Optakt: Levante - Real Madrid, LaLiga, 25. spillerunde
Steen skrev: Zidane on Hazard “He took a blow [on ankle] where he was injured before. It doesn’t look good.”
100 mio. € well spent.
Jeg er i hvert fald færdig med at grine af Barcelonas køb af Dembele og Coutinho.
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ramos4 skrev:
elle44 skrev:
Ramos4 skrev: Mht. at score mål og at savne Ronaldo, så vandt vi altså kun ligaen 2 gange i Ronaldos 9 sæsoner. Så det er jo ikke formlen. Selv med hans 40 mål vandt vi kun to skide ligaer. Der ligger andre ting under udover vores tandløse angreb.
Zidane bærer ikke hele skylden, men han kan altså heller ikke fritages.
Selvfølgelig er det da formlen. Vi tog vanvittigt mange point i den periode vi havde Ronaldo og vi tabte ofte ligaen med 1, 2 eller 3 point. Problemet var bare at Barcelona også var vanvittigt gode i den periode, og det var typisk i de interne opgør ligaen blev afgjort. Nu taber Barca point til alle hold.
Havde vi haft en Ronaldo i sin bedste alder havde vi jo vundet ligaen med 20 point ned til Barca (antaget Barca forbliver på deres nuværende niveau).
Det kan godt være vi tog "vanvittigt mange point" men vi tabte altid til Barcelona og kunne ikke slå Atletico hjemme (i år var første gang i 7 år i ligaen)
Vi har ikke kunne bryde et defensivt hold op de seneste 10+ år. Koncentrationen ryger mod de små hold - vi bliver paniske når vi kommer bagud. Ramos taber hovedet. Zidane famler stadig til tider. Der er mange andre faktorer på spil end at vi mangler Ronaldo og/eller mål.
Men jo jeg gad godt have Ronaldo.
Ja vi har da problemer. Men min pointe er at de andre hold er ligeså dårlige. Barca uden en kynisk målscore er jo endnu værre end os, da de ikke har en fjerneste ide om at forsvare. Havde vi haft kynisme foran Målet havde vi ført ligaen komfortabelt. Alene mod celta og Levante har vi tabt 5 point på elendige afslutninger. Altså det jo ikke småchancer Benzema render rundt og brænder for tiden. Og idag, altså vi burde jo være foran 3-0 efter 20 min og så skulle resten af kampen bare overstås. Celta og Levante skulle tilsammen bruge lige præcis 4 chancer for at score 3 mål.
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
Ramos4 skrev: To sikre sejre over City og Barca så er alting rosenrødt - mere skal der ikke til. To sejre hjemme på en uge. Men jeg tror overhovedet ikke på det, må jeg indrømme.
Det tror jeg de færreste gør efterhånden med ZZ som træner.. men sådan er livet åbenbart som Real Madrid fan!
- 9eren
- Gæst
-
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
elle44 skrev:
Ramos4 skrev:
elle44 skrev:
Ramos4 skrev: Mht. at score mål og at savne Ronaldo, så vandt vi altså kun ligaen 2 gange i Ronaldos 9 sæsoner. Så det er jo ikke formlen. Selv med hans 40 mål vandt vi kun to skide ligaer. Der ligger andre ting under udover vores tandløse angreb.
Zidane bærer ikke hele skylden, men han kan altså heller ikke fritages.
Selvfølgelig er det da formlen. Vi tog vanvittigt mange point i den periode vi havde Ronaldo og vi tabte ofte ligaen med 1, 2 eller 3 point. Problemet var bare at Barcelona også var vanvittigt gode i den periode, og det var typisk i de interne opgør ligaen blev afgjort. Nu taber Barca point til alle hold.
Havde vi haft en Ronaldo i sin bedste alder havde vi jo vundet ligaen med 20 point ned til Barca (antaget Barca forbliver på deres nuværende niveau).
Det kan godt være vi tog "vanvittigt mange point" men vi tabte altid til Barcelona og kunne ikke slå Atletico hjemme (i år var første gang i 7 år i ligaen)
Vi har ikke kunne bryde et defensivt hold op de seneste 10+ år. Koncentrationen ryger mod de små hold - vi bliver paniske når vi kommer bagud. Ramos taber hovedet. Zidane famler stadig til tider. Der er mange andre faktorer på spil end at vi mangler Ronaldo og/eller mål.
