Marca: Ikke flere indkøb fra Real Madrid
Siempre fiel skrev:
madrid2000 skrev: Siempre fiel@
Off-topic
Hvorfor er du altid så hårdt, aggressiv og nedladende i din tone? Det nærmest hver gang du skriver noget og er ved at være godt trættende. Måske trænger du til en pause.
Fordi jeg er en hård, aggressiv og nedladende personage :-D Spøg til side, jeg ved godt at jeg ofte er meget direkte (dét som meget sensitive brugere kalder hård, aggressiv, nedladende), meeeeeen ta det nu bare en anelse roligt allihop - ingen tager vist skade af at jeg nogle gange skærer ind til benet uden alt muligt udenomssnak, ej heller at jeg "driller" lidt. Og at jeg så er utålmodigt anlagt og simpelthen ik har tid i mit liv til at blive draget ind i uforståeligt nonsens som den seneste eksempel hvor en bruger (ka ik huske hvem) virker til at ville starte en debat om et eller andet uforklarligt på baggrund af en fuldstændig uskyldig kommentar og en lille joke om Bale - så kommer der nogle gange et abrupt svar.
Og lad mig så lige uddybe en smule til hvorfor vi nu debatterer dette her - altså at nogle voksne mænd er blevet lidt småstødte over mig "lede" tone. Jeg giver et lille eksempel - meget nyligt og fra denne tråd. Jeg skriver kort noget om min manglende tiltro til Benzema (som ER en uduelig croissant, just saying), uden at uddybe dette i detaljer. En bruger, Zyconith, spørger mig helt fair ind til hvorfor jeg tror at Benz ik scorer så mange mål (hvilket jeg har beklaget mig over) - så det giver jo fint mening at spørge til. Jeg griber bolden og kommer med et langt uddybende svar (som man ka synes om hva man vil - jeg kommer med MIN analyse og holdning til Benzema og hans (manglende) evner). For mig virker Zycos spørgsmål og mit svar som oplæg til en ok debat, men ganske typisk fortsætter debatten ikke derfra - og det er naturligvis FULDSTÆNDIG fair, jeg skriver ik mit svar for nødvendigvis at få speciel respons, men alligevel synes jeg det er lidt morsomt at sådanne detaljerede indlæg mange gange ik får nogen som helst respons, ik engang fra personen som har stillet spørgsmålet :-D Men stikker man lidt til folks mandfolkeefølelser så flyver folk helt op under taget og taler om det som jeg føler VIRKELIG interesserer mange her, nemlig bans og politisk korrekthed - snork, siger jeg bare. Og jeg har læst det seneste indlæg hvor jeg blot skriver til en bruger at jeg ik fatter hva det er for en debat han overhovedet forsøger at starte med mig - og jeg ka altså ik se nogen sku ku blive det mindste stødt over hverken det jeg skriver eller tonen det er skrevet i - med mindre man selvfølgelig direkte leder efter noget at blive stødt af. Her troede jeg lige at det var et sted for nogle friske drenge at sludre om lidt bold, få fodboldfrustrationerne ud, dele glæder når det går godt og ta det sådan rimelig cool og uformelt det hele. I stedet, så er debatniveauet ofte af mildt sagt svingende karakter og folk er så tyndhudede og farer først til tasterne hvis de føler der er noget politisk ukorrekthed de ka himle op omkring. Jeg siger ik at hverken du eller andre ska ku li min stil at servere min holdning på (og der er tydeligvis nogle stykker der er meeeeeeeget stødt af mine ytringer), men jeg ka forsikre dig om at jeg heller ik er imponeret over samtlige andre brugeres måde at deltage på - hvor nogle finder mine indlæg uhyrligt lede, så finder jeg såmænd også en hel del indlæg fra disse brugere uintelligente og kedelige, men det lever jeg fint med og så forsøger jeg at modvirke dette med MIN stil. Og mht om jeg "trænger til en pause", så kom jeg lige hjem fra ferie i Spanien idag, så er faktisk fint udhvilet - desuden finder jeg det selve tanken om at "ha brug for en pause" fra et fodboldforum hvor man sidder og hyggeskriver, laver jokes og kommer med sine frustrationer om boldmongolerne B & B, at være sådan liiiidt for hormonel :-D Ska vi ik bare blive enige om at jeg var LIDT (og jeg mener meget, meget, meget lidt) for hård i min tone og nogle af Jer er en lille smule præmenstruelle - og så er vi alle klar til at bevæge os videre i livet og diskutere det som virkelig betyder noget, nemlig hvor ringe Navas, Bale og Benzema er ;-D
Har tænkt mig at svare dig, har bare ikke haft tid
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Madrid1998 skrev:
Af de fire så håber jeg de får Lemar, dernæst Coutinho. Er jeg den eneste der synes han slet ik er så god, som folk får det til at lyde som? Mener ik han er helt så verdensklasse, som fx Hazard, Neymar, Lewandowski, Suarez, Aguero og den slags spiller (nævner ik Messi og Ronaldo fordi de selvfølgelig er i en liga for sig)mohbar skrev: Barca er i panik nu og planlægger både at byde på Dybala, Grismand, Lemar.. pga. Coutinho er ved at gå i vasken. forhåbentlig får de ikke fat i førstnævnte -han tilhører os!
