Optakt: Real Madrid - Manchester City, CL, ottendedelsfinale, 1. kamp

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
4 år 1 måned siden #217 af 9eren
Pochettino skal ikke ansættes med det her hold. Der skal helt nye spillere til.

Jeg husker altså vi tabte 3-7 i en træningskamp i sommers. Javel det var en træningskamp, men de samme problemer gik jo igen i dag.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #218 af Bismo

Dios skrev: Bismo skrev:

Zidane kan ikke magte det generationsskifte, som er nødvendigt. Hans løsning på vores problemer i offensiven var et køb af Pogba ffs...


Nej Pogba var Zidane's foretrukne løsning på vores midtbane! Den var alligevel svær at komme frem til.


Det var min pointe....du tror måske ikke, at jeg ved, at Pogba er midtbanespiller?? Pointen er, at Zidane havde i tankerne, at han skulle supplere vores angreb med mål.

Vi har problemer i offensiven (manglende mål) og Zidane's løsning = en midtbanespiller der kan score mål. Hvad med at bruge pengene på en angriber, som rent faktisk kan konkurrere og potentielt erstatte Benzema, når det ikke kører for ham?

Jovic havde man ikke tiltro til fra dag 1, og ifølge forlydender (Bl.a. Guillem Balague) så var tanken, at han skulle lejes ud.

Giver ingen mening..
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Bismo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #219 af Thomaskjensen
Javist skal der nye spillere til, og det er igen der hvor jeg har kritiseret ZZ mest, at han blander sig i noget han ikke har forstand til. Dog tror jeg han har lært sig af sine fejl (at svine Bale til og insistere på bare 1 spiller)

Generationsskiftet er dog på vej, Coutios har stemplet ind, Mendy ligeledes sammen med Fede og havde Jovic leveret som forventet havde det ikke det helt dumt ud.
Med andre ord har vi fået klasse i målet, forsvaret og på midtbanen i 19/20, det er flot.

Vi forsøgte med Jovic, som jeg stadig tror bliver pengene værd for os, men det er vel der skoen trykker. For et par år siden var det ikke manglende mål vi klagede på, men forsvaret som generelt er OK, men vi ligger på en 25 plads i alle store ligaer når det gælder at lave mål.
Vi mangler mål helt enkelt, det burde være klart for alle, men hvad fanden skal ZZ stille op med det problem, han har jo ingen der kan levere, ingen han kan stole på i det henseende.
Hvad kan ZZ gøre for at vi laver flere mål, taktikken er fin og der kommer 100% chancer i hver kamp, men de brændes igen og igen. Hvornår har vi sidst klapset nogen med 5-0?

Manglende mål er problemet, og det har vi ikke snakket om i 10 år, i fodbold handler det om at lave mål, så piss i at carvajal koster mål, fokuser på at vi bare skal lave flere mål end modstnaderen, for så vinder men. 1-0 er uværdigt mit RM!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #220 af Casillas2x
Vi havde 75 gode minutter, i første halvleg var vi i kontrol. De første 15 minutter af anden halvleg kom vi under pres, men ellers synes jeg, vi spillede en klasse kamp. Jeg synes slet ikke city var så gode enda. Synes det er tankevækkende vi har en 20 årige vi skal sætte alt vores lid til at gør det uforsigelige hver gang vi kommer i den sidste tredjedel af banen. Håber snart vi finder en højrekant der kan skabe sine egne chancer. Også håber jeg kraftedme hazard kommer tilbage i tip top form næste sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #221 af Ramos4

Dios skrev: Vi er rigtig langt fra topniveau, men jeg synes folk skyder gevaldigt over mål når de siger, at alle vores spillere skal sælges. Vores problemer kan jo relativt nemt løses, fordi mange spillere trods alt stadig har masser af kvalitet i sig.
Vi står overfor et generationsskifte, men vi taler jo indenfor 1-3 sæsoner med vores stamme. Vi taler om Ramos, Marcelo, Modric og Benzema. Sidstnævnte har stadig en del år på topplan IMO, så ham vil jeg ikke ind på.

Ramos er det største problem at erstatte, men det er jo ikke fordi hans alder har gjort noget ved hans spil. Han har altid kostet mange mål, og haft hovedet under armen i mange situationer. Både med og Marcelo ved sin side.
Marcelo er jo allerede blevet erstattet med Mendy, og det samme er Modric med Valverde. Så reelt set, så mangler vi jo kun Ramos arvtager. Resten af spillerne er jo bare dødvægt, som desværre stadig spiller en rolle i Real Madrid, men med et godt stykke fodarbejde, så er det jo ret nemt at rette op på vores problem. Det har jeg godt nok sagt siden 2014, men efter denne sæson, så kan Perez vel heller ikke holde til det mere.

Vi har jo mange af de sultne unge spillere, og med få indkøb, så kan vi få et godt angreb op og stå igen. Vi ved at Zidane vil af med Bale, James og Mariano, og allerede der er vi godt på vej. Nu skal Perez og co. bare få fingeren ud og få dem afsat, så vi kan få købt noget nyt.
Synes folk ser lidt for sort på det hele. Holdet idag er jo præcis det samme hold som sidste sæson. Valverde er godt nok kommet til, men offensiven er den samme, og så får man jo heller ikke andre resultater.


Du skriver at der her "relativt nemt kan løses". Samtidig skriver du at vi har samme hold som sidste sæson. Hmmm, så helt nemt er det åbenbart ikke. Udover Marcelo, Ramos og Modric, så er Carvajal jo altså også forfærdelig. Han er slet ikke en verdensklasse back mere. Så ved vi at du elsker Benzema og jeg kan da også godt se hans kvaliteter, men vi mangler mål lige meget hvordan man ser på det. IMO ville det være oplagt at skifte Benz ud også og finde en målfarlig 9'er - men vi skal som minimum have 1 vanvittig målfarlig fløj og gerne 2. Det bliver da vanvittigt dyrt?

Så er der Zidane. Han ligner ikke en mand nogensinde får skabt en spillestil, hvertfald ikke en der er på nogen måde seværdig. Han holder også godt fast i den gamle garde.

Så problemet er lidt større end du udlægger det, synes jeg. Vi snakker Carvajal, Ramos, Marcelo, Modric, Bale, James, Mariano. Og vi ved jo fra i sommers, hvor mange der står i kø til dem. Dvs. ingen. Vi får ingen penge for Bale eller James eller Modric. Vi har brugt rigtigt meget i sommers, så jeg ved ikke lige om vi kan smide 200-300 mio på indkøb igen.

Edit: Og så skriver du, at vi har "mange sultne unge spillere". Er du seriøs? Du er selv den første til at sige at Vinicius ikke er god nok - hvilket han ikke er. Hvis Vini og Rodrygo er dem du hentyder til, jamen så er vi da lost. Reguilon er fin, men ikke en position vi mangler noget på. Hakimi er alt for offensiv til at spille back. Ødegaard måske? Kubo? Er det Jovic der blomstrer op pludselig? Jeg ved ikke hvad der er for unge spillere, du ser stå klar til at tage over - hverken nu, næste sæson eller sæsonen efter.

Vi har da mange lovende talenter, både i klubben og lejet ud, men det bliver da ikke lige næste år vi vinder en døjt med dem. Når Ramos er væk ryger hele rygraden jo fx. Varane dirigerer jo ikke meget. Og når Ramos og Marcelo er væk er Benzema anfører pga. anciennitet.

Katten bliver anfører!
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #222 af Jonas

Siempre fiel skrev:

Jonas skrev:

Siempre fiel skrev:

JesperThomsen skrev: Dommeren var da en skandale!
Rodrigo slipper for gult..
Jesus med to hænder i ryggen på Ramos..
Sterling ligger ned inden kontakten..
Jesus filmer ved udvisningen..


Uden tvivl dommerens skyld det hele. Han var skyld i at vi havde to skud på mål hele kampen og nærmest kun er over midten to gange i anden halvleg. Havde det ikke været for dommeren, så var vi lige nu mestre af universet og samtlige spillere i truppen ville alle vinde fidusbamsen i samtlige kampe


Vi fortjente hvad vi fik med den kamp vi spillede, men det ændrer vel ikke på at det i høj grad var dommeren der stak kniven ind. Man kunne jo se det på ham da han afviste af give Rodrigo det klareste gule kort i mands minde; han ville være med idag!


Hmm, dommeren der i høj grad stak kniven ind. Dommerskandale! Fordi han ikke gav et gult kort han sku ha givet.... Så har jeg endnu ikke set en fodboldkamp der ikke er en skandale. Men altså, nok om det, folk må da gerne klandre dommeren hvis det er - mange folk skreg op og ville ha VAR - nu har vi fået det lort og selv med situationerne set igennem på video af 27 forskellige dommere synes folk stadig at alle kendelser er forkerte. Fint nok :-)


Jeg siger ikke det var en skandale, men dommeren var da uden tvivl med i kampen, og ikke til vores fordel. Situationen med det gule kort synes jeg bare viste at dommeren havde sat sig for at være med idag -- det er jo ikke dén situation der er afgørende. Det afgørende er at vi spiller elendigt sammenkoblet med at dommeren ikke dømmer i vores retning ved de to mål. Ingen af situationerne skriger korruption, men det er alligevel klart at der er henholdsvis frispark og film. Når dommeren ikke dømmer nogle af dem, så er det fordi han vil være med.

Hvad angår VAR så er det mit indtryk at de ikke kan tvinge dommeren til at lave en dom. De kan vejlede, men ikke tvinge en dom igennem. Hvis dommeren bestemmer sig for at han vil være med i kampen så tror jeg ikke der er så meget de kan gøre fra VAR vognen.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #223 af Jonas

Sahinovic skrev:

Zyconith skrev:

Bismo skrev:

nono skrev: Cristiano uden Real Madrid og Real Madrid uden Cristiano.

Lyon 1 - 0 Juventus
Real Madrid 1-2 Manchester City

Sikke et forfærdeligt spild, Perez.


Vi skulle jo igennem en transition på et eller andet tidspunkt. Problemet er bare, at hele overgangsperioden ikke er blevet forvaltet særlig klogt.


Perez er en fucking klovn. Selvfølgelig skulle han have givet Ronaldo den lovede forlængelse. Der er ingen grænser for hvor dybt Perez kan synke.

Han ville have det dobbelte løn, og det skulle han selvfølgelig ikke have, så selvfølgelig handlede Florentino Pérez rigtigt.


De havde en aftale om at hans løn skulle gå fra 21 M Euro til 30 M Euro (www.sport.es/en/news/real-madrid/cristia...-intensifies-6859804). CR ville have den løn de havde aftalt -- det går jeg ud fra alle ville have i en lignende situation.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #224 af Kiwes

Ramos4 skrev:

Dios skrev: Vi er rigtig langt fra topniveau, men jeg synes folk skyder gevaldigt over mål når de siger, at alle vores spillere skal sælges. Vores problemer kan jo relativt nemt løses, fordi mange spillere trods alt stadig har masser af kvalitet i sig.
Vi står overfor et generationsskifte, men vi taler jo indenfor 1-3 sæsoner med vores stamme. Vi taler om Ramos, Marcelo, Modric og Benzema. Sidstnævnte har stadig en del år på topplan IMO, så ham vil jeg ikke ind på.

Ramos er det største problem at erstatte, men det er jo ikke fordi hans alder har gjort noget ved hans spil. Han har altid kostet mange mål, og haft hovedet under armen i mange situationer. Både med og Marcelo ved sin side.
Marcelo er jo allerede blevet erstattet med Mendy, og det samme er Modric med Valverde. Så reelt set, så mangler vi jo kun Ramos arvtager. Resten af spillerne er jo bare dødvægt, som desværre stadig spiller en rolle i Real Madrid, men med et godt stykke fodarbejde, så er det jo ret nemt at rette op på vores problem. Det har jeg godt nok sagt siden 2014, men efter denne sæson, så kan Perez vel heller ikke holde til det mere.

Vi har jo mange af de sultne unge spillere, og med få indkøb, så kan vi få et godt angreb op og stå igen. Vi ved at Zidane vil af med Bale, James og Mariano, og allerede der er vi godt på vej. Nu skal Perez og co. bare få fingeren ud og få dem afsat, så vi kan få købt noget nyt.
Synes folk ser lidt for sort på det hele. Holdet idag er jo præcis det samme hold som sidste sæson. Valverde er godt nok kommet til, men offensiven er den samme, og så får man jo heller ikke andre resultater.


Du skriver at der her "relativt nemt kan løses". Samtidig skriver du at vi har samme hold som sidste sæson. Hmmm, så helt nemt er det åbenbart ikke. Udover Marcelo, Ramos og Modric, så er Carvajal jo altså også forfærdelig. Han er slet ikke en verdensklasse back mere. Så ved vi at du elsker Benzema og jeg kan da også godt se hans kvaliteter, men vi mangler mål lige meget hvordan man ser på det. IMO ville det være oplagt at skifte Benz ud også og finde en målfarlig 9'er - men vi skal som minimum have 1 vanvittig målfarlig fløj og gerne 2. Det bliver da vanvittigt dyrt?

Så er der Zidane. Han ligner ikke en mand nogensinde får skabt en spillestil, hvertfald ikke en der er på nogen måde seværdig. Han holder også godt fast i den gamle garde.

Så problemet er lidt større end du udlægger det, synes jeg. Vi snakker Carvajal, Ramos, Marcelo, Modric, Bale, James, Mariano. Og vi ved jo fra i sommers, hvor mange der står i kø til dem. Dvs. ingen. Vi får ingen penge for Bale eller James eller Modric. Vi har brugt rigtigt meget i sommers, så jeg ved ikke lige om vi kan smide 200-300 mio på indkøb igen.

Edit: Og så skriver du, at vi har "mange sultne unge spillere". Er du seriøs? Du er selv den første til at sige at Vinicius ikke er god nok - hvilket han ikke er. Hvis Vini og Rodrygo er dem du hentyder til, jamen så er vi da lost. Reguilon er fin, men ikke en position vi mangler noget på. Hakimi er alt for offensiv til at spille back. Ødegaard måske? Kubo? Er det Jovic der blomstrer op pludselig? Jeg ved ikke hvad der er for unge spillere, du ser stå klar til at tage over - hverken nu, næste sæson eller sæsonen efter.

Vi har da mange lovende talenter, både i klubben og lejet ud, men det bliver da ikke lige næste år vi vinder en døjt med dem. Når Ramos er væk ryger hele rygraden jo fx. Varane dirigerer jo ikke meget. Og når Ramos og Marcelo er væk er Benzema anfører pga. anciennitet.

Katten bliver anfører!


Jeg tror at vi bliver nød til at vænne os til nye tider, specielt i europæisk sammenhæng - Barca tænker jeg vi stadig kan konkurrere med. Vi har mistet klubbens måske bedste spilller igennem historien, og det tager bare tid at erstatte ham. En erstatning af Benzema tror jeg ikke vil løse vores målproblemer. Det jo sindssyg svært for ham at score et hav af mål, når han næsten er alene mand i feltet hver kamp - og ja det rigtig at han måske sløser med chancer fra tid til anden. Lad os nu fokusere på at få fixet vores højre angreb, hvor det reelle problem er. En midtbane med Ødegaard, Casemiro og Valverde kunne jeg også se vil stille os stærkere offensivt. Vores forsvar laver personlige fejl, og særligt Ramos, men det har vi altid gjort - og det samme gør Barca fx. Vi skaber bare ikke nok offensivt til at gøre op for det. Vi skal have solgt en masse spillere og forhåbentlig kan man finde en højrekant der kan bidrage med noget, Mbappé eller en anden. Og så vil jeg skide på en gentlemans aftale med Sociedad, Ødegaard skal hentes hjem og bruges.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #225 af Dios

Bismo skrev:

Dios skrev: Bismo skrev:

Zidane kan ikke magte det generationsskifte, som er nødvendigt. Hans løsning på vores problemer i offensiven var et køb af Pogba ffs...


Nej Pogba var Zidane's foretrukne løsning på vores midtbane! Den var alligevel svær at komme frem til.


Det var min pointe....du tror måske ikke, at jeg ved, at Pogba er midtbanespiller?? Pointen er, at Zidane havde i tankerne, at han skulle supplere vores angreb med mål.

Vi har problemer i offensiven (manglende mål) og Zidane's løsning = en midtbanespiller der kan score mål. Hvad med at bruge pengene på en angriber, som rent faktisk kan konkurrere og potentielt erstatte Benzema, når det ikke kører for ham?

Jovic havde man ikke tiltro til fra dag 1, og ifølge forlydender (Bl.a. Guillem Balague) så var tanken, at han skulle lejes ud.

Giver ingen mening..


Du vælger at konkludere, at Pogba var Zidane's eneste offensive tilførsel til holdet? Jeg kan bare ikke se hvor du har den viden fra? Alle kunne se, at vores midtbane trio ikke fungere længere, og slet ikke uden Ronaldo. Det er da kun naturligt, at man vælger at vil have forbedringer hvor der er brug for forbedringer.
Benzema har set rigtig skidt ud i hele 2020. Præcis ligesom holdet, men bevar nu fornuften. Benzema var i 2019 decideret verdensklasse. Det var kun Lewandowski som scorede flere mål som angriber end ham, og der var tale om 10 flere eller noget i den dur. Dog vil jeg vove at påstå Benzema sikrede langt flere point med sine mål end Lewandowski, for nok er han god til at scorer mål, men der kommer gerne 3-4 af dem i samme kamp, hvor de vigtige mål ofte udebliver.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #226 af Dios
Ramos4 skrev:

Du skriver at der her "relativt nemt kan løses". Samtidig skriver du at vi har samme hold som sidste sæson. Hmmm, så helt nemt er det åbenbart ikke. Udover Marcelo, Ramos og Modric, så er Carvajal jo altså også forfærdelig. Han er slet ikke en verdensklasse back mere. Så ved vi at du elsker Benzema og jeg kan da også godt se hans kvaliteter, men vi mangler mål lige meget hvordan man ser på det. IMO ville det være oplagt at skifte Benz ud også og finde en målfarlig 9'er - men vi skal som minimum have 1 vanvittig målfarlig fløj og gerne 2. Det bliver da vanvittigt dyrt?

Så er der Zidane. Han ligner ikke en mand nogensinde får skabt en spillestil, hvertfald ikke en der er på nogen måde seværdig. Han holder også godt fast i den gamle garde.

Så problemet er lidt større end du udlægger det, synes jeg. Vi snakker Carvajal, Ramos, Marcelo, Modric, Bale, James, Mariano. Og vi ved jo fra i sommers, hvor mange der står i kø til dem. Dvs. ingen. Vi får ingen penge for Bale eller James eller Modric. Vi har brugt rigtigt meget i sommers, så jeg ved ikke lige om vi kan smide 200-300 mio på indkøb igen.

Edit: Og så skriver du, at vi har "mange sultne unge spillere". Er du seriøs? Du er selv den første til at sige at Vinicius ikke er god nok - hvilket han ikke er. Hvis Vini og Rodrygo er dem du hentyder til, jamen så er vi da lost. Reguilon er fin, men ikke en position vi mangler noget på. Hakimi er alt for offensiv til at spille back. Ødegaard måske? Kubo? Er det Jovic der blomstrer op pludselig? Jeg ved ikke hvad der er for unge spillere, du ser stå klar til at tage over - hverken nu, næste sæson eller sæsonen efter.

Vi har da mange lovende talenter, både i klubben og lejet ud, men det bliver da ikke lige næste år vi vinder en døjt med dem. Når Ramos er væk ryger hele rygraden jo fx. Varane dirigerer jo ikke meget. Og når Ramos og Marcelo er væk er Benzema anfører pga. anciennitet.

Katten bliver anfører!


Det er nemt i den forstand, at vi ikke skal opbygge et helt nyt hold som f.eks. United, Chelsea, Bayern, Barcelona etc. skal. Vi skal reelt set erstatte 2 og nok 3 positioner, hvor den ene er for Ramos (som tidligere nævnt, så behøver det ikke at være til sommer). Den anden er på den højrekant og helt enig med Carvajal, dog ikke at Hakimi er for offensiv som back, for det synes jeg langtfra han er.
Ellers synes jeg vi har løsninger på alle andre positioner. Det er kun et spørgsmål om tid før Mbappé er Real Madrid spiller. Det kan der jo ikke være stor tvivl om. Spørgsmålet er bare hvornår han kommer, men selvom jeg har sagt det mange gange før, så er han i mine øjne løsningen på de manglende mål. Jeg har stadig kæmpe tiltro til Benzema og Hazard. Det har virkelig set godt ud i de få kampe de har spillet sammen synes jeg. Det er klart, at der mangler en helt del når vi mangler 33% af angrebet i en 4-3-3. Uanset hvem vi bruger, så har de bare ikke kvaliteten.

Hvis vi ser på de bedste angreb i verden, så kigger jeg på City, Liverpool og Psg. Jeg har været inde på det en helt del gange. Af de 3 hold er det kun Agüero som er topscorer. Ellers kommer målene fra fløjene. Det er simpelthen bare moderne fodbold, hvor målene kommer fra fløjene af. Ser man på snittet for Benzema i sidste og denne sæson, så følger han faktisk rigtig godt med på den konto ift. de andre angribere. Faktisk var det jo kun Lewandowski som scorede flere mål end ham i hele 2019, så hvorfor udskifte en af de vigtigste spillere på holdet som rent faktisk gør hvad han skal? Hvis ikke chancerne kommer, så bliver målene heller ikke scoret. Om han så hedder Lewandowski, Benzema eller Agüero, så er de afhængige af deres holdkammerater, og i halvanden sæson har Benzema's holdkammerater bare svigtet ham big time!
Messi og Ronaldo er taget ud af ligningen, da de jo er i en liga for sig, men jeg synes det er for old school og blive ved med, at tro der bare skal en ny angriber til før at vi igen scorer mange mål.
Lewandowski har scoret 12 mål flere end Benzema i nuværende sæson. Så mangler vi altså stadig 18 mål ift. da Ronaldo var her. Læg dertil til, at mange af Lewandowski's mål på ingen måder betyder ligeså mange point som Benzema's scoringer. Kiggede lige hurtigt.

Jeg er på ingen måder nervøs for om vi kan bruge mange penge til sommer igen, for det tror jeg helt sikkert vi kan. Vores lønbudget er fantastisk lavt, og vi har sparet godt op i banken de senere år. Vi skal af med al dødvægt og jeg tror ikke det er urealistisk at få omkring €150-250 mio. for Odriozola/Carvajal, Reguillon/Marcelo, Vallejo, Ceballos, Modric*, James, Isco*, Bale, Brahim, Lucas/Asensio og Mariano.
Det svære bliver at vide hvad Zidane og Perez ønsker, for der er ingen tvivl om, at de nok er lidt uenige på nogen punkter.
Unge sulte spillere synes jeg helt sikkert Vinicius, Rodrygo og Ødegaard er. De 2 førstnævnte er ikke gode nok som faste startere, men synes da helt sikkert de er sultne og kommer med en anderledes gejst. De kommer trods alt med mere end spillere som James og Bale, hvor deres sult slet ikke er til stede.
Stod det til mig, så havde jeg fået solgt alle de nævnte, men ihvertfald få sikret en tilbagekøbsklausul på Reguillon, da jeg stadig ser ham som en rigtig god backup.

Så skal der "kun" købes Donny van de Beek og Mbappé og hent Hakimi og Ødegaard hjem retur. Kan man lave den frække som jeg skrev for et stykke tid siden, så ville jeg til hver en tid satse mine penge på Gabriel Jesus, og det synes jeg han beviste igen igår. Det er derfor jeg reelt set synes den ligger lige til højrebenet, og ikke er så svær igen. Er med på, at det er langt sværere end som så, men igen, så skal den dybe tallerken ikke opfindes på ny. Det er relativt lige til, da jeg i bund og grund synes vi har holdet. Der mangler bare noget power oppe foran, hvor spillere som Modric og Isco bidrager med for lidt på den sidste 1/3 del af banen, så derfor skal der bare satses på Ødegaard. Han har visionen længere fremme på banen, og har den rigtige aflevering modsat de 2 nævnte.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, SeQueda

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #227 af nono
Mbappe ville selvfølgelig være helt fantastisk, men savner man ikke en ung Falcao/Cavani-type som kan hjælpe ham?

Trods den enorme kvalitet ser jeg ikke en trident med Mbappe, Benzema og Hazard lirke de hold op som stiller sig med 11 mand i ejet felt. Det vi for alvor har mistet med Ronaldo er én som stiger til tops i en hovedstødsduel og får de vigtige 3 point hjem på de tarvelige stadions. Jeg skal og vil ikke forklejne Benzemas glorværdige karriere i hvidt, men jeg ser det som tvingende nødvendigt at Real Madrid med Zidanes foretrukne 4-3-3, med en ret statisk, boldbesiddende midtbane, kreative backs og fløje har et klassisk 9'er-bæst i feltet som en Mendy, Hakimi, Mbappe eller Hazard kan søge når der ikke er plads at drible på.

Man burde have købt Levandowski for mange år siden. Nu er Haaland vel det bedste bud?
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #228 af Sebberg
Jeg er en kende overrasket over, at der er den vildeste dommedagsstemning herinde, må jeg indrømme.

Jeg plejer selv at være en af de forreste i hæren af kritiske røster, men jeg vurderer simpelthen kampens udfald som et klokkeklart tegn på, at marginaler sommetider falder enten den ene eller anden vej.

Vi møder et godt hold, og første halvleg er temmelig jævnbyrdig med en stor chance i hver ende. Det må være godkendt, da det vigtigste også er at holde nullet.

I anden halvleg scorer vi til 1-0, og herefter synes jeg faktisk, at vi styrer kampen ret fint, hvilket også udmønter sig i Ramos' skud på mål i det 72 mål, der med lidt mere held eller bedre beslutninger kunne have været et mål.

Med andre ord: Vi er her foran 1-0 og er sådan ok tæt på at kunne gøre det til 2-0. Med yderligere andre ord: Vanvittigt godt resultat taget i betragtning, at vi var underdogs på hjemmebane på forhånd.

Og så kommer nedsmeltningen.

Første mål? Det er jo en perlerække af små fejl, der sammen med et suverænt præcist indlæg gør, at de udligner. Tre mænd formår ikke at tage bolden fra KDB, Ramos når akkurat ikke bolden og Courtois er tæt på at lave en redning, som man godt kan forvente, men heller ikke bebrejde ham.

Og så er der selvfølgelig 1-2. Det er helt vanvittigt, at vi skal smide vores CL fuldstændig, fordi vi har en back, der vælger at lave en glidende tackling i den situation. Sterling er jo nærmest på vej ud af banen, og det er torskedumt.

Det er et lorteresultat, men jeg sidder absolut ikke med samme følelse, som jeg sad med ved Ajax-kampen, Schalke-kampen eller lignende. Vi har sågar også spillet langt værre i flere af sejrene mod Bayern - der har vi bare haft Ronaldo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaká8, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce