Optakt: Real Madrid - Levante, 9. spillerunde
Sorry, hvis du ikke synes det var i orden jeg skrev som jeg gjorde. Jeg sad selv og smilede da jeg læste dine første ord indtil jeg læste det du skrev i parentes. Nu gjorde jeg det ud i "man" og "folk", fordi jeg egentlig ikke ved eller kan huske om du var en af de mange som kritiserede ham for ikke at bruge reserverne. Jeg talte generelt, og prøvede at pointere hvor uretfærdig folk ofte er, så den var egentlig ikke møntet på dig.
Og jeg synes faktisk at indlæg skal krydres med stikpiller, sarkasme og ironi. Så længe jeg kan fornemme smilet, men jeg vil da godt indrømme, at det er utrolig svært og lure den over skrift når man ikke kender hinanden personligt. Dog ved jeg hvad du altid bringer til debatten, og det kan jeg egentlig godt li, men jeg undskylder selvfølgelig hvis du føler dig trådt over tæerne, da det slet ikke var sådan ment. Når jeg laver sådan en smiley, så er det altid sagt med et smil på læben, men fair nok.
Sjovt du lige nævner Mourinho, da han var manden som gjorde Kovacic ikke valgte United :D Men jeg forstår hvad du mener. Prøv lige og overvej scenariet, hvis Lopetegui havde brugt Bale og Benzema fra start, og de begge blev skadet igen, fordi man forhastede. Så ville jeg jo være bange for hans familie blev brændt på bålet af sure "Madridistas".
Der er bare en vanvittig hetz, som jeg personligt tager meget afstand fra. Det samme gjorde sig gældende med Benitez, og der reagerede jeg på samme måde.
Jeg er bare uenig i, at det er Lopetegui's fejl, at samtlige spillere falder sammen. Det er et velkendt VM fænomen, at de store stjerner falder drastigt i niveau. Desværre havnede lorten hos ham, da intet er gået Real Madrid's vej siden Chl trofæet. Meget af det er helt sikkert selvforskyldt fra klubben og spillernes side af, men synes bare kritikken er helt uhørt og pinlig på alle måder.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ramos4 skrev: Dios, man må rose dig for din optimisme. Det er altid dejligt med positive briller og et koldt hoved i en ellers svær tid. Men når jeg læser hvad du skriver, er det alligevel svært at forstå hvad optimismen bunder i. Du har stor tiltro til Lopetegui og fred være med det. Manden har intet vundet nogensinde. Hans stil med landsholdet var rigtig imponerende til tider, men derudover ved jeg ikke hvorfor du er så vild med ham. Jeg tror helt sikkert at vi kommer til at spille bedre på et tidspunkt, hvis han får lov at fortsætte.
Og du har ret i, at Benzema skal serviceres bedre. Men han scorer altså ikke mere end max. 15 kasser i ligaen i år. Og det er svært at vinde ligaen med en topscorer på 12-15 kasser. Bale skal nok spæde til, men altså...Bale er Bale. Derudover er du selv enig i, at vi har mange spillere der er på vej i en alder hvor de er både gamle og mætte. Ramos, Marcelo, Modric, Benzema. Vi har ikke forstærket os særlig godt de seneste mange transfervinduer, så vi står i en situation hvor vi snart skal ud og bruge penge på at forstærke en del positioner. Det bliver unægteligt svært når vi også skal splashe 200-300 mio. på Neymar eller hvem det nu bliver. Et stadionprojekt på 500 + 200 for Neymar + mange aldrende spillere = vi skal have fat i Danske Banks estiske afdeling.
Vi har ret beset ét talent i offensiven (jeg tæller ikke to brasilienere på 18 med, som jeg intet aner om) der er noget værd, og det er Asensio. Ham synes du (med rette) er ganske ringe for tiden.
Hvor fanden får du al den optimisme fra? :)
Haha, tak tak :)
Det bunder ud i, at jeg aldrig rigtig selv har været tilfreds med den måde Real Madrid har spillet på. Jeg har ikke for alvor nydt Real Madrid spille mere end 2-3 kampe i træk de sidste 15 år, fordi systemet eller spillerne har været af helvedes til IMO. Jeg elsker alt det Lopetegui står for på banen. Det er hans spil der faktisk har tiltrukket mig mest lige fra hans U-landskampe med Spanien til netop det spanske landshold. Den dominans og possession bold er jeg vild med. Jeg elsker kreative spillere kontra Bale typer. Jeg er stor fan af, at vi har fået en træner som går meget op i ungdomsarbejdet, og har øje for talenterne og har en helt klar plan for hver enkelt spiller.
