Optakt: Girona-Real Madrid

7 år 11 måneder siden #1 af raul7=kongen
Mon Courtois eller Navas står i Girona

Endnu en weekend og endnu en søndag klokken 22.15 er faktum for os madridistas. Ikke det bedste tidspunkt for os danske fodboldfans, men det er vilkårene, hvis man vil følge verdens mægtigste klub. Denne weekend gælder det en tur til Katalonien, hvor Girona venter.

Julen Lopetegui har på forhånd understreget vigtigheden af opgøret, hvilket er helt forståeligt, hvis man blot tænker et års tid tilbage, hvor mesterskabet nærmest var ude af Kongeklubbens hænder inden sæsonen startede.

Sidste weekends opgør mod Getafe viste tydeligt, at man har fået en træner, som vil ændre Real Madrids identitet fra Zidanes regeringstid. Således var man mere på bolden og forsvarede sig i perioder også på denne måde. Det gjorde, at man til tider spillede halv-kedeligt, men omvendt ikke gav unødige chancer væk mod en svag modstander, som man alt for ofte så det sidste efterår.

Ovenstående skal holdet bygge videre på i anden runde, men det bliver ikke let. Således vandt Girona for små ti måneder siden i samme opgør på Montilivi. Sidenhen fik Real Madrid revanche i et målorgie på Bernabeu i marts, hvor det blev til vanvidscifrene 6-3.

Selvom rygterne svirrer om særligt offensive forstærkninger, har Florentino Perez ikke trukket noget op af hatten endnu. Derfor kan vi også forvente at se nogenlunde de samme 11 som i sidste uge for udeholdet. Givetvis vil Luka Modric og Casemiro være tilbage på midtbanen, mens Thibaut Courtois vel efterhånden også snart skal have sin debut for Real Madrid.

Hos Girona har man kun foretaget få ændringer i forhold til sidste sæsons trup. Således skal man primært fokusere på uruguayanske Christian Stuani, der på forunderlig vis ikke er kommet videre efter både solide VM-minutter for sit land og hele 21 mål i sidste sæsons La Liga. Det skal dog nævnes, at der til det sidste er tvivl om Stuani bliver klar til opgøret.

Udover Stuani er også Alex Granell, nytilkomne Marc Muniesa og det tidligere Castilla-talent, Borja, værd at holde øje med hos hjemmeholdet. Girona er kendt for deres aggressive og kompromisløse stil, så det kræver fuldt fokus, hvis man skal have tre points med hjem. I første runde indledte de med en nulløsning hjemme mod Valladolid.

De to seneste liga-møder:
Real Madrid – Girona 6-3
Girona – Real Madrid 2-1

Gironas forventede hold
: Bono; Aday, Juanpe, Bernardo, Muniesa; Granell, Timor, Garcia; Portu, Stuani, Borja
Real Madrids forventede hold: Navas, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Kroos, Modric, Isco, Bale, Benzema

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #2 af Mathiaseefsen
Startopstillingen ser sådanne her ud
Courtois
Carvajal, nacho, Ramos, marcelo
Isco, kroos, casemiro, asensio
Benzema, bale

Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold

7 år 11 måneder siden #3 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Optakt: Girona-Real Madrid

Mathiaseefsen skrev: Startopstillingen ser sådanne her ud
Courtois
Carvajal, nacho, Ramos, marcelo
Isco, kroos, casemiro, asensio
Benzema, bale

Ifølge Marca er det Navas på mål: www.marca.com/en/football/2018_19/laliga.../ger_rma/online.html

7 år 11 måneder siden #4 af Higuain99
Besvaret af Higuain99 på emne Optakt: Girona-Real Madrid
Officiel line-up fra Realmadrid.com siger Navas..
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Higuain99.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

7 år 11 måneder siden #5 af Mathiaseefsen

Higuain99 skrev: Officiel line-up fra Realmadrid.com siger Navas..

På Real Madrid’s Snapchat siger de Courtois

Edit: Der står også på deres Instagram Navas skal stå. Kunne ellers være fedt med Courtois på mål

Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Mathiaseefsen.

7 år 11 måneder siden #6 af Madridista1992
Bekymrende. Håber virkelig ikke at Julen bliver ved med at bruge Nacho, Navas og Isco fremfor Varane, Courtois og Modric. Syntes ikke der kan være tvivl om at de tre sidstnævnte er bedre end de tre andre.

Madridista så længe jeg kan huske
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

7 år 11 måneder siden #7 af Hugonaldo
Besvaret af Hugonaldo på emne Optakt: Girona-Real Madrid
Vælger at tro at Lopetegui ved bedre end os andre, men at stille uden VM´s bedste målmand, forsvarsspiller og bedste spiller generelt vækker dog lidt forundring
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius, Dragam

7 år 11 måneder siden #8 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Optakt: Girona-Real Madrid

Hugonaldo skrev: Vælger at tro at Lopetegui ved bedre end os andre, men at stille uden VM´s bedste målmand, forsvarsspiller og bedste spiller generelt vækker dog lidt forundring

Jeg vælger at tro, at Courtois kræver tilvænning, mens Varane spillede sig selv af mod Atletico, og Modric blot får en rolig start efter et langt VM(hvilket i øvrigt også gælder Varane)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 11 måneder siden #9 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Optakt: Girona-Real Madrid
Jeg må også stille mig undrende omkring målmands valget. Folk ved at jeg er pro-Navas. Men for hulen altså hvad er meningen med Courtois. Han er vel ikke stadig træt/ude af form efter VM og ferie? Er planen at han tager Coppaen og ChL eller skal han vitterligt tilkæmpe sig pladsen son første målmand til træning?

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 år 11 måneder siden #10 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Optakt: Girona-Real Madrid

Kratmus skrev:

Hugonaldo skrev: Vælger at tro at Lopetegui ved bedre end os andre, men at stille uden VM´s bedste målmand, forsvarsspiller og bedste spiller generelt vækker dog lidt forundring

Jeg vælger at tro, at Courtois kræver tilvænning, mens Varane spillede sig selv af mod Atletico, og Modric blot får en rolig start efter et langt VM(hvilket i øvrigt også gælder Varane)

Tilvænning til hvad?

Jeg er her stadig XOXO

7 år 11 måneder siden #11 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Optakt: Girona-Real Madrid
Jeg tror mere det er grundet træthed mht. Varane og Modric. De spillede et virkeligt nedslidende VM begge to, især Modric. Ved at spare dem nu forhindrer man forhåbentlig at de kører trætte når vi rammer Januar. Jeg må dog stille mig uforstående over for målmandscirkusset.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 11 måneder siden #12 af Hugonaldo
Besvaret af Hugonaldo på emne Optakt: Girona-Real Madrid
Om ikke andet, så er vores bænk stærk i aften :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

Leveret af Kunena Forum