Optakt: Første trofæ på spil
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Asensio har været fremragende i sæsonens hidtige træningskampe - i aften kan han tage endnu et skridt i udviklingen, når han er udset til en startplads mod Sevilla.
Sæsonen starter sådan først for alvor i aften 20.45.
Her løber Real Madrid og Sevilla ind på det i norske sammenhænge sagnomspundne Lerkendal Stadion i kystbyen Trondheim – en bane hvor Rosenborg normalt spiller hjemmekampe.
Uden at fornærme de norske værter alt for meget, så vil det alligevel være fodbold med et noget højere kvalitetsniveau som de kræsne nordmænd potentielt set kan få lov at overvære i aften. Forventningerne har i hvert fald lov til at være høje, når to så prominente klubber som Sevilla og Real Madrid stiller fra start i et af fodboldårets faste programpunkter, Den Europæiske Super Cup.
Hos Champions League-mestrene fra Madrid vil træner Zidane ikke gøre de manglende profiler (Kroos, Bale, Pepe, Keylor Navas Benzema og Cristiano Ronaldo, red.) til et tema. På det afsluttende pressemøde udtrykte franskmanden i hvert fald, at der ikke var grund til at beskæftige sig med de folk, der ikke kommer på banen.
- Jeg vil ikke bruge tid på de folk, der sidder udenfor.
Men til trods for de mange fravær, så kan Zidane da også stadig mønstre et stærkt hold, hvor navne som Modric, James, Ramos og Varane stikker ud som de mest prominente. Desuden kan der blive tale om gensyn med hjemkomne spillere som Marco Asensio og Alvaro Morata.
Også Sevilla har haft sit at slås med i løbet af sommerpausen. For ikke nok med at store navne som Krychowiak, Coke, Banega og Gameiro har forladt andaluserne, så risikerer man om muligt at lide endnu mere under, at trænerkoryfæet Unai Emery er flyttet til Paris. Ind er kommet Jorge Sampaoli, der har forladt en yderst succesfuld periode som landstræner i Chile for at blive ordstyrer hos Sevilla.
Skal man tro træneren selv, så bliver Sevillas største udfordring i aftenens kamp da også, at spillerne skal vænne sig til en ny træner, der kommer med en anden filosofi:
- Det vil tage noget tid, før vores spillestil er på plads, så det er vigtigt, at mine spillere tror på, at de kan gøre en forskel.
Udover at afhænde flere store navne har Sevilla da også handlet ind, hvor navne som Sarabia, Correa, Ganso, Kranevitter og Vietto er kommet til – så det er bestemt ikke kompetente navne, der mangler hos seneste sæsons vindere af Europa League.
Kampen spilles i vanlige UEFA-stil 20.45 og optøjerne på banen styres af Milorad Mazic fra Serbien.
Real Madrid:
Casilla – Marcelo, Ramos, Varane, Danilo – Asensio, Modric, Casemiro, Vázquez – James – Morata
Sevilla:
Rico – Escudero, Rami, Pareja, Mariano – Kranevitter, Iborra, Nzonzi – Konoplyanka, Vietto, Vitolo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jeg har store forventninger til Asensio og James - De får IKKE en bedre chance for at overbevis Zidane om deres værd i truppen, nu hvor vi mangler stjernespillere hist og her. Det er i mine øjne i dag, at vi rigtig får at se, hvor vitalt det vil være ikke at være mere aktive på transfermarkedet end hidtil denne sommer.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Glæder mig til at se hvad James og Vasquez kan finde på.
Mest af alt, glæder jeg mig til at sæsonen går igang igen! Vi har ikke haft så sammenspillet en trup i årevis. Vi trænger (imo) til enkelte forstærkninger, men de fleste spillere kender efterhånden hinanden rigtig rigtig godt, hvilket bør kunne ses over sæsonen.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
- Raúl 7
- Gæst
-
- Raúl 7
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg glæder mig vildt til at se dem i aktion. Der må være nogle stykker, som føler at de har noget de skal ud og bevise.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Raúl 7 skrev: Line-up: Casilla, Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo, Casemiro, Kovacic, Isco, Asensio, Vasquez, Morata.
Av for en irriterende urutineret midtbane. Er virkelig bange for vi bliver løbet over ende, når Isco starter inde istedet for Modric. Havde ellers håbet på at se Modric og Kovacic på samme tid, de virker til at fungere rigtig fint sammen.
Positivt er det dog, at Carvajal er med. Vi får brug for den dynamik på kanterne.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev:
Raúl 7 skrev: Line-up: Casilla, Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo, Casemiro, Kovacic, Isco, Asensio, Vasquez, Morata.
Av for en irriterende urutineret midtbane. Er virkelig bange for vi bliver løbet over ende, når Isco starter inde istedet for Modric. Havde ellers håbet på at se Modric og Kovacic på samme tid, de virker til at fungere rigtig fint sammen.
Positivt er det dog, at Carvajal er med. Vi får brug for den dynamik på kanterne.
Det er skægt, når Case pludselig er stjernen og den mest sikre på midtbanen og opefter med det her line-up :D
Hvorfor er Modric ikke på??? Er der blot fordi, han har for få pre-season-minutter i benene?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Jeg er utrolig spændt på og se om Isco og Asensio kan finde et godt samarbejde frem. De spiller jo nok i samme side, så selvom jeg pt. kan se større mangler i det samarbejde, så håber jeg de 2 tekniske spillere ikke søger de samme rum, og viser god indbyrdes forståelse for hinandens løbemønstre.
Morata er en kynisk spiller, og det tror jeg vi får at se idag. 2 kasser af ham, og 1 af Ramos. For hvad er en Real Madrid finale uden en Ramos scoring? :D
@SR4.
Lad os se om Carvajal er 100% fit, for er han ikke, så er det ikke klubbens skyld, men Zidane's ;) Det her er jo netop et bevis på hvad der kan koste en længerevarig skade. Vi skal ikke engang 24 timer tilbage, for at vi kunne læse os frem til han var småskadet. For mig ligner det den klassiske Benzema skade sidste sæson. Han spiller på 60-70% og må udgå i halvlegen, hvis han overhovedet holder så længe.
Det er kun gisninger, men hold nu kæft hvor kan jeg bare se det for mig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Raúl 7
- Gæst
-
Vildt at Asensio starter i stedet for James.