Spanske rygter: Real Madrid-truppen, hvis Zidane får lov til at bestemme....

9 år 2 måneder siden #85 af Vinícius
Hellere 80 mio euro for De Gea end 40 mio for Vinicius. Den ene har da vist lidt mere end den anden.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #86 af Sebberg

Kratmus skrev: Hele diskussionen om dovne angribere bygger jo på uvidenhed(selvom det kan få mig til at fremstå lidt arrogant, så er det min holdning).

Altså, for at en angriber skal kunne tage de eksplosive løb, er det jo nødvendigt, at de sparer deres kræfter. Hvilke spillere i verden gør det? Derfor virker Ronaldo, Messi og alle de andre bedste offensive spillere i verden til at være dovne i presset. Det er fysiologi, og selv Ronaldo og Messi kan ikke snyde fysiologien. Griezmann er et godt eksempel på en spiller, der bliver brugt "forkert". Nuvel, han kan presse i det meste af en kamp, og han er i så god form, at han mod slutningen alligevel ofte har overskud, men forestil jer ham på et hold, hvor han ville få frie tøjler, som CR7 og til dels Benz har oppe foran. Så ville man se det overskud, han i virkeligheden har. Han vil være mere målfarlig! Det er ikke for sjovt, at de bedste hold i verden har "dovne" angribere. Det er fordi de har gode spillere bag sig til at klare de defensive opgaver, så de selv kan være kampafgørrende.

Det, der er i fodbold, ift. andre sportsgrene, er at det kræver det ypperste for at afgøre en kamp. En marginal bedre spurt kan afgøre det. Der scores ikke mange mål, så selv at kunne løbe bare 1% hurtigere gør, at du over en halv bane på en friløber har en halv meters forspring. Det er meget i fodbold! Så angribere skal ikke presse forsvarskæden, og de skal ikke løbe mange meter, for så kan de ikke udføre den opgave, som de er på banen til. De skal være friske hele kampen, så de på ethvert tidspunkt er 100% klar til enhver situation, der bare kunne give ophav til den mindste målchance. De skal ikke bruge energi på at erobre bolden.

Angribere er 100-meterløbere. Midtbanespillere er marathonløbere, og forsvarsspillere er enten brydere eller 100-meterløbere.

Dios skrev: Kan vi finde flere, som mener Benzema passer perfekt ind på holdet? Flere, fordi jeg selv mener han passer fremragende ind på holdet.

Hehe, dine overtalelsesevner er gode, siden at der er mange der mener at Benz passer perfekt, fordi du mener det ;) ;) ;) (Ej det gas)

Undskyld mig, men DIT indlæg er sgu i store træk tegn på uvidenhed. En angriber kan naturligvis sagtens føre et nogenlunde pres samtidig med at bestride en normal rolle, hvor den pågældende spiller scorer mål.

Ingen har jo sagt, at Benzema skal løbe solen sort 90 minutter i streg, men problemet er jo, at han slet ikke investerer nok i førstepresset, og derfor bliver hans meter forgæves. Det bør være helt tydeligt for enhver, når man ser Real Madrids første pres. Det er sporadisk, ineffektivt og én af de helt store problemer.

Derfor er det også ganske forkert, når du siger, at alle har dovne angribere? Suarez er jo et godt eksempel på, hvor meget det giver at have en angriber, der i sin DNA har et tørst efter bolden, når modstanderen har den. Han er kroneksemplet, men Aguero, Messi, Griezmann, Morata - ja selv Lewandowski - er 1. dygtigere til at vælge det gode presløb og 2. mere villige til at tage den spurt, der får modstanderholdet til at sparke bolden langt.

Jeg kan sgu ikke forstå, hvordan ingen nogensinde har fået Benzema til at bygge lidt intelligent presspil eller løbevillighed på sit spil. Jeg har ikke brug for en Suarez, der tonser rundt, men jeg har brug for en frontangriber, der engang imellem går forrest og jagter bolden som en gal. Engang imellem. Og så har jeg brug for en frontangriber, der løber bare LIDT rigtige meter i sit pres. Benzema foretager sjovt nok altid sit pres i situationer, hvor det er for sent.

Så for at gøre det soleklart: Jeg behøver ikke en angriber, der har det som en af sine ypperste kompetencer, at kunne spurte rundt på den forreste del af banen. Jeg har bare heller ikke brug for den diametrale modsætning, der aldrig løber de ekstra meter, som tit er forgæves, men som engang imellem enten kan vinde bolden eller få modstanderholdet til at sparke langt. Det er nødvendigt for et hold som Real Madrid, der VIL have bolden, og som modsat er dårlige uden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Pelle

9 år 2 måneder siden #87 af Matamoro
Hvornår har Benzema sidst vundet en spurt? Jeg tror ikke vi taber det store ved at han brugte lidt kræfter på presspillet. Ps. Lur mig om ikke Sahinovic kommer med en fem år gammel statistik, hvor Benzema faktisk vandt en løbeduel.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Matamoro.

9 år 2 måneder siden #88 af Sahinovic

Matamoro skrev: Hvornår har Benzema sidst vundet en spurt? Jeg tror ikke vi taber det store ved at han brugte lidt kræfter på presspillet. Ps. Lur mig om ikke Sahinovic kommer med en fem år gammel statistik, hvor Benzema faktisk vandt en løbeduel.

Lad os nu være ærlige, den eneste grund til at han har spillet så mange kampe for Real Madrid er at klubben har en arabisk sponsor som gerne vil have en arabisk profil på holdet. Det er ynkeligt og nu må det slutte.

Ja, samtlige af dine holdninger er mildest talt knap så heldige.

Du kunne jo f.eks. komme med tal på, at Benzema rent faktisk løber eller deltager mindre i presspillet end de andre, alt andet er bygget på dine egne holdninger (-:

Jeg kan ihvertfald huske den på et tidspunkt blev taget op af Benzema under et interview, og her fortalte han at han havde løbet 10 km i næsten hver gang kamp, den påstand blev bekræftet af Marca, den eneste der havde løbet mere var Di Maria:

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 2 måneder siden #89 af Vinícius

Sebberg skrev:

Kratmus skrev: Hele diskussionen om dovne angribere bygger jo på uvidenhed(selvom det kan få mig til at fremstå lidt arrogant, så er det min holdning).

Altså, for at en angriber skal kunne tage de eksplosive løb, er det jo nødvendigt, at de sparer deres kræfter. Hvilke spillere i verden gør det? Derfor virker Ronaldo, Messi og alle de andre bedste offensive spillere i verden til at være dovne i presset. Det er fysiologi, og selv Ronaldo og Messi kan ikke snyde fysiologien. Griezmann er et godt eksempel på en spiller, der bliver brugt "forkert". Nuvel, han kan presse i det meste af en kamp, og han er i så god form, at han mod slutningen alligevel ofte har overskud, men forestil jer ham på et hold, hvor han ville få frie tøjler, som CR7 og til dels Benz har oppe foran. Så ville man se det overskud, han i virkeligheden har. Han vil være mere målfarlig! Det er ikke for sjovt, at de bedste hold i verden har "dovne" angribere. Det er fordi de har gode spillere bag sig til at klare de defensive opgaver, så de selv kan være kampafgørrende.

Det, der er i fodbold, ift. andre sportsgrene, er at det kræver det ypperste for at afgøre en kamp. En marginal bedre spurt kan afgøre det. Der scores ikke mange mål, så selv at kunne løbe bare 1% hurtigere gør, at du over en halv bane på en friløber har en halv meters forspring. Det er meget i fodbold! Så angribere skal ikke presse forsvarskæden, og de skal ikke løbe mange meter, for så kan de ikke udføre den opgave, som de er på banen til. De skal være friske hele kampen, så de på ethvert tidspunkt er 100% klar til enhver situation, der bare kunne give ophav til den mindste målchance. De skal ikke bruge energi på at erobre bolden.

Angribere er 100-meterløbere. Midtbanespillere er marathonløbere, og forsvarsspillere er enten brydere eller 100-meterløbere.

Dios skrev: Kan vi finde flere, som mener Benzema passer perfekt ind på holdet? Flere, fordi jeg selv mener han passer fremragende ind på holdet.

Hehe, dine overtalelsesevner er gode, siden at der er mange der mener at Benz passer perfekt, fordi du mener det ;) ;) ;) (Ej det gas)

Undskyld mig, men DIT indlæg er sgu i store træk tegn på uvidenhed. En angriber kan naturligvis sagtens føre et nogenlunde pres samtidig med at bestride en normal rolle, hvor den pågældende spiller scorer mål.

