Officielt: Mariano er Real Madrid-spiller
Madridnation. skrev: Tror de flest har det som mig og forventer en 3. plads i ligaen til os, og en kvart finale i CHL. Hvis vi når længere end dette, og endda skulle vinde noget i denne sæson, så det bestemt en stor bedrift af vores træner.
Du tager gevaldigt fejl, hvis du tror de fleste herinde regner med en 3. plads og tidlig exit i Champions League. Vi har skilt os af med Ronaldo - vi er stadig Real Madrid.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ramos4 skrev:
Dios skrev: @Ramos4.
Helt og aldeles enig i dit sidste indlæg :) Det er altid selv sådan jeg har set Hazard. Mit største ønske for 3-5 år siden var, at erstatte Bale med Hazard, så vi havde kynisme og kreativitet oppe foran.
Neymar har i mine øjne ødelagt det for sig selv. Sådan ser Perez det helt sikkert ikke, men for mig at se, så vil han dræbe dynamikken i spillet og måske også hele ideen med et genpres.
Præcis. Det farlige ved at hente Neymar er helt klart hans mentalitet. Kan han lægge unoderne fra sig? Han er vel også 28 til sommer, og brasilienere er jo ikke kendt for at være holdbare langt ind i 30'erne. Mbappe ville være at foretrække, men Perez går hundrede procent efter Neymar tror jeg. Vi må håbe at systemet og Neymar kan forenes, for han er jo faktisk fantastisk til at spille fodbold når han gider.
Så er han ihvertfald den eneste i verden, som lige springer 27 over :D Han har fødselsdag D. 5/2, og det ved jeg kun, fordi det er samme dag som Ronaldo :D
Jeg er stadig ikke Mbappé's største fan, men jeg håber man går efter ham næste år, og hvis han ikke vil, så kan der forhåbentlig forhandles en langt bedre pris på Hazard medmindre han skriver under, som meget tyder på han ikke gør.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Ramos4 skrev:
Helt og aldeles enig i dit sidste indlæg :) Det er altid selv sådan jeg har set Hazard. Mit største ønske for 3-5 år siden var, at erstatte Bale med Hazard, så vi havde kynisme og kreativitet oppe foran.
Neymar har i mine øjne ødelagt det for sig selv. Sådan ser Perez det helt sikkert ikke, men for mig at se, så vil han dræbe dynamikken i spillet og måske også hele ideen med et genpres.
Præcis. Det farlige ved at hente Neymar er helt klart hans mentalitet. Kan han lægge unoderne fra sig? Han er vel også 28 til sommer, og brasilienere er jo ikke kendt for at være holdbare langt ind i 30'erne. Mbappe ville være at foretrække, men Perez går hundrede procent efter Neymar tror jeg. Vi må håbe at systemet og Neymar kan forenes, for han er jo faktisk fantastisk til at spille fodbold når han gider.
Så er han ihvertfald den eneste i verden, som lige springer 27 over :D Han har fødselsdag D. 5/2, og det ved jeg kun, fordi det er samme dag som Ronaldo :D
Jeg er stadig ikke Mbappé's største fan, men jeg håber man går efter ham næste år, og hvis han ikke vil, så kan der forhåbentlig forhandles en langt bedre pris på Hazard medmindre han skriver under, som meget tyder på han ikke gør.
Men når nu Bale åbenbart er fredet fra nogensinde at blive solgt, hvordan ser du så Hazard gå ind på holdet? Det skubber vel Asensio ud som reserve igen. Og når Modric skubber Isco væk fra 10'eren så sidder han også på bænken. Det ender vel i sidste ende med at Asensio laver en Kovacic :(
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Reus skrev:
Jelle skrev:
Reus skrev: Nu har jeg læst lidt på Bold.dk og generelle holdninger diverse steder, og jeg må sige, at vi fans også bør have lidt perspektiv, når det kommer til transfervinduet.
Kunne det være fedt med Mbappé, Hazard og Neymar på holdet? Uden tvivl. Er det realistisk? Nej!
Vi må erkende, at tiderne hvor Real Madrid købte de bedste spillere til alle vores positioner er ovre. Markedet har ændret sig, og klubberne kan gå uden om største klubber som Real Madrid og Barcelona, fordi de har økonomien til det. At spendere et vanvids beløb på Hazard er jo bare ikke det værd + at han alligevel ikke erstatter Ronaldo på nogen måde. Vi tryller altså ikke bare en ny Ronaldo op ad hatten. Tiden hvor han skulle væk ville jo alligevel komme på et eller andet tidspunkt, og jeg er heller ikke helt sikker på, at Juventus gjorde den bedste handel der. 100 millioner euro for en spiller som måtte sidde over i flere kampe, og som først begyndte at præstere da tingene begyndte at spidse til i løbet af foråret. Endvidere en spiller som næppe ville deltage i genpresset på den måde, som Lopetegui har sat holdet op til at gøre i dag.
