Optakt: Real Madrid - Barcelona

10 år 8 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det er Keylor Navas mod Claudio Bravo. Det er Cristiano Ronaldo mod Lionel Messi. Det er Luka Modric mod Ivan Rakitic. Det er BBC mod MSN. Det er Centralmagten mod Regionalfanatikerne. Det er El Clásico. Verdens mægtigste og prægtigste opgør i verdens stærkeste liga.

Hundredemillioner af seere vil være klistret til skærmen i aften kl. 18.15, når verdens bedste spillere tørner sammen for verdens to bedste hold og der er lagt op til en lækkerbidsken, for begge mandskaber kan melde alle mand fit for fight efter nogle uger med flere folk på skadesbænken end på træningsbanen.

Alt det er lagt til side i aften, når de to mandskaber træder ind på grønsværen til et opgør, som i terrorens tegn indledes med den franske nationalhymne, Marseillaisen, og et minuts stilhed.

Herefter vil inferno bryde løs på banen og på lægterne, hvor Real Madrid som udgangspunkt er under størst pres. Rafa Benítez´ tropper har ikke imponeret spillemæssigt i et bekymrende langt stykke tid og sidste spillerundes nederlag til Sevilla betød, at man har sat fire points til i forhold til Barcelona i den periode, hvor Lionel Messi har været ude med en skade. Nu er han tilbage igen og alt andet lige vil han gøre Barcelona stærkere, selv om Neymar i den grad har løftet arven og vel netop nu fremstår som verdens bedste spiller.

Det betyder dog ingenlunde, at Real Madrid kan fraskrive sig favoritværdigheden, for på hjemmebane og i stærkeste opstilling og derfor er den klare forventning også, at Real Madrid er tilbage på førstepladsen kl. 20.00 i aften. Det vil dog kræve, at BBC finder ind i det samarbejde som har gjort dem til en frygtet angrebs-trio og til at understøtte dette vil man i løbet af kampen få hjælp af James, som forventes at starte ude, idet han kom sent tilbage fra landskamp for Colombia efter at have deltaget i et arrangement i hjemlandet umiddelbart efter opgøret mod Argentina.

Kampen ledes af den rutinerede Fernández Borbalán og han får givetvis masser at se til i et opgør, som plejer at være fyldt med fortættet atmosfære. Der er således ingen grund til ikke at finde TV3 på sit fjernsyn kl. 18.15 i aften og nyde det bedste af det bedste. Real Madrid mod Barcelona. Det bliver ikke større. Det bliver ikke bedre.

Real Madrids forventede hold: Keylor Navas, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Kroos, Modric, Isco, Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #2 af asp3200
Favoritter??.. 3-4 spillere er ude af form og lige kommet tilbage fra skader. Vi er heldige hvis vi i 50-50 i den kamp

10 år 8 måneder siden #3 af FranciscoISCO
Så popper der én begivenhed op på min tlf.; jeg skal til fødselsdagsfest kl. 19:00!
Nooooooooooooo!!!

Altid Real Madrid.

10 år 8 måneder siden #4 af Roesen7
Game on.

Vores offensiv står med en del spørgsmålstegn.
Hvilken forfatning er James, Bale og Benz i?
Er Ronaldo stadig kandidat til verdens bedste?

Og netop offensiven, bliver også afgørende for det største spørgsmål; Er Benitez træneren for Real Madrid?
Jeg tror de fleste, ligesom jeg selv, i et vidst omfang kan acceptere at det ikke bliver en sejr, hvis det sker efter at man har spillet offensiv og udfordrende fodbold. Et eller andet sted vil jeg i hvert fald ønske det over, at vi vinder på pindsvinefodbold.
Som Peter Grønborg skrev på en blog forleden, så viser El Clasico folks sande ansigt og hvis Benitez ikke tør at spille offensivt på hjemmebane mod Barca, så er han i min optik ikke den rette mand. At det nødvendigvis så ikke bliver en sejr, det kan accepteres i kraft af at formen i offensiven ikke er i top.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

10 år 8 måneder siden #5 af FranciscoISCO
Jeg bliver enormt skuffet, hvis den står på pindsvinsfodbold i aften. Af ideologiske så vel som logiske årsager. Svagheden i Barcas forsvar, vil jeg mene, er større end styrken i deres angreb. Det skal naturligvis udnyttes!

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 8 måneder siden #6 af Siempre Madrid

FranciscoISCO skrev: Så popper der én begivenhed op på min tlf.; jeg skal til fødselsdagsfest kl. 19:00!
Nooooooooooooo!!!

Rigtig god bedring med influenzaen....

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, MMM, FranciscoISCO, Fondo_Sur

10 år 8 måneder siden #7 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Real Madrid - Barcelona
Frygten for Benitez starter med Casemiro inde er større end frygten for et nederlag idag. Det siges, at Mascherano skal spille på den centrale midtbane idag sammen med Busquets. Lad os håbe Barcelona's bedste forsvarspiller bliver hevet væk derfra.

Jeg tjekker normalt aldrig holdopstillingerne før 2 min. før kampstart, men er der nogle som ved hvornår de kommer? :)

3-1 bliver kampen idag, hvis nogle skulle være i tvivl ;D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

10 år 8 måneder siden #8 af Daniel

Dios skrev: Frygten for Benitez starter med Casemiro inde er større end frygten for et nederlag idag. Det siges, at Mascherano skal spille på den centrale midtbane idag sammen med Busquets. Lad os håbe Barcelona's bedste forsvarspiller bliver hevet væk derfra.

Jeg tjekker normalt aldrig holdopstillingerne før 2 min. før kampstart, men er der nogle som ved hvornår de kommer? :)

3-1 bliver kampen idag, hvis nogle skulle være i tvivl ;D

De spanske medier gætter på Cas i startopstillingen - vi vinder ikke med ham på banen. Og det er ikke sagt, fordi jeg ikke er fan af brasilianerens fodboldkunnen, men fordi de seneste mange kampe har vist, at spillet er langt mere hakkende med kun tre i front. Real Madrid mangler et ekstra bindeled, og det led SKAL ind fra start i aften, hvis vi ikke allerede skal være spillet agterud efter 45 min... og det er ligegyldigt, om det så er Isco eller James!

Cad giver KUN mening i aften, hvis det er på bekostning af Modric eller Kroos.

Det var ikke et direkte svar til dig, Dios, men quotede dit indlæg for at sige, at startopstillingerne tit og ofte offentliggøres en time før kampstart :-)

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #9 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt: Real Madrid - Barcelona
Synd at James ikke er i god nok forfatning til at starte inde. Han er så vigtig for vores spil synes jeg.

10 år 8 måneder siden #10 af Neye
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 år 8 måneder siden #11 af asp3200

Raúl 7 skrev: Synd at James ikke er i god nok forfatning til at starte inde. Han er så vigtig for vores spil synes jeg.

Han er mere end god, problemer er vores kujon træner som ikke tør spille med ham. Han var klart den bedste på Columbias landshold i begge kampe og med iscos form i mente er det en katastrofe han ikke starter inde.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 år 8 måneder siden #12 af FranciscoISCO
Det er langt fra hver gang de rammer rigtigt, men livescore.coms bud ser således ud:

(4-3-3) Navas; Danilo, Pepe, Ramos, Marcelo; Modric, Casemiro, Kroos; James, Ronaldo, Bale.

Ved denne er der godt nok et par ting, som overrasker mig: Pepe i stedet for Varane hører måske godt nok under bagatel-afdelingen, men jeg havde nok selv valgt sidstnævnte. Er Marcelo overhovedet klar? Er Carvajal? Hvis ja til sidstnævnte, så fortrækker jeg klart ham i stedet Danilo, som har virket lidt 'overvældet' på det seneste. Casemiro i startformationen overrasker mig desværre ikke, men at Benz ikke skulle indgå heri, vil til gengæld undre mig en smule.

Jeg håber selv på, at startformationen kommer til at se således ud:

(4-2-3-1) Navas; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo (hvis han er klar, hvis ikke, så smid Carvajal/Danilo derover); Modric, Kroos; James, Bale, Ronaldo; Benzema.

Hala Madrid!

Altid Real Madrid.

Leveret af Kunena Forum