Officielt: Mariano er Real Madrid-spiller

7 år 9 måneder siden #25 af Jelle

Reus skrev: Nu har jeg læst lidt på Bold.dk og generelle holdninger diverse steder, og jeg må sige, at vi fans også bør have lidt perspektiv, når det kommer til transfervinduet.

Kunne det være fedt med Mbappé, Hazard og Neymar på holdet? Uden tvivl. Er det realistisk? Nej!

Vi må erkende, at tiderne hvor Real Madrid købte de bedste spillere til alle vores positioner er ovre. Markedet har ændret sig, og klubberne kan gå uden om største klubber som Real Madrid og Barcelona, fordi de har økonomien til det. At spendere et vanvids beløb på Hazard er jo bare ikke det værd + at han alligevel ikke erstatter Ronaldo på nogen måde. Vi tryller altså ikke bare en ny Ronaldo op ad hatten. Tiden hvor han skulle væk ville jo alligevel komme på et eller andet tidspunkt, og jeg er heller ikke helt sikker på, at Juventus gjorde den bedste handel der. 100 millioner euro for en spiller som måtte sidde over i flere kampe, og som først begyndte at præstere da tingene begyndte at spidse til i løbet af foråret. Endvidere en spiller som næppe ville deltage i genpresset på den måde, som Lopetegui har sat holdet op til at gøre i dag.

Og hvor står Real Madrid nu? Ja, vi har da stadig massere af gode spillere til en række positioner. Nej, vi har måske ikke verdens bedste angriber, men der er bare ikke mere at gøre. Nu har vi hentet en rigtig dygtig back up angriber, som var god for 21 mål for Lyon. Det må da siges at være godkendt. Alternativet var Mayoral. Dette her viser i hvert fald initiativ fra ledelsen. Noget som jeg har efterspurgt dette transfervindue.

Jeg er sikker på, at vi står med bedre kort næste år. Jeg skal ikke love, men helt ærlig så ved alle klubber jo, at vi tørster efter en erstatning til Ronaldo og presser dermed prisen op. Ved at vente så kan der alternativt dukke nye emner op (som vi pludselig så med Mbappé) eller også vil Hazard have et år tilbage af kontrakten, hvorved man lettere vil kunne presse prisen ned. Og hvem ved? Hvis Asensio får sit store gennembrud, så er der måske ikke brug for Hazard. Vi må jo også vise tillid til de spillere, som vi nu en gang har investeret i. Ved at hente dyre superspillere så skubber vi jo også bare de andre bag i køen, og hvem ved om de vil acceptere dette. Det hele kan også blive for desperat. Se United f.eks. En klub som henter ind til højre og venstre og som har betalt dyrt for spillere, som mere er købt grundet navnet frem for, hvordan de passer ind på holdet. Sådan skal Real Madrid ikke være. Trøjesalg og prestige gavner ikke på fodboldbanen.

Jeg er positiv for denne sæson og ser frem til at følge det nye Madrid uden Ronaldo. Det kan godt være, at vi ikke vinder CL eller det spanske mesterskab, men er det en katastrofe? Uden at anvende Liverpool-terminologi, så er der jo altid en næste sæson og så kan man jo bruge denne til at skabe ny viden om truppen og dens mangler.

Endvidere angående initiativ, så efterspørger jeg også mere kreativitet. Hvis ikke man kan få de spillere, hvis trøjenavn er hotte i diverse butikker, så kan man jo også gå efter de spillere, som går under radaren, men som egentlig har et enormt potentiale. Bare se det tyske marked og hvordan Bayern hiver den ene eller den anden billige spiller hjem. Spillere som Leon Bailey, Julian Brandt, Timo Werner eller Pulisic er jo spillere, som bør være inden for vores rækkevidde. Prismæssigt er de også ligetil. Husk også på at Leverkusen gerne sælger til Real Madrid eller en anden udenlandsk klub frem for at sælge til Bayern München.

Vi har i de senere år været forkælet med at kunne hente store spillere til klubben, men vi må erkende, at disse tider er slut. I hvert fald dette transfervindue. Dette må andre klubber dog også acceptere, så det er jo ikke fordi, at vi er sat under urimelige vilkår konkurrencemæssigt. Når Barcelona skal erstatte Lionel Messi, så kommer de til at stå i en lorte situation. Dette kan vi dog ikke gøre så meget ved lige nu.

Jeg forstår godt til dels hvor du vil hen med dette.. Men wow, hvor ligger det uendeligt langt fra det klub-DNA, som jeg forelskede mig i. Real Madrid har i alle de år jeg har været fan altid handlet om at have de bedste og største spillere og se dem udfolde sig på den smukkeste arena i verden - eller sådan har jeg i hvert fald opfattet det. Der er godt nok ikke meget kongeklub tilbage i kongeklubben, hvis vi fremadrettet sætter vores lid til en Robben-glasben samt et talent der måske kunne bryde igennem. Rent økonomisk må vi også have bankkontoen så fuld, at vi har råd til et købe hvem som helst - uanset prisskiltet. Der må og skal købes mindst én verdensstjerne. Ellers er Real Madrid ikke længere Real Madrid.
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Jelle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #26 af Ramos4

Jelle skrev:

Reus skrev: Nu har jeg læst lidt på Bold.dk og generelle holdninger diverse steder, og jeg må sige, at vi fans også bør have lidt perspektiv, når det kommer til transfervinduet.

Kunne det være fedt med Mbappé, Hazard og Neymar på holdet? Uden tvivl. Er det realistisk? Nej!

Vi må erkende, at tiderne hvor Real Madrid købte de bedste spillere til alle vores positioner er ovre. Markedet har ændret sig, og klubberne kan gå uden om største klubber som Real Madrid og Barcelona, fordi de har økonomien til det. At spendere et vanvids beløb på Hazard er jo bare ikke det værd + at han alligevel ikke erstatter Ronaldo på nogen måde. Vi tryller altså ikke bare en ny Ronaldo op ad hatten. Tiden hvor han skulle væk ville jo alligevel komme på et eller andet tidspunkt, og jeg er heller ikke helt sikker på, at Juventus gjorde den bedste handel der. 100 millioner euro for en spiller som måtte sidde over i flere kampe, og som først begyndte at præstere da tingene begyndte at spidse til i løbet af foråret. Endvidere en spiller som næppe ville deltage i genpresset på den måde, som Lopetegui har sat holdet op til at gøre i dag.

Og hvor står Real Madrid nu? Ja, vi har da stadig massere af gode spillere til en række positioner. Nej, vi har måske ikke verdens bedste angriber, men der er bare ikke mere at gøre. Nu har vi hentet en rigtig dygtig back up angriber, som var god for 21 mål for Lyon. Det må da siges at være godkendt. Alternativet var Mayoral. Dette her viser i hvert fald initiativ fra ledelsen. Noget som jeg har efterspurgt dette transfervindue.

Jeg er sikker på, at vi står med bedre kort næste år. Jeg skal ikke love, men helt ærlig så ved alle klubber jo, at vi tørster efter en erstatning til Ronaldo og presser dermed prisen op. Ved at vente så kan der alternativt dukke nye emner op (som vi pludselig så med Mbappé) eller også vil Hazard have et år tilbage af kontrakten, hvorved man lettere vil kunne presse prisen ned. Og hvem ved? Hvis Asensio får sit store gennembrud, så er der måske ikke brug for Hazard. Vi må jo også vise tillid til de spillere, som vi nu en gang har investeret i. Ved at hente dyre superspillere så skubber vi jo også bare de andre bag i køen, og hvem ved om de vil acceptere dette. Det hele kan også blive for desperat. Se United f.eks. En klub som henter ind til højre og venstre og som har betalt dyrt for spillere, som mere er købt grundet navnet frem for, hvordan de passer ind på holdet. Sådan skal Real Madrid ikke være. Trøjesalg og prestige gavner ikke på fodboldbanen.

Jeg er positiv for denne sæson og ser frem til at følge det nye Madrid uden Ronaldo. Det kan godt være, at vi ikke vinder CL eller det spanske mesterskab, men er det en katastrofe? Uden at anvende Liverpool-terminologi, så er der jo altid en næste sæson og så kan man jo bruge denne til at skabe ny viden om truppen og dens mangler.

Endvidere angående initiativ, så efterspørger jeg også mere kreativitet. Hvis ikke man kan få de spillere, hvis trøjenavn er hotte i diverse butikker, så kan man jo også gå efter de spillere, som går under radaren, men som egentlig har et enormt potentiale. Bare se det tyske marked og hvordan Bayern hiver den ene eller den anden billige spiller hjem. Spillere som Leon Bailey, Julian Brandt, Timo Werner eller Pulisic er jo spillere, som bør være inden for vores rækkevidde. Prismæssigt er de også ligetil. Husk også på at Leverkusen gerne sælger til Real Madrid eller en anden udenlandsk klub frem for at sælge til Bayern München.

Vi har i de senere år været forkælet med at kunne hente store spillere til klubben, men vi må erkende, at disse tider er slut. I hvert fald dette transfervindue. Dette må andre klubber dog også acceptere, så det er jo ikke fordi, at vi er sat under urimelige vilkår konkurrencemæssigt. Når Barcelona skal erstatte Lionel Messi, så kommer de til at stå i en lorte situation. Dette kan vi dog ikke gøre så meget ved lige nu.

Jeg forstår godt til dels hvor du vil hen med dette.. Men wow, hvor ligger det uendeligt langt fra det klub-DNA, som jeg forelskede mig i. Real Madrid har i alle de år jeg har været fan altid handlet om at have de bedste og største spillere og se dem udfolde sig på den smukkeste arena i verden - eller sådan har jeg i hvert fald opfattet det. Der er godt nok ikke meget kongeklub tilbage i kongeklubben, hvis vi fremadrettet sætter vores lid til en Robben-glasben samt et talent der måske kunne bryde igennem. Rent økonomisk må vi også have bankkontoen så fuld, at vi har råd til et købe hvem som helst - uanset prisskiltet. Der må og skal købes mindst én verdensstjerne. Ellers er Real Madrid ikke længere Real Madrid.

Hvem vil du købe? Hazard er god, jeg kan rigtig godt lide ham, men han er trods alt ikke væsentligt bedre end Bale eller Asensio. Kane? Hvem er det helt præcis vi skal sprænge banken på?

Det har intet med penge at gøre, at vi ikke henter Mbappe eller Neymar, det er du vel med på.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 9 måneder siden #27 af Dios
@Ramos4.

Læste jeg virkelig rigtigt her. Skrev du i ramme alvor, at Hazard ikke er væsentlig bedre end Asensio? Er det ikke en underdrivelse af dimensioner?

Asensio er og har aldrig været noget der mindede om mere end en breddespillere i Real Madrid eller på landsholdet. Derimod taler du om en af verdens bedste spillere, som er den helt store stjerne i Chelsea og på landsholdet.
Han er den spiller i verden, som har det bedste scoringssnit imod ligeså eller bedre rangerede klubber/lande som Chelsea og Belgium.

VM’s bedste spiller sammen med Modric. Jeg synes simpelthen det er en hån imod de bedste spillere i verden, at de skal sammenlignes med Asensio, som på nuværende tidspunkt absolut intet har bevist. Nuvel, så har han vist sit potentiale frem, og han er en del yngre, men sammenlignet med Mbappé som endda er yngre, så er der til verden en forskel i deres præstationer hidtil.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, El Siete

7 år 9 måneder siden #28 af Dios

Brylle skrev:

Real Madrid skrev:

Ramos4 skrev:

Dios skrev: Det første jeg lærer mine fodbolddrenge til træning er, at hvis man ikke er god nok, så skal man kæmpe endnu hårdere for holdet. Det er Mariano et glimrende eksempel på. Intet teknik, men ren rå styrke og en masse tilfældigheder. Kan mærke jeg allerede glæder mig til at se ham i den hvide trøje, eller noget.

Jeg så seriøst hellere Morata i truppen, og det siger altså det hele om hvad jeg synes om den handel. Fin spiller at have på bænken, men det bliver aldrig mere end det, og kønt bliver det ihvertfald aldrig.

21 kasser og 7 skud på træværket på tilfældigheder. Det er sgu meget godt gået.

Han har faktisk vist sig som en god dribler i Lyon, i øvrigt. Han kan noget lir den mand.

Ja lige præcis. Det er noget vrøvl at skrive, at han ingen teknik har, for selvfølgelig har han det. Udover at han sagtens kan sætte en mand af og også på små områder, så har han også vist, at han kan gå med i spillet, lægge bolden videre hurtigt og sætte sine holdkammerater op.

Jeg glæder mig i den grad til at følge ham i den nye sæson! Det var helt fornuftigt at give ham tid andetsteds, så han kunne få fuld spilletid og lægge endnu mere på sit spil. Det har han gjort nu og vender tilbage i en styrket udgave.

Nu sad jeg for sjov lige at søgte lidt på google efter statistikker, og faldt over Whoscored som åbenbart bruger statistik til at vise spillernes styrke og svagheder, og ved du hvad? Både Mariano og Icardi har deres svagheder i afleveringer, så det undre mig ikke, at du skriver som du gør om Mariano når du også mener Icardi har en god teknik og er god til at spille i små rum og aflevere.

Så lad nu vær med at skriv jeg vrøvler eller lyver, for noget siger mig alligevel at mine egne observationer bakkes op af statistikken. Jeg skal ikke kunne sige hvordan det bliver beregnet, da det er nyt for mig, men det er da lidt komisk, at begge spillere har deres svagheder i pasningsspillet som jeg har holdt fast på :)

7 år 9 måneder siden #29 af Reus

Jelle skrev:

Jamen, har vi ikke også verdensklassespillere? Bale, Kroos, Modric, Ramos, Marcelo, Carvajal, Courtois, Varane. Det er i hvert fald spillere, som mange klubber ville drømme om at have på holdet. Vi kan heller ikke definere Real Madrid som værende en klub, som altid henter de bedste. Sådan var det jo ikke tidligere. Det er et image, som Pérez har skabt, hvor man lige var villige til at smide de ekstra millioner for et større navn, men ved du hvad? Det kan PSG og Manchester City også nu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, El Siete, Ramos4

7 år 9 måneder siden #30 af Ramos4

Dios skrev: @Ramos4.

Læste jeg virkelig rigtigt her. Skrev du i ramme alvor, at Hazard ikke er væsentlig bedre end Asensio? Er det ikke en underdrivelse af dimensioner?

Asensio er og har aldrig været noget der mindede om mere end en breddespillere i Real Madrid eller på landsholdet. Derimod taler du om en af verdens bedste spillere, som er den helt store stjerne i Chelsea og på landsholdet.
Han er den spiller i verden, som har det bedste scoringssnit imod ligeså eller bedre rangerede klubber/lande som Chelsea og Belgium.

VM’s bedste spiller sammen med Modric. Jeg synes simpelthen det er en hån imod de bedste spillere i verden, at de skal sammenlignes med Asensio, som på nuværende tidspunkt absolut intet har bevist. Nuvel, så har han vist sit potentiale frem, og han er en del yngre, men sammenlignet med Mbappé som endda er yngre, så er der til verden en forskel i deres præstationer hidtil.

Jeg har muuuligvis været høj på stoffer da jeg skrev det. Det er nok lidt en overdrivelse fra min side, og jeg kan rigtig godt lide Hazard. Jeg mener bare ikke han til den pris der forlanges forstærker truppen nok. Selvfølgelig er han bedre end Asensio 1:1, men Eden har stadig til gode at spille en hel sæson, hvor han holder niveauet hele vejen igennem, og på den vis minder han jo meget om vores egne Asensio og Isco. Måske kan jeg bare ikke huske hans tidlige Chelsea-dage, men som jeg ser ham nu så er han ikke en spiller der går ind og forstærker vores hold markant nok. Han vil falde ud af kampe, han vil have sløje perioder - og sådan er de fleste spillere jo, bevares. På trods af at jeg holder meget af ham, ser jeg ham ikke som en der går ind og kan give os titler på egen hånd som de allerbedste kan: Messi, Ronaldo, Neymar...ja der stopper listen næsten.

Debatten gik på (som jeg læser den) hvorfor vi ikke går ud og bruger de helt store penge og køber de bedste i verden. Og det er jo simpelthen fordi Hazard er god, men ikke Neymar-god. Hverken målt på præstationer gennem karrieren eller på PR-værdi i øvrigt. Jeg har hele sommeren talt for forstærkning af truppen og jeg så gerne Bale erstattet af Hazard, men det på trods ser jeg ikke Hazard som øverste verdensklasse. Lige under, men ikke helt oppe. Kunne man bytte ham for Bale? Gerne. Skal man bruge 200 mio og så måske ikke have råd til Mbappe eller Neymar næste år? Helst ikke.

Håber det giver nogenlunde mening. Jeg forvirrer også mig selv nogen gange.

Edit: Hazard havde et glimrende VM, og det kan godt være han endelig har ramt sine bedste år og nu virkelig shiner. Det må vi jo så se denne sæson.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 9 måneder siden #31 af Numeredoce
Jeg er egentlig positiv nok. Jeg ser ikke Ligue 1, så jeg skal ikke kunne gøre mig super klog på ham. Men ser man hans 18 mål så er det ikke bare en der jagter tilfældigheder. Det er jo ikke fordi han scorer på riposter, selvmål, enorme drops osv.. , selvom disse selvfølgelig også er i blandt! Fra hans scoringer ligner han en der

- placerer sig godt
- kæmper for det
- tager chancen når den er der

han har vist han kan score mål, han har bevist meget mere end Mayoral eksempelvis. Det her er en klar opgradering. Alene på grund af hans opportunistiske spillestil glæder jeg mig til at se ham. Benz kan til tider virke doven, jeg tror vi får det stik modsatte med Mariano.

Jeg så gerne stor angrebsprofil blive hentet, hvis vi ikke vil bruge en milliard på ham, så er der ikke mange at vælge imellem. Lewandowski passer på ingen måde ind i den måde jeg tror Lopetegui vil spille. Icardi, Neymar, Mbabbé og Kane vil koste kaaaaaaassen. Cavani ville være min personlige ønskeangriber, som jeg havde håbet på, men den må jeg nok opgive nu :-)

Velkommen til Diaz!

Vi har ikke verdens bedste på mange positioner lige pt. men håbet skal findes i, at et hold spiller bedre end den enkelte spiller. Så må vi se hvor langt håbet rækker.

Vi har Athletic på udebane om to uger. Det bliver den næste store test for Lopetegui, og der har han haft mere tid, og nogle kampe, med holdet ift. kampen mod Atlético. Lad os vente med at male fanden på væggen!

Ps. Vi ligger nummer 1, så hvor skidt kan det være ;-)

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

7 år 9 måneder siden #32 af Dios
@Ramos4.

Helt og aldeles enig i dit sidste indlæg :) Det er altid selv sådan jeg har set Hazard. Mit største ønske for 3-5 år siden var, at erstatte Bale med Hazard, så vi havde kynisme og kreativitet oppe foran.
Neymar har i mine øjne ødelagt det for sig selv. Sådan ser Perez det helt sikkert ikke, men for mig at se, så vil han dræbe dynamikken i spillet og måske også hele ideen med et genpres.

7 år 9 måneder siden #33 af Dios
Aulas udtalelser gør i den grad Real Madrid til grin, og for første gang i dette vindue, så føler jeg klubben agerede i desperation da man købte Mariano.

Ifølge Aulas takkede Perez nej tak til Mariano for en måned siden, da han ikke passede på profilen. Det giver kæmpe mening for mig, men nu står vi alligevel i en grinagtig position IMO.

Vi har fået en bedre løsning end Mayoral IMO, men hold nu op hvor er det bare ikke en holdbar løsning at hente spillere i desperation, som på ingen måder var ønsket i første omgang.

