Optakt: Levante - Real Madrid, LaLiga, 25. spillerunde

6 år 5 måneder siden #97 af Ramos4
Mht. at score mål og at savne Ronaldo, så vandt vi altså kun ligaen 2 gange i Ronaldos 9 sæsoner. Så det er jo ikke formlen. Selv med hans 40 mål vandt vi kun to skide ligaer. Der ligger andre ting under udover vores tandløse angreb.

Zidane bærer ikke hele skylden, men han kan altså heller ikke fritages.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #98 af Raul7-2880
Enkelte gode måneder i november, december og januar skal ikke fjerne fokus fra, at Real Madrid er et elendigt hold der befinder sig i en overgangsfase. Man har købt små drenge som man krydser fingre for, at de en gang i fremtiden kan bidrage til holdet. Startsholdopstillingen er derfor stort set den samme som den har været i flere år (Ronaldo er dog udskiftet med kroniske skade/tykke/målløse Hazard).
Vi er bagud til en konkurrent der har haft kaos, splid, trænerfyring, har tabt ufattelig mange point på udebane, langtidsskader af deres vigtige spillere....

Det er fandme pinlig, og frygter, at det bliver endnu mere pinligt efter de kommende kampe mod City og El clasico
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Macon, Ramos4

6 år 5 måneder siden #99 af asp3200
Nedturen er startet. Glæder mig til næste sæson, forhåbentlig med Mbappe på holdet.

Tillykke Barcelona med ligaen. Ufatteligt primadonnaerne ikke kan vinde.

6 år 5 måneder siden #100 af Zyconith

Ramos4 skrev: Mht. at score mål og at savne Ronaldo, så vandt vi altså kun ligaen 2 gange i Ronaldos 9 sæsoner. Så det er jo ikke formlen. Selv med hans 40 mål vandt vi kun to skide ligaer.

Ja og så 13 andre trofæer.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

6 år 5 måneder siden #101 af Raul7-2880

Steen skrev:

Bismo skrev: Der skal rulle nogen hoveder til sommer.

Zidane, Marcelo, James, Bale, Modric/Isco, Benz skal bænkes og være breddespiller.

Hent Poch som træner og giv ham fuld kontrol over transfers.

Vi kan ikke engang vinde ligaen i en sæson, hvor Barca har oplevet deres største formkrise. Det er simpelthen for uacceptabelt.

Ja, tror egentligt at man har muligheden for at skabe verdens måske stærkeste trup til sommer. Ansæt Poch, få Ødegaard, Hakimi og Reguilon hjem, og hent Mbappe/Sancho. Tvivler som sagt på, at PSG vil lade Mbappe smutte til sommer, men troværdige franske medier har i løbet af de sidste par uger sagt, at Mbappe til Madrid bestemt er muligt denne sommer.

Courtois
Hakimi-Varane-Ramos-Mendy
Ødegaard-Casemiro-Kroos/Valverde
Mbappe/Sancho-Jovic-Hazard

Det giver ingen mening hvad du skriver?Du skriver “verdens stærkeste trup”, men vælger en spiller (Jovic) som en del af startsholdopstillingen, som ikke engang er på Martin Braithwaites niveau.....
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Raul7-2880.

6 år 5 måneder siden #102 af elle44

Ramos4 skrev: Mht. at score mål og at savne Ronaldo, så vandt vi altså kun ligaen 2 gange i Ronaldos 9 sæsoner. Så det er jo ikke formlen. Selv med hans 40 mål vandt vi kun to skide ligaer. Der ligger andre ting under udover vores tandløse angreb.

Selvfølgelig er det da formlen. Vi tog vanvittigt mange point i den periode vi havde Ronaldo og vi tabte ofte ligaen med 1, 2 eller 3 point. Problemet var bare at Barcelona også var vanvittigt gode i den periode, og det var typisk i de interne opgør ligaen blev afgjort. Nu taber Barca point til alle hold.

Havde vi haft en Ronaldo i sin bedste alder havde vi jo vundet ligaen med 20 point ned til Barca (antaget Barca forbliver på deres nuværende niveau).
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Jonas

6 år 5 måneder siden #103 af -#7-

Ramos4 skrev: To sikre sejre over City og Barca så er alting rosenrødt - mere skal der ikke til. To sejre hjemme på en uge. Men jeg tror overhovedet ikke på det, må jeg indrømme.

Jeg synes også du havde en glimrende pointe tidligere i tråden, for nu at tage fat på et lidt mere dybdegående problem, end bare den lort der blev lagt i Valencia her til aften.

Forlængelsen af Benzemas kontrakt. Altså, fortsætter man på den her måde, så ender man som AC Milan. Jeg kan sagtens forstå det sentimentale argument i at forlænge med Ramos, Benzema, Marcelo og Modric, men det nytter bare ikke når niveauet ikke længere er der. Benzema havde en opblomstring i sidste sæson, men ligner nu igen det vi allesammen ved han er, en ufarlig angriber når det virkelig gælder. Man kan ikke betvivle Ramos' lederegenskaber, men de spillemæssige egenskaber ser desværre ud til at være på gevaldig retur. Marcelo skulle have været væk for lang tid siden, mens man stadig huskede ham for noget godt.

Og sådan kan man blive ved og ved og ved, med den nuværende trup. I NFL følger jeg Patriots, som har en fantastisk headcoach i Bill Belichick, som på nærmest magisk vis har en evne til at skille sig af med spillere et år tidligere end der hvor de falder ud over kløften. Den samme Mærsk McKinney Møller'ske rettidige omhu synes jeg på slem vis man har forsømt i Real Madrid.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Ramos4

6 år 5 måneder siden #104 af Ramos4

Zyconith skrev:

Ramos4 skrev: Mht. at score mål og at savne Ronaldo, så vandt vi altså kun ligaen 2 gange i Ronaldos 9 sæsoner. Så det er jo ikke formlen. Selv med hans 40 mål vandt vi kun to skide ligaer.

