Optakt: La Real besøger Madrid

7 år 6 måneder siden #85 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Optakt: La Real besøger Madrid

Dios skrev: Og seriøst. Hvad er det lige Mourinho kan? Hvad er det han har udrettet udover de 2 once in a lifetime titler med Porto og Inter? Han har jo aldrig haft succes med et storhold før. Fint nok han kan komme til et hold, og gøre dem til mestre 1 ud af hans 3 sæsoner i en klub, men helt seriøst. Hvad er det der gør ham så attraktiv i folks øjne? Er det, fordi han kan slagte én eller to spillere, som i Pogba og Rashford's tilfælde begge stråler efter hans afsked?

Hvem skal han slagte i Real Madrid, hvis det alligevel er Perez der i første omgang freder dem? Kom nu lidt.

Nu tror jeg ikke folk synes Mourinho er specielt attraktiv (mig selv inkluderet), men det er Solari altså så bestemt heller ikke på nogen måde. Jeg kan ikke rigtigt få øje på nogen forskel fra Lopetegui til Solari. Lige da Lopetegui kom til kunne jeg se en tydelig fremgang i måden vi spillede på. Hurtig boldomgang og pres over hele banen. Men første gang truppen mødte modstand i Atletico Madrid så smuldrede spilkonceptet fuldstændigt og Lopetegui kunne ikke finde tilbage og han blev fyret. Solari virker ligesom Zidane bare til at tegne en startopstilling på et whiteboard og så håbe på det bedste.

Nu passer vores elendige resultater bare sammen med at Mourinho er fri på markedet, og Mourinho er et stort trænernavn om du vil det eller ej, og derfor er det vel kun naturligt at han bliver nævnt. Han har noget personlighed som Solari mangler. Den personlighed kan så være fugl eller fisk. Men det kan vel næsten ikke blive værre i den her sæson tænker jeg. I forhold til om han kan slagte nogle køer så er det jo netop Perez han skal overbevise, det tror jeg alle er klar over. Og jeg tror altså trods alt at Perez lytter mere til Mourinho end han ville lytte til Solari eller Lopetegui (desværre).

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #86 af PMO
Besvaret af PMO på emne Optakt: La Real besøger Madrid
Jeg synes virkelig det er en falliterklæring at tilknytte Mourinho igen og vil hellere vente til sommer og finde den rette- og så købe ind til den træner. Nok griner de fleste af RM nu, men hvis man henter Mourinho ind er joken fuldendt.
Der må og skal være andre navne som er interessante.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, elle44, El Siete, Kimbo

7 år 6 måneder siden #87 af El Siete

PMO skrev:

-#7- skrev:

PMO skrev: Kan vi ikke lade være med at nævne Mourinho? Den mand er en opvandrende katastrofe og pinlig for fodbolden. Det klædte ikke RM med ham som træner.
Og skulle han træne holdet i et 1/2 år, eller få en kontrakt til 2023, for at blive fyret halvvejs inde i anden sæson, fordi han har fjernet spillernes lyst til at leve? Vi har prøvet ham- nyt, tak.

Indkøb kommer der ikke nogen af i januar og hvis der gør er det ikke nogle spillere som er anvendelig. Jeg vil rigtig gerne have indblik i RMs økonomi, for det virker ikke til at ligeså mange penge, som fans går og tror. Klubben har trodsalt haft overskud på transfers siden 2010 (mener jeg)

Hvis der er noget som er en omvandrende katastrofe og pinligt, og bestemt ikke klædeligt, så er det Real Madrids sæson. Igen, vi ligger lige nu på en 5. plads, under Alaves, med udsigt til Europa League i næste sæson. Jeg tror ikke på Alaves i længden, men vi har også et stærkt Betis mandskab i ryggen, som helt sikkert lugter blod nu. EDIT: Et Betis hold vi altså iøvrigt møder i næste weekend, på en svær udebane. Taber man den kamp, så er det fandme godt nok endnu mere op af bakke fremadrettet.

Jeg er heller ikke fan af Mourinho, men man må fra ledelsens side altså gå ind og kigge på samtlige muligheder på nuværende tidspunkt. Jeg sidder med samme følelse nu, som dengang efter udekampen på Mallorca i 2006, hvor Perez endte med at tage sit tøj og gå.

Men er der ikke andre muligheder? Er svaret på problem bare Mourinho? Kunne man ikke se lidt frem i tiden, bare en gangs skyld så begynde det store reset nu. Mourinho er ikke holdbar.

At Perez skred ville være godt. Kunne være stationsbyggeriet ville blive stoppet og penge kanaliseret til truppen.

Jeg er enig i dine pointer, men altså, kan vi ikke snart komme videre omkring det stadionbyggeri? Renovationen er et lån klubben tager der skal betales af over 35 år, så det er ikke ligefrem noget der vælter det årlige transferbudget. Det er en Brahim Diaz mindre om året. €100M ekstra i indtægter om 4 år gør at vi er bedre rustet økonomisk overfor konkurrenterne til netop at hente spillere.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 6 måneder siden #88 af PMO
Besvaret af PMO på emne Optakt: La Real besøger Madrid

El Siete skrev:

PMO skrev:

-#7- skrev:

PMO skrev: Kan vi ikke lade være med at nævne Mourinho? Den mand er en opvandrende katastrofe og pinlig for fodbolden. Det klædte ikke RM med ham som træner.
Og skulle han træne holdet i et 1/2 år, eller få en kontrakt til 2023, for at blive fyret halvvejs inde i anden sæson, fordi han har fjernet spillernes lyst til at leve? Vi har prøvet ham- nyt, tak.

Indkøb kommer der ikke nogen af i januar og hvis der gør er det ikke nogle spillere som er anvendelig. Jeg vil rigtig gerne have indblik i RMs økonomi, for det virker ikke til at ligeså mange penge, som fans går og tror. Klubben har trodsalt haft overskud på transfers siden 2010 (mener jeg)

Hvis der er noget som er en omvandrende katastrofe og pinligt, og bestemt ikke klædeligt, så er det Real Madrids sæson. Igen, vi ligger lige nu på en 5. plads, under Alaves, med udsigt til Europa League i næste sæson. Jeg tror ikke på Alaves i længden, men vi har også et stærkt Betis mandskab i ryggen, som helt sikkert lugter blod nu. EDIT: Et Betis hold vi altså iøvrigt møder i næste weekend, på en svær udebane. Taber man den kamp, så er det fandme godt nok endnu mere op af bakke fremadrettet.

Jeg er heller ikke fan af Mourinho, men man må fra ledelsens side altså gå ind og kigge på samtlige muligheder på nuværende tidspunkt. Jeg sidder med samme følelse nu, som dengang efter udekampen på Mallorca i 2006, hvor Perez endte med at tage sit tøj og gå.

Men er der ikke andre muligheder? Er svaret på problem bare Mourinho? Kunne man ikke se lidt frem i tiden, bare en gangs skyld så begynde det store reset nu. Mourinho er ikke holdbar.

At Perez skred ville være godt. Kunne være stationsbyggeriet ville blive stoppet og penge kanaliseret til truppen.

Jeg er enig i dine pointer, men altså, kan vi ikke snart komme videre omkring det stadionbyggeri? Renovationen er et lån klubben tager der skal betales af over 35 år, så det er ikke ligefrem noget der vælter det årlige transferbudget. Det er en Brahim Diaz mindre om året. €100M ekstra i indtægter om 4 år gør at vi er bedre rustet økonomisk overfor konkurrenterne til netop at hente spillere.

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke aner noget som helst om priserne/indtægterne ved stadionsprojektet. Men det virker blot til at, for en normal fan som jeg, der ikke er penge til topspillere og stadion - og lige nu er topspillere en større mangelvare end et stadion. Men det er klart at fremtidsperspektiverne er interessante og konkurrencedygtige, bare en skam, når det går ud over nuet.

7 år 6 måneder siden #89 af El Siete

PMO skrev:

El Siete skrev:

PMO skrev:

-#7- skrev:

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke aner noget som helst om priserne/indtægterne ved stadionsprojektet. Men det virker blot til at, for en normal fan som jeg, der ikke er penge til topspillere og stadion - og lige nu er topspillere en større mangelvare end et stadion. Men det er klart at fremtidsperspektiverne er interessante og konkurrencedygtige, bare en skam, når det går ud over nuet.

Det er jo nok bare en forretningsbeslutning man har taget, at det at købe 10 talenter for 220 mill (gæt) i stedet for een Neymar, giver størst gevinst på den lange bane. For strategien giver da god mening; køb en 18-årig til 40M i stedet for en 22-årig til 120M, som Marca skrev den anden dag, men den når bare ikke at have nogen effekt før sidste generation er blevet for gamle, og det går ud over nuet som du skriver. Jeg er fan af indkøb af talenter, men fortørnet over manglen på indsigt ifht at se forbi Ronaldo, Modric, osv, og købe ind til nu, før de næste talenter kan tage over.

Men det er da rigtigt, man burde have et godt plus i transferbudgettet, for selvom man også har handlet for over 200M i denne sæson, har man jo stadig sendt bla. Ronaldo afsted til 100M, men jeg sætter min lid til at det hele handler om timing, da verdensstjerner er en mangelvare, som du skriver, og det næste sommer er muligt at hente Hazard/Neymar osv. Dette hold, som stadig er verdensklassespillere og kæmpe talenter, mangler en verdensklasse træner med en klar filosofi, samt 2-3 nye spillere fra øverste hylde.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Leveret af Kunena Forum