Truppen mod Atlético Madrid - 7. spillerunde
Jeg er ofte enig med dig, Dios, og det er jeg også på sin vis nu, men dog med nogle indspark.
Det både er og var naturligvis vanskelige betingelser at spille på udebane mod Atletico og Simeone. Præstationen i første halvleg var også på flere måde fornuftig, selv på trods af de manglende store chancer. Jeg er også enig med dig i budskabet om at vi ikke skal være for overkritiske og at det på ingen måde var direkte katastrofalt i går. Derudover er det også værd at bemærke den solide defensive indsats - Atletico havde ikke det store udover det klodsede straffespark og Arbeloas fejl.
Der er ganske rigtigt heller ikke det store at sige til at det var Arbeloa, der kom ind i går. Det kan man i hvert fald ikke bebrejde Benitez for. Det var et ærgerligt slag og en overordentlig hæmsko at skulle erstatte Carvajal med Arbeloa, men det var på mange måder det oplagte at gøre med Danilo ude (selv Arbeloas langvarige miserable niveau taget i betragtning).
Jeg vil dog lige få indskudt, at Atletico Madrid, i dets nuværende forfatning, ikke er på helt samme niveau som tidligere. Det er ikke den samme fysiske overmagt, intensitet eller aggressivitet. De har heller ikke fået oparbejdet en ligeså stor offensiv trussel, uagtet deres massive investering over sommeren - endnu. De er ret sløje og var det egentlig også i går. Det er én af grundene til at jeg finder både resultatet og præstationen i 2. halvleg skuffende.
Vi havde selvfølgelig et fint resultat på daværende tidspunkt, det var en svær modstander, der var presset frem med flere af vores hurtige spillere på lur, intensiteten var vanskelig at opretholde og vores højreside var blevet mere eller mindre paralyseret af Carvajals skade, men derfra og så til nærmest at være under belejring i 45 minutter uden reelt at være farlige i den anden ende, er simpelthen for svagt af os, holdenes niveau og form taget i betragtning.
Der er nemlig også en årsag til at Ronaldo var så anonym, at Benzema kæmpede med 2-3 mand alene, at Isco blev isoleret og at både Kroos og Modric var på overarbejde og blev udmattet. Der var alt for lidt bevægelighed oppe foran. Backsene kom ikke nok med frem til at brede Atletis forsvar ud og skabe plads for både Ronaldo, Benzema og Isco. Navnlig Isco blev fuldkommen isoleret og spillet faldt tilbage på Modric og Kroos til at forsøge sig med høje afleveringer bag forsvaret til Ronaldo eller Benzema, og det var og er for nemt at afværge for Atletico. Arbeloa er rigtig nok en hæmsko, men vores offensiv er samtidig ikke så ensformig at den ene og alene afhænger af højreside.
Det synes jeg altså var svagt. Der blev ikke taget nok risici i det offensive spil med dybe løb og bevægelighed i første halvleg, da Atleti ellers, på sin vis, var i knæ, og samtidig blev man alt for passive og initiativløse i anden halvleg.
Det er selvfølgelig nemt at være bagklog og det kan sagtens virke modstridende at jeg her søger flere risici og mere bevægelighed når jeg samtidig, længere oppe i indlægget, roser holdet for en fin defensiv indsats, men jeg savnede at de var bedre til at administrere kampen. Sats mere når der skal satses og sørg for også at have noget mere at true med, selv når der afventes mere.
Det var dog ikke så grelt, at det ikke er muligt at overkomme, og derfor skammer jeg mig egentlig også en anelse over fortsat at koge suppe på den kamp, but oh well… ;)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
FranciscoISCO skrev:
Dios skrev: Ronaldo, Benzema, Bale, James og Isco har alle det problem, at de er afhængige af deres holdkammerater for at scorer mål.
