Bayern lejer James de næste 2 år

9 år 3 uger siden #49 af JesperA

Kassow-Rossing skrev:

JesperA skrev:

Pelle skrev:

Daniel skrev:

Dios skrev: JesperA skrev:

Og hvis man betvivler om han kan gøre det uventede kan man bare søge på Marc Bartras navn på youtube, så er det det første der kommer frem :P

Hvis det uventede kommer hver 3. sæson, så glæder jeg mig til denne sæson her :D Er du dum et elendigt argument, når det er 3 sæsoner siden, og der intet har været siden haha :D

Men det var fandeme også et vildt ridt. Legendarisk vil jeg mene ;-)

Ja, det svarer jo til Benzemas dribling mod Atletico. Once in a lifetime ;-)

Once in a lifetime, men på ugentlig basis i Premier League, og, hver gang han har haft en periode uden skader, også konsekvent i Real. Han spillede forrygende i starten af sæsonen. Målet mod Barceloma var for at fremhæve det mest gyldne øjeblik, hvor han ene mand sikrede Real et trofæ og trådte til i en kamp hvor Ronaldo ikke var der.. Men der har jo også været mange flere, kan da sagtens finde en lang række til dig, fra hver enkel sæson siden 2011. Langt flere end James, som blev købt pga et godt VM, og siden har bidraget med tæt på ingenting.

Nu er niveauet bevist i Premier League på papiret, på banen og på titlerne flere niveauer under niveauet i La Liga både i toppen i midten og i bunden. Uanset hvordan man vender og drejer det, er det en segunda liga til sammenligning.

Derfor kan der nogle gange være svært at sammenligne. Bale fik jo uanede mængder af plads i den liga. Den slags mangel på pres finder man aldrig i Spanien. Desværre.

Segunda liga? Det er verdens næstbedste række, der findes ikke fodbold på højere niveau end England og Spanien. Man man finder flere bløde kampe i Spanien hvor man kan pynte på sine statistikker og fremstå som guds gave til fodbolden, end i Premier League. Topholdene er markant dårligere i England, men der er til gengæld meget få hold der ligger sig fladt på ryggen og sågar sparer sine spillere, hvilket efterhånden ikke er alt for sjældent at opleve når bund- og midterhold møder Real og Barcelona. Jeg vil desuden vove at påstå at man får en del flere muligheder for at score mål for Real Madrid i den spanske liga, end for Tottenham i den engelske. Der var muligvis mere plads at løbe i dybden på på, som er Bales spidskompetence, men det var i lige så høj grad de sindssyge og kampafgørende langskudsmål der virkelig gjorde ham til en profil, og årets spiller i Premier League.

Bale scorer mange mål og laver assists, og udgør et stort aktiv når han ikke er skadet. At inddrage statistikkerne vil, selvom de egentlig er udmærkede, ikke være at yde Bale retfærdighed, da han konstant ind/udskiftes, spiller med småskader og på smertestillende. EM-slutrunden viste tydeligt at Bale har både x-faktor, langskuds- og frisparksegenskaber som var det der blev kritiseret. Han kom som den bærende spiller ikke blot sensationelt med til slutrunden, men sågar helt til semifinalen med et decideret elendigt hold, og havde lige inden slutrunden sendt Real i CL-finalen med sit mål mod City, i semifinalerne der endte med 1-0 samlet.

Det fremstår som en kæmpe forsvarstale af Bale, det var det oprindeligt ikke ment som, og jeg har også til tider været kritisk omkring hans præstationer, men jeg synes han får en alt for hård medfart. Skal man sælge ham, er det i mine øjne grundet hans skadeshistorik. Det bliver heldigvis ikke svært at sælge ham, stort set uagtet prisen, hvis Real skulle beslutte sig at sætte ham på markedet. Alle klubber i hele verden vidste, at James Rodriguez var til salg, så når det ender med en 2-årig lejeaftale er det nok fordi de helt store klubber ikke var så interesserede alligevel.

Jeg var selv enormt begejstret over tilgangen da man hentede ham, og jeg har virkelig ønsket at man fik hans kompetencer indkorporeret, og gjort ham til en fast del af holdet. Men niveauet har simpelthen ikke været godt nok, og arbejdsmoralen har været for dårlig. Min første tanke da jeg læste at han var væk var ikke vemod, men nærmere om Modric nu endelig får nr. 10.
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 uger siden #50 af Hugol
Det med at de små hold ikke giver sig ser du jo også i Spanien. Forskellen ligger i at engelske hold har en god start 11er, mens resten af truppen stort set er skrald. De har ikke muligheden for at stille to hold på samme måde som vi har haft i flere sæsoner.

Der er dermed meget pres på de samme spillere det meste af sæsonen, mens Barcelona og Real Madrid har flere stærke spillere på bænken man kan rotere med.

Nu har Barcelonas fans godt nok klaget over bænken i år.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 3 uger siden #51 af Kassow-Rossing

JesperA skrev:

Kassow-Rossing skrev:

JesperA skrev:

Pelle skrev:

Daniel skrev:

Og hvis man betvivler om han kan gøre det uventede kan man bare søge på Marc Bartras navn på youtube, så er det det første der kommer frem :P

Hvis det uventede kommer hver 3. sæson, så glæder jeg mig til denne sæson her :D Er du dum et elendigt argument, når det er 3 sæsoner siden, og der intet har været siden haha :D

Once in a lifetime, men på ugentlig basis i Premier League, og, hver gang han har haft en periode uden skader, også konsekvent i Real. Han spillede forrygende i starten af sæsonen. Målet mod Barceloma var for at fremhæve det mest gyldne øjeblik, hvor han ene mand sikrede Real et trofæ og trådte til i en kamp hvor Ronaldo ikke var der.. Men der har jo også været mange flere, kan da sagtens finde en lang række til dig, fra hver enkel sæson siden 2011. Langt flere end James, som blev købt pga et godt VM, og siden har bidraget med tæt på ingenting.

Nu er niveauet bevist i Premier League på papiret, på banen og på titlerne flere niveauer under niveauet i La Liga både i toppen i midten og i bunden. Uanset hvordan man vender og drejer det, er det en segunda liga til sammenligning.

Derfor kan der nogle gange være svært at sammenligne. Bale fik jo uanede mængder af plads i den liga. Den slags mangel på pres finder man aldrig i Spanien. Desværre.

Segunda liga? Det er verdens næstbedste række, der findes ikke fodbold på højere niveau end England og Spanien. Man man finder flere bløde kampe i Spanien hvor man kan pynte på sine statistikker og fremstå som guds gave til fodbolden, end i Premier League. Topholdene er markant dårligere i England, men der er til gengæld meget få hold der ligger sig fladt på ryggen og sågar sparer sine spillere, hvilket efterhånden ikke er alt for sjældent at opleve når bund- og midterhold møder Real og Barcelona.

Du er i din fulde ret til at have din personlige holdning til hvad der er smuk fodbold og hvad du synes er at lægge sig ned i en fodboldkamp.

Men objektive fakta dikterer sort på hvidt at La Liga er Europas nummer 1 og Bundesligaen er Europas nummer 2.

Og sådan har det været i mere end ti år.

Der var engang en periode på to sæsoner, hvor engelsk fodbold dominerede, men det var ikke nok til at skubbe til øverst over en 5-årig periode.

1. La Liga
2. Bundes
3. Premier

Ovenstående er fakta og ikke en holdning.

UEFAs liste for ligaer:
www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/

UEFAs liste for hold:
www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/index.html

Madridistas artikel som tilfældigvis er skrevet under denne debat:
madridista.dk/index.php/7689-uefas-koeff...rid-og-alle-de-andre

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 uger siden #52 af SR4

Kassow-Rossing skrev:

JesperA skrev:

Kassow-Rossing skrev:

JesperA skrev:

Pelle skrev:

Daniel skrev:

Segunda liga? Det er verdens næstbedste række, der findes ikke fodbold på højere niveau end England og Spanien. Man man finder flere bløde kampe i Spanien hvor man kan pynte på sine statistikker og fremstå som guds gave til fodbolden, end i Premier League. Topholdene er markant dårligere i England, men der er til gengæld meget få hold der ligger sig fladt på ryggen og sågar sparer sine spillere, hvilket efterhånden ikke er alt for sjældent at opleve når bund- og midterhold møder Real og Barcelona.

Du er i din fulde ret til at have din personlige holdning til hvad der er smuk fodbold og hvad du synes er at lægge sig ned i en fodboldkamp.

Men objektive fakta dikterer sort på hvidt at La Liga er Europas nummer 1 og Bundesligaen er Europas nummer 2.

Og sådan har det været i mere end ti år.

Der var engang en periode på to sæsoner, hvor engelsk fodbold dominerede, men det var ikke nok til at skubbe til øverst over en 5-årig periode.

1. La Liga
2. Bundes
3. Premier

Ovenstående er fakta og ikke en holdning.

UEFAs liste for ligaer:
www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/

UEFAs liste for hold:
www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/index.html

Madridistas artikel som tilfældigvis er skrevet under denne debat:
madridista.dk/index.php/7689-uefas-koeff...rid-og-alle-de-andre

Det er stadig en overdrivelse af dimensioner at kalde Premier League for "segunda".

9 år 2 uger siden #53 af Kassow-Rossing
Det kommer vel an på hvordan man definerer 'segunda'

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 uger siden #54 af Dios

Pelle skrev: Det er altså lidt noget vrøvl, undskyld mig. Jeg var fortaler for Bale, fordi jeg så objektivt på det, han tilførte holdet. Jeg kigger ikke kun på, at spillet skal være teknisk og smukt, men i en lang periode var Bale bare hamrende effektiv uden det nødvendigvis var prangende eller pænt.

Vi kan godt debattere på statistikker, men hvis vi skal det, hvorfor er Benzema så overhovedet et emne? Han stats sutter røv. Alligevel er du mega fan af manden, fordi han - ifølge dig - tilfører holdet noget andet end blot mål. Sådan havde jeg det med Bale i en lang periode, hvor han var den, der skabte mest offensivt, synes jeg. Det ændrer dog ikke på, at han skal sælges eller stramme gevaldigt op, men det har vi jo været enige om længe.

Jeg stoler da også på, at du så Benzema solgt, hvis han havde haft en ligeså elendig sæson som Bale, for det er gudhjælpemig også begrænset, hvad han har tilbudt RM i sine efterhånden mange år i klubben.

Vi ved jo begge to, at det er et sandfærdigt citat, men nej - selvfølgelig gider jeg ikke ligge og rode gamle posts igennem for at finde det. Både du, jeg og alle andre ved, at det er blevet sagt og skrevet :)

Så med andre ord, så mener du selv, at du så objektivt på det, men det gjorde jeg ikke, fordi jeg havde en anden holdning end dig? :D Bale var effektiv i 3-4 kampe, og så blev han skadet. Var total ineffektiv i ligeså mange kampe, blev skadet, og gentag derefter. Bale har jo aldrig været kontinuerlig effektiv, og her taler vi ikke om hans spil på banen, for det taler slet ikke til hans fordel.
Han har jo kun i minimale momenter vist noget af det der kræves, som en individualist, da han ikke rigtig tilfører så meget andet. Havde han nu bare haft et fantastisk samarbejde med Carvajal, eller et glimrende samarbejde med Ronaldo og Benzema, som gjorde holdet bedre, så er han da til noget nytte, når han i 8 ud af 10 kampe ikke bidrager til noget, fordi han ikke rammer dagen, og isolere sig selv på den højrekant.

Derimod har vi set Ronaldo med Higuain og Morata, og det er simpelthen bare ikke det samme uanset hvor doven man syntes Benzema er, eller hvor ineffektiv man mener han er. Vi har også set et Real Madrid hold uden Bale, og der spillede tingene altså bare.
Egentlig kan jeg slet ikke forstå, at man som Real Madrid fan overhovedet har denne her debat, for det var jo tydeligt for enhver, at maskineriet bare spillede, da Bale var skadet, og vi gik over til diamanten.

Jeg er uenig, eller ville jeg ikke skrive det ;D Jeg har altid været fortaler for spillere som gør holdet bedre, og ikke hvad statistikken siger. Lidt ligesom da BBB rev en statistik frem, hvor James var en bedre dribler end Isco. Nuvel, så skal vi ikke definere en dribling, men spørg et barn på 12 år, og man ved hvad der menes med en dribling. Den holder ikke IMO.
Fair nok. Vi 2 har haft så mange Bale debatter, og vi er jo begge enige efterhånden. Bale skal sælges, og bliver han ikke det, så håber vi begge på Isco starter inde i stedet for. Længere er den vel ikke.

Jeg vil meget hellere have Hazard eller Dybala i stedet for Benzema. Det er vel omkring halvanden sæson siden jeg startede med at skrive det? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 2 uger siden #55 af Hugol
I følge marca forlængede James med et aar mere inden han smuttede til Bageren :)

Så vi har stadig go chance for at hive lidt penge hjem på ham eller have ham i to år mere når han vender hjem

9 år 2 uger siden #56 af Fondo_Sur

Hugol skrev: I følge marca forlængede James med et aar mere inden han smuttede til Bageren :)

Så vi har stadig go chance for at hive lidt penge hjem på ham eller have ham i to år mere når han vender hjem

Jeg forstår dog ikke om klausulen på 40 mio € stadig står? Eller om der er tale om 60 mio €?

Ikke desto mindre ser handlen egenligt meget bedre ud end hidtil beskrevet... Selvfølgeligt!

9 år 2 uger siden #57 af Hugol

Fondo_Sur skrev:

Hugol skrev: I følge marca forlængede James med et aar mere inden han smuttede til Bageren :)

Jeg forstår dog ikke om klausulen på 40 mio € stadig står? Eller om der er tale om 60 mio €?

Ikke desto mindre ser handlen egenligt meget bedre ud end hidtil beskrevet... Selvfølgeligt!

Altså hvis Bayern vælger at købe James for 35 millioner euro efter de to år, så vil vi jo få omkring 45 millioner euro for ham. Men om beløbet kan stige til 60 millioner via Bayern tror jeg ikke. Så skal en anden klub købe.

Bayern skal jo give 10 for to år.

9 år 2 uger siden #58 af Fondo_Sur

Hugol skrev:

Fondo_Sur skrev:

Altså hvis Bayern vælger at købe James for 35 millioner euro efter de to år, så vil vi jo få omkring 45 millioner euro for ham. Men om beløbet kan stige til 60 millioner via Bayern tror jeg ikke. Så skal en anden klub købe.

Ved ikke, er Marca ikke gået tilbage til at klausulen er på 60 mio €?: www.marca.com/en/football/real-madrid/20...a4741267a8b4625.html

Jeg synes dog selv at artiklen er gennemsyret af, at man ikke er sikker på forholdene. Vil tro at kun klubberne imellem kender de reelle tal.

9 år 2 uger siden #59 af Hugol

Fondo_Sur skrev:

Hugol skrev:

Fondo_Sur skrev:

Ved ikke, er Marca ikke gået tilbage til at klausulen er på 60 mio €?: www.marca.com/en/football/real-madrid/20...a4741267a8b4625.html

Jeg synes dog selv at artiklen er gennemsyret af, at man ikke er sikker på forholdene. Vil tro at kun klubberne imellem kender de reelle tal.

Betyder egentlig ikke så meget hva Marca skriver, hovedsagen er at vi ikke slipper James totalt billigt.

Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 2 uger siden #60 af Fondo_Sur

Hugol skrev:

Fondo_Sur skrev:

Hugol skrev:

Fondo_Sur skrev:

Betyder egentlig ikke så meget hva Marca skriver, hovedsagen er at vi ikke slipper James totalt billigt.

Ja.

Leveret af Kunena Forum