Optakt: Real Madrid - Celta, LaLiga, 24. spillerunde

1 måned 2 uger siden #121 af Sahinovic

Ramos4 skrev: Efter Citys nylige problemer kan det være Sterling er en mulighed, hvis Mbappe glipper?

Vi er et helt andet hold offensivt, når Hazard er på banen. Tænk hvis vi også havde en højrekant for første gang i tusinde år. Så kan vi spille 4-3-3. Der er jo en grund til at Zidane hele tiden forsøger sig med alt muligt andet. Mendy på backen, så der er nogenlunde styr på forsvaret og så en kvalitetshøjrekant - så er vi altså rigtig rigtig langt.

Ville Bernardo Silva ikke være en bedre løsning?

Han plejer ofte at blive brugt på som offensiv højrekant, og jeg tror også han har haft sine bedste kampe derude. Det afhænger naturligvis af hvilke egenskaber man er ude efter, for han har bestemt ikke den fart som Sterling er i besiddelse af.

Jeg så os hellere gå i retningen af at blive et boldsikkert hold, og det tror jeg også ville komme vores backs til gode, da der så ofte er mulighed for at komme i et overlap når man har Hazard på venstre og Bernardo Silva på højre kant. Begge er uhyggeligt intelligente med bolden, og kan enten spille med vores backs eller selv trække ind i banen og det giver bare rigtig mange muligheder i spillet.

Hazard - Mbappé - Bernardo Silva kunne være en mulighed i 2021.

Ramos out.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #122 af Ramos4
Bernardo er vild. Havde faktisk helt glemt ham. Han ville være lækker at få og han er kun 25!

Edit: Hazard - Benz - Bernardo til sommer? Hold nu kæft mand. Og så Mendy til at lukke af. Valverde boks til boks.

Prøv at stoppe os :D

Sue me.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Ramos4.

1 måned 2 uger siden #123 af Dios
Grunden til jeg ikke selv nævnte Bernardo Silva, selvom han er en guddommelig spiller er, at han er endnu en spiller, som vil have spillet foran sig. Nuvel, så tror jeg på, at så længe chancerne bliver skabt, så skal der nok også blive scoret. Jeg kan bare godt se et problem i, at vi ingen kyniske spillere har på holdet. Vi har ikke den naturlige målscorer, som tager de nødvendige angrebsløb, som hverken Hazard eller Benzema tager. Vi så det imod Celta, hvor de scorer på 2 angrebsløb. Jeg kan slet ikke huske hvornår vi sidst har scoret på den måde.
Hvis vi har 3 så stærke boldspillere oppe foran, så kræver det en helvedes masse bevægelse for at skabe de åbne rum. Den eneste på holdet som skaber de løb er Valverde, men det vil simpelthen være for forudsigeligt, at det hvergang skal komme fra ham. Og til dels er det bare krævende, da han i forvejen løber mange defensive meter.

Derfor vil jeg helt sikkert foretrække, at Real Madrid får en mere direkte type, som dog stadig er god på bolden. Vi har jo set med Bale hvor dårligt det kan gå, når man ikke just er den bedste på bolden.
Havde vi haft en goal poacher i stedet for Benzema, så var Bernardo Silva helt ideel. Jovic synes jeg bare ikke har kvaliteterne, og synes han virker utrolig dårligt tilpas som alene angriber.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 måned 2 uger siden #124 af Sahinovic
@Dios

Jeg er helt enig med dig, og isoleret set ville Bernardo Silva ikke være en kæmpe forstærkning til holdet. Det skal være med henblik på, at vi også henter en spiller der har målene i sig, ellers falder det hele sammen.

Jeg havde håbet på, at man kunne hente Bernardo Silva (bare et eksempel, behøves ikke nødvendigvis at være ham) her til sommeren 2020 (pga Citys krise), og at man så i sommeren 2021 kunne hente Mbappé til at være den her 'poacher'. Jeg så ham gerne få en mere central rolle i Real Madrid, men med en fri rolle så han har muligheden for at bevæge sig rundt i hele banen. Benzema spiller jo på absolut sidste vers, og hans spil på banen - som jeg ellers har været kæmpe fan af - er virkeligt at begynde at dale. Han er begyndt at ville for meget selv, men han kan bare ikke så meget selv.

Som nævnt tidligere, så har du altså Hazard på venstrekanten (boldsikker og kan også selv), og så har du Bernardo Silva på højrekanten (boldsikker og kan også selv) - hvornår har vi egentligt sidst haft det, og jeg er helt sikker på at det ville gøre underværker for både vores backs, men så sandeligt også vores midtbanespillere der ville være mere tilbøjelige til at tage turen frem. Prøv bare at se seneste kamp mod Celta - Carvajal var ikke med i én eneste overlap, og sammenspillet med Bale er jo ikke-eksisterende, så selvfølgelig lider vi når vi har en helt højre side der er totalt dysfunktionel. I sidste ende så har du altså også en Mbappé der kan udfylde det centrale rum, og så er der altså lige pludseligt rigtigt rigtigt rigtigt mange muligheder - jeg kan ikke se hvad fanden man skulle stille op mod et hold der er så gode på bolden, men også ville have farten når den helt rigtige mulighed tilbyder sig.

Ramos out.

1 måned 2 uger siden #125 af Dios
@Sahinovic.

Havde faktisk ikke set dit line-up til 2021, og her giver det meget mere mening. Er til dels enig omkring Benzema. Jeg er heller ikke ligefrem begejstret for det nu er ham der trykker på kassen fra de umulige vinkler, som ikke engang Ronaldo kunne scorer på i stedet for at spille chancen større. Dog synes jeg først det er blevet et decideret problem under Hazard's skade. Vi skabte ikke mulighederne, og de der 40-50% chancer vi skabte der spillede han ikke procenten større ihvertfald.
Jeg tror dog stadig meget på ham de næste 2-3 sæsoner. Der er intet der taler imod ham rent fysisk. Han lever ikke af de kvaliteter som alderdommen sætter sine begrænsninger for.

Jeg har dog et kæmpe man crush på Ødegaard, og de minder i virkeligheden utrolig meget om hinanden ham og Silva. Som jeg ser det, så har Ødegaard et større potentiale og egentlig også et større repertoire eller flere kompetencer om man vil, selvom Silva's niveau selvfølgelig er det højere pt.. Ham vil jeg virkelig godt have i spil og integreret på holdet, så han kan blive den helt store stjerne på holdet.
Havde jeg været træner, så havde jeg helt sikkert sparet min penge på Silva, selvom jeg elsker ham som spiller og i stedet gået med Ødegaard på netop den position, og så sparer de penge og bruge dem på Mbappé.
Vi skal altså ikke glemme, at Mbappé reelt set kan signes gratis om præcis 2 år, så uanset hvad Psg vil, så kan de umuligt have råd til at miste ham uden, at få penge i kassen. Specielt fordi Neymar står i præcis samme situation, og jeg nægter og tro på, at Barca køber ham medmindre de får solgt Dembele og Coutinho til sommer til de helt rigtige priser, som jo forhåbentlig er umuligt for dem.
For at koge det hele ned, så er det altså til sommer Psg kan kræve fuld pris for Mbappé og for den sags skyld også Neymar.

Er dog helt enig i, at det er frustrerende vores backs altid bliver fanget højt oppe, fordi vores kanter (LÆS:Vinicius, Lucas og Bale) Ikke kan holde fast i bolden.
Som altid så synes jeg den ligger lige til højrebenet for klubben at blive en kæmpe magtfaktor de næste utrolig mange år. Desværre er det Real Madrid, og de mærkeligste ting sker hver år. Det største problem bliver dog nok, at komme af med vores spillere. Det er virkelig nu eller aldrig med James og Bale hvis de skal sælges for mere end peanuts. Isco har lidt længere snor grundet alderen og hans status hos Zidane, som stadig gør brug af ham, men det er de spillere vi først og fremmest skal af med, så vi kan få nyt og friskt blod ind på holdet.

Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

1 måned 2 uger siden #126 af Kiwes

Dios skrev: @Sahinovic.

Havde faktisk ikke set dit line-up til 2021, og her giver det meget mere mening. Er til dels enig omkring Benzema. Jeg er heller ikke ligefrem begejstret for det nu er ham der trykker på kassen fra de umulige vinkler, som ikke engang Ronaldo kunne scorer på i stedet for at spille chancen større. Dog synes jeg først det er blevet et decideret problem under Hazard's skade. Vi skabte ikke mulighederne, og de der 40-50% chancer vi skabte der spillede han ikke procenten større ihvertfald.
Jeg tror dog stadig meget på ham de næste 2-3 sæsoner. Der er intet der taler imod ham rent fysisk. Han lever ikke af de kvaliteter som alderdommen sætter sine begrænsninger for.

Jeg har dog et kæmpe man crush på Ødegaard, og de minder i virkeligheden utrolig meget om hinanden ham og Silva. Som jeg ser det, så har Ødegaard et større potentiale og egentlig også et større repertoire eller flere kompetencer om man vil, selvom Silva's niveau selvfølgelig er det højere pt.. Ham vil jeg virkelig godt have i spil og integreret på holdet, så han kan blive den helt store stjerne på holdet.
Havde jeg været træner, så havde jeg helt sikkert sparet min penge på Silva, selvom jeg elsker ham som spiller og i stedet gået med Ødegaard på netop den position, og så sparer de penge og bruge dem på Mbappé.
Vi skal altså ikke glemme, at Mbappé reelt set kan signes gratis om præcis 2 år, så uanset hvad Psg vil, så kan de umuligt have råd til at miste ham uden, at få penge i kassen. Specielt fordi Neymar står i præcis samme situation, og jeg nægter og tro på, at Barca køber ham medmindre de får solgt Dembele og Coutinho til sommer til de helt rigtige priser, som jo forhåbentlig er umuligt for dem.
For at koge det hele ned, så er det altså til sommer Psg kan kræve fuld pris for Mbappé og for den sags skyld også Neymar.

Er dog helt enig i, at det er frustrerende vores backs altid bliver fanget højt oppe, fordi vores kanter (LÆS:Vinicius, Lucas og Bale) Ikke kan holde fast i bolden.
Som altid så synes jeg den ligger lige til højrebenet for klubben at blive en kæmpe magtfaktor de næste utrolig mange år. Desværre er det Real Madrid, og de mærkeligste ting sker hver år. Det største problem bliver dog nok, at komme af med vores spillere. Det er virkelig nu eller aldrig med James og Bale hvis de skal sælges for mere end peanuts. Isco har lidt længere snor grundet alderen og hans status hos Zidane, som stadig gør brug af ham, men det er de spillere vi først og fremmest skal af med, så vi kan få nyt og friskt blod ind på holdet.

Jeg er helt enig - vores største problem bliver at afskaffe spillere. Så må vi tage indkøbene derefter. Forhåbentlig får Ceballos en opblomstring mod slutningen af sæsonen for Arsenal og kan sælges for 40-50 mil, lidt ala en kovacic handel. Bale kan jo nærmest kun ryge til Kina - jeg tror sku ikke vi kommer af med ham. James kan vi måske afsætte til en mindre klub for 30-40mil. Det burde også være muligt at afsætte Mariano for 20mil. Isco eller Modric kunne også være fint at komme af med, hvis vi henter Ødegaard hjem. Vi får nok ikke mere end 20 for Modric, som måske kan sælges til Italien/USA/Kina. Isco kan forhåbentlig gå for 60. Odriozola kan vel også afsættes for 20mil. Óscar Rodríguez for 10-20 mil. Mayoral 10-20mil. Alt i euro selvfølgelig.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 2 uger siden #127 af Sahinovic
@Dios

Hvad angår Ødegaard så har jeg det med ham ligesom da jeg første gang så Kevin De Bruyne røre en bold - det begyndte at kilde lidt dernede, og man ved bare at der er tale om noget helt specielt her.

Men jeg har svært at gøre mig klog på hvad status er på ham. De gange jeg har nævnt ham herinde er jeg blevet mindet om, at Real Sociedad altså har ham på en låneaftale til og med sommeren 2021 - så de er vel i deres gode ret til at beholde ham indtil da, eller hvordan hænger det lige sammen? Fordi deres præsident har angiveligt også været ude og sige at de gerne vil have ham i klubben indtil da.

Ramos out.

1 måned 2 uger siden #128 af Jakobsif555

Sahinovic skrev: @Dios

Hvad angår Ødegaard så har jeg det med ham ligesom da jeg første gang så Kevin De Bruyne røre en bold - det begyndte at kilde lidt dernede, og man ved bare at der er tale om noget helt specielt her.

Men jeg har svært at gøre mig klog på hvad status er på ham. De gange jeg har nævnt ham herinde er jeg blevet mindet om, at Real Sociedad altså har ham på en låneaftale til og med sommeren 2021 - så de er vel i deres gode ret til at beholde ham indtil da, eller hvordan hænger det lige sammen? Fordi deres præsident har angiveligt også været ude og sige at de gerne vil have ham i klubben indtil da.

Som jeg har forstået det, så er reglerne internt i Spanien at man ikke kan leje en spiller i mere end et år af gangen.

Derfor er han i princippet kun udlejet en sæson. Men der skulle være en gentlemans agreement mellem klubberne, at de får ham på leje i næste sæson også og at den kontrakt også er handlet på plads. Det kan bare ikke gøres officiel.

Derfor håber jeg og tror jeg også det er muligt at indlemre ham i truppen for den nye sæson, hvis Zidane finder ham moden til det. Så kan Kubo, Rodrygo eller Renier blevet lejet gratis ud til baskerne gratis som kompensation.

1 måned 2 uger siden #129 af Dios

Kevin De Bruyne har faktisk aldrig rigtig sagt mig noget :D Det har Ødegaard derimod :)

I Spanien må man ikke lave lejeaftaler som er længere end 1 sæson. Der er dog en mundtlig aftale om, at Real Sociedad lejer ham i 2, men den er ikke bindende, da det ikke tillades på skrift. Vi skal selvfølgelig ikke smadre vores forhold til Sociedad, men det er 100% Ødegaard's egen beslutning. Mon dog Jokin vil blokere Ødegaard's mulighed for at spille for Real Madrid, hvis det er det han vil. Det tror jeg simpelthen ikke på vil ske, for ellers er det samarbejde fuldstændig ligegyldigt.
Det mest naturlige vil selvfølgelig være, at de lejer Kubo i stedet for, som er en stort set identisk spiller, men der spiller jo så meget ind.

Faktum er, at Real sagtens kan hente Ødegaard hjem til sommer. Det er rigtigt at Jokin lige har udtalt, at han stærkt regner med, at Ødegaard bliver de 2 aftalte sæsoner, men hvorfor skulle han dog også sige noget andet, nu når han er sådan en kæmpe succes og allerede fuldt integreret på holdet.

1 måned 2 uger siden #130 af Real HWL

Dios skrev:

Kevin De Bruyne har faktisk aldrig rigtig sagt mig noget :D Det har Ødegaard derimod :)

I Spanien må man ikke lave lejeaftaler som er længere end 1 sæson. Der er dog en mundtlig aftale om, at Real Sociedad lejer ham i 2, men den er ikke bindende, da det ikke tillades på skrift. Vi skal selvfølgelig ikke smadre vores forhold til Sociedad, men det er 100% Ødegaard's egen beslutning. Mon dog Jokin vil blokere Ødegaard's mulighed for at spille for Real Madrid, hvis det er det han vil. Det tror jeg simpelthen ikke på vil ske, for ellers er det samarbejde fuldstændig ligegyldigt.
Det mest naturlige vil selvfølgelig være, at de lejer Kubo i stedet for, som er en stort set identisk spiller, men der spiller jo så meget ind.

Faktum er, at Real sagtens kan hente Ødegaard hjem til sommer. Det er rigtigt at Jokin lige har udtalt, at han stærkt regner med, at Ødegaard bliver de 2 aftalte sæsoner, men hvorfor skulle han dog også sige noget andet, nu når han er sådan en kæmpe succes og allerede fuldt integreret på holdet.

Jeg er også vild med Ødegaard, og inderst inde håber jeg han er i truppen til næste sæson. Men alt andet lige ville det være bedst for ham at blive et år mere i La Real. Der er han fast mand, og han kan bygge yderligere på sit spil, blive endnu bedre i alle facetter. I Real bliver han bare indskifter. Selfølgelig kommer han også til at starte, men han kommer ikke til at slå hverken Kroos, Casemiro eller Valverde af holdet. Frisspark som han er første mand til at tage, bliver en by i Rusland for ham i Real. Så hvis man kun ser på hvad der er bedst for Ødegaard, bliv i La Real. Real Madrid løber ingen steder.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Real HWL.

1 måned 2 uger siden #131 af Dios
Real HWL skrev:

Jeg er også vild med Ødegaard, og inderst inde håber jeg han er i truppen til næste sæson. Men alt andet lige ville det være bedst for ham at blive et år mere i La Real. Der er han fast mand, og han kan bygge yderligere på sit spil, blive endnu bedre i alle facetter. I Real bliver han bare indskifter. Selfølgelig kommer han også til at starte, men han kommer ikke til at slå hverken Kroos, Casemiro eller Valverde af holdet. Frisspark som han er første mand til at tage, bliver en by i Rusland for ham i Real. Så hvis man kun ser på hvad der er bedst for Ødegaard, bliv i La Real. Real Madrid løber ingen steder.

Er egentlig usikker på om det er meget bedre for Ødegaard at blive i Sociedad fremfor at komme til Real Madrid. Stod det til mig, så ville jeg selvfølgelig gøre plads til ham ved at sælge spillere som Ceballos, Isco, James, Brahim, Bale og måske endda Modric alt efter hvem der ellers bliver købt.
Fordelen ved at hente ham til sommer er jo, at han først og fremmest kommer til at træne og spille på et højere niveau. Han bliver ikke hentet til klubben hvor han man forventer han præstere og løfter holdet fra dag 1 af. Han bliver kørt stille og roligt i stilling, hvor muligheden for spilletid er god.
Det er den model jeg bedst kan lide, og den model flest af vores spillere er kommet ind på holdet på med stor succes. Han kan tage overfor Kroos og han kan spille længere fremme som man ofte ser det med Isco. Så jeg er ihvertfald stor fortaler for, at man henter ham ind til bredden til og starte med, så han kan integreres roligt, og så har det vist sig, at dem der slår til de sikre sig en plads på holdet. Seneste eksempel her er jo Valverde.

1 måned 2 uger siden #132 af slb1995
Der står vel også en plads på højrekanten tom, hvorfra Ødegaard vel sagtens kunne have sit udgangspunkt? Han er ganske givet bedre mere centralt, men ligesom Hazard på modsatte fløj kunne han bevæge sig længere ind i banen og sætte spillet derfra. Så er der stadig plads til både Kroos og Valverde, mens Ødegaard kunne have mere frihed offensivt og "mindre" ansvar, end hvis han f.eks. spillede i stedet for Kroos.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.

Lidt om sunde fodboldspillere viagra online