Har du set James sparke til en bold? ;)
Da jeg skrev mit indlæg, så tænkte jeg, at jeg nok blev nødt til at uddybe, men det blev så langt i forvejen, så jeg tænkte...narh, det behøves ikke, men så kom du :D
Nu er det ikke i hver kamp Hazard laver et verdensklasse mål som dette, men det er netop sådan noget jeg savner i Real Madrid, og det er Hazard altså verdensklasse til. Ronaldo gjorde det for år tilbage, men nu kan han jo ikke engang sætte sin direkte modstander længere. Vi har brug for folk som kan sparke den ind, og James er vel nok kongen over alle spillere til det. Nu var det bare ikke helt det jeg hentydede til :) Alle de nævnte spillere kan ikke tage bolden fra midten af banen, og iscenesætte sig selv. James er jo på ingen måder driblestærk, og selvom han har banket 5-8 hjernedøde langskud ind, så er det aldrig sket i et topopgør...endnu!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg vil dog lige få indskudt, at Atletico Madrid, i dets nuværende forfatning, ikke er på helt samme niveau som tidligere. Det er ikke den samme fysiske overmagt, intensitet eller aggressivitet. De har heller ikke fået oparbejdet en ligeså stor offensiv trussel, uagtet deres massive investering over sommeren - endnu. De er ret sløje og var det egentlig også i går. Det er én af grundene til at jeg finder både resultatet og præstationen i 2. halvleg skuffende.
Jeg var/er selv rigtig skuffet over resultatet. Atletico var sløje, men det var vi også. Der bliver hurtigt forventet, at Benitez allerede nu skulle have sit Madrid hold på plads, og bare vinde den ene kamp efter den anden med tenniscifre uanset modstanderen. Vi spiller forhåbentlig selv på 70%, og det synes jeg folk hurtigt glemmer. Faktisk er det kun de brugere som er en smule irriteret over Ancelotti blev fyret. Eller sådan virker det ihvertfald som.
Der er nemlig også en årsag til at Ronaldo var så anonym, at Benzema kæmpede med 2-3 mand alene, at Isco blev isoleret og at både Kroos og Modric var på overarbejde og blev udmattet. Der var alt for lidt bevægelighed oppe foran. Backsene kom ikke nok med frem til at brede Atletis forsvar ud og skabe plads for både Ronaldo, Benzema og Isco. Navnlig Isco blev fuldkommen isoleret og spillet faldt tilbage på Modric og Kroos til at forsøge sig med høje afleveringer bag forsvaret til Ronaldo eller Benzema, og det var og er for nemt at afværge for Atletico. Arbeloa er rigtig nok en hæmsko, men vores offensiv er samtidig ikke så ensformig at den ene og alene afhænger af højreside.
Det synes jeg altså var svagt. Der blev ikke taget nok risici i det offensive spil med dybe løb og bevægelighed i første halvleg, da Atleti ellers, på sin vis, var i knæ, og samtidig blev man alt for passive og initiativløse i anden halvleg.
Den eneste kritik jeg vil rette imod Benitez er at placere Isco på højrekanten. Eller ihvertfald fastholde ham derude. Forstår ikke hvorfor Bale har en så fri rolle, når Isco ikke har det? Bale var jo mere centralt end på kanten da han blev skiftet ind. Nemlig bevægelighed har altid været det store kritikpunkt hos vores forreste 3. Det er for nemt at pakke dem ned, men det bliver der forhåbentlig arbejdet på, og ikke som med Ancelotti, hvor han bare låste spillerne.
Ellers er jeg helt enig.
Det er selvfølgelig nemt at være bagklog og det kan sagtens virke modstridende at jeg her søger flere risici og mere bevægelighed når jeg samtidig, længere oppe i indlægget, roser holdet for en fin defensiv indsats, men jeg savnede at de var bedre til at administrere kampen. Sats mere når der skal satses og sørg for også at have noget mere at true med, selv når der afventes mere.
Vi må nok bare forvente, at vi bliver mere forpasselige, og det har jeg det faktisk helt fint med. For vi har jo netop skabt et hav af chancer i vores kampe, men manglende effektivitet foran mål har kostet. Hvis vi lige ser bort fra kampen igår. Jeg har det bare ikke godt med, at man kritisere holdet for at være for dårlige uden at anerkende hvor dygtige Atletico er for deres defensive arbejde. De var ikke så gode som normalt, men det er stadig verdensklassespillere stort set hele vejen igennem. Det er bare ikke Sporting Gijon spillere som står kompakt.
Uanset hvor rystede de var til at starte med, så kom vi jo stadig ikke frem til de store chancer, og det er netop her min pointe er.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FigoJensen
- Gæst
-
madrid2000 skrev:
FigoJensen skrev:
LasseRMD skrev:
FigoJensen skrev:
madrid2000 skrev: Hold kæft Benitez du er en elendig træner. Vi spiller som Chelsea. Kommer foran og parker bussen derefter.
Lur mig om ikke han er fortid før sæson afslutningen.
Skifter en piv ringe Arbeloa istedet for at sætte Nacho ind som har spillet det sidste par kampe og har mere kamptræning end Arbeloa den elendige ....
Og så tager han holdets bedste spiller Benzema ud? For hvad? Helt ærligt. Det var det bedste Benzema havde præsteret i sidste 2-3 sæsoner.
Benetiz UUUUUUUUUUUUUUUUD
Er du helt væk?? Hvis du synes, det var Benzemas bedste kamp de sidste 2-3 sæsoner, så har du sgu ikke set mange kampe henover den periode :/
Og så er det sgu altså lidt tamt at bebrejde træneren for, at en spiller får en hjerneblødning. Det er voksne mennesker på grønsværen, og de må sgu tage ansvar for dem selv. Træneren kan jo næppe se ud i fremtiden. Du klager jo ellers ikke over han har sat Ramos på holdet, selvom han er en komplet tåbe. Det er en gang lort Arbeloa laver, men hvis han havde sat Nacho ind og han havde fucket up, så havde folk jo svinet Benitez til, hvorfor han ikke havde sat Arbeloa ind, som er decideret back. Uanset hvad, så taber træneren jo...
Så er der en masse andre ting man kan bebrejde træneren for, såsom den håbløse tilgang til at praktisere fodboldspillet. Lorte indlæg fra backs uden adresse oftest og intet fodboldspil langs jorden udover nede i midtercirklen.
Nacho har da også passet den back nogle gange, og som jeg husker det, så er han kommet godt fra det hver gang... Forstår ikke man bruger Arbeloa, når man har Nacho siddende, som har spillet de sidste par kampe... Arbeloa var vel også banens dårligste mod Malmø, hvor Tinnerholm og Berget drev gæk med ham.
Min pointe er, at han kunne have sat Gurli Magrethe fra Lolland, Guti eller Nacho ind - det er ligemeget hvad navnet er. Uanset hvad, så er der altid en herude som ikke vil være tilfreds. Ja i dag var det Arbeloa som blev sat ind og fuckede up. Havde det været Nacho, som var blevet sat ind og havde dummet sig, så havde folk jo brokket sig over det i stedet... Træneren kan da ikke vide på forhånd om en spiller dummer sig eller ej! Havde han sat Arbeloa ind og havde han smadret en kasse ind fra midterlinjen i stedet for at koste et mål, så var han jo lige pludselig en helt, ikke sandt. Så ville han jo uden tvivl tage guldbolden til januar...
Og så kan vi sikkert godt blive enige om, at træneren dagligt omgås spillerne og kender de faktiske forhold, så han sætter helt sikkert den spiller ind, som han mener kan løse opgaven bedst! Måske handlede det også om den erfaring, som Arbeloa har væsentlig mere af i sådan en kamp.
Din forsvar af Benetiz er lidt langt ude. Alle herinde har forlængst indset, at Arbeloa ikke engang har niveau til Hobro mere. De gange han har spillet i denne sæson har han være piv ringe, senest i Malmø.
Nacho kunne have kostet 3 mål og folk havde ikke spurgt efter Arbelort.
Så bliv dog voksen mand.
I øvrigt til din information, så kan jeg ikke fordrage Benitez og har aldrig kunne det, men det er tåbeligt at bebrejde ham for en spillers handlinger og tro, at man som fan lokaliseret bag en skærm i Danmark er bedrevidende end ham selv omkring hans trup.
- Johnson
- Gæst
-