Optakt: Real Madrid - Celta, LaLiga, 24. spillerunde

4 år 2 måneder siden #109 af elle44

Sahinovic skrev: Statistikken siger at Real Madrid er det hold i Europa der har det bedste forsvar, men uden at have tal på det, så er jeg næsten ret sikker på at det kun er fordi modstanderen simpelthen ikke har været skarpere foran målet.

Jeg synes ofte vi er blevet spillet tynde, og at Varane og Ramos har set skidt ud dernede. Så det ville da være spændende at se hvor mange åbne chancer der er blevet skabt mod os, for jeg er ret sikker på at der er tale om rigtigt mange.


Arh. Ja det har ikke set så godt ud de sidste tre kampe. Men det forsvar har simpelthen bare stået rigtig godt, det kan man ikke tage fra dem. Lad os håbe det her er en lille downperiode for defensiven før vi når topformen. Ellers er vi fucked.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #110 af Kiwes

elle44 skrev:

Sahinovic skrev: Statistikken siger at Real Madrid er det hold i Europa der har det bedste forsvar, men uden at have tal på det, så er jeg næsten ret sikker på at det kun er fordi modstanderen simpelthen ikke har været skarpere foran målet.

Jeg synes ofte vi er blevet spillet tynde, og at Varane og Ramos har set skidt ud dernede. Så det ville da være spændende at se hvor mange åbne chancer der er blevet skabt mod os, for jeg er ret sikker på at der er tale om rigtigt mange.


Arh. Ja det har ikke set så godt ud de sidste tre kampe. Men det forsvar har simpelthen bare stået rigtig godt, det kan man ikke tage fra dem. Lad os håbe det her er en lille downperiode for defensiven før vi når topformen. Ellers er vi fucked.


En ting er sikkert, det er ikke Ramos fortjeneste at vi har lukket så få mål ind. Det kan vi kæfte så meget op om som vi vil, men han bliver aldrig klogere og Zidane er tydeligvis ligeglad. Det er skræmmende hvor dårlig vi var til at forsvare os mod bolde i mellemrummene idag. City og Barcelona lever jo på det, så det skal der stræmmes op på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #111 af Sahinovic

elle44 skrev:

Sahinovic skrev: Statistikken siger at Real Madrid er det hold i Europa der har det bedste forsvar, men uden at have tal på det, så er jeg næsten ret sikker på at det kun er fordi modstanderen simpelthen ikke har været skarpere foran målet.

Jeg synes ofte vi er blevet spillet tynde, og at Varane og Ramos har set skidt ud dernede. Så det ville da være spændende at se hvor mange åbne chancer der er blevet skabt mod os, for jeg er ret sikker på at der er tale om rigtigt mange.


Arh. Ja det har ikke set så godt ud de sidste tre kampe. Men det forsvar har simpelthen bare stået rigtig godt, det kan man ikke tage fra dem. Lad os håbe det her er en lille downperiode for defensiven før vi når topformen. Ellers er vi fucked.


Jeg siger bestemt heller ikke det er tilfældet, da jeg ikke har nogle tal på dette. Men når jeg tænker tilbage på sæsonen, så synes jeg at vi alt for ofte - forholdsvist nemt (ligesom idag) - er blevet spillet tynde, men at vi tidligere er sluppet lidt billigere enten fordi modstanderen ikke har været skarpe nok, eller fordi Courtois har stået i vejen.

Vi har helt sikkert haft kampe hvor den defensive organisation har imponeret, men om de 16 mål vi har indkasseret også kommer på baggrund af, at vi har et godt/det bedste forsvar (Varane og Ramos primært) tvivler jeg bare rigtigt meget på, og jeg husker også at jeg blev meget overrasket over, at vi for en uge siden var det hold i Europa der havde indkasseret færrest mål i liga sammenhæng. (nu ligger vi så på nummer to lige efter Liverpool der har indkasseret 15 mål).

Jeg tror ikke vi er det hold der er blevet skabt færrest åbne chancer imod, men som nævnt tidligere så har jeg ikke nogle tal på det, men det er bare den fornemmelse jeg sidder med - og især efter idag.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #112 af Dios

Siempre fiel skrev: Nu har jeg ikke fulgt så godt med her på forummet, men håber da godt nok at alle har evnerne til at se hvor chancefattig, røvsyg og generelt elendig fodbold vi har spillet det meste af tiden i indeværende sæson - men modsat de to seneste sæsoner, så har vi stået en anelse mere kompakt defensivt og har alligevel hevet point hjem - og til vores held har Barca så været ligeså ringe. Men det er vel forhåbentlig kun Zidane der synes vi spiller fantastisk - de fleste andre kan forhåbentlig se elendigheden - eller også opdager man det vel når man gang på gang falder i søvn til kampene


Jeg synes faktisk vi begyndte at spille ret underholdende efter sejren imod Sevilla og lige indtil Hazard blev skadet.
Kroos sprudlede og det samme gjorde Valverde, så der kom et helt andet flow i spillet. Jeg var ihvertfald godt underholdt. Selvfølgelig kunne det blive bedre, men jeg var godt tilfreds.
Efter Hazard’s skade blev det mere kynisk og resultatorienteret.

Igår synes jeg faktisk også vi spillede fint fodbold. Det er altid svært med kun 10 mand, hvor vores højresiden led meget af, at Bale slet ikke var tilstede, men det var Valverde sådan set heller ikke. Det gjorde Carvajal smed alt for mange elendige indlæg indover, fordi de gode dybdeløb aldrig rigtig kom fra hverken Bale eller Valverde.

Zidane er god til at holde folk til ilden, men det ødelægger også mange gange spillernes momentum.

Selvom du er meget pessimistisk, så håber jeg trods alt stadig du prøver at se det store billede. Vi har stadig alt for mange uduelige spillere i truppen, som vi ikke kunne komme af med. At Zidane vælger at spille dem forstår jeg intet af, men synes stadig det ser godt og lovende ud.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin, Sahinovic, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #113 af Siempre fiel

Dios skrev:

Siempre fiel skrev: Nu har jeg ikke fulgt så godt med her på forummet, men håber da godt nok at alle har evnerne til at se hvor chancefattig, røvsyg og generelt elendig fodbold vi har spillet det meste af tiden i indeværende sæson - men modsat de to seneste sæsoner, så har vi stået en anelse mere kompakt defensivt og har alligevel hevet point hjem - og til vores held har Barca så været ligeså ringe. Men det er vel forhåbentlig kun Zidane der synes vi spiller fantastisk - de fleste andre kan forhåbentlig se elendigheden - eller også opdager man det vel når man gang på gang falder i søvn til kampene


Jeg synes faktisk vi begyndte at spille ret underholdende efter sejren imod Sevilla og lige indtil Hazard blev skadet.
Kroos sprudlede og det samme gjorde Valverde, så der kom et helt andet flow i spillet. Jeg var ihvertfald godt underholdt. Selvfølgelig kunne det blive bedre, men jeg var godt tilfreds.
Efter Hazard’s skade blev det mere kynisk og resultatorienteret.

Igår synes jeg faktisk også vi spillede fint fodbold. Det er altid svært med kun 10 mand, hvor vores højresiden led meget af, at Bale slet ikke var tilstede, men det var Valverde sådan set heller ikke. Det gjorde Carvajal smed alt for mange elendige indlæg indover, fordi de gode dybdeløb aldrig rigtig kom fra hverken Bale eller Valverde.

Zidane er god til at holde folk til ilden, men det ødelægger også mange gange spillernes momentum.

Selvom du er meget pessimistisk, så håber jeg trods alt stadig du prøver at se det store billede. Vi har stadig alt for mange uduelige spillere i truppen, som vi ikke kunne komme af med. At Zidane vælger at spille dem forstår jeg intet af, men synes stadig det ser godt og lovende ud.


Bevares, der har været enkelte gode kampe, og et par enkelte gode, korte perioder undervejs i sæsonen. Overordnet set har spillet dog været enormt kedeligt og chancefattigt i en grad jeg aldrig tidligere har oplevet i mine mange år som tilhænger.

Men ja, vi sidder bestemt fast med for mange uduelige spillere og har kun fået meget lidt brugbart ind, så på den baggrund overrasker det selvfølgelig ikke og det ville jo være en gigantisk gave hvis det her hold grundet Barcelonas dårlige sæson skulle gå hen og falde over et trofæ - det er naturligvis det jeg håber på - og derfor endnu mere skuffende at vi igen og igen har store problemer i selv de mest overkommelige kampe. Også selv om jeg jo desværre godt ved vi reelt ikke er meget bedre.

Men vi er da hypotetisk set igang med en større udskiftning - hvis man ser på de par unge der er kommet ind i truppen og de par udlejede spillere der forhåbentlig kommer ind næste år. At jeg så stadig ikke kan se hvordan vi skal kunne komme af med det lort vi er brændt inde med i Bale og James det er så en anden sag. Derimod burde spillere som Modric, Isco og Odriozola nok kunne afhændes.

Men puha, der er lang tid til sommer - heldigvis er vi da pt med i mesterskabskampen og det er da en velkommen og ny oplevelse på denne tid af sæsonen
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #114 af Dios
Siempre fiel skrev:

Bevares, der har været enkelte gode kampe, og et par enkelte gode, korte perioder undervejs i sæsonen. Overordnet set har spillet dog været enormt kedeligt og chancefattigt i en grad jeg aldrig tidligere har oplevet i mine mange år som tilhænger.

Men ja, vi sidder bestemt fast med for mange uduelige spillere og har kun fået meget lidt brugbart ind, så på den baggrund overrasker det selvfølgelig ikke og det ville jo være en gigantisk gave hvis det her hold grundet Barcelonas dårlige sæson skulle gå hen og falde over et trofæ - det er naturligvis det jeg håber på - og derfor endnu mere skuffende at vi igen og igen har store problemer i selv de mest overkommelige kampe. Også selv om jeg jo desværre godt ved vi reelt ikke er meget bedre.

Men vi er da hypotetisk set igang med en større udskiftning - hvis man ser på de par unge der er kommet ind i truppen og de par udlejede spillere der forhåbentlig kommer ind næste år. At jeg så stadig ikke kan se hvordan vi skal kunne komme af med det lort vi er brændt inde med i Bale og James det er så en anden sag. Derimod burde spillere som Modric, Isco og Odriozola nok kunne afhændes.

Men puha, der er lang tid til sommer - heldigvis er vi da pt med i mesterskabskampen og det er da en velkommen og ny oplevelse på denne tid af sæsonen


Enkelte og enkelte. Jeg taler trods alt om en periode på 2 måneder. Det havde dog også overrasket mig mere, hvis du bare var sprunget i med begge ben, og havde været enig :D
Vi ligger jo også nr. 1, så noget skulle Zidane jo have fokus på. Selvom vores forsvarspil de sidste mange kampe virkelig har sejlet som vi kender det, så synes jeg stadig Zidane har arbejdet rigtigt med holdet. Kedeligt - til dels, men effektivt som har gjort vi har noget at spille for, fordi vi offensivt er handikappet.

Vi skal bare passe på med, at sige at det er Barcelona som giver os mesterskabet, hvis vi vinder det i sidste ende. Vi har heller ikke givet dem mesterskabet alle andre sæsoner. Barcelona har selv sat dem i den situation de er i nu, og derfor er de faldet gevaldigt i niveau. De har haft massevis af dårlige trænere, og en ledelse som får United's til at stråle.
Det her er Zidane's værk. Det har intet med Barcelona at gøre. Nogen er i nuet og andre i fremtiden, men dejligt og læse dine indlæg igen :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #115 af Sahinovic
Det er vel nok en smagssag, men IMO har Real Madrid ikke spillet noget der minder om flot fodbold på et kontinuerligt plan i mere end 10+ år nu, så jeg finder det alligevel lidt mærkeligt at dette emne først kommer på banen nu.

De seneste to La Liga titler og Champions League titler vi har vundet har jo været hæslige at være vidne til - ja, en flot bedrift men selve spillet på banen har jo generelt aldrig været noget ekstraordinært eller godt for øjet.

Kampene op til hvor Hazard blev skadet var noget af det flotteste fodbold jeg har set Real Madrid spille i meget lang tid - jeg var ihverfald på vej til at blive en lykkelig Real Madrid fan igen indtil Hazard blev skadet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #116 af Siempre fiel

Dios skrev: Siempre fiel skrev:

Bevares, der har været enkelte gode kampe, og et par enkelte gode, korte perioder undervejs i sæsonen. Overordnet set har spillet dog været enormt kedeligt og chancefattigt i en grad jeg aldrig tidligere har oplevet i mine mange år som tilhænger.

Men ja, vi sidder bestemt fast med for mange uduelige spillere og har kun fået meget lidt brugbart ind, så på den baggrund overrasker det selvfølgelig ikke og det ville jo være en gigantisk gave hvis det her hold grundet Barcelonas dårlige sæson skulle gå hen og falde over et trofæ - det er naturligvis det jeg håber på - og derfor endnu mere skuffende at vi igen og igen har store problemer i selv de mest overkommelige kampe. Også selv om jeg jo desværre godt ved vi reelt ikke er meget bedre.

Men vi er da hypotetisk set igang med en større udskiftning - hvis man ser på de par unge der er kommet ind i truppen og de par udlejede spillere der forhåbentlig kommer ind næste år. At jeg så stadig ikke kan se hvordan vi skal kunne komme af med det lort vi er brændt inde med i Bale og James det er så en anden sag. Derimod burde spillere som Modric, Isco og Odriozola nok kunne afhændes.

Men puha, der er lang tid til sommer - heldigvis er vi da pt med i mesterskabskampen og det er da en velkommen og ny oplevelse på denne tid af sæsonen


Enkelte og enkelte. Jeg taler trods alt om en periode på 2 måneder. Det havde dog også overrasket mig mere, hvis du bare var sprunget i med begge ben, og havde været enig :D
Vi ligger jo også nr. 1, så noget skulle Zidane jo have fokus på. Selvom vores forsvarspil de sidste mange kampe virkelig har sejlet som vi kender det, så synes jeg stadig Zidane har arbejdet rigtigt med holdet. Kedeligt - til dels, men effektivt som har gjort vi har noget at spille for, fordi vi offensivt er handikappet.

Vi skal bare passe på med, at sige at det er Barcelona som giver os mesterskabet, hvis vi vinder det i sidste ende. Vi har heller ikke givet dem mesterskabet alle andre sæsoner. Barcelona har selv sat dem i den situation de er i nu, og derfor er de faldet gevaldigt i niveau. De har haft massevis af dårlige trænere, og en ledelse som får United's til at stråle.
Det her er Zidane's værk. Det har intet med Barcelona at gøre. Nogen er i nuet og andre i fremtiden, men dejligt og læse dine indlæg igen :D


Ift at "forære" os mesterskabet, så er jeg da enig i at Barcas situation er selvforskyldt og helt sikkert også et resultat af dårlige dispositioner. Og Zidane skal naturligvis også ha en smule kredit - men det jeg mente med at det ligner et billigt mesterskab i år er jo at Barca ligner et væsentligt dårligere mandskab end de seneste sæsoner - og så naturligvis sammenholdt med at der er kommet resultatmæssigt lidt mere liv i Madrid, så er der i år spænding - heldigvis! Men jeg ser os sjældent spille god fodbold - og med færre mål og chancer end jeg nogensinde før har oplevet. Men igen, jeg tager gerne et kedeligt og billigt mesterskab hvis det er. Hvis så for helvede bare at det snart lykkes at få noget ny energi og høj klasse ind på holdet - der mangler for alvor noget til at begejstre igen
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #117 af Siempre fiel

Sahinovic skrev: Det er vel nok en smagssag, men IMO har Real Madrid ikke spillet noget der minder om flot fodbold på et kontinuerligt plan i mere end 10+ år nu, så jeg finder det alligevel lidt mærkeligt at dette emne først kommer på banen nu.

De seneste to La Liga titler og Champions League titler vi har vundet har jo været hæslige at vidne til - ja, en flot bedrift men selve spillet på banen har jo generelt aldrig været noget ekstraordinært eller godt for øjet.

Kampene op til hvor Hazard blev skadet var noget af det flotteste fodbold jeg har set Real Madrid spille i meget lang tid - jeg var ihverfald på vej til at blive en lykkelig Real Madrid fan igen indtil Hazard blev skadet.


Du har langt hen ad vejen ret. Jeg synes heller ikke vi har haft særlig mange perioder med flot spil i mange år. Men jeg kan til gengæld godt forklare hvorfor det for mig er blevet et problem nu igennem de seneste sæsoner. Ok, for det første har vi dog tidligere kunne score mål og skabe chancer - selv med Mourinhos kontrabold. Dét står uendelig sløjt til med mål og chancer nu. Og så den helt store grundlæggende forskel for mig - jeg kan leve med dårligt spil, så længe vi bare i én eller anden forstand har noget at spille for og er relevante. Og præcis dét har for mig været et kæmpe problem i et par sæsoner - at vi nærmest allerede i november har været ude af spillet i ligaen - SÅ er det altså bare ikke sjovt at se elendig fodbold når der ikke er noget på spil reelt. Derfor er elendigheden for mig blevet et stort problem. Og jeg har egentlig haft det på samme måde i år - fordi jeg faktisk forventede at det ville blive det samme. Men på utrolig vis er vi faktisk ikke hægtet af i ligaen og selv om vi igen blev til grin i cuppen og jeg forventer hurtig exit i CL, så er jeg da faktisk ved at finde lidt glæde og ikke mindst passion frem igen - også selv om jeg er SÅ træt af at vi stadig ikke rigtig har gang i et generationsskifte af betydning. Men altså, følelserne er for mig ved at komme rigtigt med igen - bedst illustreret af at jeg kunne ha smadret hele verden da vi tabte til Sociedad. I det mindste er der lidt liv i holdet nu - noget på spil. Men jeg savner stadig at vi får nogle superspillere der kan gøre en forskel - forhåbentlig viser Hazard sig sådan
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #118 af Dios
@Sahinovic.

Real Madrid's problem har altid været at levere kontinuerligt og stabilt. Vi har i momentvis vist verdensklasse spil under Mourinho, Ancelotti og Zidane ellers skal vi tilbage til start 00'erne IMO.
Dengang var det jo også et kæmpe problem. Vi kunne ydmyge United i egen hule, for derefter at tabe 3-1 på hjemmebane imod Mallorca. Der har alle dage manglet stabilitet.
Jeg synes nu, at vi tilbage i 2017 leverede det absolut smukkeste fodbold siden 03. Den måde vi fuldstændig ødelagde Man Utd og Barca på var noget af det mest dominerende jeg nogensinde har set Real Madrid levere.
Alle trænere har lige haft de der 2-3 måneder hvor alting er gået op i en højere enhed, hvor efter Eibar så får Real Madrid til at ligne man stillede med Castilla holdet.

@Siempre fiel.

Enig.

Mit største problem er, at Real Madrid ikke har haft 2 kanter på samme tid som er verdensklasse. Vores trio oppe foran har altid været total tilfældigt, og hvem af de 17 ligegyldige spillere som havde bedst form.
Mbappé vil simpelthen bare give Real Madrid det stjernestøv vi mangler, og så vil den højrekant også være besat af kvalitet. Drømmescenariet for mig ville nok være, hvis man kunne sælge Odriozola, Isco, James, Bale, Brahim Diaz og Mariano og så få købt en ordentlig midterforsvar i stedet for det skrammel som nogen vil kalde Militao, Hakimi, Donny, Ødegaard og Mbappé.
Men igen den er nok på ingen måde realistisk eftersom Psg nægter at sælge.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #119 af Siempre fiel

Dios skrev: @Siempre fiel.

Enig.

Mit største problem er, at Real Madrid ikke har haft 2 kanter på samme tid som er verdensklasse. Vores trio oppe foran har altid været total tilfældigt, og hvem af de 17 ligegyldige spillere som havde bedst form.
Mbappé vil simpelthen bare give Real Madrid det stjernestøv vi mangler, og så vil den højrekant også være besat af kvalitet. Drømmescenariet for mig ville nok være, hvis man kunne sælge Odriozola, Isco, James, Bale, Brahim Diaz og Mariano og så få købt en ordentlig midterforsvar i stedet for det skrammel som nogen vil kalde Militao, Hakimi, Donny, Ødegaard og Mbappé.
Men igen den er nok på ingen måde realistisk eftersom Psg nægter at sælge.


Fuldstændig enig - og dit drømmescenarie er nærmest spiller for spiller lig med mit!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #120 af Ramos4
Efter Citys nylige problemer kan det være Sterling er en mulighed, hvis Mbappe glipper?

Vi er et helt andet hold offensivt, når Hazard er på banen. Tænk hvis vi også havde en højrekant for første gang i tusinde år. Så kan vi spille 4-3-3. Der er jo en grund til at Zidane hele tiden forsøger sig med alt muligt andet. Mendy på backen, så der er nogenlunde styr på forsvaret og så en kvalitetshøjrekant - så er vi altså rigtig rigtig langt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum