Marca: Ikke flere indkøb fra Real Madrid
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Zyconith skrev: Ser du på stats fra andre af de angribere der nævnes som langt bedre end Benz, så er målsnittene jo ikke væsentligt forskellige, Benz har derimod lavet flere assists.
Men igen - meget svært at sammenligne angribere direkte. Den store forskel i de fleste sammenligninger vil jo være at Benz har spillet på et af de hold i Europa som har skabt flest chancer og scoret flest mål - det er jo vanskeligt at sammenligne målsnit med en spiller som spiller på et hold som slet ik skaber samme antal chancer.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
DarioGomez skrev: Men præmisen går jeg fra samtlige brugere herinde på, at Bales hurtigløber-profil ikke passer ind i spansk fodbold, så at nævne Aubemeyang er jo direkte selvmodsigende. Det er så langt fra første gang, det sker herinde, men alligevel ...
Men er der ikke flere ting i modstanden mod Bale end blot at hans profil ik passer:
- han har præsteret som lort i nærmest 4 sæsoner nu (det har Auba ik ligefrem!)
- hans hurtighed er hans største aktiv og dén har han endda mistet meget af
- han er kantspiller og vi er ved mere og mere at gå over til at spille i en opstilling hvor han ska agere central angriber - og er der noget vi sjældent har haft held med, så er det at presse en spiller ind på en position han ikke magter blot for spillerens navns skyld (Auba er jo central angriber, så det er vel i så fald 2 ret forskellige "hurtigløbertyper")
At Aubas profil så måske ik er den rette ka godt være, men sammenligningen med Bale er unægtelig noget søgt, da strengt taget eneste "lighedspunkt" er at Auba lever en del på sin speed, mens Bale engang levede på sin speed, nu lever han kun på sit navn!
Siempre fiel skrev:
DarioGomez skrev: Men præmisen går jeg fra samtlige brugere herinde på, at Bales hurtigløber-profil ikke passer ind i spansk fodbold, så at nævne Aubemeyang er jo direkte selvmodsigende. Det er så langt fra første gang, det sker herinde, men alligevel ...
Men er der ikke flere ting i modstanden mod Bale end blot at hans profil ik passer:
- han er kantspiller og vi er ved mere og mere at gå over til at spille i en opstilling hvor han ska agere central angriber - og er der noget vi sjældent har haft held med, så er det at presse en spiller ind på en position han ikke magter blot for spillerens navns skyld (Auba er jo central angriber, så det er vel i så fald 2 ret forskellige "hurtigløbertyper")
At Aubas profil så måske ik er den rette ka godt være, men sammenligningen med Bale er unægtelig noget søgt, da strengt taget eneste "lighedspunkt" er at Auba lever en del på sin speed, mens Bale engang levede på sin speed, nu lever han kun på sit navn!
Enig, plus manden scorede 46 mål mod Bales 9 sidste sæson.
Så dog også hellere en anden end ham i klubben, Hazard, Dybala, osv osv.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Enig i at han ikke er det bedste valg, men ville nu hellere have ham som backup istedet for fx Mayoral. Forskellen på ham og Bale er at aubameyang stadig er hurtig, og scorer flere mål (Bale 7 mål på 17 kampe. Aubameyang 31 mål på 31 kampe, altså mere end dobbelt så effektiv - med forbehold for den tyske liga... Fra whoscored, ligger kun på liga ). Desuden skal han nok have mindre i løn og (vigtigst) han kræver jo ikke en startplads på samme måde som Bale (enten direkte eller indirekte gennem hans prisskilt /Perez)
Altså kunne han være en Moratta type back Up. Hvilket jeg ville være tilfreds med. Selvfølgelig er der bedre angribere. Men ville de være tilfredse med at dele så meget med Benzema ?
Jeg tror ikke de fleste tænkte ham som en ubetinget starter. Men det ved jeg ikke.
... Hvis man kan få ham billigt.. .men det tror jeg nu heller ikke på at man kan.
Edit: plus det som siete og siempre Fiel skriver.
Især vigtig at han faktisk er front angriber modsat Bale der presses ind fra wing positionen.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg finder det ikke 100% optimalt at Bale fortsætter i klubben., men jeg er lidt uenig i dine betragtninger. 13, 15 og 19 kasser plus en masse oplæg synes jeg faktisk er pæne tal i hans første 3 sæsoner. To af sæsonerne var han jo med i flere mål end han spillede kampe, hvis vi udelukkende ser på ligaen. Læg dertil at han afgjorde en pokalfinale og havde en kæmpe andel i La Decima. Ikke blot i finalen, men også i de foregående runder. Så at sige, at han har præsteret lort er jeg ikke enig i. Ligeledes tror jeg at hans fart kommer i takt med at han kommer i bedre og bedre form, for han var ude længe i sidste sæson, så der skal arbejdes en del for at ramme topformen.Siempre fiel skrev:
Og dit sidste punkt er også lidt svært at konkludere allerede i forhold til formationen, for det ligner ikke at Zidane har lagt sig fast på en bestemt formation. Mod Valencia blev der spillet med 2 kanter, og det gjorde der også i den ene kamp mod Barcelona, så i forhold til positionerne er det også vigtigt at have forskellige typer, så Zidane kan rotere og ændre på holdet som han ønsker.
