Marca: Ikke flere indkøb fra Real Madrid

8 år 11 måneder siden #109 af Zyconith
Synes nu også Benz har taget ansvar og vist karakter med Ronaldo ude. Forfriskende. Jeg har tiltro til ham.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Zyconith.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #110 af DarioGomez
Fuck da den her transferdag. Ikke at jeg er utilfreds med truppen. Slet ikke. Men hvor er det dog røv-kedeligt, at der Inter. Absolut INTET sker på rygteplan omkring holdet.

#skelermisundeligttilforventningsglæde-ellerskuffelse-ibarcelona

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, JimmyBroe, Kimbo

8 år 11 måneder siden #111 af Sahinovic

Zyconith skrev:

Siempre fiel skrev:

Zyconith skrev: Ser du på stats fra andre af de angribere der nævnes som langt bedre end Benz, så er målsnittene jo ikke væsentligt forskellige, Benz har derimod lavet flere assists.

Men igen - meget svært at sammenligne angribere direkte. Den store forskel i de fleste sammenligninger vil jo være at Benz har spillet på et af de hold i Europa som har skabt flest chancer og scoret flest mål - det er jo vanskeligt at sammenligne målsnit med en spiller som spiller på et hold som slet ik skaber samme antal chancer.

Lewandowski? Cavani? M.fl.

Men altså, min grundlæggende pointe er bare at det er fuldstændig ude af kontekst at skulle forvente 30+ fra Benz hver sæson når det er Ronaldo der igennem de sidste mange år har krævet sidste fod på bolden før den går over stregen.

Hvis det havde været tilfældet, så er det vel fair nok, men jeg mener ikke helt det er sandt. Benzema kommer altså frem til en del chancer som gør, at han sagtens kan være tæt på at score omkring de 20-30 mål pr. sæson, at han så ikke magter at sætte dem ind, er jo kun hans egen skyld. Kampen mod Valencia afspejler netop hvad der var galt med ham i sidste sæson, og det ser egentligt ikke ud til at blive bedre.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 11 måneder siden #112 af Dios

DarioGomez skrev: Fuck da den her transferdag. Ikke at jeg er utilfreds med truppen. Slet ikke. Men hvor er det dog røv-kedeligt, at der Inter. Absolut INTET sker på rygteplan omkring holdet.

#skelermisundeligttilforventningsglæde-ellerskuffelse-ibarcelona

Selvom jeg på ingen måder vil bytte med den gamle strategi, så var det altså bare federe, at vi blev rygtet til den ene verdensstjerne efter den anden, og man bare vidste, at en eller flere af handlerne ville lande inden 23:59.

Savner sgu lidt det der overraskelsesmoment. Ja det er sgu ikke helt nemt, at gøre en Real Madrid fan tilfreds :D Jeg gad fandeme godt, at vågne op til en nyhed der hed, at vi har hentet Dybala, Griezmann, Mbappé eller en spiller af den dur, og solgt Bale.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 11 måneder siden #113 af Sahinovic
Vi kunne godt bruge en De Gea saga igen, vi mangler dog bare Siempre Madrid (Mr. Skråsikker) til sådan en fest :-D

Florentino Pérez

8 år 11 måneder siden #114 af Forever-madrisimo
Farvel Mbappe.

Så røg den 18 årige til PSG. For søren hvor kan man kun være skuffet over dette transfervindue.

8 år 11 måneder siden #115 af El Siete
Er det mig eller lukker det spanske vindue ikke først i morgen og det engelske i aften?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 11 måneder siden #116 af Sahinovic
Paris SG melder ud på deres officielle Facebook profil at Mbappé er hentet. Angiveligt for €180 millioner + bonusser efterfølgende.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

8 år 11 måneder siden #117 af Zyconith
Fint transfervindue, det eneste man dog skulle overveje var en ekstra forsvarsspiller. Vi kunne godt bruge en ekstra centerforsvarer med skrøbelige bundt vi i forvejen har.

8 år 11 måneder siden #118 af Siempre fiel

Zyconith skrev:

Siempre fiel skrev:

Zyconith skrev: Ser du på stats fra andre af de angribere der nævnes som langt bedre end Benz, så er målsnittene jo ikke væsentligt forskellige, Benz har derimod lavet flere assists.

