Truppen mod Atlético Madrid - 7. spillerunde
Pelle skrev: Må indrømme jeg sidder tilbage med en blandet følelse. Det er ingen skam at få 1 point med fra Vincente Calderón, men måden, det sker på, er bitter.
Jeg er rigtig glad fordi vi har spillere som Navas, Casemiro og Modric, der stepper op i dag. Især Casemiro som for mig er kampens spiller.
Men jeg synes desværre, at vi ser det, som jeg frygtede vi ville med Benitez. Passiv, defensiv fodbold hvor vi venter på omstillinger. Jovist lagde Atletico et stort pres i 2. Halvleg, men det kan ikke være rigtigt, med det spillermateriale, vi har, at vi ikke formår at skabe bare en oprigtig chance på 45 min. Jeg magter ikke, at vi stiller os tilbage og forsøger at holde en 1-0 føring hjem, jeg vil se et hold, der går efter 2-0, og får kampen lukket. Det gør vi ikke - og det er den primære årsag til, at jeg er skuffet.
JEg er meget enig i at det er irriterende at det virker som om at 2. halvleg bare skal overstås, ingen ild, ingen fodboldlyst. Vi viser jo i første halvleg at vi sagtens kan spille sikkert og fint, og have nærmest fuldstændig styr på det. Nogle gange er det bedste forsvar et angreb ;)
Følte ellers at BEnitez havde lurret den i første.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Isco var sjældent fri og Cristiano Ronaldo - så kunne vi jo lige så bare give Atlético bolden med det samme. Slap af han var ringe da, og det kna kun være hans navn, der gjorde, at han ikke blev flået ud.
Derudover så manglede vi alle offensive muligheder i højresiden, da en sjældent set stærk Carvajal blev skadet.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Det kan godt være, at de pressede på i dag, men mener faktisk at vi var uheldige med ikke at vinde. Arbeloa er færdig, så heldigvis har vi to andre højre backs i truppen.
Ellers synes jeg faktisk de fleste spillere spiller en god kamp. Isco var meget usynlig og det var Bale også da han kom ind, det lidt skuffende. Men ja ellers spiller de fleste godt.
Dagens badebold må gå til Undiano Mallenco, en skændsel! Correa skal have rødt kort, Griezmann det samme, og så var der vel 3 eller 4 advarsler der slet ikke gav nogen mening.. Casemiro lavede ikke engang frispark da han fik sin!
- FigoJensen
- Gæst
-
madrid2000 skrev: Hold kæft Benitez du er en elendig træner. Vi spiller som Chelsea. Kommer foran og parker bussen derefter.
Lur mig om ikke han er fortid før sæson afslutningen.
Skifter en piv ringe Arbeloa istedet for at sætte Nacho ind som har spillet det sidste par kampe og har mere kamptræning end Arbeloa den elendige ....
Og så tager han holdets bedste spiller Benzema ud? For hvad? Helt ærligt. Det var det bedste Benzema havde præsteret i sidste 2-3 sæsoner.
Benetiz UUUUUUUUUUUUUUUUD
Er du helt væk?? Hvis du synes, det var Benzemas bedste kamp de sidste 2-3 sæsoner, så har du sgu ikke set mange kampe henover den periode :/
Og så er det sgu altså lidt tamt at bebrejde træneren for, at en spiller får en hjerneblødning. Det er voksne mennesker på grønsværen, og de må sgu tage ansvar for dem selv. Træneren kan jo næppe se ud i fremtiden. Du klager jo ellers ikke over han har sat Ramos på holdet, selvom han er en komplet tåbe. Det er en gang lort Arbeloa laver, men hvis han havde sat Nacho ind og han havde fucket up, så havde folk jo svinet Benitez til, hvorfor han ikke havde sat Arbeloa ind, som er decideret back. Uanset hvad, så taber træneren jo...
Så er der en masse andre ting man kan bebrejde træneren for, såsom den håbløse tilgang til at praktisere fodboldspillet. Lorte indlæg fra backs uden adresse oftest og intet fodboldspil langs jorden udover nede i midtercirklen.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Jeg er skuffet over vi stiller os lidt tilbage, men omvendt, så kom vi ikke rigtig frem til noget som helst, da vi havde spillet. Så derfor er det naturligt. Ikke sagt, at jeg er tilfreds, men forståelsen er der. Isco derimod bliver spillet fuldstændig forkert, og han er nu havnet i Bale's rolle fra Ancelotti tiden. Det bliver aldrig bedre med ham derude er jeg bange for. Han skal simpelthen ind centralt, hvor han kan kombinere. Alt for let bliver han lukket ned.
Hvad skal man sige. Det er de samme spillere som spiller godt, og det er de samme spillere som skuffer. Jeg forstår ikke helt hvorfor vi ikke spiller en 4-3-1-2 idag, hvor vores centrale midtbane var som idag, men med Isco helt inde centralt. Både Carvajal og Marcelo er meget fremme, så bredde ville vi ikke mangle. Det er mig stadig en gåde, hvorfor trænere i Real Madrid ikke udnytter det fodboldkoncept, som hedder sig, at man spiller centralt for at brede op, og specielt med det spillermateriale vi har inde centralt.
Ronaldo ser godt nok også skidt ud pt.. Eller faktisk hele sæsonen udover Espanyol kampen. Skræmmende :S
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
JesperA skrev: Jeg sidder og savler når jeg ser det svæv Casemiro får i sine tværbolde - vidunderlig sparketeknik!
Dagens badebold må gå til Undiano Mallenco, en skændsel! Correa skal have rødt kort, Griezmann det samme, og så var der vel 3 eller 4 advarsler der slet ikke gav nogen mening.. Casemiro lavede ikke engang frispark da han fik sin!
Helt enig i, at Mallenco sejlede. Du mangler bare at nævne kortet Ramos fik ikke var helt retfærdigt. Sidste mand inde i feltet, den skal simpelthen give rødt.
Og derudover modsiger du dig selv. Du siger at Griezmann skulle have haft rødt, men samtidig at der var 3-4 gule kort som ingen mening gav. Prøv lige at se Griezmann's kort igen :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FigoJensen
- Gæst
-
JesperA skrev: Jeg sidder og savler når jeg ser det svæv Casemiro får i sine tværbolde - vidunderlig sparketeknik!
Der kan ikke være tvivl om dommeren er komplet blæst i knoppen (det synes jeg desværre generelt gælder størstedelen af dommerstanden i Spanien), men kampens badebold er og bliver alle dage Sergio Ramos for hans komplet sindssyge og utilgivelige handlinger i det forsvar. Han er jo seriøst sindssyg.
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Pelle skrev: Må indrømme jeg sidder tilbage med en blandet følelse. Det er ingen skam at få 1 point med fra Vincente Calderón, men måden, det sker på, er bitter.
Jeg er rigtig glad fordi vi har spillere som Navas, Casemiro og Modric, der stepper op i dag. Især Casemiro som for mig er kampens spiller.
Men jeg synes desværre, at vi ser det, som jeg frygtede vi ville med Benitez. Passiv, defensiv fodbold hvor vi venter på omstillinger. Jovist lagde Atletico et stort pres i 2. Halvleg, men det kan ikke være rigtigt, med det spillermateriale, vi har, at vi ikke formår at skabe bare en oprigtig chance på 45 min. Jeg magter ikke, at vi stiller os tilbage og forsøger at holde en 1-0 føring hjem, jeg vil se et hold, der går efter 2-0, og får kampen lukket. Det gør vi ikke - og det er den primære årsag til, at jeg er skuffet.
Tænkte det præcis samme... Det er benitez taktik der er den store brøler idag.
Real Madrid er et hold der ikke duer til at parkere bussen, han må forstå at dette er en klub der i 90 min. skal presse modstanderen i bund. Det går ik at man går ind i 2 halvleg om at forsvare en 1-0 føring - hold kæft hvor det ringe
Det er bare gang på gang at real madrid misser at hente point i sådan nogle kampe. Så i hvor elendige atletico var i 1 halvleg, da vores presspil og offensive takter var i spil ? Ja vi var nærmest overlegen og jeg sad med fornemmelsen om at vi endelig har fået taget på bysbørnene igen.
Men hold kæft hvor er vi også uheldige at når carvajal spiller så godt som idag, at han så bliver ramt af en skade og erstattet af arbeloa..... Som at skifte en lamborghini ud med ford ka
Ronaldo er der heller ingen ord for ! er så træt af hans attitude og han er bare ikke som før.
Er jeg den eneste der hver gang ronaldo skal sparke frispark, tager en tur på toilettet da jeg alligevel ved han misser? han har slet ikke den samme gnist og præcision i sine frispark længere
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).