Optakt: Real Madrid - Levante, 9. spillerunde

7 år 9 måneder siden #73 af elle44

Bismo skrev:

Asensio20 skrev:

Ramos4 skrev: Men prøv nu at høre. Stadionet skal fornys på et eller andet tidspunkt. Før eller siden. Og det er pisse dyrt. Det vil forfalde hvis vi ikke gør noget og vores indtægter vil sakke efter de andre tophold i Europa. Vi har brug for at modernisere det og tjene flere penge.

Hvad er alternativet?

Hvem gider at tage ind og se Real Madrid tabe 1-2 til Levante med en flok spillere der ikke præstere og ikke har evnerne til at slå bare Levante. På et ny bagt stadion hvor det koster 120 euro for en billet. Ikke mig.

Real Madrid har altid haft fans på stadion, det kræver ikke et nyt stadion!

Men hvis spillerne ikke er der, så kommer klubbens fans heller ike.

Holdet kom fint tilbage efter 2-0 og skabte masser af chancer. Men lidt held kunne vi nemt have scoret minimum 3 mål mere. Sådan skulle det ikke gå. Ingen grund til at male fanden på væggen.

Det var ikke som i kampen mod Sevilla, hvor vi blev totalt spillet ud af banen og ikke skabte noget som helst. Angrebet fungerede ganske fint.

Haha, altså hvis ikke man må male fanden på væggen efter en kamp hvor man taber 2-1 til Levante på hjemmebane og oven i købet slår rekord i flest minutter uden mål, samtidig med at det var den 5. Kamp i træk uden sejr, hvornår helvede kan man så få lov at male?
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Siempre fiel, Jonas, El Siete, Dragam, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #74 af Siempre fiel

Papi skrev:

Ramos4 skrev: Det er i øvrigt helt væk at sammenligne Lopeteguis start med Benitez'. Vi scorede masser af mål under Benitez og Bale startede sæsonen bedre end nogensinde. Udover 0-4 nederlaget til Barca spillede vi langt bedre dengang end nu.

Jeg er lodret uenig.. Vi spillede pinligt dårligt under Benitez. Han blev ganske enkelt "reddet" af nogle individuelle præstationer. Holdet har vist langt bedre takter under Lopetegui - særligt i de første kampe i ligaen. Desværre underpræsterer nogle af spillerne i en sådan grad, at vi taber kampe.. Modric f.eks., der de sidste par år har været den bedste midtbanespiller i verden, spiller pludseligt middelmådigt og langsomt. Det samme gælder en lang række andre spillere.

Jeg er sådan set på linje med at vi ik ska ha ny træner for enhver pris, men jeg ka simpelthen ik se hva Lopetegui har bidraget med so far. Folk talte så fornemt om hvor fantastisk presspil vi nu sku få at se - det er jo nærmest til grin at se hvor ringe det virker pt. Der blev talt om at nu kom der bedre styr på defensiven - og vi sejler! Og alle talte om at han ville ku skabe et kollektiv hvor folk arbejdede som et hold og løb for hinanden - og dét er det modsatte af hva vi så idag i stort set hele kampen hvor folk stod stille, bevægede sig ikke for hinanden, ingen villighed til at løbe, ingen vilje, intet hjerte - og folk på stadion ku se det og råbte deres vrede over det ned mod spillerne - det var intet mindre end patetisk. Julen ka ik trylle Lucas om til Neymar eller Benz til én angriber af bare nogenlunde kvalitet, men de ovennævnte ting havde jeg faktisk forventet man havde ku se forbedringer med under Julen - og på de punkter har han skuffet totalt. Og omkring at der var gode tendenser i de første kampe i ligaen, så taler vi altså om de tre sejre over mægtige Getafe, Girona og Leganes - to af dem hjemme. Vi må formode at selv træneren for Avedøres andethold med lidt held havde skabt nøjagtig samme resultater i spidsen for Real Madrid. Og at man spillede et par godkendte kampe lige i starten, men stort set ik har præsteret i de efterfølgende måneder, så ligner det jo mere og mere en tilfældighed at man lige spillede et par ok kampe.

Og ift Modric vil jeg da lige knytte den kommentar at det den seneste halvanden sæson har været meget tydeligt at han sjældent holder niveau. Han rammer gode perioder og har bestemt et fremragende topniveau, men han har i lange perioder præsteret på det jævne og det lader bestemt til at alder og motivation har indhentet ham - hvorfor han hovedsageligt har præsteret i store CL-kampe og til VM. Han er stadig en fin spiller og mener kun vi ska sælge ham hvis prisen er høj (hvilket den ik er), men fejlen ligger fra ledelsens side i at tro at man bare har ku tro blindt på Modric uden at tænke fremtid og udskiftninger - og det gælder desværre på flere positioner at vi har dét problem
Følgende bruger(e) sagde tak: Papi

7 år 9 måneder siden #75 af Bismo
Vi mangler bare en X-Factor som en Ronaldo, der kan skabe et magisk øjeblik selv når det går skidt for holdet. Havde det ikke været for Messi, ville Barca have ligget og rodet rundt i midten af tabellen.

Heldigvis er det ikke værre end at vi sagtens kan nå at vinde ligaen, hvis spillerne finder formen igen. Barca og Atleti kommer også til at smide en del points i denne sæson og lige nu er vi kun et point efter dem. Forhåbentlig ender Barca-Sevilla kampen uafgjort.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 9 måneder siden #76 af -#7-

Asensio20 skrev:

Ramos4 skrev: Men prøv nu at høre. Stadionet skal fornys på et eller andet tidspunkt. Før eller siden. Og det er pisse dyrt. Det vil forfalde hvis vi ikke gør noget og vores indtægter vil sakke efter de andre tophold i Europa. Vi har brug for at modernisere det og tjene flere penge.

Hvad er alternativet?

Hvem gider at tage ind og se Real Madrid tabe 1-2 til Levante med en flok spillere der ikke præstere og ikke har evnerne til at slå bare Levante. På et ny bagt stadion hvor det koster 120 euro for en billet. Ikke mig.

Real Madrid har altid haft fans på stadion, det kræver ikke et nyt stadion!

Men hvis spillerne ikke er der, så kommer klubbens fans heller ike.

Nu er det jo ikke kun solgte billetter på kampdage, hvor et stadion og en klub tjener sine penge.

Læs med her.

DC19

7 år 9 måneder siden #77 af Siempre fiel

Bismo skrev: Forhåbentlig ender Barca-Sevilla kampen uafgjort.

Bare nysgerrig - hvorfor i alverden håber du på uafgjort og ikke et Barcanederlag? Altså du er vel for faen ik bange for at Sevilla vinder ligaen vel??
Det er jo ligesom sidste år - efter 5 runder tror nogle på at et hold som Sevilla ka vinde ligaen og så slutter de 30 point efter. Altså udover at jeg INGEN tro på har at vi på nogen måde ka spille med om mesterskabet, så er det da naturligvis Barca der ska tabe hvis vi i sidste ende mirakuløst sku ha en chance - Sevilla er jo ingen som helst trussel på den lange bane - dog udelukker jeg ik at de ka slutte over os i tabellen
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, SeQueda, Ramos4

7 år 9 måneder siden #78 af Real HWL

Asensio20 skrev: Når Florentino hellere vil bruge 500 millioner euro på, at bygge betonbyggeri, fremfor at købe spillere i mens han sælger ud, så får man som man har redt.

Aldrig har jeg opdaget en mere inkompetent ledelse end den vi har nu.

Nogen gange skal man gå et skridt tilbage for at gå to skridt frem. Det stadion projekt vil få Real op på en helt anden hylde i fremtiden hvis det kan generere et overskud på €150mill om året. Det er ikke inkompetence, men genialt.
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Chamartin, Jakobsif555, Ramos4

7 år 9 måneder siden #79 af Ramos4

-#7- skrev:

Ramos4 skrev:

-#7- skrev:

Hvad er alternativet?

En ting jeg simpelthen ikke kan forstå, er at man som et kæmpestort globalt brand som Real Madrid, selv skal ud og låne en halv milliard €. Burde man ikke kunne skaffe en sponsor, jeg ved der var tale om Microsoft på et tidspunkt, eller Emirates. Jeg er klar over at man nok selv skal spæde lidt til, men at man skal betale hele gildet selv, er det ikke vanvittigt, rent forretningsmæssigt?

Jeg er sgu ligeglad med om vores stadion hedder Microsoft Bernabeu, sådan er fodboldverdenen bare idag. Selvom det klart er den mere romantiske løsning at det fortsat bare hedder Santiago Bernabeu.

IPIC aftalen gik jo i vasken. Kan dårligt huske om det var dem der trak sig eller om der var noget rent juridisk.

500 mio. euro er rigtig mange penge, men det er det altså også for en sponsor. Tror ikke det er så nemt at finde nogen, men jeg er da overbevist om at ledelsen har forsøgt.

Rygterne vil jo vide, at vi sagtens kan bruge store penge på spillere, Perez mener bare kun at Hazard, Neymar og Mbappe er det hele værd. Og selv dér, vil man ikke betale alt der bliver bedt om.

Jamen du har jo nok ret, klubben har selvfølgelig søgt efter en sponsor. Men jeg sætter bare spørgsmålstegn ved om det arbejde er gjort godt nok, for det må da være sindssygt attraktivt at have sit navn forbundet i den grad med Real Madrid. Om det så er 1-200 mio. € man får, så ville det klart gøre en forskel tænker jeg.

Jeg håber også pengene er der til indkøb, min helt store frygt er at vi ender som Arsenal, som ifølge Wenger prioriterede tilbagebetaling af deres lån, og var tilfredse med blot at nå CL hvert år.

Men vi er også enige om at Bernabeu skal moderniseres. Det er vitalt for at følge nogenlunde med de engelske klubber.

Der er generelt en del ting der undrer mig ved vores sponsoraftaler. United ligger langt over alle andre, og Barcelona ligger også lidt over os. United har omkring 60 sponsorer mens vi har 19. Det var Marca der bragt artiklen for nogle uger siden. Jeg forstår ikke hvorfor United kan få så mange flere penge end os. At Barcelona ligger over os i sponsorater er også bekymrende. Perez er genial mange gange, men så sidder man også og fatter ingenting andre gange. Enevælde i en klub er jo sjældent godt, og vi må nok indrømme at vi har en enevældig præsident.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 9 måneder siden #80 af -#7-

Ramos4 skrev: Der er generelt en del ting der undrer mig ved vores sponsoraftaler. United ligger langt over alle andre, og Barcelona ligger også lidt over os. United har omkring 60 sponsorer mens vi har 19. Det var Marca der bragt artiklen for nogle uger siden. Jeg forstår ikke hvorfor United kan få så mange flere penge end os. At Barcelona ligger over os i sponsorater er også bekymrende. Perez er genial mange gange, men så sidder man også og fatter ingenting andre gange. Enevælde i en klub er jo sjældent godt, og vi må nok indrømme at vi har en enevældig præsident.

Manchester Uniteds helt store fordel må være at de spiller i den voldsomt eksponerede Premier League. Udover det, så kan jeg heller ikke se hvad der gør United mere attraktiv end Barcelona og os selv. Men ja, det er da bemærkelsværdigt at vi har en præsident, som slår sig op på at være en genial forretningsmand, men som så åbenbart halter efter vores rivaler, på et enormt vigtigt område, sponsorerne. Nu har jeg ikke selv læst artiklen, men du kunne snildt bilde mig det ind.

Noget andet jeg har tænkt over, er om man i klubben har følt sig nødsaget til at vente på at klubben nulstiller sig selv, efter salget af Ronaldo, og dermed et farvel til de indtægter han alene har kunne generere, før man har kastet sig ud på et marked der helt tydeligt er løbet løbsk. Det er ikke noget jeg overhovedet har belæg for at påstå, men blot en tanke jeg fik efter vinduet lukkede i.

DC19

7 år 9 måneder siden #81 af Ramos4

-#7- skrev:

Ramos4 skrev: Der er generelt en del ting der undrer mig ved vores sponsoraftaler. United ligger langt over alle andre, og Barcelona ligger også lidt over os. United har omkring 60 sponsorer mens vi har 19. Det var Marca der bragt artiklen for nogle uger siden. Jeg forstår ikke hvorfor United kan få så mange flere penge end os. At Barcelona ligger over os i sponsorater er også bekymrende. Perez er genial mange gange, men så sidder man også og fatter ingenting andre gange. Enevælde i en klub er jo sjældent godt, og vi må nok indrømme at vi har en enevældig præsident.

Manchester Uniteds helt store fordel må være at de spiller i den voldsomt eksponerede Premier League. Udover det, så kan jeg heller ikke se hvad der gør United mere attraktiv end Barcelona og os selv. Men ja, det er da bemærkelsværdigt at vi har en præsident, som slår sig op på at være en genial forretningsmand, men som så åbenbart halter efter vores rivaler, på et enormt vigtigt område, sponsorerne. Nu har jeg ikke selv læst artiklen, men du kunne snildt bilde mig det ind.

Noget andet jeg har tænkt over, er om man i klubben har følt sig nødsaget til at vente på at klubben nulstiller sig selv, efter salget af Ronaldo, og dermed et farvel til de indtægter han alene har kunne generere, før man har kastet sig ud på et marked der helt tydeligt er løbet løbsk. Det er ikke noget jeg overhovedet har belæg for at påstå, men blot en tanke jeg fik efter vinduet lukkede i.

Jeg synes det er helt utroligt at vi har ladet 100 mio. sociale følgere gå (eller hvor mange Ronaldo nu har) og slet ikke har hentet en spiller ind til at lappe hullet. Behøver jo ikke være Neymar, men at man slet ikke har hentet en publikumsmagnet er vildt mærkeligt. Bernabéu har vel kun været tæt på fyldt mod Roma, ellers langt fra.

Jeg kan selvfølgelig ikke finde artiklen. Men United havde omkring 60 sponsorer, langt over alle andre. Vi ser jo også mange klubber have små sponsorater på ærmerne, der adskiller sig fra hovedsponsoren på trøjen. Men der er vi heller ikke med endnu.

Edit: Jeg har hele sommeren været enig i, at vi ikke skal følge med de vanvittige priser og hente middelvarer for 200 mio. Men at vi intet navn henter på et VM år er mærkeligt. Benzema og Bale har jo ingen PR. værdi i det store hele, så vi mangler helt klart noget gennemslagskraft efter Ronaldos exit. James havde en god profil, men ham har vi jo af uransagelige årsager også fking lejet ud.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Ramos4.

7 år 9 måneder siden #82 af Real Madrid
Sejrsprocent:

Pellegrini: 75 %
Ancelotti: 75 %
Mourinho: 72 %
Zidane: 70 %
Benitez: 68 %
Lopetegui 41 % (skræmmende)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 9 måneder siden #83 af Ramos4

Real Madrid skrev: Sejrsprocent:

Egentlig utroligt at Ancelotti med den sejrsprocent ikke formåede at vinde en eneste liga.

Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Bismo

7 år 9 måneder siden #84 af Real Madrid

Ramos4 skrev:

Real Madrid skrev: Sejrsprocent:

Egentlig utroligt at Ancelotti med den sejrsprocent ikke formåede at vinde en eneste liga.

Samme kan vel siges om Pellegrini. Endte sæsonen med 96 point, uden at vinde..

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum