Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema
Det er et synspunkt.
Et andet kunne være, at Ronaldinho kun spillede 3-4 rigtig gode sæsoner i sin karriere, hvilket muligvis er nok til en legendestatus i Barca, men reelt spildte han sit kæmpe talent på byture og fester.
I den tid jeg har set fodbold har Ronaldo Nazário de Lima, Zinedine Zidane, Xavi, Cristiano Ronaldo og Lionel Messi været alle andre overlegen. Ronaldo Nazário de Lima, Zinedine Zidane og Xavi vil blive husket for deres fantastiske præstationer for både klub- og landshold, hvortil de har vundet alt der er værd at vinde. Messi og Ronaldo har muligvis det store gennembrud på landsholdet til gode, men de har til gengæld sat en helt ny standard for kontinuerlige præstationer, hvilket bliver svært at overgå i fremtiden.
Men var de 3-4 sæsoner ikke nok med Ronaldinho? Jo for mig var de. Du nævner selv Xavi, men i indlægget efter, skriver du jo netop også, at han "kun" har leveret i selv samme antal sæsoner som Ronaldinho, men fordi han i de sæsoner, har vundet langt flere titler med Barcelona og landsholdet, så bliver han af dig beregnet som mere overlegen. Og der er jeg lige modsat.
Jeg kigger meget på hvordan spillerne hver især, har taget fodbolden op på et højere niveau, og her mener jeg de 3 skiller sig meget ud.
Messi er en tro kopi af en kopi, og nuvel er han helt og aldeles fantastisk, og i sær klasse, og det samme med C. Ronaldo, men der mangler bare noget.
Jeg vægter underholdningsværdien utrolig højt, og kigger måske ikke så meget på titler og mål, som så mange andre. Ligesom jeg også synes det er tosset, Messi først skal vinde Vm med Argentina, før han for alvor kan sammenlignes 100% med Maradona.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg mindes ikke at have sagt, at de var de 2 eneste kriterier.
Nu taler du også om Higuain, som var hans talent kun på størrelse med en anden Anders Jochumsen, og som Benzema er en ny L. Ronaldo. Det er lige at stramme den. Higuain er jo ikke en forfærdelig fodboldspiller, der ikke har andet end fightervilje i sit arsenal, det er ikke retfærdigt for hverken Higuain eller Benzema. SÅ fantastisk er/var Benzema altså ikke.
Bare fordi man har hjerte, er det ikke ensbetydende med, at man ikke har talent og omvendt. Det ene udelukker ikke det andet.
Eneste erstattes med det passende ord så :).
Hvis jeg skal være helt ærlig, så anser jeg heller ikke Higuain som en specielt god fodboldspiller, men det behøver man heller ikke og være, for at kunne spille fodbold. Han er en typisk angriber, og har sine kompetencer i afslutningerne, og hans målnæse.
Jeg synes faktisk Benzema var så fantastisk sidste sæson. Og det var jo heller ikke tilfældigt, at det var Benzema, som konsekvent var førstevalget hele sidste sæson, selvom Higuain scorede flere mål på færre minutter.
Jeg mindes ikke og have sagt, at det ene udelukker det andet :)
asp3200 skrev: Vi bliver ikke enig BBB. Du holder bare fast på spaniens liga er lige så stærk defensiv som italiens liga. Livet går videre.
Jeg spørger dig ganske simpelt hvad du måler det ud fra. Hvis du vælger at sige "en følelse" eller noget i den stil, så er diskussionen slut. Du vælger i stedet ikke at sige noget, og det er også en måde at slutte den på, men du skal da ikke tillægge mig holdninger, blot fordi jeg spørger ind til hvordan du kom frem til hvad du påstod.
Ja, det er hans spidskompetencer, men jeg tror også, at det vil gavne et tophold at have en sådan type. Hans hjerte og fightervilje vil også være gavnlig i modgang, frem for den svage psyke og lade attitude Benzema fremviser. Jeg er også i tvivl om, hvor nyttigt det bliver med to ens typer, hvis vi ender med både Aguero og Benzema til næste sæson. Jeg har nogle kvaler med Benzema, også om andet end indstillingen.
Benzema flakker konstant ud på kanten og er sjældent at finde oppe i boksen, hans psyke er tilsyneladende forholdsvis svag og han er stærkt svingende (2 forfærdelige sæsoner og blot 2 gode ud af 4 mulige). Han er ikke den bedste angriber i verden og jeg tror aldrig at han bliver det. Det gør Higuain bestemt heller ikke, men jeg er overbevist om, at han vil være mere stabil over en længere årrække.
Jeg har svært ved at se hvor Benzema virkelig trækker det lange strå i forhold til Higuain. De er endda lige gamle. Vi taler ofte om præstationer og mål i de store kampe, men ved nærmere eftertanke har Benzema, for så vidt jeg husker, ikke scoret i de store afgørende kampe eller spillet en kæmpe rolle.
Jeg husker 2-2 målet mod City, men ellers er det sparsomt. Han var ikke afgørende mod hverken Lyon, Tottenham, Barcelona, Bayern, Dortmund eller United i CHL. Målene er faldet i de store nedsablinger af de mindre modstandere (Auxerre, Zagreb, Apoel, Ajax m.m.). Så har han scoret et par mål mod Barcelona i de senere år i diverse spanske turneringer, men ikke noget ekstraordinært der skiller sig vanvittig meget ud fra Higuains. Ydermere har han været en non-faktor på det franske landshold.
Dios skrev: Jeg mindes ikke og have sagt, at det ene udelukker det andet :)
Touché ;)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg har det også fint med Benzema, Higuain og Morata i truppen, og ville overhovedet ikke gøre mig noget, hvis det også er angriberne til næste sæson. Faktisk er jeg kæmpe modstander af Falcao, Agüero, Cavani etc.
Jeg tror bare ikke Higuain vil fortsætte i Real Madrid til næste sæson. Eller jeg kan ihvertfald ikke se, hvad der skulle gøre han blev ift. sidste sæson, hvor han jo ville væk.
Han har spillet forfærdeligt denne sæson, og rigtig mange Real Madrid fans vil hellere have Benzema fremfor Higuain.
Hvordan ved vi hans psyke er svag? Er det fordi han ikke præstere, eller hvordan?. Men glem Frankrig. Man kan og skal ikke vurdere en spiller udfra landsholdet, for så ville Messi og Ronaldo være 2 ligegyldige spillere.
Når det så er sagt, så forstår jeg godt, at han måske er lidt ked af det, og nede over den enorme hetz højrefløjen kører imod ham i Frankrig. Det er jo helt urimeligt, og jeg har virkelig sympati for ham på det område.
Mit problem med Higuain, er faktisk bare, at han efter min vurdering kun har spillet 1 god sæson (sidste sæson) ud af 7 inkl. denne. Det er langtfra godt nok, og sidste sæson var egentlig ikke engang så god, hvis du spørg mig. Han scorede mange mål, men var elendig for vores spil, og derfor vil jeg til hver en tid foretrække Benzema.
Vigtige mål denne sæson, så har Benzema scoret 2 gange imod City, og 1 gang imod Barca. Higuain har scoret imod Deportivo på udebane, og lavede 1 assist imod United, og scorede 1 mål imod Barca i supper cuppen, og den vil jeg ikke engang rose ham for, for der skylder han stadig 8 mål!. Selvom Benzema har haft en forfærdelig sæson, så er det jo ikke fordi man kan kigge på Higuain, og tænke wow, hvorfor er det lige han ikke er fast starter.
Et par mål imod Barcelona hehe :). Ja man gør vel alt for at fremtvinge sin holdning som "rigtig" :D.
... og rigtig mange Real Madrid fans vil hellere have Benzema fremfor Higuain.
Det er et interessant posutlat, som vi - madridista.dk - måske kunne lave en undersøgelse om vha. en lille afstemning. Jeg er ikke overbevist om, at majoriteten støtter op om Benzema og slet ikke efter hans utallige fadæser uden for banen, ej at forglemme dem på banen ditto.
Hvordan ved vi hans psyke er svag?
Det er åbenlyst, Dios. Han er ugidelig i modgang, hvor Higuain, når argentineren ikke rammer dagen, trods alt kæmper for holdet. Benzema lader sig endvidere påvirke gevaldigt af mediernes skriverier omkring ham - negativt.
Mit problem med Higuain, er faktisk bare, at han efter min vurdering kun har spillet 1 god sæson (sidste sæson) ud af 7 inkl. denne.
Det er ikke korrekt. Det er helt fint, at du ser Higuain som det svage led af ham og Benzema, men det er ikke i orden, at du ser blindt på, hvad argentineren har leveret i sin tid i klubben. Han har været absolut enestående i flere sæsoner, og jeg mindes tilbage på en sæson, hvor holdet stod og faldt med ham og Robben - det gør du naturligvis også ;) ! Men nøgleordet du bringer, er selvfølgelig at det er din vurdering.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Så er det egentlig ret ligegyldigt hvad folk herinde mener :D
Realmadrid94 skrev: Heldigvis, så foretrækker Mourinho som regel Benzema til de store kampe :)
I det store hele er alt herinde ligegyldigt i forhold til hvad der rent faktisk sker i Klubben. Om ikke andet har man vel lov til at diskutere hvad end man har lyst til?
"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Realmadrid94 skrev: Heldigvis, så foretrækker Mourinho som regel Benzema til de store kampe :)
Måske jeg husker forkert, men startede Higuain ikke inde da 1. holdet spillede mod Barca, samt i returen mod United?
Dios skrev: Han har spillet forfærdeligt denne sæson, og rigtig mange Real Madrid fans vil hellere have Benzema fremfor Higuain.
Det er også stadig flere der gerne ser Mourinho blive i klubben, og Pepe som en engel uden lige. Udover det, er jeg ikke sikker på at det også er sådan det reelt forholder sig.
Dios skrev: Hvordan ved vi hans psyke er svag? Er det fordi han ikke præstere, eller hvordan?. Men glem Frankrig. Man kan og skal ikke vurdere en spiller udfra landsholdet, for så ville Messi og Ronaldo være 2 ligegyldige spillere.
Når det så er sagt, så forstår jeg godt, at han måske er lidt ked af det, og nede over den enorme hetz højrefløjen kører imod ham i Frankrig. Det er jo helt urimeligt, og jeg har virkelig sympati for ham på det område.
Ja, det er en ret voldsom hetz, men de er trods alt også opstået efter et utal af mildest talt forfærdelige præstationer. Jeg er også enig i at landsholds præstationer ikke er det vigtigste i verden, men det er immervæk en fin lille sidebemærkning, at han ikke er det mindste i stand til at præsterer på landsholdet. Messi og Ronaldo er ikke fremragende på landsholdet, men de er trods alt milevidt bedre præsterende end Benzema derpå.
Mht. psyken, vil jeg refererer til Daniels indlæg
Dios skrev: Det er langtfra godt nok, og sidste sæson var egentlig ikke engang så god, hvis du spørg mig. Han scorede mange mål, men var elendig for vores spil, og derfor vil jeg til hver en tid foretrække Benzema.
Det har du også helt ret til at mene. Jeg mener dog, at det også kan blive en hæmsko, med Benzemas manglende tilstedeværelse i boksen og løb derind. Vores angreb bliver, som tidligere sagt, hovedløst.
Dios skrev: Vigtige mål denne sæson, så har Benzema scoret 2 gange imod City, og 1 gang imod Barca. Higuain har scoret imod Deportivo på udebane, og lavede 1 assist imod United, og scorede 1 mål imod Barca i supper cuppen, og den vil jeg ikke engang rose ham for, for der skylder han stadig 8 mål!. Selvom Benzema har haft en forfærdelig sæson, så er det jo ikke fordi man kan kigge på Higuain, og tænke wow, hvorfor er det lige han ikke er fast starter.
Jeg synes nu, at det er ret væsentligt. Det er nemlig ofte det argument flere bruger for Benzema og imod Higuain, at Benzema præsterer i de store kampe og i Champions League. Når man så kigger nærmere på det over hans 4 år i klubben, er det ikke imponerende. Af de 17 mål han har scoret i Champions League, har 13 af dem faldet i udraderingerne af Auxerre, Ajax, Zagreb, CSKA og Apoel. Han har ikke været den hovedfigur, han bliver gjort til.
Der er nu heller ikke meget at rose Benzema for i sin præstation mod Barcelona i sidste Clasico...
Dios skrev: Et par mål imod Barcelona hehe :). Ja man gør vel alt for at fremtvinge sin holdning som "rigtig" :D.
Det er nu ikke fordi at han scoret 15 mål mod Barcelona. Det er kun et par stykker, især når man tænker på kvaliteten af hans mål og hans generelle præstation i den seneste Clasico, så er det ikke synderlig iøjnefaldende eller prisværdigt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Bare for at se på deres begge's statistik mod Barcelona så hedder den ifølge Transfermakt:
Higuain: 3 mål, 0 assist.
Benzema: 4 mål og 4 assist.
Jeg har ikke noget imod at begge bliver, men skulle en af dem sælges, så ser jeg det være Higuain da han simpelthen ikke er god nok i forholdtil den type spiller han nu er. Hans kompetencer er inde i og omkring straffesparksfeltet, men hans afslutninger og hovedstød er ikke gode nok.
Omkring Benzema's psyke, så tror jeg der er nogen der undervurdere hvor stærk han egentligt er. Bare tænk tilbage på 2010-2011 sæsonen hvor Higuain fik diskusprolaps, før det blev Benzema voldsomt kritiseret og han spillede elendigt, men der viste han sin styrke og kom stærkt tilbage, og det blev efterfulgt af en fantastisk 2011-2012 sæson, hvor han var medvirkende til den historiske liga titel.
Det er et interessant posutlat, som vi - madridista.dk - måske kunne lave en undersøgelse om vha. en lille afstemning. Jeg er ikke overbevist om, at majoriteten støtter op om Benzema og slet ikke efter hans utallige fadæser uden for banen, ej at forglemme dem på banen ditto.
Der kørte faktisk en afstemning på Marca, for et halvt år siden, eller deromkring. Der er jeg ret så sikker på Benzema vandt stort, eller ihvertfald vandt, så man ikke var i tvivl. Madridista.dk har vist også selv skrevet en artikkel om, at Benzema er mere elsket på Bernabeú. Kan dog ikke huske, hvornår, hvorfor eller om artiklen overhovedet var herinde :).
Det er åbenlyst, Dios. Han er ugidelig i modgang, hvor Higuain, når argentineren ikke rammer dagen, trods alt kæmper for holdet. Benzema lader sig endvidere påvirke gevaldigt af mediernes skriverier omkring ham - negativt.
Der er bare nogle angribere som ikke hjerner derud af ligesom Tevez og Higuain. Jeg synes selv det til tider er irriterende og se på Benzema, men så laver han årets detalje eller mål, og dermed er det glemt igen.
Nu ved jeg ikke om du hentyder til denne sæson eller bare generelt, men som sagt så har jeg stor sympati for Benzema. Vi taler jo ikke om han kun skal sættes af holdet, men smides ud af landet, og rejse tilbage til Algeriet.
Det er en svær en og sluge.
Og har man set det franske landshold spille fodbold, så er det immervæk også en svær opgave for Benzema. For hold da op, noget amatør bold de spiller.
Det er ikke korrekt. Det er helt fint, at du ser Higuain som det svage led af ham og Benzema, men det er ikke i orden, at du ser blindt på, hvad argentineren har leveret i sin tid i klubben. Han har været absolut enestående i flere sæsoner, og jeg mindes tilbage på en sæson, hvor holdet stod og faldt med ham og Robben - det gør du naturligvis også ;) ! Men nøgleordet du bringer, er selvfølgelig at det er din vurdering.
Enestående ligesom Kaká, eller? :D.
Jeg vil faktisk give dig ret i, at han spillede en god sæson i 08/09 sæsonen i ligaen, for var det ikke også den sæson hvor han ikke scorede i Champions League?. Var det ikke den sæson Jan Mølby kaldte ham en uduelig angriber, som aldrig bliver andet end reserve for Real Madrid, som jeg dog var fucking meget uenig med i hele Liverpool kampen, hvis man lige ser bort fra dette?.
Det var nu også fordi han havde så meget ret i alt hvad han sagde, men det var så fandens kynisk, og på mange måder sårende.