Og hvor står Real Madrid nu? Ja, vi har da stadig massere af gode spillere til en række positioner. Nej, vi har måske ikke verdens bedste angriber, men der er bare ikke mere at gøre. Nu har vi hentet en rigtig dygtig back up angriber, som var god for 21 mål for Lyon. Det må da siges at være godkendt. Alternativet var Mayoral. Dette her viser i hvert fald initiativ fra ledelsen. Noget som jeg har efterspurgt dette transfervindue.
Jeg er sikker på, at vi står med bedre kort næste år. Jeg skal ikke love, men helt ærlig så ved alle klubber jo, at vi tørster efter en erstatning til Ronaldo og presser dermed prisen op. Ved at vente så kan der alternativt dukke nye emner op (som vi pludselig så med Mbappé) eller også vil Hazard have et år tilbage af kontrakten, hvorved man lettere vil kunne presse prisen ned. Og hvem ved? Hvis Asensio får sit store gennembrud, så er der måske ikke brug for Hazard. Vi må jo også vise tillid til de spillere, som vi nu en gang har investeret i. Ved at hente dyre superspillere så skubber vi jo også bare de andre bag i køen, og hvem ved om de vil acceptere dette. Det hele kan også blive for desperat. Se United f.eks. En klub som henter ind til højre og venstre og som har betalt dyrt for spillere, som mere er købt grundet navnet frem for, hvordan de passer ind på holdet. Sådan skal Real Madrid ikke være. Trøjesalg og prestige gavner ikke på fodboldbanen.
Jeg er positiv for denne sæson og ser frem til at følge det nye Madrid uden Ronaldo. Det kan godt være, at vi ikke vinder CL eller det spanske mesterskab, men er det en katastrofe? Uden at anvende Liverpool-terminologi, så er der jo altid en næste sæson og så kan man jo bruge denne til at skabe ny viden om truppen og dens mangler.
Endvidere angående initiativ, så efterspørger jeg også mere kreativitet. Hvis ikke man kan få de spillere, hvis trøjenavn er hotte i diverse butikker, så kan man jo også gå efter de spillere, som går under radaren, men som egentlig har et enormt potentiale. Bare se det tyske marked og hvordan Bayern hiver den ene eller den anden billige spiller hjem. Spillere som Leon Bailey, Julian Brandt, Timo Werner eller Pulisic er jo spillere, som bør være inden for vores rækkevidde. Prismæssigt er de også ligetil. Husk også på at Leverkusen gerne sælger til Real Madrid eller en anden udenlandsk klub frem for at sælge til Bayern München.
Vi har i de senere år været forkælet med at kunne hente store spillere til klubben, men vi må erkende, at disse tider er slut. I hvert fald dette transfervindue. Dette må andre klubber dog også acceptere, så det er jo ikke fordi, at vi er sat under urimelige vilkår konkurrencemæssigt. Når Barcelona skal erstatte Lionel Messi, så kommer de til at stå i en lorte situation. Dette kan vi dog ikke gøre så meget ved lige nu.
Jeg forstår godt til dels hvor du vil hen med dette.. Men wow, hvor ligger det uendeligt langt fra det klub-DNA, som jeg forelskede mig i. Real Madrid har i alle de år jeg har været fan altid handlet om at have de bedste og største spillere og se dem udfolde sig på den smukkeste arena i verden - eller sådan har jeg i hvert fald opfattet det. Der er godt nok ikke meget kongeklub tilbage i kongeklubben, hvis vi fremadrettet sætter vores lid til en Robben-glasben samt et talent der måske kunne bryde igennem. Rent økonomisk må vi også have bankkontoen så fuld, at vi har råd til et købe hvem som helst - uanset prisskiltet. Der må og skal købes mindst én verdensstjerne. Ellers er Real Madrid ikke længere Real Madrid.
Jamen, har vi ikke også verdensklassespillere? Bale, Kroos, Modric, Ramos, Marcelo, Carvajal, Courtois, Varane. Det er i hvert fald spillere, som mange klubber ville drømme om at have på holdet. Vi kan heller ikke definere Real Madrid som værende en klub, som altid henter de bedste. Sådan var det jo ikke tidligere. Det er et image, som Pérez har skabt, hvor man lige var villige til at smide de ekstra millioner for et større navn, men ved du hvad? Det kan PSG og Manchester City også nu.
Puha, debatten kører godt nok hurtigt herinde :)
Det er helt korrekt et image som Perez har skabt, men det er vel netop også det image som har lokket rigtig mange fra 90'er generationen til at blive fans af klubben. Vi er altså ikke alle sammen oldinge, der har været med siden ligasejren i 78 ;)
Hvis imaget ændrer sig så må fanskaren unægteligt også ændres (=formindskes i dette tilfælde). Forskellen er at PSG og City gør det (henter store spillere altså), mens Real sidder og snorker i hjørnet.
Jeg tror Real Madrid som institution overlever at der falder nogle 90'er børn fra ;)
Det er jo ikke fordi vi aldrig kommer til at hente topspillere igen. Forstå det nu. Neymar og Mbappe er ikke mulige i dette vindue, så Perez vil gemme pengene og prøve igen næste år. Madrid har købt store spillere tilbage til Di Stefano, Puskas og Kopa's tid. Men det er kun én søjle af mange i fundamentet. Agressivitet, altid at jagte sejren, elegance etc. er også klassiske værdier. Efter Di Stefano, Puskas og Kopa stoppede gik der mig bekendt mange år før vi havde de største stjerner i verden. Der er ingen klubber der kan hente den bedste spiller i verden hvert år. At vi kunne med Figo og Zidane var et engangstilfælde. Beckham og Ronaldo var vel ret beset ikke verdens bedste da de kom til.
Ramos4 skrev: Mariano har valgt at spille i nr. 7. Hmm. Det er en helt forkert beslutning synes jeg.
Valgt at spille i nr. 7? Det er simpelthen noget man selv vælger som reserve i Real Madrid. Hold da op. Har du en kilde?:)
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev:
Ramos4 skrev: Mariano har valgt at spille i nr. 7. Hmm. Det er en helt forkert beslutning synes jeg.
Valgt at spille i nr. 7? Det er simpelthen noget man selv vælger som reserve i Real Madrid. Hold da op. Har du en kilde?:)
COPE skriver det blandt andet. Det er simpelthen for dumt af Mariano, hvis det er sandt.
JimmyBroe skrev:
Skulle klubben blokere det valg? Det ville også være vildt ikk'. Nummeret er ledigt.
Marca virker sikre.
Ramos4 skrev:
Dios skrev:
Ramos4 skrev:
Men når nu Bale åbenbart er fredet fra nogensinde at blive solgt, hvordan ser du så Hazard gå ind på holdet? Det skubber vel Asensio ud som reserve igen. Og når Modric skubber Isco væk fra 10'eren så sidder han også på bænken. Det ender vel i sidste ende med at Asensio laver en Kovacic :(
Det kan være, at Bale næste år ikke er fredet, og han falder helt igennem, eller fortsætter sit skadeshelvede. Nu får Bale, Asensio og Isco sin helt store chance. Det er de 3 sæsonen afhænger af i grove træk, da Benzema uanset hvad snart skal erstattes grundet alder. Bale er en guldgrube, men hvis han falder igennem denne sæson, så tror jeg helt sikkert, at Perez og Julen vil se andre veje i stedet for ham, og specielt fordi der bare ikke findes den helt store nye 9'er som i gamle dage.
Asensio har modsat Kovacic sidste sæson fået masser af spilletid, og det får han også i denne sæson. Nu er det bare på tide han forvandler sit potentiale til kvalitet, og finder et stabilt niveau, som man er villig til at satse på.
Det optimale for mig denne sommer havde helt sikkert været, at man havde købt Hazard og solgt Lucas, så vi havde Isco, Asensio, Bale, Hazard, Benzema og en god backup angriber for Benzema. Altså 2 spillere til de 3 forreste pladser. Der skal være en form for konkurrence på holdet, og jeg synes ikke Isco eller Bale har været gode nok til at se sig fritaget for den konkurrence. De har været alt for ustabile igennem deres karriere i klubben, og jeg føler stadig ikke, at man kan regne 100% med dem som holdets stjerner. Derudover har de modsat Benzema ikke en specielt stor indvirkning på holdet, som ikke kan erstattes af en anden i truppen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Ramos4 skrev:
JimmyBroe skrev:
Skulle klubben blokere det valg? Det ville også være vildt ikk'. Nummeret er ledigt.
Marca virker sikre.
Aarg så enkelt et det ikke jo. Hvor mange andre af Europas 5-bedste klubber får reserverne lov at vælge nummer 7,9,11 osv.? Han skal selvfølgelig ikke have muligheden for at vælge det nummer. Og så er det samtidig hovedrystende at Mariano vælger det. Tal på ryggen er ikke bare tal i top klubberne.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev:
Ramos4 skrev:
JimmyBroe skrev:
Marca virker sikre.
Aarg så enkelt et det ikke jo. Hvor mange andre af Europas 5-bedste klubber får reserverne lov at vælge nummer 7,9,11 osv.? Han skal selvfølgelig ikke have muligheden for at vælge det nummer. Og så er det samtidig hovedrystende at Mariano vælger det. Tal på ryggen er ikke bare tal i top klubberne.
Vi skulle have givet det til Asensio noget før. Det er for sent at "blokere" det nu. Normalt når de prestigefyldte numre bliver ledige giver man dem hurtigt videre til nye spillere. Men når vi nu ved at vi ikke henter nogen kioskbasker af en spiller, hvorfor gav vi så ikke nr. 7 til Asensio :/ Nu står vi i den her situation.