Men igen - meget svært at sammenligne angribere direkte. Den store forskel i de fleste sammenligninger vil jo være at Benz har spillet på et af de hold i Europa som har skabt flest chancer og scoret flest mål - det er jo vanskeligt at sammenligne målsnit med en spiller som spiller på et hold som slet ik skaber samme antal chancer.

Lewandowski? Cavani? M.fl.

Men altså, min grundlæggende pointe er bare at det er fuldstændig ude af kontekst at skulle forvente 30+ fra Benz hver sæson når det er Ronaldo der igennem de sidste mange år har krævet sidste fod på bolden før den går over stregen.

Jeg forventer blot at Benzema scorer det antal mål som man ka forvente ud fra det antal chancer man kommer frem til som forreste angriber for Real Madrid - hvis hans rolle er udelukkende som oplægger og han gør det fremragende og holdet trives, så super. Men sagen er jo den at vi mange gange mangler de mål som vi ikke får fordi manden der får de chancer der skabes hedder Benzema - og så er det jo et problem. Jeg forventer ik 30 mål eller et andet specifikt antal, men jeg forventer at en angriber omsætter en pæn del af sine chancer
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Doc.juego, R7CR7GB11, AmorMadrid

8 år 11 måneder siden #119 af Siempre fiel

Zyconith skrev: Fint transfervindue, det eneste man dog skulle overveje var en ekstra forsvarsspiller. Vi kunne godt bruge en ekstra centerforsvarer med skrøbelige bundt vi i forvejen har.

Bare lige for at forstå det, så mener du at vi er blevet styrket over sommeren? På hvilken måde? Eller mener du med fint at du bare er glad for at man helt imod al fornuft ikke har solgt et af holdets svageste led, Benzema?

For jeg tænker jo at vi alle har en interesse i at holdet blir forstærket, næsten ligegyldigt hva det så end betyder navnemæssigt - og derfor har jeg nok svært ved at forstå dem som er glade for dette transfervindue.

Jeg fornemmer - og har haft det sådan i flere år - at mange Real Madrid-fans er meget "puritanske" ift at købe spillere, især store navne. Det er som om at al den kritik og misundelse og efterfølgende skadefro som Real Madrid led under efter det krakelerede Galacticoprojekt har givet mange fans en helt igennem puritansk/politisk korrekt tilgang til at handle spillere. Det er nærmest no-go at ønske de største/bedste/dyreste spillere til klubben og allerhelst ska man nærmest undgå at handle og i stedet satse udelukkende på kontinuitet og hjemmedyrkede spillere. Og dét er der jo som sådan ik noget galt med - men dér hvor kæden hopper af er at det forekommer mig at disse ønsker ufravigelige, altså det er en do-or-die strategi hvor kontinuiteten og modstanden mod transfers kommer før holdets bedste og man har en decideret antipati mod den blotte tanke om at det også er underholdning og der også er noget fedt ved at se de største, bedste og mest spændende spillere i klubben - nej hvis en spiller er et godt menneske, ik brokker sig og virker som om han elsker klubben, så tæller det på forunderlig vis langt mere end hvis man ku smide penge efter et stort flamboyant navn. Nogle gange sku man næsten tro det var folks egne penge når man hører deres modstand mod at bruge dem :-)

Det ska lige siges at ovenstående ikke er møntet på nogle specifikke brugere (altså jeg har ik skrevet det ned nogle i tankerne) og det er ik sikkert jeg har ret, men det er i hvert fald den følelse jeg har haft over de seneste 10 år. Og jeg siger ik at det er forkert at man har den holdning som fan - vi er jo alle forskellige - men jeg må også erkende at jeg ik forstår den. Og ingen vil sikkert erkende at de har det sådan - og er måske slet ik klar over det - men jeg har længe følt at det er sådan en modreaktion i mange efter nogle år hvor Real Madrid blev udskældt pga stor købelyst og fejlslagen strategi på den baggrund.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, mohbar

8 år 11 måneder siden #120 af Zyconith

Siempre fiel skrev:

Zyconith skrev: Fint transfervindue, det eneste man dog skulle overveje var en ekstra forsvarsspiller. Vi kunne godt bruge en ekstra centerforsvarer med skrøbelige bundt vi i forvejen har.