Den værste de kan få er Griezmann. Jeg vil være ærgerlig uanset om de får Coutinho eller Dybala, men Griezmann kommer nærmest Neymar ift speed. Derudover ser jeg ham som værende skarpere end de to andre foran mål, og han er ikke ligefrem uduelig i småspil. Han er også vant til at løbe mange meter i presspillet - de andre er qua deres klubber heller ikke håbløse her, men en kombination af Griezmann og Suarez vil ødelægge forsvar, selv når Barca forsvarer.
Men ja, har heller ikke været vildt imponeret af Coutinho. Men måske kan han steppe et niveau op i Barcelona, nogle gange er det jo sådan noget der skal til - at spille og træne med lidt bedre spillere.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Bale skifte er absolut det mest logiske og rationelle der kan ske:
Real Madrid vil skaffe sig af med en spiller der underpræsterer og blot fylder en plads på banen.
Træneren skiftede ham ud på et tidspunkt hvor vi havde brug for at få afgjort kampen!!
Bale vil komme til en klub i England der passer til hans spillestil og vil ham. United vil få lidt mere fart på deres spil.
Bale HAR tabt 1. valg til holdopstillingen. Enhver holdopstilling hvor han er førstevalg vil være en kæmpe uretfærdighed mod hver eneste real madridspiller der må sidde på bænken samt de 3 spillere (James, Morata, Mariano) der måtte forlade Real Madrid, på trods af de har præsteret langt bedre spil.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg håber dog stadig på et sjovt puslespil her på sidstedagen, hvor Mbappé ryger til PSG, vi får Cavani og Bale så smutter til England, men jeg tvivler på at der sker noget med Cavani og Bale.
Siempre fiel skrev:
Zyconith skrev:
Siempre fiel skrev: havde man givet en Michael Owen samme snor på samme Madridhold som Benzema, så havde den lille brite jo høvlet tre gange så mange basser ind som vores uduelige croissant
Okay, og hvorfor tror du det er, at Benz ikke har scoret flere mål?
Der er jo flere årsager. For det første er det jo helt rigtigt at han jo ik er en typisk 9er - han er ik en killer foran mål, men har sin force i det opbyggende spil. Godt touch og et fint overblik som han bruger til at indgå i småspil hvor andre omkring ham scorer målene. Derfor er jeg helt med på at vi ik nødvendigvis ka forlange eller regne med 30-40 mål sæson efter sæson. Det er en del af forklaringen - og den første grund til hvorfor han aldrig kommer til at lave mål som eksempelvis en Owen ville ha gjort med samme muligheder. Derudover er der de mere uheldige årsager:
- han er bare ik en god afslutter. Alt for ofte mangler han kølighed, teknik, afslutterinstinkt.
- han er urimelig langsom. Der er ganske få topangribere i moderne fodbold der er så helt forfærdeligt langsom som Benz - blandt de langsomste i hele truppen. Det er et kæmpe handicap som angriber og gør jo at der er mange situationer hvor han alene pga sin manglende hurtighed aldrig kommer frem til en afslutning eller hvor chancen blir dårligere af den grund.
- han er doven og uden den chanceskabende vildskab som nogle fødte angribere har. Se på hvorn en Higuain flere gange jagtede en enlig forsvarer og får stjålet en bold og selv skabt både chance og mål. Det sker bare ik med Benz - enten pga manglende vilje eller fart.
- manglende stabilitet.
Ovenstående mener jeg ka sammenfattes til at han har nogle glimrende egenskaber i småspillet og faktisk også på kontra pga sine gode vendinger og gode touch. Derudover synes jeg faktisk han er relativt god allround, han ka lidt af det hele og har et virkelig højt topniveau hvor han er blandt de bedste i verden. MEN, topniveauet ser vi ganske få gange på et år - undtagelsen var for et par år tilbage hvor han spillede en ganske glimrende sæson. Udover at han sjældent rammer et acceptabelt niveau, så mangler han bare at være RIGTIG god på flere parametre end blot touch og småspil - og de parametre hvor jeg mener han virkelig mangler (listet ovenfor), de hindrer ham bare i at bidrage nok til holdet - allermest tydeligt i form af mål. Man ka ganske enkelt ik ha en spiller placeret på dén position, dér hvor de fleste chancer kommer, som er så ringe udi kunsten at score mål
Er på mobilen, så det bliver kort.
Men altså, det der med at han ikke har scoret nok mål, det tænker jeg jo både er et taktisk valg, der muligvis ligger til grund i nogle af de ting du nævner, samt det grundlæggende vilkår at man købte Ronaldo som skulle sættes i scene og fordres. Så stod det klart at klumpedumpe Benz måske bedre egnede sig til en masse andre ting og derfor er blevet spillet anderledes end en typisk 9'er, hvilket immervæk også må have haft sin betydning ift. hans udvikling som decideret 'målscorer'.
Ser du på stats fra andre af de angribere der nævnes som langt bedre end Benz, så er målsnittene jo ikke væsentligt forskellige, Benz har derimod lavet flere assists.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Så nu hellere Hazard eller anden.
Håber ikke jeg skal finde kilder osv denne gang....
asp3200 skrev: Er et løst rygte med Aubameyang skulle være utilfreds med Dembele salget og vil til madrid, dog er Perez afventede. Zidane skulle have haft en telefon samtale med Aubameyang.
Aubameyang kunne være rigtig spændende. Han er jo ikke samme type/position som hazard. Han er hurtig, giftig, bundesliga topscorer sidste sæson og han vil ifølge rygter mega gerne Madrid.
Hvis han vil Madrid rigtig meget vil han jo nok også indordne sig med at dele spilletid med Benzema. Hvis han ikke er for dyr kunne det da være en god mulighed.
Til United rygterne : jeg håber virkelig der er noget på dem. Jeg tror desværre ikke vi ser flere handeler, og jeg tror Bale derved bliver, men det ville klart være det bedste for alle parter at han kom til England, mens man stadig kan få nogle penge for ham.
En solgt Bale, der får gang i sin karriere, og så en god spiller til Madrid. En Dybala, Hazard eller Mbappe ville bare været super.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Doc.juego skrev:
asp3200 skrev: Er et løst rygte med Aubameyang skulle være utilfreds med Dembele salget og vil til madrid, dog er Perez afventede. Zidane skulle have haft en telefon samtale med Aubameyang.
Aubameyang kunne være rigtig spændende. Han er jo ikke samme type/position som hazard. Han er hurtig, giftig, bundesliga topscorer sidste sæson og han vil ifølge rygter mega gerne Madrid.
Hvis han vil Madrid rigtig meget vil han jo nok også indordne sig med at dele spilletid med Benzema. Hvis han ikke er for dyr kunne det da være en god mulighed.
Til United rygterne : jeg håber virkelig der er noget på dem. Jeg tror desværre ikke vi ser flere handeler, og jeg tror Bale derved bliver, men det ville klart være det bedste for alle parter at han kom til England, mens man stadig kan få nogle penge for ham.
En solgt Bale, der får gang i sin karriere, og så en god spiller til Madrid. En Dybala, Hazard eller Mbappe ville bare været super.
Synes ikke at Aubemyang er det rigtige valg for os...28 år gammel og muligvis vil Dortmund kræve en pris på nogenlunde samme niveau som Dembele (han er 8 år ældre men en større "stjerne" hos dem).
Vi skal have en som virkelig kan gøre en forskel hos os!