Truppen mod Atlético Madrid - 7. spillerunde
Siempre Madrid skrev: Altså, jeg synes jo faktisk at man fortsatte i samme spor, fordi man stort set var på Atlético Madrids banehalvdel i hele første halvleg og da også havde et markant bold-overtag. Carvajals skade ødelagde en del, fordi man så ikke havde nogen kanter til at angribe, men alligevel synes jeg, at der var godt styr på opgøret.
Vi så kampen vidt forskelligt så.
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Sahinovic skrev:
Siempre Madrid skrev: Altså, jeg synes jo faktisk at man fortsatte i samme spor, fordi man stort set var på Atlético Madrids banehalvdel i hele første halvleg og da også havde et markant bold-overtag. Carvajals skade ødelagde en del, fordi man så ikke havde nogen kanter til at angribe, men alligevel synes jeg, at der var godt styr på opgøret.
Vi så kampen vidt forskelligt så.
Det gjorde vi nemlig og derfor har du et problem ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jeg kan ikke begribe, hvordan man kan rose Rafa ovenpå SÅ tam en præstation? Offensivt er vi jo sat 7 år tilbage. Vi er Real Madrid og vi er OK med at overlade alt initiativ til vores modstander, fordi vi scorer et enkelt mål? Vores rivaler må sidde og grine deres røv i laser. Det vidner jo om frygt fra trænerens side. Ikke taktisk snilde eller kynisme. Langt fra endda.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Pelle skrev: Siempre, hvordan kan du sidde og forsvare Rafa ovenpå gårsdagens præstation? Første halvleg var klart bedre end anden, men vi kom stadig langt fra frem til nok. Vi havde vel 2-3 oprigtige chancer i løbet af 90 min. 0 chancer i de sidste 45 min.
Jeg kan ikke begribe, hvordan man kan rose Rafa ovenpå SÅ tam en præstation? Offensivt er vi jo sat 7 år tilbage. Vi er Real Madrid og vi er OK med at overlade alt initiativ til vores modstander, fordi vi scorer et enkelt mål? Vores rivaler må sidde og grine deres røv i laser. Det vidner jo om frygt fra trænerens side. Ikke taktisk snilde eller kynisme. Langt fra endda.
Men vi overlod jo ikke alt initiativ til Atlético Madrid................
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev: Siempre, hvordan kan du sidde og forsvare Rafa ovenpå gårsdagens præstation? Første halvleg var klart bedre end anden, men vi kom stadig langt fra frem til nok. Vi havde vel 2-3 oprigtige chancer i løbet af 90 min. 0 chancer i de sidste 45 min.
4 real, homi3?
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Siempre Madrid skrev:
4 real, homi3?
Jeg tror ikke at gammelfar er helt med på dit slang, og specielt ikke når der bliver inkluderet tal istedet for bogstaver :-D
Florentino Pérez
Og for at tage fat i det; Arbeloa. Jeg tror, det er det, som har skuffet mig mest ved Real Madrid de sidste mange sæsoner. Det kan SIMPELTHEN ikke være rigtigt, at vi har en spiller som ham løbende. Vi ser det gang på gang; han er en kæmpe joke. Én ting var hans fejl i går, men så i resten af hans boldberøringer? Det ligner helt seriøst, at man sætter en Serie 3 spiller ind i en stor kamp.
Og så er der Ronaldo? Man skal have observeret dette forum bare ét minut, før man kender min holdning til den mand, og det blev jo blot bekræftet i går: Han kan score mål (på alle mulige måder) og han kan trække et par spillere til sig, men ellers er manden helt seriøst en decideret ubrugelig fodboldspiller på det her niveau. Jeg husker ikke, hvornår han senest har sat en mand i en stor kamp, og vi snakker om en hel kamp i går, hvor han ærlig talt for 0 succesfulde driblinger eller afleveringer. Og in before det sædvanlige forsvar: Så JA, han scorer så mange mål, men vi bliver altså også nødt til snart at stoppe op og vurdere, hvad der skal betyde mest. Sådan helt ærligt, så kan jeg nævne EN vigtig/stor kamp de sidste 2-3 år, hvor jeg har siddet tilbage og tænkt "her vandt vi kampen pga. Ronaldo" - og det var mod Sevilla i fjor. Modsat er han en hæmsko for vores spil i så mange af de store kampe, da han agere på fløjpositionen, men overhovedet ikke kan agere som en. Jeg sagde det før sæsonen; vi skulle købe en reel dribler/udfordrer på fløjen, der kunne skabe noget ravage, og se hvad Bayern gjorde: købte Douglas Costa - og se hvordan det har båret frugt.
Man snakker altid om, at et kendetegn ved et absolut storhold er, at når holdet fejler, så vinder man på en individuel indsats, men har vi den? Selvfølgelig har vi fantastiske individuelle indsatser, men vi har ikke X-factoren. Den som Barca har i Messi og Neymar, Bayern har i Robben og tildels Costa og den som Chelsea har i Hazard. Ronaldo kan ikke mere og Bale er simpelthen ikke den dribler, som jeg havde forventet. Han skal have mere plads. Og dette er netop grunden til, at vi ALTID har problemer med Atletico. Se, hvordan Barcelona triller over dem hver gang - det samme ville Bayern, er jeg sikker på; desværre.
Ronaldo ud næste sæson: Hazard ind - og så har vi verdens utvivlsomt bedste og mest homogene hold. Målene skal nok komme - bare rolig.
Som jeg husker det, så kom vi kun frem til en stor målchance, og det var ved målet? Vi blev fuldstændig lammet i højre side efter Carvajal's skade, og Isco fungere bare ikke derude. Hvad skulle Real Madrid gøre? Ronaldo var anonym som sædvanlig, og Benzema kæmpede med 2-3 mand alene inde centralt. Kroos og Modric løb begge over 12 km og var trætte tilsidst. Vi satte Bale ind i stedet for Isco, så det var da naturligt, at træde nogle meter tilbage, og specielt når vi ikke havde spillet nær så meget længere.
Ville Benitez havde fået skylden, hvis Nacho havde kostet et mål? Ja det tror jeg vidst nok. Det er et utaknemmeligt job, for hvad skulle Benitez seriøst have gjort? Han ville sku da heller ikke skifte Arbeloa ind i stedet for Carvajal, hvis ikke det var på grund af skaden, og jeg behøver vel ikke engang at nævne de flestes brugere kritik af Nacho de sidste 2 kampe han har deltaget i vel? Jeg ville alle dage vælge Nacho fremfor Arbeloa, men med førstnævntes form, så ville jeg altså også tøve lidt.
Jeg er sjældent enig med Sebberg, men vi mangler den offensive spiller som kan gøre tingene på egen hånd. Ronaldo har det bare ikke længere. Ronaldo, Benzema, Bale, James og Isco har alle det problem, at de er afhængige af deres holdkammerater for at scorer mål.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Ronaldo, Benzema, Bale, James og Isco har alle det problem, at de er afhængige af deres holdkammerater for at scorer mål.
Har du set James sparke til en bold? ;)
Altid Real Madrid.
Daniel skrev: Så længe Real Madrid har Grande på bænken, så er skader til Danilo, Carvajal, Marcelo, etc. lige meget ;-)
Jeg kan ikke lade være med at hive den her frem - flot Daniel. ;-)
FranciscoISCO skrev:
Dios skrev: Ronaldo, Benzema, Bale, James og Isco har alle det problem, at de er afhængige af deres holdkammerater for at scorer mål.
Har du set James sparke til en bold? ;)
Jeg tænkte nok, at James' ville blive nævnt, så jeg tillader mig at svare for Dios med håbet om, at vi overraskende nok er enige for anden gang i træk :0)
Det er naturligvis korrekt, at James har et fabelagtigt spark, men det er sjældent noget, som vi får gevinst af i de store kampe, og det er vel ret beset det, som vi eftersøger. I sådan en kamp som i går er det også sjældent, at bolden lige lander foran en venstrefod som Jamés. Det kræver oftest lidt forarbejde, og det er skal klares af en holdkammerat, for det er sjældent at James selv klarer dette.
Se eksempelvis sådan en som Coutinho (ikke at jeg vil have ham), men han spiller oftest selv sine langskudschancer store ved at tage et par meter og drible en mand eller to :-)