7 år 9 måneder siden #34 af Francisco
Godt og positivt indspark; enig med de fleste synspunkter, inkl. Cavani-ønsket.
Synes dog ikke Benz på nogen måde har virket doven i denne sæson. Han arbejder hårdt og ligner en, der kommer til at nyde godt af Ronaldos afsked. Derudover kan jeg ikke forstå synspunktet om, at vi ikke har verdens bedste på mange positioner. Den påstand er blevet luftet hyppigt siden Ronaldo smuttede, og jeg er virkelig ikke enig. Naturligt nok kan vi ikke have alle de bedste spillere i verden, men i min optik har vi verdens bedste målmandsduo og et forsvar, hvor jeg ikke kan se, hvem der skulle forstærke os. Derudover en eventyrlig god midtbane, hvor VM's bedste spiller aktuelt skal gøre sig umage for at komme på. På kanterne og i angrebet kunne det være bedre, men Bale i topform er jo blandt de allerbedste og hvis Benzema blomstrer op igen (hvilket jeg personligt forventer), så ser det slet ikke dumt ud. Vi er ikke favoritter til hverken ligatitel eller CL, men jeg tror vi har en rigtig hæderlig chance begge steder.

Numeredoce skrev: Jeg er egentlig positiv nok. Jeg ser ikke Ligue 1, så jeg skal ikke kunne gøre mig super klog på ham. Men ser man hans 18 mål så er det ikke bare en der jagter tilfældigheder. Det er jo ikke fordi han scorer på riposter, selvmål, enorme drops osv.. , selvom disse selvfølgelig også er i blandt! Fra hans scoringer ligner han en der

- placerer sig godt
- kæmper for det
- tager chancen når den er der

han har vist han kan score mål, han har bevist meget mere end Mayoral eksempelvis. Det her er en klar opgradering. Alene på grund af hans opportunistiske spillestil glæder jeg mig til at se ham. Benz kan til tider virke doven, jeg tror vi får det stik modsatte med Mariano.

Jeg så gerne stor angrebsprofil blive hentet, hvis vi ikke vil bruge en milliard på ham, så er der ikke mange at vælge imellem. Lewandowski passer på ingen måde ind i den måde jeg tror Lopetegui vil spille. Icardi, Neymar, Mbabbé og Kane vil koste kaaaaaaassen. Cavani ville være min personlige ønskeangriber, som jeg havde håbet på, men den må jeg nok opgive nu :-)

Velkommen til Diaz!

Vi har ikke verdens bedste på mange positioner lige pt. men håbet skal findes i, at et hold spiller bedre end den enkelte spiller. Så må vi se hvor langt håbet rækker.

Vi har Athletic på udebane om to uger. Det bliver den næste store test for Lopetegui, og der har han haft mere tid, og nogle kampe, med holdet ift. kampen mod Atlético. Lad os vente med at male fanden på væggen!

Ps. Vi ligger nummer 1, så hvor skidt kan det være ;-)

7 år 9 måneder siden #35 af Daniel

Dios skrev: Aulas udtalelser gør i den grad Real Madrid til grin, og for første gang i dette vindue, så føler jeg klubben agerede i desperation da man købte Mariano.

Ifølge Aulas takkede Perez nej tak til Mariano for en måned siden, da han ikke passede på profilen. Det giver kæmpe mening for mig, men nu står vi alligevel i en grinagtig position IMO.

Vi har fået en bedre løsning end Mayoral IMO, men hold nu op hvor er det bare ikke en holdbar løsning at hente spillere i desperation, som på ingen måder var ønsket i første omgang.

Den der ler sidst, ler bedst.

Hvis Mariano rammer det niveau, som eksempelvis Morata lagde for dagen fra bænken i 2016/17-sæsonen, så kommer Real Madrid uden tvivl til at tjene en masse mønt på førstnævnte allerede i sommeren 2019.

Det er en hæderlig lappeløsning på en position, hvor Real Madrid trænger til noget andet end Mayoral. Det bringer Mariano, som også kommer til at være et anderledes alternativ til Benzema, da han besidder nogle helt andre kvaliteter end eksempelvis Mayoral.

Men lidt sjovt at tænke tilbage på u/19 og Castilla-dagene, hvor Mayoral var foran Mariano, men det nu er det omvendte scenarie, der udspiller sig på førsteholdet, fordi den ene har truffet nogle bedre valg i sin karriere end den anden.... so far. Mayoral er trods alt fire år yngre end Mariano, men han skal ud og have spilletid i en anden LaLiga-klub for at fortsætte sin udvikling.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 9 måneder siden #36 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Officielt: Mariano er Real Madrid-spiller

Dios skrev:

Brylle skrev:

Real Madrid skrev:

Ramos4 skrev:

Dios skrev: Det første jeg lærer mine fodbolddrenge til træning er, at hvis man ikke er god nok, så skal man kæmpe endnu hårdere for holdet. Det er Mariano et glimrende eksempel på. Intet teknik, men ren rå styrke og en masse tilfældigheder. Kan mærke jeg allerede glæder mig til at se ham i den hvide trøje, eller noget.

Jeg så seriøst hellere Morata i truppen, og det siger altså det hele om hvad jeg synes om den handel. Fin spiller at have på bænken, men det bliver aldrig mere end det, og kønt bliver det ihvertfald aldrig.

21 kasser og 7 skud på træværket på tilfældigheder. Det er sgu meget godt gået.

Han har faktisk vist sig som en god dribler i Lyon, i øvrigt. Han kan noget lir den mand.

Ja lige præcis. Det er noget vrøvl at skrive, at han ingen teknik har, for selvfølgelig har han det. Udover at han sagtens kan sætte en mand af og også på små områder, så har han også vist, at han kan gå med i spillet, lægge bolden videre hurtigt og sætte sine holdkammerater op.

Jeg glæder mig i den grad til at følge ham i den nye sæson! Det var helt fornuftigt at give ham tid andetsteds, så han kunne få fuld spilletid og lægge endnu mere på sit spil. Det har han gjort nu og vender tilbage i en styrket udgave.

Nu sad jeg for sjov lige at søgte lidt på google efter statistikker, og faldt over Whoscored som åbenbart bruger statistik til at vise spillernes styrke og svagheder, og ved du hvad? Både Mariano og Icardi har deres svagheder i afleveringer, så det undre mig ikke, at du skriver som du gør om Mariano når du også mener Icardi har en god teknik og er god til at spille i små rum og aflevere.

Så lad nu vær med at skriv jeg vrøvler eller lyver, for noget siger mig alligevel at mine egne observationer bakkes op af statistikken. Jeg skal ikke kunne sige hvordan det bliver beregnet, da det er nyt for mig, men det er da lidt komisk, at begge spillere har deres svagheder i pasningsspillet som jeg har holdt fast på :)

Personligt har jeg det sådan at jeg hellere vil se kampe og danne mig et billede af spillerne end jeg vil sidde og søge indtil jeg finder en statistik der passer på min påstand inden jeg udtaler mig ret meget om spillerne, men sådan er vi så forskellige og der skal selvfølgelig være plads til alle. Derudover lyver du for tredje gang på en uge ved at påstå, at jeg har kaldt dem gode til at aflevere. Jeg har blot sagt, at de har en fin teknik og kan gå med i spillet ved at lægge bolden hurtigt videre. Der er ingen der siger, at de to spillere skal formå at slå en diagonal aflevering lige i fødderne på Bale eller Carvajal eller være i stand til at slå en bold knivskarpt ned i dybden. Jeg taler blot om, at Mariano altså i Lyon har vist, at han sagtens kan træde ned eller ud i banen, skabe rum til en medspiller og også komme fint af med bolden igen og endda i et fint tempo. At du kan søge i 100 år efter statistikker indtil en bedømmelse på en side dukker op, gider jeg ikke bruge meget tid på, når jeg selv har brugt tid på at se nogle af Lyons kampe i denne sæson.

Det ligner egentlig bare at du føler dig presset af at visse spillere skal tage dine favoritspilleres pladser når du skriver som du gør om Mariano og Asensio, for du formår virkelig at køre et billede op, der på ingen måde passer til virkeligheden. At skrive de ting du også lige har gjort om Asensio er direkte grinagtigt når vi taler om en så kampafgørende spiller, der stort set altid har en fod med i de aktioner, som vender kampene for klubben. Men det er selvfølgelig helt fair, hvis det at kunne lave en aflevering på 1½ meter er vigtigere end at kunne afgøre kampe i dine øjne.

Leveret af Kunena Forum