Bayern lejer James de næste 2 år

9 år 3 uger siden #13 af Jaken
Uventet. Og underligt.

Selvfølgelig sparer man lønkronerne og frigør en ekstra plads i truppen, men det virker yderst mærkværdigt ikke at kunne få mere for sådan en spiller på nutidens marked. Klubben har virkelig lidt et tab på den handel – købt for 80 millioner euro for 3 år siden og indtjener højst 55 af disse. Og hvis han ikke præsterer over de 2 år, kan Real Madrid hænge på hans høje lønninger i et år for så at skulle lade ham gå gratis...

Dog er det vanskeligt at finde potentielle bejlere med plads til og behov for James, og taget Real Madrids relative desperation efter at sælge med i betragtningen, så er det hele måske mere forventeligt. Men spillere som Lindelöf, Pickford og Keane er gudhjælpemig gået for næsten det samme…

Det kan vise sig at være et regulært kup for Bayern det her. Præsterer han på samme niveau igen for Carletto som i sin debutsæson for os, så har Bayern da i den grad skudt papegøjen.

Tænk sig at, for en slik, få muligheden for at se så afgørende en spiller an i 2 hele år for så at kunne købe ham fri for overkommelige Douglas Costa/Hummels-penge. De kan sgu noget på transfermarkedet, de forpulede sydtyskere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Higuain99, Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 uger siden #14 af Dios
Det her kan simpelthen ikke passe. Der må være noget i kontrakten, som der er blevet overset. Så dårlig en forretning kan man simpelthen ikke lave! Det er jo under al kritik det Real Madrid har foretaget sig her. Nuvel, så skulle James væk, men Real Madrid vinder absolut intet på denne her handel. Den eneste logiske forklaring ville være, at der bare ikke var nogen interesseret klubber, som ville betale et anstændigt beløb for ham. Det er immervæk mærkeligt, for han besidder alligevel en del kvalitet til de lidt mindre bejlere til Chl trofæet.
€80 for James er også en rigtig skidt handel for andre klubber, men at leje ham ud til Bayern, og endda skulle betale penge for vores egen spiller, hvis der er behov for ham næste sæson er en grotesk elendig handel fra vores side af.

Jeg er seriøst målløs, og jeg sidder selvfølgelig bare og venter på, at det kommer frem Bayern låner ham for €20-25 pr. sæson. Alt andet kan bare ikke passe!

Derudover skal der lyde et kæmpe cadeau til Bayerns ledelse for igen, at vise sig overlegne på markedet. Overpriser er ikke dem, men alligevel er de blandt de bedste klubber i verden. Det er imponerende efterhånden!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Higuain99, Jonas

9 år 3 uger siden #15 af Siempre fiel
Altså har Bayern billedmateriale der viser tyske ludere pisse på Florentino eller hvordan? Det var ved første øjekast dog den mest elendige handel vi nogensinde ku lave! Man må gå ud fra den efterfølges af en Lewandowskihandel til omkring 10 mio!

Bayern betaler hans løn og 5 mio pr år til os, sidenhen kan de - men er ikke forpligtet til - købe ham for 40 mio Euro. Hvis ikke de slår til og hans værdi er dykket, så får vi ham retur, to år ældre og med et år tilbage af kontrakten som jo yderligere sænker hans værdi drastisk. Det er da ganske enkelt hul i hovedet. Nu mangler det bare at vi beholder både Keylor Navas, Benzema og Bale, samtidig med at vi sælger Morata og Kovacic, så har man nærmest ik ku gøre det mere ringe denne sommer.

Edit: Det er virkelig en lose-lose der vil noget. Enten gør han det stjernegodt og så ka Bayern købe ham for 40 mio Euro - og med den eksplosive prisudvikling bare fra sidste sommer til denne for selv middelgode spillere, så ka det jo vise sig at være håndører (allerede i denne sæson ville 40 mio jo være en meget lav pris) - eller også slår han ikke til og de ka bare sende ham retur til os og han har så mistet i værdi. Hva er det præcis for en opside ledelsen har set i denne handel?
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved Siempre fiel.

9 år 3 uger siden #16 af Siempre fiel

Dios skrev: Det her kan simpelthen ikke passe. Der må være noget i kontrakten, som der er blevet overset. Så dårlig en forretning kan man simpelthen ikke lave! Det er jo under al kritik det Real Madrid har foretaget sig her. Nuvel, så skulle James væk, men Real Madrid vinder absolut intet på denne her handel. Den eneste logiske forklaring ville være, at der bare ikke var nogen interesseret klubber, som ville betale et anstændigt beløb for ham. Det er immervæk mærkeligt, for han besidder alligevel en del kvalitet til de lidt mindre bejlere til Chl trofæet.
€80 for James er også en rigtig skidt handel for andre klubber, men at leje ham ud til Bayern, og endda skulle betale penge for vores egen spiller, hvis der er behov for ham næste sæson er en grotesk elendig handel fra vores side af.

Jeg er seriøst målløs, og jeg sidder selvfølgelig bare og venter på, at det kommer frem Bayern låner ham for €20-25 pr. sæson. Alt andet kan bare ikke passe!

Derudover skal der lyde et kæmpe cadeau til Bayerns ledelse for igen, at vise sig overlegne på markedet. Overpriser er ikke dem, men alligevel er de blandt de bedste klubber i verden. Det er imponerende efterhånden!

marca siger 5 mio Euro pr sæson fra Bayern til Real

9 år 3 uger siden #17 af Neye

Dios skrev: Det her kan simpelthen ikke passe. Der må være noget i kontrakten, som der er blevet overset. Så dårlig en forretning kan man simpelthen ikke lave! Det er jo under al kritik det Real Madrid har foretaget sig her. Nuvel, så skulle James væk, men Real Madrid vinder absolut intet på denne her handel. Den eneste logiske forklaring ville være, at der bare ikke var nogen interesseret klubber, som ville betale et anstændigt beløb for ham. Det er immervæk mærkeligt, for han besidder alligevel en del kvalitet til de lidt mindre bejlere til Chl trofæet.

Enig! Der må være et eller andet som vi ikke har fået at vide. 5+5+35 mio er virkelig en dårlig handel og især hvis det er korrekt, at der for nyligt har været budt mere for ham

9 år 3 uger siden #18 af Higuain99
Nok noget af det ringeste købsmandsarbejde jeg nogensinde har været vidne til ... Altså er helt i chok. Håber virkelig, at der er noget pressen har misforstået i den aftale.

9 år 3 uger siden #19 af Fondo_Sur
Nu siger Marca (med en vis overbevisning): www.marca.com/en/football/real-madrid/20...5fdeabe208b4576.html

5 mio € pr. sæson (2).
40 mio € for købsoptionen.
James får i øvrigt en løn årsløn på 8 mio € i sit første og 8,25 mio € i andet lejeår, som Bayern naturligvis betaler.

Jeg håber at Florentino har brændt nallerne. Man har ikke en god forhandlingsposition på en spiller, der var dyb reserve spiller.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

9 år 3 uger siden #20 af PMO
Man må sige at Bayern formår at få deres handler i hus uden den store virak. Det er alligevel ret imponerende.
Ved ikke helt hvad jeg skal sige til den handel. Det virker billigt, set i forhold til dagens marked.
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved PMO.

9 år 3 uger siden #21 af Kasillas
Ehmmm??? nogen der kan hitte rede ud af det her:

Hvordan kan Munchen låne James for 2 sæsoner med købsoption når James kontrakt udløber helt nøjagtigt om 2 sæsoner... i 2019?

Så James er uden kontrakt i 2019 men Munchen har mulighed for at købe ham fra Real Madrid?(?!?!).

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

9 år 3 uger siden #22 af Mathiaska
Der bliver meldt vidt forskellige beløber i spansk og tysk presse, jeg stoler nok mest på de tyske medier.

Det er vel ret beset en fidus fra Bayern, som Perez er gået med til. Deres motiv må være at omgå FFP, som vi så dem gøre det med Coman og Juve med Cuardado (staveplade).

Det der undrer mig mest er, at James skifter til en klub, som ikke ser ud til at spille med en 10'er - igen. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men de gange jeg så Bayern i sidste sæson - eller tjekkede deres opstillinger - var det altid Carlo's klassiske 4-3-3er?
Så enten ændres udgangspunktet en anelse i deres spillestil, ellers kommer James igen til at figurere på 8'eren eller kanten. Virker sært.

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, gælder reglen om at spilleren ikke må spille med klubben der ejer ham, kun i nationale ligaer. Så medmindre der er noget særlig i kontrakten herom, kan James være på banen, hvis det er os der skal eskapere dem ud igen næste sæson.

Godt for James at komme videre - det passer ind i alles planer.

9 år 3 uger siden #23 af nono
Det er ret normalt at klubberne forsøger at hemmeligholde kontrakternes klausuler. Jeg synes at setuppet lugter langt væk af, at der må ligge nogle præstationsafhængige klausuler der kan udløse yderligere betalinger; antal opnåede kampe, antal mål, opnåede trofæer osv.. Bliver James en kæmpe succes kan det godt være at overgangssummen er favorabel, men så betaler Bayern helt sikkert også hele vejen derhen. Det føler jeg mig overbevist om og vil med spænding afvente nærmere info.
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved nono.

9 år 3 uger siden #24 af JesperA
James har kontrakt til 2020.

Truppen mangler hverken x-faktor, folk der kan score på frispark eller sparke på mål udefra. Han har bare været skadet i store dele af sæsonen, men vi har vundet uden ham.. Hvis man betvivler om han har disse evner er det fordi man glemmer hurtigt, Ronaldo var en skygge af sig selv i starten af sæsonen, men kampene blev vundet alligevel. Bale sparker mindst lige så godt som James. Og hvis man betvivler om han kan gøre det uventede kan man bare søge på Marc Bartras navn på youtube, så er det det første der kommer frem :P

Real og Bayern har tilsyneladende et godt forhold, mange spændende kampe og respektfulde transfers klubberne i mellem. Der har tilsyneladende aldrig været noget drama klubberne i mellem, selvom det har været store navne som Robben, Kroos, Alonso og James (Ancelotti også) som er blevet handlet, eller at man har oplevet nogle graverende dommerfejl der er gået begge veje, og kunne have skabt en del drama i medierne, som man ofte ser mellem andre klubber.

Leveret af Kunena Forum