Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema

• zeverbum
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #13 af zeverbum
Besvaret af zeverbum på emne Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema
Jeg bliver godt nok nødt til at nikke lidt opgivende af et par af de her kommentare herinde.
Higuaín har aldrig været en Ronaldo-type. Han har aldrig været kendt for at kunne drible, løbe voldsomt hurtigt, vinde en kamp på helt egen hånd, være en decideret boks-spiller.
Han minder mig utrolig meget om Raúl, som jo besidder netop alle de egenskaber, som mange ovenover brokker sig over.
Jeg mindes Raúl, som tit og ofte kunne finde på at løbe ned i banen, være en fantastisk presspiller, når vi var i defensiven, kunne løbe ud på kanten og give plads til andre spillere i boksen. Derudover var Raúl aldrig tydelig som Ronaldo, men han var der altid! Meget opbyggende, meget hårdtarbejde - netop de kvaliteter, som jeg synes, at Benzema mangler, men som Higuaín besidder og viste rigtig meget i perioden 2008-2012. Higuaín vil for mig altid være et skridt foran Benzema; alene på grund af indstillingen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #14 af NDR
Higuain eller Benzema!! Min mening er den at man tit har set at de hver især faktisk spiller bedst i en periode hvis de er fri for ånden i nakken af hinanden. Det virker nogle gange som om at de går og venter på udskiftningen fra Mourinho midtvejs, og så er det som om at det kan gå lidt i stå. Jeg mener helt sikkert at det bedste der kunne ske var hvis de begge 2 var med fra start sammen med Ronaldo og blev spillet ordentligt sammen. Det ville give en indre ro og et bedre miljø.
I den sæson som vi er på nu, der skal der tages i betragtning at den har været lidt op og ned med det generelle humør iblandt spillere og trænere, men så heldigvis ikke mere. Men jeg husker en bedre spillende Benzema i den periode hvor Higuain var skadet, og modsat. med Higuain da Benzema var skadet.
Hvis jeg skulle vælge 2 ud af følgende spillere...Higuain, Benzema, Falcao, Aguero, og Cavani, så ville jeg vælge Benzema og Higuain, og hvis der skulle tilkøbes en ekstra, så er jeg sikker på at der ville være en for meget medmindre vi kom af med Di Maria.
De skal have spilletid så de ikke bliver kolde!!!! De kan begge 2 slå de fleste, og skal selvfølgelig ikke sælges. Falcao er da ihvertfald en forfærdelig en og få fat i, han er også gået istå lige pt. så jeg tror man bliver nød til at forstå at det sker for alle på et tidspunkt, og på et tidspunkt også for Ronaldo, hvilket vel egentlig skete i starten af sæsonen.

Den der med at blive ved med at køre i Benzemas 216km i timen, den holder ikke. Ramos var muligvis med samme morgen i hans egen bil, Øzil har lige været i medierne omkring trafikovertrædelser, Marcelo køre rundt uden kørekort, og det er vel galt med dem alle.

13 år 4 måneder siden #15 af asp3200

Dios skrev:

asp3200 skrev: Sælg dem begge. Ind med aguero og cavani. De levere ikke og har ikke gjort i lang tid.

Er det ikke noget med Cavani ikke havde scoret i 8 kampe?. Godt nok scorede han 2 i sidste kamp, men det gjorde Higuain også. Som jeg tidligere har nævnt, så er der ingen angribere som holder et højt niveau over en hel sæson.

Som jeg sagde før Dios, så er den eneste angriber som er stabil i flere år i træk da lige netop Cavani.

13 år 4 måneder siden #16 af Realmadrid94
Zeverbum, i orden, hvis det er det du prioterer højst ved en angriber. :-)
Jeg har bare andre kriterier :P

13 år 4 måneder siden #17 af Dios

asp3200 skrev:

Dios skrev:

asp3200 skrev: Sælg dem begge. Ind med aguero og cavani. De levere ikke og har ikke gjort i lang tid.

Er det ikke noget med Cavani ikke havde scoret i 8 kampe?. Godt nok scorede han 2 i sidste kamp, men det gjorde Higuain også. Som jeg tidligere har nævnt, så er der ingen angribere som holder et højt niveau over en hel sæson.

Som jeg sagde før Dios, så er den eneste angriber som er stabil i flere år i træk da lige netop Cavani.

Men i Napoli!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #18 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema

Realmadrid94 skrev: Jeg mener ikke at Higuain er for dårlig til RM, han passer simpelthen ikke ind i det system, som man spiller efter.

Ovenstående er jeg meget enig i, men samtidig er Real Madrids spillestil stadig en ubekendt faktor i næste sæson. Alonso er, efter alt at dømme ikke, i klubben længere end næste sæson, ligesom vi simpelthen ikke kan vide om Mourinho bliver efter denne sæson.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #19 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema
Jeg har et lille fif til dem der evner at gå metodisk til værks. Det er hårdt arbejde, men det er lige tiden for det med en landsholdspause midt i påsken.

Lav statistikker på følgende ting for henholdsvis Higuain og Benzema, når de er startet inde i en kamp:
Antal scorede mål pr. kamp af spiller.
Antal assist pr. kamp af spiller.
Holdets antal scorede mål pr. kamp.
Holdets antal indkasserede mål pr. kamp.
Pointgennemsnit pr. kamp.
Antal vundne kampe i procent.

Det er ikke usandsynligt, at en af spillerne ville stikke positivt ud i forhold til den anden. Det vil i hvert fald være interessant læsning uanset.

