Uafgjort i første Copa del Rey-semifinale
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid og Barcelona tørnede onsdag aften sammen i den første Copa del Rey-semifinale på Estadio Santiago Bernabéu.
Det blev en livlig affære, som blev sat i gang med et frispark til Cristiano Ronaldo efter et minuts spil, som han selv tog sig af og det forsøg voldte Pinto lidt problemer i Barcelona-målet, men blev dog afværget. Dermed var kampen skudt i gang og på bedste vis.
Real Madrid måtte undvære et halvt hold til opgøret, men det var stadig et slagkraftigt mandskab og så var man herligt aggressive, når Barcelona havde bolden og det betød, at man i det store og hele kunne nå at bremse catalanerne, inden de fik gang i deres kombinations-spil.
Det blev en intens kamp om midtbanen og det var småt med oplagte chancer, men omkring det 20. minut fik begge hold en stor chance. Først var det Cristiano Ronaldo, som var tæt på at nå op til et hovedstød tæt under mål og få øjeblikke senere, var Real Madrid mere end heldige, da Xavi hamrede et frispark på overliggeren.
Og Xavi fik en endnu større mulighed bare tre minutter senere, da Carvalho fumlede i forsvaret og så skulle den catalanske midtbanespiller bare sparke bolden i mål, men Varane nåede tilbage og fik reddet på stregen.
Karim Benzema fik også muligheden for at vise, at han er Real Madrids Copa del Rey-helt, da han i det 27. minut fik en bold med sig i straffesparksfeltet, men desværre missede han sin førsteberøring og så nåede han ikke frem til en ordentlig afslutning.
Real Madrid havde mange gode tiltag i en sitrende første halvleg, men desværre manglede det sidste afgørende touch og derfor kunne holdene gå til pause med 0-0.
Der blev ikke foretaget nogle ændringer i pausen og igen kom Real Madrid frem til den første store chance, da Benzema fik afsluttet et velspillet angreb, men desværre skød han over mål.
Men som det er set mange gange før i disse Clásico-opgør, så er kynismen ofte en afgørende faktor og den havde Barcelona på sin side kort efter, da Lionel Messi kom på tværs af en aflevering og fik prikket bolden frem til en helt fri Fábregas, der let kunne udplacere Diego López.
Scoringen tvang naturligvis José Mourinho til at reagere og i det 57. minut kom Modric på banen i stedet for Callejón. Indskiftningen var tæt på at give bonus bare tre minutter senere, da den kroatiske midtbanespiller var med i det angreb, som endte med Essiens indlæg ind til Cristiano Ronaldo, der headede tæt forbi mål.
Kort efter blev Benzema skiftet ud efter en lidt skuffende indsats og erstattet af Higuaín og Real Madrid jagtede udligningen, som var tæt på at komme med 25 minutter igen, da Khedira fik spillet Özil fri, men hans perfekte aflevering fik en stærkt spillende Piqué sparket væk, netop som Cristiano Ronaldo havde lagt an til udligning.
Men Barcelona fik også deres chancer som følge af Real Madrids offensiv, blandt andet da Fábregas i det 70. minut sparkede bolden over mål efter Alves-indlæg og få øjeblikke efter, da Pedro fik en friløber, som han sparkede forbi mål.
Kampen igennem spillede Raphaël Varane fantastisk i forsvaret og for at føje ekstra til hans præstation, var han også manden, som stod for udligningen, da han efter 81 minutters spil steg til vejrs og pandede Özils indlæg ind bag Pinto. Og det var egentlig fuldt fortjent.
I slutminutterne var Barcelona dog tættest på, da Alba fik afsluttet, men Diego López fik vist klassen og pareret til hjørnespark.
Men det blev ved 1-1 i en underholdende og intens kamp, hvor det mest bemærkelsesværdige var, at hverken Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi kom på måltavlen.
Kampfakta:
Real Madrid – Barcelona 1-1 (0-0)
0-1 Fábregas (50.)
1-1 Varane(81.)
Tilskuere: 80.000
Dommer: Clos Gómez
Gule kort: Piqué, Alves, Puyol (Barcelona), Carvalho, Callejón, Xabi Alonso (Real Madrid)
Røde kort: Ingen.
Real Madrids hold: Diego Lopéz , Essien, Carvalho, Varane, Arbeloa, Khedira, Xabi Alonso, Özil, Callejón (Modric, 57. min.), Cristiano Ronaldo, Benzema (Higuaín, 62. min.)
Barcelonas hold: Pinto, Alba, Puyol, Pique, Alves, Busquets, Xavi, Cesc (Thiago, 85. min.), Pedro (Alexis, 75. min.), Messi, Iniesta
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men hvor er der ærgeligt at man skal spille på den måde på hjemmebanen. Mou kan en masse taktisk etc. men hvor ville det være rart at se hvis de lagde pres på boldholderen istedet for at skulle leve på kontra så ofte.
Han er alt for god til at have siddende på bænken selv i Real.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Men hvad siger jer der så kampen..? Var det godt, at "slippe afsted" med 1-1? Eller kunne vi ha' fået sejren?
- stefanmk
- Gæst
-
Pepe burde få det svært ved at spille sig på holdet igen med det Varane præsterer i dag.
Også udemærket kamp af Diego Lopez, ser ud til at blive en gevinst for os så længe san Iker er ude.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Raúl 7
- Gæst
-
M_linding skrev: Nu kunne jeg desværre ikke se kampen, men mente inden kampen, at uafgjort ville være rigtig fint.
Men hvad siger jer der så kampen..? Var det godt, at "slippe afsted" med 1-1? Eller kunne vi ha' fået sejren?
Begge hold brændte en del chancer. Vi kunne sagtens have vundet imo. Men god og lige kamp.
Men ellers synes jeg faktisk det var os der var uheldige, vi havde godt nok ikke marginalerne på vores side! Benzema brænder 2 store chancer, Ronaldo er millimeter fra at prikke den ind et par gange også. Så alt i alt fair nok resultat.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Barca havde hånd på bolden i straffesparksfeltet, tror det var Dani Alves.
Burde der være straffe? Han faldt jo.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Man bliver helt glad af at se Varane! Sådan en fantastisk ung dreng med et koldt hoved, der bare vil spille fodbold. Han gør det rigtig godt, jeg håber han fortsætter sådan. Der er ikke negativitet eller skuespil eller svinestreger over ham som man alt for ofte har set med spiller som Pepe, Di Maria, Coentrao, Alves, Pedro, Buesquet osv. Befriende!
Men jeg har intet andet end respekt over for Carles Puyol.
Produceren viste en langsom gengivelse af Pique, der ved et hjørnespark, samler en lighter op fra græsset, og peger den hen mod dommeren. Puyol tager hurtigt lighteren ud af hænderne på ham, smider den roligt ud over baglinien, og beder Pique om at dække op. Jeg tolker det klart som at Puyol ikke ønsker nogle unødvendige konflikter, men derimod bare vil have, at der skal fokuseres på at spille fodbold.
Stor cadeau til ham!
Og ja inden jeg hopper i seng, så bliver jeg nødt til også lige, at dele min begejstring for verdens største forsvarstalent! VARANE!!! Han har sgu det hele!