Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema
Jaken skrev:
Det er et kritierie der unægteligt vægter højt. Man kan komme langt på gejst og god indstilling, det er det der fanger tilhængernes popularitet og skaber legender.
Godt nok er dette meget subjektivt, men i min bog, så er de 3 største spillere i verdenshistorien L. Ronaldo, Ronaldinho og Zidane. Ikke målt på titler, men bare på deres spil og overlegenhed. Alle er legender, men ingen af dem på grund af deres indstilling eller gejst.
Nu er jeg bekendt med de 2 slags forskellige legender indenfor fodboldverdenen, men en legende bliver du ikke af ren og skær fightervilje og god indstilling :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Jaken skrev:
Det er et kritierie der unægteligt vægter højt. Man kan komme langt på gejst og god indstilling, det er det der fanger tilhængernes popularitet og skaber legender.
Godt nok er dette meget subjektivt, men i min bog, så er de 3 største spillere i verdenshistorien L. Ronaldo, Ronaldinho og Zidane. Ikke målt på titler, men bare på deres spil og overlegenhed. Alle er legender, men ingen af dem på grund af deres indstilling eller gejst.
Nu er jeg bekendt med de 2 slags forskellige legender indenfor fodboldverdenen, men en legende bliver du ikke af ren og skær fightervilje og god indstilling :)
Jeg taler også om klublegender. Raul, Juanito etc. I min bog betyder hjerte og attitude utroligt meget, når jeg bedømmer spillerstatus i mine hjerteklubber. Det er jo selvfølgelig en anden sag, når snakken bare går på at udnævne den bedste spiller på en given position eller i en given æra.
Nok er de 3 du nævner legender i sig selv, men ingen af dem vil være den største legende af dem alle i deres respektive klubber. De 3 spillere er meget nøje udvalgt. Kigger du på flere af historiens største spillere vil deres attitude også spille en gevaldig rolle i deres status: Pele i Santos, Maradona i Napoli, Bobby Moore i West Ham, Maldini i Milan, Beckenbauer i Bayern og så fremdeles.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg taler også om klublegender. Raul, Juanito etc. I min bog betyder hjerte og attitude utroligt meget, når jeg bedømmer spillerstatus i mine hjerteklubber. Det er jo selvfølgelig en anden sag, når snakken bare går på at udnævne den bedste spiller på en given position eller i en given æra.
Nok er de 3 du nævner legender i sig selv, men ingen af dem vil være den største legende af dem alle i deres respektive klubber. De 3 spillere er meget nøje udvalgt. Kigger du på flere af historiens største spillere vil deres attitude også spille en gevaldig rolle i deres status: Pele i Santos, Maradona i Napoli, Bobby Moore i West Ham, Maldini i Milan, Beckenbauer i Bayern og så fremdeles.
Og det var også de 2 forskellige legende typer jeg hentydet til :).
Hjerte og attitude betyder også meget, men jeg vil ikke mene, at det er de 2 eneste kriterier for at blive en legende. For Raul Bravo bliver det aldrig i min bog, og heller ikke selvom han engang udtale, at han Real Madrid var den eneste klub for ham, og han rent faktisk havde en fantastisk attitude på banen.
En klub legende, bliver du heller ikke uden talent. Og alle du nævner er alle nogle af verdens absolut bedste spillere igennem historien, og der passer Higuain bare ikke ind. Også selvom han måske har attituden og indstillingen.
Higuain er måske en af verdens bedste afsluttere, men langtfra en af verdens bedste angribere, for lige at komme tilbage til Benzema vs. Higuain debatten :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Storken
- Gæst
-
Dios skrev: Godt nok er dette meget subjektivt, men i min bog, så er de 3 største spillere i verdenshistorien L. Ronaldo, Ronaldinho og Zidane. Ikke målt på titler, men bare på deres spil og overlegenhed.
Det er et synspunkt.
Et andet kunne være, at Ronaldinho kun spillede 3-4 rigtig gode sæsoner i sin karriere, hvilket muligvis er nok til en legendestatus i Barca, men reelt spildte han sit kæmpe talent på byture og fester.
I den tid jeg har set fodbold har Ronaldo Nazário de Lima, Zinedine Zidane, Xavi, Cristiano Ronaldo og Lionel Messi været alle andre overlegen. Ronaldo Nazário de Lima, Zinedine Zidane og Xavi vil blive husket for deres fantastiske præstationer for både klub- og landshold, hvortil de har vundet alt der er værd at vinde. Messi og Ronaldo har muligvis det store gennembrud på landsholdet til gode, men de har til gengæld sat en helt ny standard for kontinuerlige præstationer, hvilket bliver svært at overgå i fremtiden.
- Storken
- Gæst
-
Når Xavi en dag går på pension, så vil man nok fokusere på årene 2008-2012 i stedet for hans tidlige karriere, hvor han langt fra var den spiller vi ser i dag. Før Pep kom til var det Deco, der træk alle overskifterne på godt og ondt :)
Jeg føler egentlig også, at mange Real Madrid fans ser lidt blåøjet på Zidanes ophold i klubben. Zidane var helt fantastisk i Juventus, hvor han vandt VM, EM, Serie A og ikke mindst Ballon d'Or. I de 5 sæsoner han opholdt sig i Real Madrid vandt han La Liga og Champions League hver én gang. Han var uden tvivl stadig fantastisk, men han var langt mere svingende i sine præstationer.