Ja og så 13 andre trofæer.

Cup turneringer. Vi vandt jo også lige Super Cupen. Vi kan sagtens koncentrere os i et par kampe af gangen.

Ville det være fedt at have Ronaldo og så kun vinde 2 ligaer de næste 9 år? Der er andre ting på spil - åbenlyst.
Men det er da en faktor.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 5 måneder siden #105 af Ramos4

-#7- skrev:

Ramos4 skrev: To sikre sejre over City og Barca så er alting rosenrødt - mere skal der ikke til. To sejre hjemme på en uge. Men jeg tror overhovedet ikke på det, må jeg indrømme.

Jeg synes også du havde en glimrende pointe tidligere i tråden, for nu at tage fat på et lidt mere dybdegående problem, end bare den lort der blev lagt i Valencia her til aften.

Forlængelsen af Benzemas kontrakt. Altså, fortsætter man på den her måde, så ender man som AC Milan. Jeg kan sagtens forstå det sentimentale argument i at forlænge med Ramos, Benzema, Marcelo og Modric, men det nytter bare ikke når niveauet ikke længere er der. Benzema havde en opblomstring i sidste sæson, men ligner nu igen det vi allesammen ved han er, en ufarlig angriber når det virkelig gælder. Man kan ikke betvivle Ramos' lederegenskaber, men de spillemæssige egenskaber ser desværre ud til at være på gevaldig retur. Marcelo skulle have været væk for lang tid siden, mens man stadig huskede ham for noget godt.

Og sådan kan man blive ved og ved og ved, med den nuværende trup. I NFL følger jeg Patriots, som har en fantastisk headcoach i Bill Belichick, som på nærmest magisk vis har en evne til at skille sig af med spillere et år tidligere end der hvor de falder ud over kløften. Den samme Mærsk McKinney Møller'ske rettidige omhu synes jeg på slem vis man har forsømt i Real Madrid.

Benzema havde jo været perfekt med Ronaldo og Mbappe ved sin side. Men han kan ikke ligge og lægge op til Lucas og Hazard - det ender i ingenting.

Men så langt tænker Perez desværre sjældent.

Manden der købte James just because og Bale til højrekanten.

Find nu et system og en idé og køb og SÆLG derefter.

6 år 5 måneder siden #106 af Steen

Raul7-2880 skrev:

Steen skrev:

Bismo skrev: Der skal rulle nogen hoveder til sommer.

Zidane, Marcelo, James, Bale, Modric/Isco, Benz skal bænkes og være breddespiller.

Hent Poch som træner og giv ham fuld kontrol over transfers.

Vi kan ikke engang vinde ligaen i en sæson, hvor Barca har oplevet deres største formkrise. Det er simpelthen for uacceptabelt.

Ja, tror egentligt at man har muligheden for at skabe verdens måske stærkeste trup til sommer. Ansæt Poch, få Ødegaard, Hakimi og Reguilon hjem, og hent Mbappe/Sancho. Tvivler som sagt på, at PSG vil lade Mbappe smutte til sommer, men troværdige franske medier har i løbet af de sidste par uger sagt, at Mbappe til Madrid bestemt er muligt denne sommer.

Courtois
Hakimi-Varane-Ramos-Mendy
Ødegaard-Casemiro-Kroos/Valverde
Mbappe/Sancho-Jovic-Hazard

Det giver ingen mening hvad du skriver?Du skriver “verdens stærkeste trup”, men vælger en spiller (Jovic) som en del af startsholdopstillingen, som ikke engang er på Martin Braithwaites niveau.....

Din besked fortjener ikke et svar, men her får du nu alligevel et svar. Et ligeså ligegyldigt svar, som den du diskede op med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, elle44

6 år 5 måneder siden #107 af Ramos4

elle44 skrev:

Ramos4 skrev: Mht. at score mål og at savne Ronaldo, så vandt vi altså kun ligaen 2 gange i Ronaldos 9 sæsoner. Så det er jo ikke formlen. Selv med hans 40 mål vandt vi kun to skide ligaer. Der ligger andre ting under udover vores tandløse angreb.

Selvfølgelig er det da formlen. Vi tog vanvittigt mange point i den periode vi havde Ronaldo og vi tabte ofte ligaen med 1, 2 eller 3 point. Problemet var bare at Barcelona også var vanvittigt gode i den periode, og det var typisk i de interne opgør ligaen blev afgjort. Nu taber Barca point til alle hold.

Havde vi haft en Ronaldo i sin bedste alder havde vi jo vundet ligaen med 20 point ned til Barca (antaget Barca forbliver på deres nuværende niveau).

Det kan godt være vi tog "vanvittigt mange point" men vi tabte altid til Barcelona og kunne ikke slå Atletico hjemme (i år var første gang i 7 år i ligaen)

Vi har ikke kunne bryde et defensivt hold op de seneste 10+ år. Koncentrationen ryger mod de små hold - vi bliver paniske når vi kommer bagud. Ramos taber hovedet. Zidane famler stadig til tider. Der er mange andre faktorer på spil end at vi mangler Ronaldo og/eller mål.

Men jo jeg gad godt have Ronaldo.

6 år 5 måneder siden #108 af Steen
Zidane on Hazard “He took a blow [on ankle] where he was injured before. It doesn’t look good.”

Leveret af Kunena Forum