tænker på hvor piv elendig en Bale er, og hvor meget han tjener på at være piv elendig, så kan jeg tildels godt forstå Ramos. Så jeg tror bestemt heller ikke det kun handler om de ekstra milllioner han kan få.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #50 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne AS: Ramos har bedt om at blive solgt
Madrid har ikke en rigmand i ryggen på samme måde som PSG, City og åbenbart er United nu også kommet til penge. Hvordan ved jeg ikke. Vi kan ikke give samtlige spillere den løn de kunne få i en anden klub. Selvfølgelig skal Ramos have en lønforhøjelse, men han er nødt til at møde Perez på halvvejen.

11 år 1 måned siden #51 af SR4

Pelle skrev: Stop nu med det vrøvl, SR4. Havde det ikke handlet om pengene, var der slet ikke nogen sag. Ramos er en lønforhøjelse værd. Men han er ikke en fordobling af sin nuværende løn værd.

Det handler ikke om hvad hans løn er i forevejen. Det nogle år siden han sidst fik forlænget og meget i klubbens lønstruktur er ændret. Alle spillere der signes til Real får altid en langt højere løn end den de har. Eks. får Pogba en løn på 4.5 mio og mon ikke han min. ville få en fordobling i Real, men det er der ingen der vil sige noget til. Men når viceanføreren og legenden i Real beder om det, er han pludselig nærig. Det er klart han ikke føler sig anderkendt.

11 år 1 måned siden #52 af SR4

Raúl 7 skrev: Madrid har ikke en rigmand i ryggen på samme måde som PSG, City og åbenbart er United nu også kommet til penge. Hvordan ved jeg ikke. Vi kan ikke give samtlige spillere den løn de kunne få i en anden klub. Selvfølgelig skal Ramos have en lønforhøjelse, men han er nødt til at møde Perez på halvvejen.

Real har kastet 40 mio efter Illara og 90 efter Bale for slet ikke at snakke om at han er den næstbedstlønnede. Det eneste Perez har gjort rigtigt i Real er at gøre dem til rigtig rig klub, men hvis man så ikke har råd til at beholde sin viceanfører, jamen så er selv den del ikke Perez god nok til.

Ramos har ingen grund til at gå på kompromis, når klubben ikke kommer med et kontraktudspil, der passer Ramos' værdi. Ramos vil blot have det der svarer til hans status i truppen. Var Bale's løn ikke så høj, var Ramos' krav heller ikke. Det hænger sammen og Perez burde være klog nok til at indse, hvad Ramos er værd ift. hvad truppen tjener.

11 år 1 måned siden #53 af Fondo_Sur
Vi har vel to "lejre" i denne debat:

Den ene part mener, at Sergio Ramos handlinger og krav er berrettiget qua hans kvalifikationer og høje lønninger til fx Bale.

Den anden part, som jeg selv ser mig i, er chokkeret over Sergio Ramos' adfærd og krav i kontraktforhandlingerne, som ikke er en Real Madrid anfører værdig og ødelæggende for madridismoen.

Tror egenligt at der både behøver indrømmelser fra Florentino og Sergio Ramos i denne sag. Florentino ender vel med at tilbyde 7.5 - 8 mil € også må Ramos vælge at acceptere de godt 60 millioner kroner om året eller stikke nordpå, så han kan få råd til flere Bugatti Veyrons om året.

11 år 1 måned siden #54 af JimmyBroe

Pelle skrev: Men manden kan ikke forvente en lønstigning til det dobbelte, bare fordi der står en gigantisk købeklub som United klar til at betale den løn.

Lad os nu lige feje for egen dør først.

Forestil dig samme forhandlings-scenarie mellem United og Ramos. Som det, der lige nu foregår mellem Real Madrid og Ramos.
Så var det os som havde smidt ti lapper om året til Ramos.

Problemet er; at Perez hellere køber en ny spiller på samme niveau, eller dårligere, dog med stort potentiale, end at beholde egne spiller som kender systemet, medspillerne, klubben. Ja, faktisk det hele.

Det er den tilvænnings tid, der som oftest koster tabte point. Selvfølgelig er der undtagelser. Se bare Kroos. Men for langt de fleste spillere tager det en 1/2 - 1,1/2 sæson før de kan være dem selv bekendt over en længere periode.

Jeg siger heller ikke, at Ramos bare skal have den lønforhøjelse som han (ifølge rygterne) peger på. Men for mig at se er det ikke kerneproblemet i det her.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved JimmyBroe.

11 år 1 måned siden #55 af Pelle
Så fordi Ramos har været i klubben længe og ikke behøver en tilvænningsperiode, så skal han have en lønstigning til det dobbelte? Jeg tror ikke, at man går ud og køber en ny central forsvarsspiller på Ramos' niveau og så giver ham 10 mio euro netto om året. Det vil jo ikke give mening - faktisk vil det være ren stupiditet.

Og jeg mener det helt alvorligt, når jeg siger, at United er blevet en kæmpe købeklub. Det viser de sidste to år ganske godt. De har i den grad frataget os den "ære".

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 1 måned siden #56 af JimmyBroe

Pelle skrev: Så fordi Ramos har været i klubben længe og ikke behøver en tilvænningsperiode, så skal han have en lønstigning til det dobbelte? Jeg tror ikke, at man går ud og køber en ny central forsvarsspiller på Ramos' niveau og så giver ham 10 mio euro netto om året. Det vil jo ikke give mening - faktisk vil det være ren stupiditet.

Og jeg mener det helt alvorligt, når jeg siger, at United er blevet en kæmpe købeklub. Det viser de sidste to år ganske godt. De har i den grad frataget os den "ære".

Pelle, læs hvad jeg skriver. Jeg skriver netop at jeg ikke mener Ramos nødvendigvis har krav på det lønkrav rygtet siger.

Jeg er enig, det giver ingen mening. Men det er jo set 2000 gange. Özil og DI Maria ville angiveligt have mere i løn. Istedet blev de solgt. Bale og James er købt ind. Førstnævnte har ikke nået det niveau som hverken DI Maria eller Özil havde. Men han tjener stadig mio. mere. James har gjort det rigtig godt i perioder. Men han får også en løn som er væsenligt højere end de to førstnævnte.

En anden nævner "at gå over åen efter vand" -det er jo netop det vi gør. Det har aldrig været klogt.

"Købeklub" -prædikatet er et møgudtryk. Alle klubber med succes er købeklubber undtaget Barcelona (for nogle sæsoner siden). Det er ikke nødvendigvis negativt at være "købeklub", det er det dog i vores tilfælde, da vi køber fuldstændig hovedløst ind istedet for at værne om hvad vi har.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved JimmyBroe.

11 år 1 måned siden #57 af MMM
Sid Lowe trækker de store linjer op:

What is clear is that this battle will be partly played out in public and is one that might well get nasty. It already has, in fact, and the anger is real; the tension, too. Price matters. So do personalities, and so do power and popularity. That means that propaganda also matters. More importantly, the point is that the story repeats itself: the origins are familiar and some of the tactics are too. We have been here before. This is not just Ramos; the parallels with other players and the reaction to them are striking.

When players leave Madrid, there might be the standard statement expressing gratitude for their services and wishing them all the best for the future, but the real sentiment and the real substance usually lies elsewhere. Those who depart Real Madrid are rarely celebrated or afforded a fond farewell. It is rare even for their passing to be seen as simply the normal consequence of life in football; instead, it is as if it needs to be justified somehow, as if someone has to be to "blamed." It is as if it is necessary that not only have they gone, or are about to go, but they are somehow guilty, too.

When the character assassinations begin, and whether they are cause or consequence of the departure, is open to debate. But there is certainly self-interest at play and the idea that these attacks are cynical and sought; they serve a purpose. Players who grow powerful are particularly mistrusted at the boardroom level; equally, that very power requires the club to act with care and cleverness. Cunning, in fact.

Mere her: www.espnfc.com/club/real-madrid/86/blog/...sides-taken-sid-lowe
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, Jaken

11 år 1 måned siden #58 af Jaken
Det er mig en evig gåde hvordan så mange, hver gang, hopper i med begge ben og fuldstændig uskeptisk holder med ledelsen - selvom historien konstant gentager sig.

Som Sid Lowe skriver:

Wesley Sneijder's off-field behaviour was questioned; Mesut Ozil was always out partying until late; Arjen Robben was forever injured; and Angel Di Maria was greedy. They were all greedy, in fact. Greedy and often ill-advised. None of them cared about Real Madrid, and they didn't respect Madrid, either. The Santiago Bernabeu was a better place without them, and besides, they'd left because they wanted to, not because anyone had encouraged them to go, still less pushed them out. Or so the stories went.

The players said differently. "Wesley has no intention of leaving Real Madrid," Sneijder's agent announced during his final days at the club in 2009. "I didn't want to go," Robben admitted in the same year. "I was certain I was staying at Madrid, but then I realised I didn't have the faith of the coach, of the bosses," Ozil insisted four years later. "It was never my desire to leave," Di Maria claimed last year once he had gone. Robben complained of "lots of lies," and Di Maria noted, bitterly, "I wasn't to someone's footballing taste."

resten: www.espnfc.us/club/real-madrid/86/blog/p...sides-taken-sid-lowe

EDIT: Whops, MMM var hurtigere... :P

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, MMM

11 år 1 måned siden #59 af JimmyBroe
Sid Lowe er som altid en klog mand! En mand man bør lytte til.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 1 måned siden #60 af Jaken

Fondo_Sur skrev: Vi har vel to "lejre" i denne debat:

Den ene part mener, at Sergio Ramos handlinger og krav er berrettiget qua hans kvalifikationer og høje lønninger til fx Bale.

Den anden part, som jeg selv ser mig i, er chokkeret over Sergio Ramos' adfærd og krav i kontraktforhandlingerne, som ikke er en Real Madrid anfører værdig og ødelæggende for madridismoen.

Tror egenligt at der både behøver indrømmelser fra Florentino og Sergio Ramos i denne sag. Florentino ender vel med at tilbyde 7.5 - 8 mil € også må Ramos vælge at acceptere de godt 60 millioner kroner om året eller stikke nordpå, så han kan få råd til flere Bugatti Veyrons om året.

Og så er der den tredje lejr, som jeg er i, hvor økonomi fylder meget lidt, men hvor der i stedet fokuseres på magtkampe, dobbeltmoral og manipulation.

Hvor Ramos' adfærd ikke virker mærkværdig og uværdig (og da slet, slet ikke ødelæggende for madridismoen), men i stedet fuldt ud berettiget.

Hvor klubben/ledelsen/Perez' adfærd derimod både iagttages som helt typisk og blot en trokopi af alle de tidligere "kontraktforhandlinger" (eller rettere, planlagte exits) med store betydningsfulde spillere.

Hvor der undres over behovet fra ledelsens side om konstant at benytte sig af medierne og ufine metoder for at tilsværte store Real Madrid-spillere med henblik på at smide dem så let som muligt ud af klubben uden at blive udsat for tilhængernes vrede.

Og hvor der ligeledes ærgres over at store legender og afgørende spillere, der kunne være hjørnestenene bag store fremtidige succeser, konstant skal udsættes for den her form for behandling og drives ud af klubben med fakler og høtyve.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, MMM

Leveret af Kunena Forum