Optakt: Real Madrid - Levante, 9. spillerunde
ChrillRM14 skrev:
Arh, det er sgu også for nemt. Det er jo ikke ledelsens skyld, at man ikke kan score mål eller kan få noget som helst løftet kollektiv, som alle taler om. Spillerne og træneren kunne starte med at finde ud af det....El Siete skrev:
Bismo skrev: Conte er jo netop kendt for sin håndtering af hold i krise situationer. Det gik jo fint i Chelsea.
Conte er også lige manden, der kan guide os ud af en måltørke, da han er kendt for at spille flot offensivt fodbold med masser af mål..
Ta' jer lige sammen ffs...
Jeg håber skam heller ikke på Conte, men noget skal der ske for det her er jo uacceptabelt ud over alle grænser. Vi mister Ronaldo, bevares, men han plejer jo ikke ligefrem at være en bærende spiller for os i efteråret og vi har trods alt tilføjet nogle gode breddespillere.
For mig at se er den gal noget længere oppe i hierarkiet.
Nej, ikke i en given kamp, men det er deres ansvar at forberede holdet, sammen med træneren, til sæsonen, ved bl.a at købe rigtigt ind og med historiens længste målkrise, siger mig noget at det ikke er tilfældet. Den hænger selvfølgelig også på Lopetegui og spillerne, for som jeg også er inde på så har vi "kun" mistet Ronaldo, og vi har stadig masser af verdensklassespillere, som Lopetegui ikke kan få til at præstere, samt at mange af spillerne langt fra spiller som vi ved de kan.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Aldrig har jeg opdaget en mere inkompetent ledelse end den vi har nu.
La liga nummer 34 skal i hus.
Hvad er alternativet?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: Men prøv nu at høre. Stadionet skal fornys på et eller andet tidspunkt. Før eller siden. Og det er pisse dyrt. Det vil forfalde hvis vi ikke gør noget og vores indtægter vil sakke efter de andre tophold i Europa. Vi har brug for at modernisere det og tjene flere penge.
Hvad er alternativet?
En ting jeg simpelthen ikke kan forstå, er at man som et kæmpestort globalt brand som Real Madrid, selv skal ud og låne en halv milliard €. Burde man ikke kunne skaffe en sponsor, jeg ved der var tale om Microsoft på et tidspunkt, eller Emirates. Jeg er klar over at man nok selv skal spæde lidt til, men at man skal betale hele gildet selv, er det ikke vanvittigt, rent forretningsmæssigt?
Jeg er sgu ligeglad med om vores stadion hedder Microsoft Bernabeu, sådan er fodboldverdenen bare idag. Selvom det klart er den mere romantiske løsning at det fortsat bare hedder Santiago Bernabeu.
DC19
Siempre fiel skrev: Jeg mener bestemt ik det her er Lopeteguis skyld alene - men der er selvfølgelig grænser for hvor mange elendigheder man ka stå model til. Jeg tror dog, ligesom flere andre at det ik nødvendigvis blir meget bedre med en anden træner - men når det så er sagt, så mener jeg til gengæld heller ik jeg ka finde ÉN eneste positiv ting Lopetegui har gjort for holdet. INTET spillemæssigt, INTET taktisk og så absolut INTET ift at hente de rigtige spillere. Det sidste, som er det største problem, ligger naturligvis hovedsageligt hos Florentino - og er et problem der har eksisteret i et par år nu - men Lopetegui slår mig som en mand der INGEN pondus har ift præsidenten og bare er en dikkende lammehale ift at trumfe sine ønsker igennem. Alternativt var den nuværende trup præcis hva han ønskede og i så fald er han endnu dummere end han fremstår pt.
Adios Julen!! Du vil ikke blive savnet!!
Jeg er delvist enig. Overordnet set har denne sæson været en katastrofe indtil videre, og Real Madrid har præsteret langt under niveau. Dog mener jeg helt oprigtigt stadigvæk, at Lopeteguis spillestil og koncept er den rigtige vej for Real Madrid, og Real Madrid spillede efter min mening bedre som hold momentvist i sæsonens første 5-6 kampe, end vi gjorde på noget tidspunkt under Zidane. Jeg ville ærgre mig så meget, hvis Real Madrid hentede en "defensiv" træner ala Conte eller Mourinho, og jeg mener slet ikke, at en sådan type ville kunne få det bedste ud af vores spillermateriale.
Så hvis der er en træner til rådighed, der kan arbejde videre på den spillestil og det koncept, som Lopetegui har begyndt, så lad os da få en ny træner. Pochettino, Tuchel, Guardiola, Klopp eller lignende. Men jeg synes ikke, at Lopetegui skal fyres for enhver pris - og hvis ikke der er en træner til rådighed, der praktiserer offensiv passningsorienteret fodbold, så synes jeg ikke, han skal fyres.
-#7- skrev:
Ramos4 skrev: Men prøv nu at høre. Stadionet skal fornys på et eller andet tidspunkt. Før eller siden. Og det er pisse dyrt. Det vil forfalde hvis vi ikke gør noget og vores indtægter vil sakke efter de andre tophold i Europa. Vi har brug for at modernisere det og tjene flere penge.
Hvad er alternativet?
En ting jeg simpelthen ikke kan forstå, er at man som et kæmpestort globalt brand som Real Madrid, selv skal ud og låne en halv milliard €. Burde man ikke kunne skaffe en sponsor, jeg ved der var tale om Microsoft på et tidspunkt, eller Emirates. Jeg er klar over at man nok selv skal spæde lidt til, men at man skal betale hele gildet selv, er det ikke vanvittigt, rent forretningsmæssigt?
Jeg er sgu ligeglad med om vores stadion hedder Microsoft Bernabeu, sådan er fodboldverdenen bare idag. Selvom det klart er den mere romantiske løsning at det fortsat bare hedder Santiago Bernabeu.
IPIC aftalen gik jo i vasken. Kan dårligt huske om det var dem der trak sig eller om der var noget rent juridisk.
500 mio. euro er rigtig mange penge, men det er det altså også for en sponsor. Tror ikke det er så nemt at finde nogen, men jeg er da overbevist om at ledelsen har forsøgt.
Rygterne vil jo vide, at vi sagtens kan bruge store penge på spillere, Perez mener bare kun at Hazard, Neymar og Mbappe er det hele værd. Og selv dér, vil man ikke betale alt der bliver bedt om.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: Det er i øvrigt helt væk at sammenligne Lopeteguis start med Benitez'. Vi scorede masser af mål under Benitez og Bale startede sæsonen bedre end nogensinde. Udover 0-4 nederlaget til Barca spillede vi langt bedre dengang end nu.
Jeg er lodret uenig.. Vi spillede pinligt dårligt under Benitez. Han blev ganske enkelt "reddet" af nogle individuelle præstationer. Holdet har vist langt bedre takter under Lopetegui - særligt i de første kampe i ligaen. Desværre underpræsterer nogle af spillerne i en sådan grad, at vi taber kampe.. Modric f.eks., der de sidste par år har været den bedste midtbanespiller i verden, spiller pludseligt middelmådigt og langsomt. Det samme gælder en lang række andre spillere.
Vi er midt i en formkrise lige nu, og mange spillere virker trætte, mens andre er på vej tilbage fra skader osv. Alt taget i betragtning ville det være noget af en overreaktion at fyre Lope i oktober/november. Spillerne vil gerne have at han fortsætter, da de ved, at man i dette tilfælde ikke kan lægge al skylden på ham, og ligeledes har tiltro til hans taktik/metoder.
Hvad er alternativet?
Hvem gider at tage ind og se Real Madrid tabe 1-2 til Levante med en flok spillere der ikke præstere og ikke har evnerne til at slå bare Levante. På et ny bagt stadion hvor det koster 120 euro for en billet. Ikke mig.
Real Madrid har altid haft fans på stadion, det kræver ikke et nyt stadion!
Men hvis spillerne ikke er der, så kommer klubbens fans heller ike.
La liga nummer 34 skal i hus.
Asensio20 skrev:
Hvad er alternativet?
Hvem gider at tage ind og se Real Madrid tabe 1-2 til Levante med en flok spillere der ikke præstere og ikke har evnerne til at slå bare Levante. På et ny bagt stadion hvor det koster 120 euro for en billet. Ikke mig.
Real Madrid har altid haft fans på stadion, det kræver ikke et nyt stadion!
Men hvis spillerne ikke er der, så kommer klubbens fans heller ike.
Holdet kom fint tilbage efter 2-0 og skabte masser af chancer. Men lidt held kunne vi nemt have scoret minimum 3 mål mere. Sådan skulle det ikke gå. Ingen grund til at male fanden på væggen.
Det var ikke som i kampen mod Sevilla, hvor vi blev totalt spillet ud af banen og ikke skabte noget som helst. Angrebet fungerede ganske fint.
Ramos4 skrev:
-#7- skrev:
Hvad er alternativet?
IPIC aftalen gik jo i vasken. Kan dårligt huske om det var dem der trak sig eller om der var noget rent juridisk.
500 mio. euro er rigtig mange penge, men det er det altså også for en sponsor. Tror ikke det er så nemt at finde nogen, men jeg er da overbevist om at ledelsen har forsøgt.
Rygterne vil jo vide, at vi sagtens kan bruge store penge på spillere, Perez mener bare kun at Hazard, Neymar og Mbappe er det hele værd. Og selv dér, vil man ikke betale alt der bliver bedt om.
Jamen du har jo nok ret, klubben har selvfølgelig søgt efter en sponsor. Men jeg sætter bare spørgsmålstegn ved om det arbejde er gjort godt nok, for det må da være sindssygt attraktivt at have sit navn forbundet i den grad med Real Madrid. Om det så er 1-200 mio. € man får, så ville det klart gøre en forskel tænker jeg.
Jeg håber også pengene er der til indkøb, min helt store frygt er at vi ender som Arsenal, som ifølge Wenger prioriterede tilbagebetaling af deres lån, og var tilfredse med blot at nå CL hvert år.
Men vi er også enige om at Bernabeu skal moderniseres. Det er vitalt for at følge nogenlunde med de engelske klubber.
DC19