Det jeg vil frem til med mit flueknepperi er egentlig bare, at der nok vil ske lidt af det samme med Aubameyang i mange kampe som der sker med Bale. Han kommer til at løbe konstant i dybden, men det er umuligt når modstanderen allerede står nede i feltet. Jeg håber, at der sker noget i dag, som gør at vi får en rendyrket boksspiller ind, så vi ikke er så afhængige af Ronaldos tilstedeværelse, og derudover så jeg gerne yderligere en spiller i truppen hvis Bale forlader. Gerne en der både kan spille fremme og på kanten, men det er ikke et must. Skulle Bale blive i klubben, så må vi håbe, at han kan nå tidligere tiders højder i forhold til sit slutprodukt, for så kan man i det mindste hente nogle vigtige mål hos ham.
mohbar skrev: Zidane skulle vist have sagt pænt nej tak til Auba.
Haha, ja, men det rygte (at Zidane skulle have sagt pænt nej tak til Auba) er en uge gammel :-)) Med andre ord, så tyder det på at Auba-historien blot er blevet "gentrykt."
Fra sidste uge:
El_Juan skrev:
HELLO, IT'S PIERRE...
Pierre-Emerick Aubameyang keeps calling Zinedine Zidane about the prospect of joining Real Madrid, according to Spanish outlet Don Balon.
The Dortmund striker is said to be desperate to join the La Liga giants, but Zidane is thought to not be a fan of the Gabon international.
Nogen af jer bruger argumentet at han har været afgørende tidligere. Og det er jeg da helt enig i. Men de er meget tidligere. Man skal så tage med i den ligning, at manden jo har spillet alt hvad der har været muligt. Så det ville alligevel være vildt, hvis ikke han havde haft foden med i et eller andet.
Jeg begræder at vi skal trækkes med ham i endnu en sæson. Om det er urealistisk, idiotisk eller åndssvagt at ønske ham solgt så sent i vinduet, er jeg ligeglad med. Jeg håber til det sidste uanset hvor dumt det er. Jeg vil hellere undvære ham som spiller og nøjes med hvad vi har end at skulle trækkes med ham en hel sæson mere (antaget at Bales niveau ikke bliver bedre end de sidste sæsoner selvfølgelig).
Jeg er her stadig XOXO
Med Ronaldo, som ikke kan spille alle kampe, Bale som altid bliver skadet og Mayoral, som jeg virkelig ikke har tillid til endnu, mangler vi mindst én mand i front. Hvis Bale bliver solgt, mangler vi stadig én mand ;). I forsvaret mangler der altså også en spiller, for Ramos skal mindst have et par røde kort, og Varane er ofte skadet. Tilbage står vi med Nacho og en måske lidt for uprøvet Vallejo, som muligvis er ved at starte en Bale-lignende skadeshistorik(overdrivelse fremmer forståelsen). I forsvaret, nærmere betegnet midterforsvaret, mangler der i min optik mindst én rutineret spiller, som dog kan stille sig tilfreds med at stå bagerst i køen. Der er utroligt mange midterforsvarere, som kunne have gjort det bedre end Casemiro gjorde mod Valencia.
På midtbanen bider jeg også mærke i, at selvom Casemiro ikke spillede på den defensive midtbane, så brugte ZZ ikke Llorente. Var han skadet, eller manglede tilliden bare? IDK, men hvad er ideen med en backup, hvis han ikke bruges til at udfylde en position i vores idealopstilling. Det var tydeligt, at der manglede en rigtig defensiv midtbane, hvilket Llorente jo må være tiltænkt. Så hvorfor ikke bruge ham?
Som med flere af de andre nye spillere, er der ikke tillid til dem endnu. Det kan være at det kommer, hvis de udvikler sig og præsterer, men det er alligevel risikabelt. Lad os se, hvad der sker. Jeg ville have håbet på, at der kommer tilgang af en angriber, der er bedre end Mayoral, og at der kommer en midterforsvar, der kan tage over når både Varane er skadet, og Ramos ude med rødt. På midtbanen behøver vi ikke flere, for Casemiro er jo ikke kendt for at blive skadet. Ham mangler vi kun, når han skal bruges i midterforsvaret.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Siempre fiel skrev:
Zyconith skrev: Ser du på stats fra andre af de angribere der nævnes som langt bedre end Benz, så er målsnittene jo ikke væsentligt forskellige, Benz har derimod lavet flere assists.
Men igen - meget svært at sammenligne angribere direkte. Den store forskel i de fleste sammenligninger vil jo være at Benz har spillet på et af de hold i Europa som har skabt flest chancer og scoret flest mål - det er jo vanskeligt at sammenligne målsnit med en spiller som spiller på et hold som slet ik skaber samme antal chancer.
Lewandowski? Cavani? M.fl.
Men altså, min grundlæggende pointe er bare at det er fuldstændig ude af kontekst at skulle forvente 30+ fra Benz hver sæson når det er Ronaldo der igennem de sidste mange år har krævet sidste fod på bolden før den går over stregen.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos