AS: Ramos har bedt om at blive solgt
Jaken skrev: Det er mig en evig gåde hvordan så mange, hver gang, hopper i med begge ben og fuldstændig uskeptisk holder med ledelsen - selvom historien konstant gentager sig.
Som Sid Lowe skriver:
Wesley Sneijder's off-field behaviour was questioned; Mesut Ozil was always out partying until late; Arjen Robben was forever injured; and Angel Di Maria was greedy. They were all greedy, in fact. Greedy and often ill-advised. None of them cared about Real Madrid, and they didn't respect Madrid, either. The Santiago Bernabeu was a better place without them, and besides, they'd left because they wanted to, not because anyone had encouraged them to go, still less pushed them out. Or so the stories went.
The players said differently. "Wesley has no intention of leaving Real Madrid," Sneijder's agent announced during his final days at the club in 2009. "I didn't want to go," Robben admitted in the same year. "I was certain I was staying at Madrid, but then I realised I didn't have the faith of the coach, of the bosses," Ozil insisted four years later. "It was never my desire to leave," Di Maria claimed last year once he had gone. Robben complained of "lots of lies," and Di Maria noted, bitterly, "I wasn't to someone's footballing taste."
resten: www.espnfc.us/club/real-madrid/86/blog/p...sides-taken-sid-lowe
EDIT: Whops, MMM var hurtigere... :P
Hvad der var fælles for Sneijder, Robben, Özil og Di Maria var, at klubben ville af med dem. De første to grundet et ønske om en udrensning efter en miserabel sæson og de næste to grundet høje bud på spillere som rent faktisk kunne erstattes.
Sergio Ramos er dog et helt helt andet eksempel end de førnævnte, da han status i klubben er blandt de øverste. Klubben og Florentino vil altså IKKE af med Ramos, men eftersom han og hans agent stiller meget høje krav til en eventuel ny kontrakt, er hans fremtid blevet uvis. Det er Sergio og René Ramos, som har startet spekulationerne om et exit fra Madrid og ikke vores klub.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jaood skrev: ... for måden hvorpå hele sagen er forløbet på er jo René Ramos' varemærke. Det er hvad han gør, og altid har gjort...
Her har jeg muligvis ikke fulgt godt nok med, men hvornår har den ”opførsel” da ellers gjort sig gældende for René Ramos? Jeg har i hvert fald svært ved at erindre tidligere episoder (og så er det også næppe nogen Raiola, Mendes eller Bayram Tutumlu vi har med at gøre her).
Jaood skrev: ... lægger et ekstremt højt lønkrav på bordet: vi snakker om mere end 10 millioner euro. I følge nogle kilder er kravet højere end 12 millioner euro.
Spekulationer. Hvor meget han nu end har krævet, og hvor stædig han nu end har været omkring beløbet, er uvist at best. Jeg tror, igen, at der er langt flere faktorer der gør sig gældende, og finder det forsimplet primært at fokusere på det økonomiske i den her fadæse af en sag.
Jaood skrev: Dernæst sælger man sig selv ud som en billig luder overalt i Europa, primært til United men, som det jo kom frem, også til Barcelona. Barcelona!!
Igen, hvordan ved du at det lige præcis er Ramos-lejren der står bag de historier? Det kunne lige så vel være ledelsen i et forsøg på at vende stemningen imod ham og enten få hans krav manet til jorden eller få lettet vejen for at få skillet sig af med ham. Det ville ikke være første gang.
Der er mange scenarier der kan gøre sig gældende og derfor finder jeg det prematurt at dømme Ramos på baggrund af ubekræftede historier.
Og selv hvis det er Ramos-lejren der står bag de historier, så er det skam ikke første gang at en spiller forsøger at bruge andre klubber i et led på at få en forbedret kontrakt (Alves), og det vil heller ikke være første gang, at man ser den slags spekulationer i Real Madrid – fra både den ene og anden afsender.
Jaood skrev: Alt gjort i et så barnligt forsøg på at lægge et pres på den samme ledelse og den samme klub som altid har støttet spilleren.
Den støtte går ikke kun én vej. Ramos har altid gået forrest for klubben og aldrig udtryk sig negativt om den (for slet ikke at tale om alt det han også har bidraget med sportsligt). Derudover kunne man også diskutere hvor meget ledelsen har støttet den spiller når nu to unge, relativt uprøvet, nyankomne spillere (Bale og James), samt en notorisk kritiseret (præsident-yndling) angriber, antageligt, kan tjene mere end viceanføren, holdets spirituelle anfører og nøglespiller med 10 års historik i klubben.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Fondo_Sur skrev: Hvad der var fælles for Sneijder, Robben, Özil og Di Maria var, at klubben ville af med dem. De første to grundet et ønske om en udrensning efter en miserabel sæson...
Det ændrer ikke på, at klubben/Perez valgte at gøre sagerne offentlige, spredte rygter og forsøgte at vende stemningen imod spillerne - som Sid Lowe var inde på i det uddrag jeg citerede.
Fondo_Sur skrev: ... og de næste to grundet høje bud på spillere som rent faktisk kunne erstattes.
Der må jeg så sige, at der kan være delte meninger om handlingsforløbet. Man kunne sige, som du, at det var ”grundet to høje bud”, men man kunne også sige at det var grundet to meget dyre og profilerede mærkesager af nogle nyerhvervelser (Bale og James) og den plads –og likviditetsmangel deres tilgange forårsagede.
Fondo_Sur skrev: ... Florentino vil altså IKKE af med Ramos
Det kan der igen være delte meninger om. Florentino har en historik med at være ubekvem med magtfulde spillere. Du kan i hvert fald ikke udlægge hvad du skriver som et faktum.
Fondo_Sur skrev: ... men eftersom han og hans agent stiller meget høje krav til en eventuel ny kontrakt, er hans fremtid blevet uvis. Det er Sergio og René Ramos, som har startet spekulationerne om et exit fra Madrid og ikke vores klub.
Her mener jeg igen, at du er meget konkluderende og skråsikker. Jeg mener at der så mange flere facetter bag den her konflikt, at man ikke kan sætte det så firkantet op, at det udelukkende skulle dreje sig om ”meget høje krav til en ny kontrakt” for Ramos. Kultur, status og magt er også meget relevante temaer.
Derudover finder jeg det også yderst påfaldende at du bare sådan uden videre kan konkludere at det er ”Sergio og René Ramos, som har startet spekulationerne om et exit fra Madrid og ikke vores klub”. Det kan der vist, igen, være delte meninger om.
Kassow-Rossing skrev: Er der nogle, der er uenige i at uanset hvor meget Ramos har fortjent en lønforhøjelse, så skulle han (og faderen) ikke have ageret sådan her i pressen?
Optimalt set tager man den slags bag lukkede døre, men det er der bare, desværre, ikke nogen prangende historik for at gøre i Real Madrid, hvor uoverensstemmelserne mere end ofte har det med at blive taget offentligt. Jeg vil i hvert fald ikke alene klandre Ramos-lejren for det - både pga. kulturen i klubben, forhandlingssituationen, uvisheden over hvilken lejr der reelt har stået bag historierne, samt dobbeltmoralen ved at klubben alt for ofte kan slippe uden om at gøre akkurat det samme som spillerne beskyldes for.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Omar
- Gæst
-
Dios skrev:
Pelle skrev: Selvfølgelig handler det om økonomi. Så forklar mig venligst hvorfor - og hvordan - du er på hans side, for det kan jeg ikke gennemskue??
Ramos har en kontrakt, der endnu ikke er udløbet. Han vil gerne have mere i løn, så man påbegynder forhandlinger. Men Ramos vil ikke "nøjes" med det, klubben tilbyder. Eller klubben vil ikke give det, som Ramos forlanger. Det sker hver dag på arbejdspladser rundt om i verden. Så plejer man at nå til det, der hedder et kompromis. Især hvis man har kærlighed og loyalitet overfor sin arbejdsplads. Har man ikke det, og er man utilfreds medmindre man stiger til det dobbelte i løn, så skal man da naturligvis videre.
Jeg håber, at man finder et kompromis, som både klubben og Ramos kan være tjent med. Men manden kan ikke forvente en lønstigning til det dobbelte, bare fordi der står en gigantisk købeklub som United klar til at betale den løn. Der skal simpelthen være andre faktorer, der spiller ind. Det virker ikke til at være tilfældet her. Jeg har hvert fald kun kunne læse omkring økonomien.
Anerkendelse? Han er en leder på holdet, og er nu vores anføre. Hvem er det i øvrigt som har startet forhandlingen? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det.
I Real Madrid har man det forskruet syn på tingene, at det hedder sig det altid er spilleren som er penge griske, og hvis de ikke kan "nøjes" med det klubben tilbyder, så er man ikke loyal eller pengene betyder mere end klubben.
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så handler det her ikke om løn, men om anerkendelse. Tror du Di María er grådig fordi han smuttede, og kunne få en højere løn andet steds? Det handlede da helt sikkert om, at uanset hvordan han præsterede, så købte man noget dyrere, som fik de lønninger Di María ikke kunne få. Derudover var han også elendigt lønnet sammenlignet med resten af de offensive spillere, også efter hans lønstigning året forinden.
Så smuttede Di María, og alt peger nu på, at det var Di María som bare ville have mere i løn.
Jeg synes vitterligt Ramos er en overvurderet forsvarspiller, men jeg mener samtidig også, at holdet vil knække over uden ham. For der findes ikke en ærlig mand som går forrest i vores start 11'er uden Ramos. Ronaldo? nej vel! Det skulle dog lige være Marcelo, men spørgsmålet er om han er en leder, eller bare en som får tilskuerne til at rejse sig.
Nu er Perez måde at styre lønningerne på helt hen i vejret IMO. Det hele handler altid om, at gå over åen for at hente vand. Man anerkender aldrig dem som man har, imen man køber de dyreste drenge på markedet, som får lønninger de slet ikke har bevist de skulle ha endnu. Bale her er et godt eksempel. Nuvel, så spillede han fint i Tottenham, men udfra niveau, så skulle han ligge i bunden af den liste. Benzema er også overbetalt ift. resten af truppen. I det hele taget, så er det de dyre drenge som ligger øverst, og de 2 eneste uden at have gennemgået hele truppens lønninger, som jeg synes stemmer overens er Ronaldo og Casillas' lønninger. Ronaldo skal som sagt ligge i toppen, og det samme skal gøre sig gældende med vores legender, og dem som rent faktisk har kæmpet for klubben og bevist deres værd.
Jeg tror aldrig nogensinde United har spurgt på Ramos, hvis det ikke var på grund af det kaos der er omkring hans fremtid. Jeg tror næppe Ramos har brugt United's henvendelse til at presse prisen op på.
Hvad med Pepe? Han er da også en kriger og en som altid går forrest.
Jeg kan ikke stille det så flot op som du, men prøver at svare.
Tror vi er enige langt hen ad vejen i forhold til Perez smagløse fremgangsmåde at skille sig af og hentet spillere til klubben på. Jeg har, om nogen herinde, udtrykt min utilfredshed over vores præsident. Som du nævner handler han primært ikke ud fra ud fra sportslige grundlag, men ud fra faktorer som økonomi, branding og magtkampe osv. Det er klart at man skal se Ramos' situation i en større sammenhæng, men mener ikke, at der er paralleller i mellem Ramos' situation og andre salg, da alle i klubben ønsker at han bliver - også Perez.
Det er for fjollet at tro at Perez, bare sådan, vil af med Ramos grundet en magtkamp. Det er min oplevelse, at det er Ramos i denne situation, som har handlet hensynsløst og vil vove og påstå, at enhver anden præsident i Perez' situation lige ville bruge betænkningstid, når de fik at vide, at en profileret spiller i klubben vil have hans løn fordoblet. For mig handler det ikke om Ramos vs Perez, men Ramos vs Real Madrid. Hvad jeg vil med dette indlæg er at pointere, at jeg mener, at Ramos og hans agents handlinger de sidste par uger ikke kan forsvares, hvis han vil blive set som en madridista, anfører og legende i klubben.
For det andet.. Altså lad os antage at Ramos kun tjente 1 mio.. Ville Ramos så være grådig, fordi han bad om 3? For det jo 3 gange så meget i løn. Hvad med stoppe med at tage udgangspunkt i kontrakt, der har været uforhandlet i flere år og i stedet kigge på nuværende status (viceanfører, legende, i af verdens absolut bedste) og hvad markedsværdi han har (hvad andre klubber vil give ham). Og HVIS det handlede om penge, tror I så stadig han var i Real? Real er den eneste klub i verden, der ville tøve med at give Ramos den løn med den økonomi de har (med mindre det selvfølgelig handlede om et nyindkøb).
Og så liiige en underlig ting jeg ikke forstår. Der går rygter om Real ikke vil lade Ramos gå for under 70-90 mio. Hvis man mener han er så meget værd i transferværdi, hvorfor fanden mener man så ikke han er sin løn værd? De to ting skulle megeeet gerne hænge sammen.