God arbejdslyst :)

13 år 4 måneder siden #20 af Realmadrid94
Storken: den viser ikke hvem der spiller bedst, når det virkelig gælder.
Eksempel: Benzema har spillet 10 kampe i år mod FCB. 7 af dem vandt RM. 70 % sejre?
Higuain har spillet 10 kampe mod Getafe, vundet 10..
See my point :-)

13 år 4 måneder siden #21 af sorengandersen
Nu har jeg siddet og leget lidt med de statistikker som Storken snakker om. Der er taget udgangspunkt i kampe de hver især er startet inde i, i alle kampe for Real Madrid. Dvs ingen landskampe. Statistikkerne er fundet her:

espnfc.com/stats/assists/_/league/esp.1/...era-division?cc=5739

Pipita
Mål pr. kamp: 0.55
Assists pr. kamp: 0.27
Mål af hold pr kamp: 2.5
Mål imod hold pr. kamp: 0.86
Point pr. kamp: 2.45

Benzegol
Mål pr. kamp: 0.52
Assists pr. kamp: 0.28
Mål af hold pr kamp: 2.48
Mål imod hold pr. kamp: 1.16
Point pr. kamp: 2

Ud fra de her statistikker ses det, at de individuelt klare sig stort set ens, men Higuain måske arbejder lidt mere defensivt, hvilket munder ud i færre indkasserede mål og dermed nogle flere point. Det hele skal selvfølgelig tages med et gran salt, da man ikke kan bygge alt på en sådan statistik, da der ikke er taget højde for hvem der spilles imod.

Min personlige holdning er at Higuain skal blive på holdet og Benzema skal skiftes ud, hvis man føler det er nødvendigt og man kan finde en bedre på markede til det nuværende hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Storken

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #22 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema
@Realmadrid94

Der er jo ikke tale om eksakt videnskab. Det giver bare et nyt perspektiv til debatten. Statistik er et godt redskab til at analysere et objekts påvirkning på sine omgivelser. I dette tilfælde en sammenligning af to forskellige objekter.

Min vurdering af hvorfor modstanderen scorer færre mål med Higuain på banen:
Higuains hurtighed tvinger modstanderen længere tilbage på banen, da han ellers straffer dem med sine dybdeløb bag forsvaret. Modstanderens kæder bliver derved presset tættere på eget mål. Det betyder samtidig, at modstanderen er længere væk fra Real Madrids mål, hvilket gør det sværere at score.

Jeg vil dog medgive, at statistik nogle gange giver et misvisende billede.

Eksempler:
Vidic bliver altid rost i store vendinger for sine defensive kvaliteter. Statistikken viser nemlig, at United indkasserer færre mål når han spiller. Man overser dog det faktum, at United samtidig scorer færre mål, når han spiller. Det skyldes, at Vidic' manglende hurtighed tvinger Uniteds bagkæde længere tilbage, da modstanderen ellers kan udnytte rummet bag forsvaret. Vidic kvaliteter i duelspillet gør det praktisk umuligt for modstanderen at score, når United forsvarer dybt. Det betyder dog også, at Uniteds andre kæder står dybere, da man ellers skaber for meget plads mellem kæderne. Det gør, at angriberne og midtbanen er længere væk fra modstanderens mål og derved har sværere ved at score.

Ruud van Nistelrooy scorede 150 mål i 219 kampe for United, hvilket er en imponerende bedrift. Statistikken fortæller dog ikke, at hollænderen bidrog minimalt til spillet, hvilket svækkede offensiven markant. United vandt 3 mesterskaber i træk før Ruud van Nistelrooy kom til United, og de vandt de 3 næste efter han forlod klubben. I de 5 sæsoner han spillede for klubben vandt de ét mesterskab.

13 år 4 måneder siden #23 af Jaken
@sorengandersen, jeg vil lige supplere hurtigt med nogle mål/assist pr. minutter (dog kun individuelt).

Det er blevet lavet udfra statistikkerne for de sidste 2-4 år.

Higuain:
Minut pr. mål: 114 (2år) -- 103 (4år)
Minut pr. assist: 217 (2år) -- 247 (4år)

Benzema:
Minut pr. mål: 116 (2år) -- 121 (4år)
Minut pr. assist: 166 (2år) -- 207 (4år)

Kun i ligaen:
Higuain: minut pr. mål - 88 (2år) -- 94 (4år) --- minut pr. assist - 225 (2år) -- 254 (4år)
Benzema: minut pr. mål - 118 (2år) -- 127 (4år) --- minut pr. assist - 180 (2år) -- 221 (4år)

Kun i CHL:
Higuain: minut pr. mål - 252 (2år) -- 203 (4år) --- minut pr. assist - 252 (2år) -- 407 (4år)
Benzema: minut pr. mål - 114 (2år) -- 107 (4år) --- minut pr. assist - 143 (2år) -- 183 (4år)

I det store hele er deres snit forholdsvis ens. Forskellen er til gengæld markant i de enkelte turneringer. Higuain er temmelig suveræn i La Liga, men derimod er Benzema overlegen i Champions League. Egentligt hvad man kunne forvente.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Realmadrid94

13 år 4 måneder siden #24 af Raul7-2880
Hvorfor overhovedet sælge dem. De er begge to verdensklasse spillere og efter min vurdering fuldstændig dumt at spilde 300 mio. På en anden spiller som sikkert er lidt ældre og har akkurat det samme niveau...

Leveret af Kunena Forum