Han er ikke så ekstrem som Pep, men hans stil minder om hans, men forskellen som jeg er utrolig vild med er, at Lopetegui ikke vil have hans spillere til at gøre det samme i alle situationer. Lopetegui vil også spille direkte fodbold, hvor man bruger farten i bolden, og netop den kombination er præcis hvad jeg altid har ønsket Real Madrid skal praktisere. Dominans på bolden med en masse possession, så vi også kan forsvare os med bolden samt det hurtige direkte spil.
Det er den filosofi Lopetegui kommer med, og derfor er jeg fan.
Jeg var også stor fan af Zidane skulle være træner, og i sommers håbede jeg på man ansatte Gutí fremfor de store kanoner, fordi jeg simpelthen ikke troede på Lopetegui var en mulighed. Jeg er sådan set ligeglad med hvad de har vundet før Real Madrid. Det er deres trænerprofil der betyder mest for mig.
Jeg kan ikke se hvorfor Benzema ikke skal kunne score mange flere mål end 15. Vi så hvor skarp han var, da holdet virkelig rykkede, og tingene flød. Da chancerne blev skabt, så scorede Benzema.
Stadionbyggeret er jo et projekt for sig selv, hvor planen jo er, at tage et lån på 30 år. Ja ja, så skal der selvfølgelig afdrages på lånet, men med vores massive overskud de sidste 5 år kontra vi ingen penge har brugt, og fået en del på salg, så burde man jo have 3 milliarder at handle ind for. Det er jo nok til at opruste truppen for.
Derudover er der jo også spillersalg.
Jeg har lært mig selv at se positivt på tingene uanset hvordan de ser ud. Situationen ser håbløs ud pt. men spiller for spiller, og hvor vi ligger i ligaen, så er der jo stadig meget håb endnu. Intet vare evigt, så selvfølgelig vender tingene igen. Spørgsmålet er bare hvornår, og et godt resultatet imod Barca kan vende det hele igen. Heldigvis er Messi ikke med, så det er jo en fremragende start på slutningen af denne måned :)
EDIT: Rettede lige 15 år til 5 år :D
Der var mange herinde som talte holdet gevaldigt op i løbet af sommeren og hvordan RM Isco og de andre spaniere ville blomstre. Bevares jeg synes også man skal være positivt omkring sin klub, men man behøver ikke være naiv. De indkøb er er blevet foretaget, især op til denne sæson, har været under al kritik og ikke en klub af RMs størrelse værdig. De spillere der er blevet købt minder mest af alt om spillere Valencia/Sevilla ville hente.
Selvfølgelig er det ren spekulation, men en måltørke var man ikke rendt ind i, med Ronaldo på holdkortet. Men det er ris til egen stupide, inkompetente røv at sælge en mand med 50ish mål pr sæson og ikke erstatte ham. Kald det karma, naivitet eller optimisme - jeg er ligeglad, det er direkte retarderet.
Hvis klubben i det mindste havde cojones til at fortælle,at der ikke er penge til store stjerner, at det løb er kørt og man må se Barca, PSG, Juventus og de engelske klubber bruge mange penge - så havde jeg forståelse og respekt, men man prøver stadig at leve på Galacticos-æraen, selvom den sluttede for mange år siden.
- Siempre fiel
- Bandlyst
Dios skrev: @Siempre fiel.
Sorry, hvis du ikke synes det var i orden jeg skrev som jeg gjorde. Jeg sad selv og smilede da jeg læste dine første ord indtil jeg læste det du skrev i parentes. Nu gjorde jeg det ud i "man" og "folk", fordi jeg egentlig ikke ved eller kan huske om du var en af de mange som kritiserede ham for ikke at bruge reserverne. Jeg talte generelt, og prøvede at pointere hvor uretfærdig folk ofte er, så den var egentlig ikke møntet på dig.
Og jeg synes faktisk at indlæg skal krydres med stikpiller, sarkasme og ironi. Så længe jeg kan fornemme smilet, men jeg vil da godt indrømme, at det er utrolig svært og lure den over skrift når man ikke kender hinanden personligt. Dog ved jeg hvad du altid bringer til debatten, og det kan jeg egentlig godt li, men jeg undskylder selvfølgelig hvis du føler dig trådt over tæerne, da det slet ikke var sådan ment. Når jeg laver sådan en smiley, så er det altid sagt med et smil på læben, men fair nok.
Sjovt du lige nævner Mourinho, da han var manden som gjorde Kovacic ikke valgte United :D Men jeg forstår hvad du mener. Prøv lige og overvej scenariet, hvis Lopetegui havde brugt Bale og Benzema fra start, og de begge blev skadet igen, fordi man forhastede. Så ville jeg jo være bange for hans familie blev brændt på bålet af sure "Madridistas".
Der er bare en vanvittig hetz, som jeg personligt tager meget afstand fra. Det samme gjorde sig gældende med Benitez, og der reagerede jeg på samme måde.
Jeg er bare uenig i, at det er Lopetegui's fejl, at samtlige spillere falder sammen. Det er et velkendt VM fænomen, at de store stjerner falder drastigt i niveau. Desværre havnede lorten hos ham, da intet er gået Real Madrid's vej siden Chl trofæet. Meget af det er helt sikkert selvforskyldt fra klubben og spillernes side af, men synes bare kritikken er helt uhørt og pinlig på alle måder.
Helt fair, no harm done - og du ved jo at jeg om nogen godt selv sætter pris på noget kolorit på indlæggene :-) og jeg er jo helt enig i hva du skriver omkring kritikken - at den jo falder hvis man løber risici og det går galt - og der havde i dette tilfælde måske også været risici ved at lade dem starte - men sådan ka det være så uretfærdigt. Jeg var dog ik én af dem der klandrede ham forrige gang (da jeg udtjente en aldeles ufortjent karantæne som uden tvivl var blevet omgjort havde der været VAR her på forum ;-)
Men jeg synes til gengæld du tager fejl omkring den "hetz" mod Lopetegui. Min fornemmelse er at der bestemt ik er nogen hetz imod ham - tværtimod mener langt de fleste at den sportslige ledelse bærer langt størstedelen af ansvaret - også ifølge meningsmålinger i de spanske medier. Det ka dog godt være stemningen er en anden her på forum - har ik fulgt så godt med. Og så synes jeg naturligvis noget kritik af Lopetegui alligevel er på sin plads - jeg medgiver at han i dén grad har manglet held og marginaler i strengt taget alt han har foretaget sig i Madrid, men der er bare en grænse på hvor meget man må fejle/underpræstere og dén har Julen mere end flirtet med.
Og så lige et lille sidespring - nu var jeg jo på stadion igår og jeg må sige at for tilskuere på stadion er VAR endnu mere grotesk at opleve end på tv. Ik nok med at man jubler som sindssygt og når at kramme, high five'e og sætte sig tilrette igen inden det hele blir taget retur - men ingen på stadion fatter jo hva der er dømt for eller hva der sker - man ku naturligvis gætte sig til det ved straffet, men ved de underkendte mål var man ret så blank og desuden kom adskillige off side-kendelser megasent og bidrog alvorligt til forvirringen.
Men jeg synes til gengæld du tager fejl omkring den "hetz" mod Lopetegui. Min fornemmelse er at der bestemt ik er nogen hetz imod ham - tværtimod mener langt de fleste at den sportslige ledelse bærer langt størstedelen af ansvaret - også ifølge meningsmålinger i de spanske medier. Det ka dog godt være stemningen er en anden her på forum - har ik fulgt så godt med.
Alle steder jeg læser der hagler folk ham ned. Ligefra en nationalist, som er racist, fordi han kun vil bruge spanske spillere til hans koncept er lort og han spiller røv sygt fodbold.
Det er ihvertfald hvad jeg har læst mest af rundt omkring.
Og så lige et lille sidespring - nu var jeg jo på stadion igår og jeg må sige at for tilskuere på stadion er VAR endnu mere grotesk at opleve end på tv. Ik nok med at man jubler som sindssygt og når at kramme, high five'e og sætte sig tilrette igen inden det hele blir taget retur - men ingen på stadion fatter jo hva der er dømt for eller hva der sker - man ku naturligvis gætte sig til det ved straffet, men ved de underkendte mål var man ret så blank og desuden kom adskillige off side-kendelser megasent og bidrog alvorligt til forvirringen.
Det her perspektiv har jeg aldrig overvejet. Det må da være røv hamrende irriterende. Der må stadionspeakeren jo gå ind og kommunikere ellers må situationen op på storskærm.