Men jo jeg gad godt have Ronaldo.
Ja vi har da problemer. Men min pointe er at de andre hold er ligeså dårlige. Barca uden en kynisk målscore er jo endnu værre end os, da de ikke har en fjerneste ide om at forsvare. Havde vi haft kynisme foran Målet havde vi ført ligaen komfortabelt. Alene mod celta og Levante har vi tabt 5 point på elendige afslutninger. Altså det jo ikke småchancer Benzema render rundt og brænder for tiden. Og idag, altså vi burde jo være foran 3-0 efter 20 min og så skulle resten af kampen bare overstås. Celta og Levante skulle tilsammen bruge lige præcis 4 chancer for at score 3 mål.
Men Benz er fredet og Jovic var ikke en gang i truppen.. men om 10 år har vi et godt hold med en masse brasilianere og vinder La Liga igen.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Og lad os så for faen snart få forlænget med Bale inden der kommer en klub og indløser hans 2 mia frikøbsklausul!!
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
- 9eren
- Gæst
-
- Frederik04
- Junior bruger
-
Den gamle ufarlige Benz er tilbage... og sikkert for at blive...
Men føj, tror vi får KÆMPE smæk imod City :O :-(
Jeg er overbevist om, at han ikke var helt klar men man var stadig villig til at løbe risikoen, og derfor er jeg ikke ligefrem overrasket over at han er blevet skadet igen. Han blev flækket en del gange mod Celta Vigo, og det blev han så igen her imod Levante, og det virkede også umiddelbart til at der især var fokus på hans ankler, hvor han netop havde pådraget sig en skade.
Tilbage til indianerbold, og er vi heldige er han måske klar til returopgøret mod Manchester City (17.03.2020).
Florentino Pérez
-#7- skrev:
Ramos4 skrev: To sikre sejre over City og Barca så er alting rosenrødt - mere skal der ikke til. To sejre hjemme på en uge. Men jeg tror overhovedet ikke på det, må jeg indrømme.
Jeg synes også du havde en glimrende pointe tidligere i tråden, for nu at tage fat på et lidt mere dybdegående problem, end bare den lort der blev lagt i Valencia her til aften.
Forlængelsen af Benzemas kontrakt. Altså, fortsætter man på den her måde, så ender man som AC Milan. Jeg kan sagtens forstå det sentimentale argument i at forlænge med Ramos, Benzema, Marcelo og Modric, men det nytter bare ikke når niveauet ikke længere er der. Benzema havde en opblomstring i sidste sæson, men ligner nu igen det vi allesammen ved han er, en ufarlig angriber når det virkelig gælder. Man kan ikke betvivle Ramos' lederegenskaber, men de spillemæssige egenskaber ser desværre ud til at være på gevaldig retur. Marcelo skulle have været væk for lang tid siden, mens man stadig huskede ham for noget godt.
Og sådan kan man blive ved og ved og ved, med den nuværende trup. I NFL følger jeg Patriots, som har en fantastisk headcoach i Bill Belichick, som på nærmest magisk vis har en evne til at skille sig af med spillere et år tidligere end der hvor de falder ud over kløften. Den samme Mærsk McKinney Møller'ske rettidige omhu synes jeg på slem vis man har forsømt i Real Madrid.
Dit indlæg indkapsler virkeligt, hvad der har været Madrids største problem i de seneste par år: vi lever for meget på nostalgien ("den største klub i det forrige århundrede", "vi har de bedste spillere" blabla).
Lopetegui blev smidt på porten, fordi ledelsen ikke kunne fatte at han kunne underpræstere med "spillere som har vundet så meget".
Zidane forlod Madrid, fordi han vidste, at han ikke kunne håndtere den overgangsfase, som han kunne se at holdet var kommet i. Alligevel overtaler man ham til at komme tilbage. Det er jo ikke fordi, at han er blevet klogere på, hvad der skal til i de 10 måneder, hvor han var uden arbejde.