Spanske rygter: Real Madrid-truppen, hvis Zidane får lov til at bestemme....

9 år 2 måneder siden #61 af Vinícius
Bare sådan for at puste lidt til ilden. Er Ronaldo så god og stabilt spillende over en hel sæson? Han har da om nogen gode statistikker ;)

Statistik er en fin ting, når den bruges rigtigt. Du bruger den forkert. Du kan påstå, at fordi han scorer lige mange mål i første del af sæsonen og sidste halvdel af sæsonen, at han så er stabil. Det er nonsens! Tænk på hvor du sætter grænsen. For at skære det ud i pap: Kunne det være, at han har scoret alle målene i den midterste del af sæsonen(de midterste 4 mdr. og så ikke scoret i de øvrige 6 mdr), samtlige 18 mål i en halvsæson løbet af en måned(og så ikke nogen i de øvrige 4 mdr. eller lignende(hypotetiske tilfælde)? For at bruge statistikken som et argument for at have været stabilt over en hel sæson, er du nødt til at opdele en sæson i relevante dele. Opdeling i 2 dele er irrelevant. Det havde været mere relevant at opdele det på månedsbasis - har han scoret i hver måned, og på et nogenlunde stabilt niveau? En opdeling i 2 dele, når du ønsker at beskrive en spillers stabilitet over en hel sæson bestående af 10 måneder er simpelthen en for grov opdeling.

Jeg angriber ikke dine tal, men derimod din fortolkning. Dine tal fortæller ikke noget om hvorvidt Benzema har været stabil over en hel sæson, men kun om hvorvidt han har haft 2 lige gode halvsæsoner. Når det er sagt, så kan det sagtens være, at Benzema har scoret på et stabilt niveau i løbet af en sæson, men der ville en opdeling på fx månedsbasis være mere relevant(og for at gøre det mere relevant, burde man også se på antal mål ift. spilletid - nogle mdr. har vi flere kampe end andre) (med mål mener jeg også inklusiv assists).

Ergo, Sahinovic, er dit argument invalid indtil du "beviser", at han har været stabil over en hel sæson.

(Hvorfor kan man i øvrigt anmelde sit eget indlæg? :o)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Kassow-Rossing, ChrillRM14, MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #62 af Sebberg
Det er sgu en svær diskussion med Benzema. Jeg synes egentligt, at målene skal tages ud af ligningen. Jo vist at han scorer ganske fint, men lad mig spørge på en anden måde... hvem ville ikke det? Han spiller for det måske bedste offensive hold i verden, der scorer 150 mål pr. sæson, og han spiller frontangriber. Undskyld mig, men selv Bendtner ville hakke 20+ ind.

Så kommer vi til diskussionen om hans spil. Han er dygtig med bolden, en god opspilsstation og falder godt ned i banen. Til gengæld er han hamrende doven, smadrer presset og virker ganske enkelt ikke til at kæmpe/vise entusiasme. Han er lidt en primadonna.

Vil man hellere have en Suarez-type, der scorer flere mål og som hele tiden jagter bolde, men som ikke ejer samme tekniske kunnen? Argumentet vil jo være, at man i vores nye 4-4-2 ikke har samme behov for et mellemrumsspiller, fordi Isco netop i højere grad får lov til at være det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Jakobsif555

9 år 2 måneder siden #63 af Zyconith
Hvornår er det at økonomisere ens kræfter blevet til dovenskab?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 2 måneder siden #64 af Pelle

Zyconith skrev: Hvornår er det at økonomisere ens kræfter blevet til dovenskab?

Er det dét, Benzema gør?
Så glæder jeg mig til at se ham spurte rundt i CL finalen, for der må være oparbejdet og gemt en del energi.
De dårlige undskyldninger omkring franskmandens dvaske adfærd må altså snart ophøre :)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Zyconith, MadridistaPorVida, Rado

9 år 2 måneder siden #65 af Sahinovic

Kratmus skrev: Bare sådan for at puste lidt til ilden. Er Ronaldo så god og stabilt spillende over en hel sæson? Han har da om nogen gode statistikker ;)

Statistik er en fin ting, når den bruges rigtigt. Du bruger den forkert. Du kan påstå, at fordi han scorer lige mange mål i første del af sæsonen og sidste halvdel af sæsonen, at han så er stabil. Det er nonsens! Tænk på hvor du sætter grænsen. For at skære det ud i pap: Kunne det være, at han har scoret alle målene i den midterste del af sæsonen(de midterste 4 mdr. og så ikke scoret i de øvrige 6 mdr), samtlige 18 mål i en halvsæson løbet af en måned(og så ikke nogen i de øvrige 4 mdr. eller lignende(hypotetiske tilfælde)? For at bruge statistikken som et argument for at have været stabilt over en hel sæson, er du nødt til at opdele en sæson i relevante dele. Opdeling i 2 dele er irrelevant. Det havde været mere relevant at opdele det på månedsbasis - har han scoret i hver måned, og på et nogenlunde stabilt niveau? En opdeling i 2 dele, når du ønsker at beskrive en spillers stabilitet over en hel sæson bestående af 10 måneder er simpelthen en for grov opdeling.

Jeg angriber ikke dine tal, men derimod din fortolkning. Dine tal fortæller ikke noget om hvorvidt Benzema har været stabil over en hel sæson, men kun om hvorvidt han har haft 2 lige gode halvsæsoner. Når det er sagt, så kan det sagtens være, at Benzema har scoret på et stabilt niveau i løbet af en sæson, men der ville en opdeling på fx månedsbasis være mere relevant(og for at gøre det mere relevant, burde man også se på antal mål ift. spilletid - nogle mdr. har vi flere kampe end andre) (med mål mener jeg også inklusiv assists).

Ergo, Sahinovic, er dit argument invalid indtil du "beviser", at han har været stabil over en hel sæson.

Ikke for at være grov, men har du overhovedet fulgt med i debatten, og hvorfor! jeg overhovedet har brugt statistikkerne? Jeg har netop brugt statistikkerne til at modbevise falske påstande, som udelukkende er baseret på egne holdninger og uden nogen former for belæg. Den ene har en påstand om, at Benzema har været usynlig den første halvedel af sæsonen, for så efterfølgende at vågne op i den sidste del af sæsonen, det jeg så gøre er at modbevise dette, da han netop gjorde sig næsten lige så gældende i begge dele af sæsonen, det er vel meget simpelt? I et andet indlæg skriver jeg også, at udover at bidrage med mål og assist har Benzema også spillet flot fodbold igennem hele sæsonen, og lige for at gøre det klart, så har Benzemas spil været langt mere imponerende end de 31 mål og 8 assist som han har bidraget med.

Nu vil du jo bare ud i en omgang flueknepperi, og det skal du da få, for udfaldet ændre sig bestemt ikke.

Første halvdel af sæsonen, fra september til og med december(4 måneder):

Første 4 kampe: 4 mål (et mål i hver kamp, i første kamp bliver han skiftet ud efter 52 minutter)
Næste 4 kampe: 3 mål (to af målene falder mod Athletic Bilbao ude, og han sørger derfor at vi vinder 2-1. Det tredje mål scorede han ude mod Atlético Madrid og sikrede os det ene point, kampen endte 1-1)
Næste 4 kampe: (Perioden hvor det hele gik af helveds til med Benitez, men her fik han dog alligevel scoret 2 mål. Det er dog værd at bemærke, at han i 2 af kampene sammenlagt kun fik 26 minutter.)
Næste 4 kampe: 6 mål

Fordelingen har bestemt været nogenlunde jævn, og han har bidraget med en masse uden de helt store udfald.

Sidste halvdel af sæsonen, fra januar til og med maj(5måneder):

Første 4 kampe: 6 mål + 1 assist. (mål i hver kamp som minimum, og sørgede i to kampe for at vi overhovedet fik et point med hjem)
Næste 4 kampe: 2 mål + 1 assist. (i en af kampene sørgede han for at vi fik alle tre point med hjem)
Næste 4 kampe: 2 mål + 1 assist. (han var med til at få alle tre point med hjem mod FC Barcelona, og i en af kampene fik han kun 45 minutter)
Næste 4 kampe: 2 mål + 3 assist. (i en af kampene fik han kun 41 minutter)
Næste 4 kampe: 1 mål + 1 assist. (i en af kampene fik han kun 41 minutter, og 45 minutter i en anden kamp)

Sidste kamp var finalen mod Atlético Madrid, hvor han ikke fik scoret, men han var bestemt heller ikke den dårligste på banen.

Så alt i alt, ja han var bestemt stabil igennem hele sæsonen, og ikke kun med mål og assist som nogenlunde var jævn fordelt, men også med en masse flot fodbold hvor han havde sin bedste sæson for Real Madrid.

Nu er jeg træt af denne debat, udfaldet ændre sig tydeligvis! ikke, der bliver blot tilføjet ligegyldigt yderligere flueknepperi og jeg gider ikke ud i mere flueknepperi! (-:

(indlægget skal ikke tages personligt eller negativt Kratmus)

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Halamadrid1411, Vinícius

9 år 2 måneder siden #66 af Vinícius

Sahinovic skrev:

Kratmus skrev: Bare sådan for at puste lidt til ilden. Er Ronaldo så god og stabilt spillende over en hel sæson? Han har da om nogen gode statistikker ;)

Ikke for at være grov, men har du overhovedet fulgt med i debatten, og hvorfor! jeg overhovedet har brugt statistikkerne? Jeg har netop brugt statistikkerne til at modbevise falske påstande, som udelukkende er baseret på egne holdninger og uden nogen former for belæg. Den ene har en påstand om, at Benzema har været usynlig den første halvedel af sæsonen, for så efterfølgende at vågne op i den sidste del af sæsonen, det jeg så gøre er at modbevise dette, da han netop gjorde sig næsten lige så gældende i begge dele af sæsonen, det er vel meget simpelt? I et andet indlæg skriver jeg også, at udover at bidrage med mål og assist har Benzema også spillet flot fodbold igennem hele sæsonen, og lige for at gøre det klart, så har Benzemas spil været langt mere imponerende end de 31 mål og 8 assist som han har bidraget med.

Nu vil du jo bare ud i en omgang flueknepperi, og det skal du da få, for udfaldet ændre sig bestemt ikke.

Første 4 kampe: 4 mål (et mål i hver kamp, i første kamp bliver han skiftet ud efter 52 minutter)
Næste 4 kampe: 3 mål (to af målene falder mod Athletic Bilbao ude, og han sørger derfor at vi vinder 2-1. Det tredje mål scorede han ude mod Atlético Madrid og sikrede os det ene point, kampen endte 1-1)
Næste 4 kampe: (Perioden hvor det hele gik af helveds til med Benitez, men her fik han dog alligevel scoret 2 mål. Det er dog værd at bemærke, at han i 2 af kampene sammenlagt kun fik 26 minutter.)

Fordelingen har bestemt været nogenlunde jævn, og han har bidraget med en masse uden de helt store udfald.

Første 4 kampe: 6 mål + 1 assist. (mål i hver kamp som minimum, og sørgede i to kampe for at vi overhovedet fik et point med hjem)
Næste 4 kampe: 2 mål + 1 assist. (i en af kampene sørgede han for at vi fik alle tre point med hjem)
Næste 4 kampe: 2 mål + 1 assist. (han var med til at få alle tre point med hjem mod FC Barcelona, og i en af kampene fik han kun 45 minutter)
Næste 4 kampe: 1 mål + 1 assist. (i en af kampene fik han kun 41 minutter, og 45 minutter i en anden kamp)

Sidste kamp var finalen mod Atlético Madrid, hvor han ikke fik scoret, men han var bestemt heller ikke den dårligste på banen.

Så alt i alt, ja han var bestemt stabil igennem hele sæsonen, og ikke kun med mål og assist som nogenlunde var jævn fordelt, men også med en masse flot fodbold hvor han havde sin bedste sæson for Real Madrid.

Nu er jeg træt af denne debat, udfaldet ændre sig tydeligvis! ikke, der bliver blot tilføjet ligegyldigt yderligere flueknepperi og jeg gider ikke ud i mere flueknepperi! (-:

Spot on, nu har du bevist din påstand! Der kan ikke være tvivl om, at Benzema statistisk har leveret på et stabilt niveau i løbet af en hel sæson! Der burde efterhånden ikke være tvivl om dette. Min opfattelse er også, at Benzema aldrig scorer mange mål i én kamp, men at han faktisk, modsat CR7, scorer i mange kampe(Benz er jo ikke kendt for at være hattrick-mester). Begge spillere er vigtige for holdet, for hinanden, og burde også være det for os Madridistas. Benz er undervurderet, og til tider vil jeg synes at CR7 er overvurderet, når man kalder ham verdens bedste nogensinde(altså hvis man ser bort fra vores forum - her er han stærkt undervurderet!!).

Nogle gange skal man også skubbe lidt til dem, man er enig med(eller fx sine holdkammerater) for at de lige yder deres bedste ;). Det var ikke for at starte noget flueknepperi, men eftersom jeg kender dig, vidste jeg du ville tage den skridtet videre, hvis jeg lige pressede dig lidt ;). Jeg tror ikke vi behøver sige mere til dette emne: Benzema har været stabil, Benzema er vigtig for holdet og han er vigtig for CR7.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

9 år 2 måneder siden #67 af Zyconith
"Me digo en mi cabeza que voy a entendar cosas"
Man kan jo ikke andet end at elske manden:)

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

9 år 2 måneder siden #68 af Kassow-Rossing
Nu ved jeg ikke om det kun er mig, der har det sådan, men min anke med Benzema har aldrig været at han ikke scorer mål eller ikke scorer mål stabilt henover en hel sæson.

Mit problem med ham har altid været, at han brænder så sindssyg mange store chancer, hvor han burde have scoret. Er det muligt at finde en statistik for dette? Mit gæt er nej, fordi en scoring-per-målchance-statistik kan ikke bruges til noget i denne sammenhæng.

Men som sagt. Det kan godt være, at det kun er mig, der har det på den måde. Jeg skriger i hvert fald af franskmanden i TV'et hver måned.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

9 år 2 måneder siden #69 af Dios
Nu kan jeg ikke huske det, men var det ikke noget med, at Benzema kun var 300 meter dovnere end Bale? Og 700 meter dovnere end Ronaldo, som har langt flere løb med bolden, som jo nok skal tages med i ligningen. Så, ja lad os kalde Benzema doven, og Bale og Ronaldo fantastiske atleter, som løber solen sort. Det er noget decideret vås.

Ronaldo er fredet!

Benzema har i alle sæsoner scoret og været med i flest mål siden Bale's ankomst. Begge er hamrende ustabile, og det skal på ingen måder være en undskyldning som kommer Bale til gode, at han er så meget skadet. Det er en kæmpe ulempe uanset hvordan det vendes og drejes.
Det er statistikkens tal, så kan vi kigge lidt på det homogene, som dog vurderes forskelligt.
Kan jeg finde én, som mener Bale passer perfekt ind på holdet? Vi tager selvfølgelig udgangspunkt i hvordan vi spiller langt de fleste kampe, så lad os nu droppe den med, at vi spiller på omstillinger, for det gør vi vel i 2% af tilfældene, og alligevel har det været Isco som har været en af de bedste mænd i den hvide trøje.
Kan vi finde flere, som mener Benzema passer perfekt ind på holdet? Flere, fordi jeg selv mener han passer fremragende ind på holdet.

Debatten burde ikke handle om hvem af Bale og Benzema der skal forlade Real Madrid. Bale kommer til kort i alle situationer! Det kan ikke diskuteres sagligt, hvis man mener andet. Alle våde drømme om, at Bale præstere, og vi skipper vores endelige gode kombinationsspil, fordi vi skal spille med 2 hurtige kanoner foran, kan droppes. Det er direkte tåbeligt, at diskutere om Bale skal op foran i stedet for Benzema! Vores hold fungere som det gør det nu. Det fungere ikke med Bale på banen. Vi kører på 4. sæson, hvor hans skader stadig bliver brugt som undskyldning. Det er amatøragtigt, og fandens usagligt på alle punkter.

Bale kan og må aldrig sammenlignes med Benzema, Ronaldo, Isco eller Asensio i Real Madrid. De er alle langt bedre præsterende og afgørende for holdet som helhed.
Bale skal selvfølgelig væk fra Real Madrid!

Derefter kan man tage debatten om Benzema skal erstattes med en anden angriber. Alt andet er jo fuldstændig uhørt.

Der er intet ondt eller surt i det her indlæg, men nu skal niveauet hæves en del herinde, for nu har far her fået nok :)

EDIT:

Nok er det subjektivt, men de 2 bedste perioder i Real Madrid siden Bale's ankomst har jo været hvor Bale har været ude med en længere skade. Perioden under Ancelotti, hvor vi slog Liverpool og Barcelona der spillede vi det bedste fodbold under Ancelotti, hvor alt gik op i en højere enhed.
Under Zidane har spillet sejlet gevaldigt, men de seneste 2 måneder har været intet mindre end magiske på banen. Ikke at der ikke er plads til forbedringer, men kombinationerne flyder, og flowet er ikke til at tage fejl af. Sjovt nok er fælles for begge perioder, at Bale ikke deltager i noget der minder om fodbold i Real Madrid trøjen.
Jeg kan slet ikke forstå, at debatten overhovedet er taget, og slet ikke for dem som kæmper en brag af en sag for Bale, selvom han ligger i kunstig koma, hvor alle egentlig burde have nok indsigt i tingene til, at se det er bedst at slukke for lortet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, Rasmus75, Vinícius

9 år 2 måneder siden #70 af Vinícius
Hele diskussionen om dovne angribere bygger jo på uvidenhed(selvom det kan få mig til at fremstå lidt arrogant, så er det min holdning).

Altså, for at en angriber skal kunne tage de eksplosive løb, er det jo nødvendigt, at de sparer deres kræfter. Hvilke spillere i verden gør det? Derfor virker Ronaldo, Messi og alle de andre bedste offensive spillere i verden til at være dovne i presset. Det er fysiologi, og selv Ronaldo og Messi kan ikke snyde fysiologien. Griezmann er et godt eksempel på en spiller, der bliver brugt "forkert". Nuvel, han kan presse i det meste af en kamp, og han er i så god form, at han mod slutningen alligevel ofte har overskud, men forestil jer ham på et hold, hvor han ville få frie tøjler, som CR7 og til dels Benz har oppe foran. Så ville man se det overskud, han i virkeligheden har. Han vil være mere målfarlig! Det er ikke for sjovt, at de bedste hold i verden har "dovne" angribere. Det er fordi de har gode spillere bag sig til at klare de defensive opgaver, så de selv kan være kampafgørrende.

Det, der er i fodbold, ift. andre sportsgrene, er at det kræver det ypperste for at afgøre en kamp. En marginal bedre spurt kan afgøre det. Der scores ikke mange mål, så selv at kunne løbe bare 1% hurtigere gør, at du over en halv bane på en friløber har en halv meters forspring. Det er meget i fodbold! Så angribere skal ikke presse forsvarskæden, og de skal ikke løbe mange meter, for så kan de ikke udføre den opgave, som de er på banen til. De skal være friske hele kampen, så de på ethvert tidspunkt er 100% klar til enhver situation, der bare kunne give ophav til den mindste målchance. De skal ikke bruge energi på at erobre bolden.

Angribere er 100-meterløbere. Midtbanespillere er marathonløbere, og forsvarsspillere er enten brydere eller 100-meterløbere.

Dios skrev: Kan vi finde flere, som mener Benzema passer perfekt ind på holdet? Flere, fordi jeg selv mener han passer fremragende ind på holdet.

Hehe, dine overtalelsesevner er gode, siden at der er mange der mener at Benz passer perfekt, fordi du mener det ;) ;) ;) (Ej det gas)

9 år 2 måneder siden #71 af Coach

Sahinovic skrev:

Jeg var lige nød til at tjekke dine tal. For de virkede temmelig høje. Du har benzema til at score 28 mål, hvis jeg tæller korrekt. :)

Her er de tal jeg er kommet frem til:
La liga 11 mål
CHL 5 mål
Copa del Rey 1 mål
Klub VM 2 mål
Ialt 19
Hvor har du fundet resten af hans mål henne?

9 år 2 måneder siden #72 af Sahinovic
Der var tale om hans stats fra forrige sæson (-:

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Coach

Leveret af Kunena Forum