Storken skrev: Mål pr. kamp beskriver forholdet mellem defensiven og offensiven i en given liga. Når Serie A har et lavere antal mål pr. kamp end La Liga er det derved et udtryk for et større fokus på defensiven i Italien. Det er egentlig bedst illustreret ved den hollandske liga, hvor der bliver scoret rigtig mange mål. Det skyldes, at fokus er på det offensive, hvilket kendetegner samtlige hold i Holland.
Måske er det sandt, men måske skyldes lavere antal mål per kamp, at der ingen angribere i absolut verdensklasse er i Italien.
issuu.com/ndorfer/docs/kontra_magazine_no8/37
Juventus' antal chancer pr. kamp, samt fremadrettede afleveringer bliver kun matchet af Real Madrid i Europas topklubber.
- Storken
- Gæst
-
BBB skrev: Måske er det sandt, men måske skyldes lavere antal mål per kamp, at der ingen angribere i absolut verdensklasse er i Italien.
Hentyder du ikke netop til forholdet mellem defensiv og offensiv? I Italien har man dygtige forsvarsspillere i sammenligning med angriberne. I Spanien er forholdet lidt anderledes, da fokus i højere grad er på det offensive.
Der er muligvis sket et skred med trænere som Conte, Prandelli og Montella, men italienske trænere er generelt meget defense first.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Storken skrev:
Dios skrev: Godt nok er dette meget subjektivt, men i min bog, så er de 3 største spillere i verdenshistorien L. Ronaldo, Ronaldinho og Zidane. Ikke målt på titler, men bare på deres spil og overlegenhed.
I den tid jeg har set fodbold har Ronaldo Nazário de Lima, Zinedine Zidane, Xavi, Cristiano Ronaldo og Lionel Messi været alle andre overlegen. Ronaldo Nazário de Lima, Zinedine Zidane og Xavi vil blive husket for deres fantastiske præstationer for både klub- og landshold, hvortil de har vundet alt der er værd at vinde. Messi og Ronaldo har muligvis det store gennembrud på landsholdet til gode, men de har til gengæld sat en helt ny standard for kontinuerlige præstationer, hvilket bliver svært at overgå i fremtiden.
Ronaldo vandt Uefa Cuppen aldrig ChL :-)
Du har ret mht. Zidane. Efter Makelele forsvandt, så man hvor mange fejl han lavede. Mange Real fans hader mig for at være kritisk på det punkt :-)
- Storken
- Gæst
-
Realmadrid94 skrev: Ronaldo vandt Uefa Cuppen aldrig ChL :-)
Det er en sandhed med modifikationer. Han spillede i Milan, da de vandt Champions League i sæsonen 06/07, men han var ikke spilleberettiget, da han allerede havde deltaget i turneringen for Real Madrid.
Han har dog vundet alt andet :)
Dios skrev:
Og det var også de 2 forskellige legende typer jeg hentydet til :).
Hjerte og attitude betyder også meget, men jeg vil ikke mene, at det er de 2 eneste kriterier for at blive en legende. For Raul Bravo bliver det aldrig i min bog, og heller ikke selvom han engang udtale, at han Real Madrid var den eneste klub for ham, og han rent faktisk havde en fantastisk attitude på banen.
En klub legende, bliver du heller ikke uden talent. Og alle du nævner er alle nogle af verdens absolut bedste spillere igennem historien, og der passer Higuain bare ikke ind. Også selvom han måske har attituden og indstillingen.
Higuain er måske en af verdens bedste afsluttere, men langtfra en af verdens bedste angribere, for lige at komme tilbage til Benzema vs. Higuain debatten :)
Jeg mindes ikke at have sagt, at de var de 2 eneste kriterier.
Nu taler du også om Higuain, som var hans talent kun på størrelse med en anden Anders Jochumsen, og som Benzema er en ny L. Ronaldo. Det er lige at stramme den. Higuain er jo ikke en forfærdelig fodboldspiller, der ikke har andet end fightervilje i sit arsenal, det er ikke retfærdigt for hverken Higuain eller Benzema. SÅ fantastisk er/var Benzema altså ikke.
Bare fordi man har hjerte, er det ikke ensbetydende med, at man ikke har talent og omvendt. Det ene udelukker ikke det andet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Storken skrev:
BBB skrev: Måske er det sandt, men måske skyldes lavere antal mål per kamp, at der ingen angribere i absolut verdensklasse er i Italien.
Hentyder du ikke netop til forholdet mellem defensiv og offensiv? I Italien har man dygtige forsvarsspillere i sammenligning med angriberne. I Spanien er forholdet lidt anderledes, da fokus i højere grad er på det offensive.
Der er muligvis sket et skred med trænere som Conte, Prandelli og Montella, men italienske trænere er generelt meget defense first.
Det jeg anfægtede var også, at Italien skulle have en meget mere defensiv liga end Spanien. Jeg foreslår, at problemet kunne ligge i de angribere, som spiller i Italien, fremfor forholdet mellem angreb og forsvar. Holdene kommer frem til mange chancer, men at de ikke kan omsætte dem skyldes en defensiv liga tror jeg ikke på. Så skulle argumentet i hvert fald være, at italienske hold stiller med én målmand og ti forsvarsspillere, der tilfældigvis ikke kun spiller i forsvaret - og så er vi ved at være langt ude.