Bare lige for at forstå det, så mener du at vi er blevet styrket over sommeren? På hvilken måde? Eller mener du med fint at du bare er glad for at man helt imod al fornuft ikke har solgt et af holdets svageste led, Benzema?

For jeg tænker jo at vi alle har en interesse i at holdet blir forstærket, næsten ligegyldigt hva det så end betyder navnemæssigt - og derfor har jeg nok svært ved at forstå dem som er glade for dette transfervindue.

Jeg fornemmer - og har haft det sådan i flere år - at mange Real Madrid-fans er meget "puritanske" ift at købe spillere, især store navne. Det er som om at al den kritik og misundelse og efterfølgende skadefro som Real Madrid led under efter det krakelerede Galacticoprojekt har givet mange fans en helt igennem puritansk/politisk korrekt tilgang til at handle spillere. Det er nærmest no-go at ønske de største/bedste/dyreste spillere til klubben og allerhelst ska man nærmest undgå at handle og i stedet satse udelukkende på kontinuitet og hjemmedyrkede spillere. Og dét er der jo som sådan ik noget galt med - men dér hvor kæden hopper af er at det forekommer mig at disse ønsker ufravigelige, altså det er en do-or-die strategi hvor kontinuiteten og modstanden mod transfers kommer før holdets bedste og man har en decideret antipati mod den blotte tanke om at det også er underholdning og der også er noget fedt ved at se de største, bedste og mest spændende spillere i klubben - nej hvis en spiller er et godt menneske, ik brokker sig og virker som om han elsker klubben, så tæller det på forunderlig vis langt mere end hvis man ku smide penge efter et stort flamboyant navn. Nogle gange sku man næsten tro det var folks egne penge når man hører deres modstand mod at bruge dem :-)

Det ska lige siges at ovenstående ikke er møntet på nogle specifikke brugere (altså jeg har ik skrevet det ned nogle i tankerne) og det er ik sikkert jeg har ret, men det er i hvert fald den følelse jeg har haft over de seneste 10 år. Og jeg siger ik at det er forkert at man har den holdning som fan - vi er jo alle forskellige - men jeg må også erkende at jeg ik forstår den. Og ingen vil sikkert erkende at de har det sådan - og er måske slet ik klar over det - men jeg har længe følt at det er sådan en modreaktion i mange efter nogle år hvor Real Madrid blev udskældt pga stor købelyst og fejlslagen strategi på den baggrund.

Den følelse sidder nok også dybt, og du har ret, det gælder om ikke at lade den overtage. Jeg synes forstærkningerne har været gode, ikke at jeg mener at Coentrao, Danilo, Pepe, Morata, James og Diaz ikke havde noget at byde ind med og kunne blive (måske kom James lidt i overskud med Asensios ankomst), tværtimod, men synes det overordnet ser fornuftigt ud. Jeg er imponeret over Nacho, han har virkelig leveret uanset hvilken position han har spillet og til min overraskelse så har han vist tegn på at han uden problemer kan være en rotationsspiller og levere i kampe mod de største hold. Nu når Morata ikke er i klubben længere, er det fortrøstningsfuldt at Ronaldo og Bale kan tage over på 9'eren (tror stadig vi ser en 4-3-3 når alle mand fra BBC er klar). På den måde mener jeg ikke vi har brug for flere angribere. Synes Benz er klasse, bortset fra at han ikke fik den formøblet ind over målstregen mod Valencia, synes jeg han viste positive tanker, faktisk oplever jeg kampen som en af de bedste fra hans side af i længere tid, da han tager ansvar og virker godt tændt. At han ikke scorer på de tre chancer hvor man kan forvente han scorer vidner om en vis uskarphed (og uheld) der forhåbentligt forsvinder i takt med at sæsonens forløb.

Hvis vi skulle have flere forstærkninger skulle det være på højrebacken og måske på den defensive midt. Men nu får vi at se, måske Llorente kan levere i det lange løb og mod de store hold hvis Casemiro/Kovacic er ude af spillet.

Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Zyconith.

Leveret af Kunena Forum