Optakt: Real Madrid - Manchester City, CL, ottendedelsfinale, 1. kamp
Holdet havde jo kørt denne hjem 1-0 for et par år siden.
Det kan være at jeg tager fejl, holdet har returkampen til at bevise andet.
Der er i øvrigt ikke noget at sige til at spillere som Ramos og Modric er faldet nogle procenter pga. deres alder. Læg dertil at Ronaldo er væk. Ud fra disse fakta er det bare en tør konstatering, at dette hold ikke kan vinde Champions League, hvis ikke der kommer nogle forandringer på holdet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Et fantastisk lavt lønbudget? Vi har da et top-5 lønbudget i verden.
Mener du hvis vi får James, Bale og Marcelo ud? Det vil selvfølgelig lune en del. Men ikke nu da.
-
Man skal også bare huske på, at for hver sommer der går, bliver alle spillere 1 år ældre. Så når man har løst 1 eller 2 problemer, så kommer der hurtigt 1 og 2 flere. Så tingene skal gå relativt stærkt. Og vi så i sommers, hvor svært markedet er. Det er svært at komme af med dødvægten og alle spillere koster pludselig 100 mio. at købe.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: @Dios
Mener du hvis vi får James, Bale og Marcelo ud? Det vil selvfølgelig lune en del. Men ikke nu da.
-
Man skal også bare huske på, at for hver sommer der går, bliver alle spillere 1 år ældre. Så når man har løst 1 eller 2 problemer, så kommer der hurtigt 1 og 2 flere. Så tingene skal gå relativt stærkt. Og vi så i sommers, hvor svært markedet er. Det er svært at komme af med dødvægten og alle spillere koster pludselig 100 mio. at købe.
Vi har dog en hel del spillere, som jeg vil mene vi forholdsvis nemt kan sælge. Modric, Mariano, Brahim, Oscar Rodríguez, Lucas Vázquez, Borja Mayoral, potentielt en af Isco eller Asensio. James og Bale er de ukendte i ligningen, men det må sku være muligt at komme af med dem. Bale var jo tilsyneladende tæt på at tage til Kina, dog gratis, men det forhelvede bedre end at have ham i truppen efterhånden. Hent Ødegaard og Hakimi hjem og hvis det ikke er muligt at få Mbappe (hvilket jeg slet ikke tror det er, så prøv at gå efter en Lucas Ocampos eller Portu. Vi kan ikke vente 2 år på Mbappe.
- Siempre fiel
- Væk
- Platin bruger
-
- 9eren
- Gæst
-
Siempre fiel skrev: Og problemet (som ikke er nyt og har været stærkt undervejs i 2-3 år) er jo at vi intet kan få mange af de spillere vi gerne vil af med. De er for gamle og sygt løntunge og lønnen svarer slet ikke overens med deres nuværende niveau. Så de skal nærmest foræres væk samtidig med at vi skal ud og investere en del. Alene en spiller som Mbappé koster jo mindst 300 mio. Det er jo mere end vi samlet får for de 6-7 spillere vi rigtig gerne vil af med. Så bliver der lukket et par huller af nogle af de unge, men helt generelt har vi bare malet os op i et hjørne fordi vi ikke udviste rettidig omhu og startede processen for tre år siden da vi var i overskud rent sportsligt. Det var såre tydeligt at se at det ville gå denne vej hvis man ikke begyndte at få ny energi ind
Og hvorfor er det så, at klubbens ledelse/trænerstab ikke kan se det åbenlyse som du og jeg kan se?
Går det endnu dybere, at man har fået lavet nogle rigtige dårlige handler og kontrakter.
For jeg sad også med en klar fornemmelse før og efter CR7 salget, at vi ville ende i en resultatsmæssig krise pga de manglende stjerne indkøb. Handler det om at vi har nogle personer i klubben som føler sig for selvsikre på det de gør, eller er det fordi de bare ikke har kompetencerne til at skabe et slagkraftigt mandskab som andre klubber har vist sig bedre til.
Bliver Zidane fyret, hvad sker der så ?
En fyring af Zidane vil dog desværre ikke løse problemet lige med det samme. En ny træner skal have tid til at tilpasse sig og få indført sine idéer osv. hvilket blot vil forlænge den overgangsperiode vi er i. Man skal således acceptere, at vi først bliver konkurrencedygtige for alvor i 21/22, hvilket selvfølgeligt ikke kan gå an i Madrid.
Forsætter Zidane, SKAL der investeres i minimum en top spiller til angrebet, der kan "garantere" min. 25-30 mål pr sæson. Mbappe ville være perfekt. Der skal også tyndes ud i truppen, ligesom vi bliver nødt til at hente Ødegaard og Hakimi hjem igen med henblik på øjeblikkelig indlemmelse i startopstillingen.
Ledelsen skal om nødvendigt acceptere, at Bale og co. bliver solgt med tab, så man i det mindste kan spare deres massive lønninger (det skulle man allerede havde gjort i sommers markedet taget i betragtning).
- 9eren
- Gæst
-
Zidanes y pavones version 1-2 stykker, Galacticos version 1-2 stykker.
I sidste ende er det alle forfejlet transfer strategier der reddes af eventuelle store stjerne indkøb under forskellige træner fyrringer. En fyring er jo altid et plaster på såret men også en såkaldt escape goat for Florentino Perez der står bag de største problemer i klubben kigges der på trup sammensætning.
-
Jeg mener kun det er Barca der er over os faktisk, men ja jeg tænkte, hvis vi fik solgt ud i alt vores affald. Det er jo de løntunge spillere som skal væk, og erstattes med nogen, som ikke er så løntunge, hvis vi ser bort fra Mbappé, som vel må komme op og tjene det samme som Hazard. Det må dog give en masse luft i økonomien.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
-
Jeg mener kun det er Barca der er over os faktisk, men ja jeg tænkte, hvis vi fik solgt ud i alt vores affald. Det er jo de løntunge spillere som skal væk, og erstattes med nogen, som ikke er så løntunge, hvis vi ser bort fra Mbappé, som vel må komme op og tjene det samme som Hazard. Det må dog give en masse luft i økonomien.
Men hvad giver grund til at tro, at vi kan få solgt ud? Bales og James' værdi er vel kun faldet. Og selv om de går gratis, skal der være klubber der vil betale lønne. Hvis vi ikke kunne sælge ud i sommers, hvorfor skulle det så gå bedre nu :/
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
Dios skrev:
-
Men hvad giver grund til at tro, at vi kan få solgt ud? Bales og James' værdi er vel kun faldet. Og selv om de går gratis, skal der være klubber der vil betale lønne. Hvis vi ikke kunne sælge ud i sommers, hvorfor skulle det så gå bedre nu :/
Fordi vi nu skal af med dem uanset hvad. Ikke engang Mohbar herinde kan vel stå inde for James længere. Vi har tabt kampen, og det må vi bare indse, og som ansvarlig for det hele - altså Perez, så kan jeg selvfølgelig godt forstå, at man prøver at presse citronen og se hvad der ville komme ud af Bale denne her sæson, men den er der bare ikke længere. Ergo, så skal de væk for at der kan komme nye til, og denne sæson har i den grad vist, at der skal nye ansigter til. Så må James gå for €25 mio. i stedet for de 40, men who cares efterhånden.
Går det helt galt med Bale specielt, så må vi jo tage konsekvensen og bruge ham ligesom Mariano, og så gå andre veje som at sælge Isco som det første. Jeg er faktisk bare kommet til det punkt, hvor det kun er Varane, Kroos, Hazard og Benzema jeg vil være ked af at vi mister. Alle andre bliver ved med at underpræstere.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.