Ingen har jo sagt, at Benzema skal løbe solen sort 90 minutter i streg, men problemet er jo, at han slet ikke investerer nok i førstepresset, og derfor bliver hans meter forgæves. Det bør være helt tydeligt for enhver, når man ser Real Madrids første pres. Det er sporadisk, ineffektivt og én af de helt store problemer.

Derfor er det også ganske forkert, når du siger, at alle har dovne angribere? Suarez er jo et godt eksempel på, hvor meget det giver at have en angriber, der i sin DNA har et tørst efter bolden, når modstanderen har den. Han er kroneksemplet, men Aguero, Messi, Griezmann, Morata - ja selv Lewandowski - er 1. dygtigere til at vælge det gode presløb og 2. mere villige til at tage den spurt, der får modstanderholdet til at sparke bolden langt.

Jeg kan sgu ikke forstå, hvordan ingen nogensinde har fået Benzema til at bygge lidt intelligent presspil eller løbevillighed på sit spil. Jeg har ikke brug for en Suarez, der tonser rundt, men jeg har brug for en frontangriber, der engang imellem går forrest og jagter bolden som en gal. Engang imellem. Og så har jeg brug for en frontangriber, der løber bare LIDT rigtige meter i sit pres. Benzema foretager sjovt nok altid sit pres i situationer, hvor det er for sent.

Så for at gøre det soleklart: Jeg behøver ikke en angriber, der har det som en af sine ypperste kompetencer, at kunne spurte rundt på den forreste del af banen. Jeg har bare heller ikke brug for den diametrale modsætning, der aldrig løber de ekstra meter, som tit er forgæves, men som engang imellem enten kan vinde bolden eller få modstanderholdet til at sparke langt. Det er nødvendigt for et hold som Real Madrid, der VIL have bolden, og som modsat er dårlige uden.

Jeg snakker kvantitet, du snakker kvalitet. I øvrigt snakker jeg mere generelt, og ikke kun om Benzema, som det også fremgår af mit indlæg ovenfor.
Kvalitet af presset: Jeg siger ikke, at angribere ikke skal presse i de rigtige situationer. En angriber skal presse i de rigtige situationer, hvis der er mulighed for at det udvikler sig til en bolderobring, målchance eller lignende, men de skal da ikke løbe unødvendige meter.
Kvantitet: Når folk snakker om, hvor mange meter en angriber løber, vurderer de på forkerte præmisser. En angriber skal spare sine kræfter, så han senere i kampen kan afgøre kampen.

Jeg gider ikke ind i en længere diskussion om, hvornår en angriber skal presse mere specifikt, for der er din og min tilgang til fodbold så forskellig, at vi aldrig bliver enige. Men som udgangspunkt mener jeg ikke, at en angriber skal presse som Griezman gør det. I den anden ende af skalaen finder vi CR7 og til dels Benzema. Min tilgang til fodbold er, at en angriber som udgangspunkt ikke skal deltage i presset, medmindre holdet er presset helt i bund. Det er fordi han skal spare kræfter til de offensive opgaver. Selvfølgelig skal en angriber lave presset, HVIS han kan erobre bolden, eller kan presse forsvaret til at sparke langt. På professionelt plan er det sjældent muligt, idet selv forsvarsspillere har den tekniske kunnen. Der må man så opveje, om angriberen skal bruge kræfter på at jagte som en hovedløs kylling, og så erobre 2-3 bolde i løbet af en kamp, eller om man mener, at angriberen skal være 5% mere frisk, når muligheden opstår. Det er en opvejning, og jeg hælder til at vælge den friske angriber. I professionel fodbold skifter possession alligevel utroligt hurtigt!
En angriber behøver ikke løbe mere end CR7, hvis bare de løber de rigtige meter.

EDIT: I øvrigt er det i lige så høj grad CR7 og Bale, der sammen med Benzema ikke laver det rigtige pres.

@Matamoro Det handler ikke kun om at vinde en spurt. En træt spiller træffer dårligere beslutninger, sparker og afleverer mere sløset og er generelt mindre tilbøjelig til at tage de rigtige løb. En angriber har som sin vigtigste opgave at holde sig frisk hele kampen, så han er klar til at score når muligheden er der. Derfor er der ingen grund til at han unødvendigt deltager i et pres.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Vinícius.

9 år 2 måneder siden #90 af Zyconith
Benzema havde aldrig nået forbi de tre kegler fra lillesøster hvis han havde spildt den smule energi til antrit han besidder på​ alle mulige ligegyldige presløb. Dejligt at han selv er bevidst om det og undlader det helt store løbearbejde så han kan levere når det gælder. At han så er en smule uskarp en gang imellem er der ikke så meget at sige til.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Zyconith.

9 år 2 måneder siden #91 af Siempre fiel
Personligt føler jeg lidt at Benzema-snakken efterhånden mere drejer sig om smag - og ik så meget om stats. Jeg tror vi alle ka se at Benzema har et højt topniveau, men også at han ik er specielt målfarlig - så langt, så godt. Så er der ret stor uenighed om resten, så at sige. Personligt er jeg ik den store fan, af flere årsager: hans mange forkerte beslutninger (ses bl.a. ved at han ofte løber i næsten komiske off side-situationer), hans historisk ringe træfsikkerhed, hans lade attitude og det faktum at han vel er den langsomste offensivspiller i Europæisk fodbold, kun overgået af Morten Duncan. At holdets spidsangriber er 3.-langsomste spiller i truppen er imo skræmmende og reelt problem som vi ofte ser udstillet i kampene. Modsat har han naturligvis nogle kompetencer som han lever på og som offensiven nyder godt af - disse er beskrevet fint (og ofte overdrevet ;-) ) af andre brugere.

Jeg må bare konstatere at jeg i mine godt 30 år som Madridista ikke husker en angriber som igennem så utrolig lang tid (vi taler jo strengt taget hele hans karriere i klubben) har præsteret så svingende og i lange perioder helt igennem elendigt, men alligevel har fået så lang snor af ledelsen. Og sjældent har man vel oplevet en angriber været så upopulær blandt fansene generelt over en så lang periode.

Selv om jeg meget gerne ser klubben finde en løsning uden Benzema, så er jeg alligevel enig med Benzema-elskerne på dét punkt at han på mange områder passer godt til de spillere omkring ham, ik mindst Cristiano. Så man ka ganske givet ik blot sætte en Morata ind i stedet og få det samme ud af holdet - i hvert fald er det ik givet at fordi man finder en mere målfarlig eller træfsikker angriber, så blir holdet som helhed bedre. Så alt omkring Benz og hans fremtid afhænger imo af hva man har tænkt sig ift formation (4-4-2, 4-2-3-1 eller 4-3-3), Ronaldos rolle, et potentielt Bale-salg osv osv. Jeg håber klubben finder en fremadrettet løsning uden Benz, men det kræver naturligvis at man har modet og lysten til at smide Benzema ud - det tror jeg ikke sker, slet ik med Zizou ved roret.

Endelig vil jeg bare lige sige at jeg synes at situationen efter de sidste 5-6 uger af sæsonen er MEGAsvær - jeg personligt har i hvert fald aldrig været så forvirret over truppen som jeg er pt. For efter næsten halvandet år med elendigt spil under Zidane - hvor vi næsten alle var klar til at smide ham på porten - så fik vi, via "b-holdet" pludselig set en anden og mere spændende udgave af holdet som ovenikøbet kunne vinde fodboldkampe samtidig med at der blev spillet fremragende fodbold indimellem. Så nogle ting har ændret sig mod slutningen af sæsonen:

Zidane: Resultaterne ka der ik argumenteres imod og da spillet mod slutningen også blev bedre (i hvert fald når reserverne spillede), så fortsætter han og der er heller ingen grund til at spilde tid på at debattere det - han ska naturligvis ha lov at fortsætte udviklingen.

Navas: Står et par fremragende kampe og folk går fuldstændig i selvsving - pludselig gør 2 kampe at man ik ska opgradere på keeperpositionen. Her ka jeg bare anbefale at man ser mange andre keepere i La Liga - en Kameni står også fuldstændig vanvittigt indimellem, men til gengæld sejler han rundt andre gange, nøjagtig som Navas. Jeg tror man ka finde tonsvis af keepere på Navas' niveau - som indimellem står sublimt, men som andre gange koster dyrt med usikkerhed eller drop. Personligt forstår jeg ikke at så mange så hurtigt glemmer problemerne og blir forblændet på den baggrund. Man ka godt leve med en målmand på Navas' niveau, men det er da bestemt et oplagt sted at opgradere - men det blir desværre en dyr fornøjelse at hente en absolut verdensklassekeeper.

Benzema: Addresseret ovenover og det er komplekst. Men generelt set, så får han i hvert fald umådelig meget kredit for detaljen på Calderon, fortjent, men han har edderbankme været pinagtig det meste af sæsonen.

Isco og drengene: Hierakiet er under alvorligt bombardement efter Isco, Nacho, Kovacic, Asensio og til dels Lucas, Morata og James beviste at der langt henad vejen er lige så meget, og i flere tilfælde mere kvalitet på bænken end i den normale startopstilling. Imo en fantastisk spændende udvikling som har givet mig hovedbrud ift hva jeg selv ville gøre hvis jeg stod og sku vælge retningen fremad.

Det jeg bare frygter i og med at resultaterne langt henad vejen har flasket sig, det er en status quo IGEN. Altså at man tænker, "det gik jo fint nok" - imo er der stadig masser af spørgsmålstegn efter en sæson med frygteligt spil en stor del af tiden. Det positive er at slutningen har vist at der er flere spændende løsninger i klubben allerede end at jeg personligt havde turde håbe på. Men frygten er at start-11'eren ser fuldstændig ens ud efter sommerferien og så tror jeg bare ikke på at vi igen ka ha resultaterne med i samme grad PÅ TRODS af spillet.

Der er egentlig mere håb end længe, fordi at så mange af de unge viste fuckin KLASSE (altså Isco SKAL forlænges og han SKAL ha en startplads og noget tålmodighed - så ka han jo blive et suverænt omdrejningspunkt). Men der er også en masse frygt for at man forblændes af resultater alene og lader stå til og fortsætter med alle de dårligdomme som igen og igen er blevet udstillet og har været tydelige for os alle. Det blir en megasvær balancegang for ledelsen denne sommer.

Nå, bare nogle strøtanker - ik nogen tilbundsgående analyse. Glæder mig til at man forhåbentlig tør gøre nogle spændende ting og være proaktiv i stedet for at vente på at huset vælter på et tidspunkt. Det ku starte med et Bale-salg..
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Kassow-Rossing, Gribben

9 år 2 måneder siden #92 af Dios
@Sebberg.

Spørgsmålet er om nogen trænere i Real Madrid de seneste 5-7 år overhovedet har talt om et pres? Det har nemlig aldrig rigtig virket sådan. Jeg har aldrig set en kamp, hvor nogen fra BBC går forrest i presset, som vi alle ønsker det. Det er altid Isco eller Kroos som går forrest, og før i tiden Di María. Problemet er jo bare det er et stort individualistisk pres, som til tider (specielt Isco og Di María) kommer til vores fordel, men som hold er det utrolig sjældent det sker, at vi presser som hold.
Nuvel, så kunne jeg også godt tænke mig at se Benzema jagte de rigtige bolde, eller ihvertfald gå meget mere efter boldholder, men det samme vil jeg se med Ronaldo og Bale.
Det er bare som om, at hetzen igen kun fortsætter på Benzema. Bale og Ronaldo er immervæk ligeså elendige som Benzema når det første pres skal vurderes. Bale har jeg aldrig set tage det første pres, da han hellere vil stå bag Carvajal i presspillet.
Jeg vil nok vurdere det sådan her:
Bale tager sine meter tilbage i banen.
Ronaldo tager sine meter med bolden.
Benzema tager sine meter på hans bevægelighed, som skal forstås, at han ofte tilbyder sig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 2 måneder siden #93 af Sebberg

Siempre fiel skrev: Personligt føler jeg lidt at Benzema-snakken efterhånden mere drejer sig om smag - og ik så meget om stats. Jeg tror vi alle ka se at Benzema har et højt topniveau, men også at han ik er specielt målfarlig - så langt, så godt. Så er der ret stor uenighed om resten, så at sige. Personligt er jeg ik den store fan, af flere årsager: hans mange forkerte beslutninger (ses bl.a. ved at han ofte løber i næsten komiske off side-situationer), hans historisk ringe træfsikkerhed, hans lade attitude og det faktum at han vel er den langsomste offensivspiller i Europæisk fodbold, kun overgået af Morten Duncan. At holdets spidsangriber er 3.-langsomste spiller i truppen er imo skræmmende og reelt problem som vi ofte ser udstillet i kampene. Modsat har han naturligvis nogle kompetencer som han lever på og som offensiven nyder godt af - disse er beskrevet fint (og ofte overdrevet ;-) ) af andre brugere.
.

Haha. Ville seriøst gerne drikke en øl med dig en dag.

Leveret af Kunena Forum