Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema

13 år 4 måneder siden #25 af Realmadrid94
Hmm Storken. Jeg synes ikke Higuain er hurtig. Ikke som før rygskaden, i hvert fald. Han er sikkert midterholdenes mareridt, men han udgør jo ikke en reel trussel mod storhold. Der var to spillere jeg ville have til Real. Zlatan pga. Styrken og Villa pga. Snuheden. De endte så begge i FCB. :-(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #26 af Jaken

Realmadrid94 skrev: Zeverbum, i orden, hvis det er det du prioterer højst ved en angriber. :-)
Jeg har bare andre kriterier :P

Det er et kritierie der unægteligt vægter højt. Man kan komme langt på gejst og god indstilling, det er det der fanger tilhængernes popularitet og skaber legender. I min bog halter Benzema gevaldigt efter Higuain i den kategori. Det betyder også meget for mig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 4 måneder siden #27 af Realmadrid94
Tja, selvfølgeligner der en pointe, men...
Benzema sidste år, var bedre end Higuain nogensinde har været. :)
Som jeg har pointeret 100 gange før. Higuain er en målscorer. Han skal være en bomber. Derfor begrænser han vores spil og omvendt. :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 4 måneder siden #28 af Jaken

Realmadrid94 skrev: Tja, selvfølgeligner der en pointe, men...
Som jeg har pointeret 100 gange før. Higuain er en målscorer. Han skal være en bomber. Derfor begrænser han vores spil og omvendt. :)

Jeg kan huske en tid hvor et succesfuldt fodboldhold godt kunne rumme én decideret angriber, uden det hele skulle gøres op i falske 9’ere, boldspillende målmænd, angribende forsvarere, Tiki Taka og alt det pladder ;)

Jeg kan ikke se hvordan det ikke ville kunne fungere, at have en angriber der bevæger sig og skaber huller til medspillerne. Midtbanen står dermed for det kreative og angriberen står for målene og for at lægge det første pres.
Jeg tror netop også, at det kan hæmme vores spil, så meget som Benzema trækker ud i kanten uden at agere spydspids og opspilsstation. Det gør vores angreb hovedløst. SÅ fantastisk var Benzema heller ikke sidste år :P. Rent statistisk set, laver de også stort set lige mange assists.

Jeg er umiddelbart enig i, at Benzema er en smule bedre fodboldspiller end Higuain. Dog ikke så meget bedre, at det opvejer den fordel Higuain har rent attitudemæssigt. Higuain er madridista through and through.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 4 måneder siden #29 af asp3200

Dios skrev:

asp3200 skrev:

Dios skrev:

asp3200 skrev: Sælg dem begge. Ind med aguero og cavani. De levere ikke og har ikke gjort i lang tid.

Er det ikke noget med Cavani ikke havde scoret i 8 kampe?. Godt nok scorede han 2 i sidste kamp, men det gjorde Higuain også. Som jeg tidligere har nævnt, så er der ingen angribere som holder et højt niveau over en hel sæson.

Som jeg sagde før Dios, så er den eneste angriber som er stabil i flere år i træk da lige netop Cavani.

Men i Napoli!

da meget mere defensiv liga end spanien

13 år 4 måneder siden #30 af Raul 4 ever
Græsset er altså også altid grønnere på den anden side. Hvis man kigger statistikken igennem for liga-kampe, synes jeg ikke vi har ret meget at misunde Cavani, Falcao og Aguero i forhold til Benzema og Higuain. F.eks. har de tilsammen spillet ca. samme antal minutter som Cavani, men deres samlede resultat overgår langt Cavanis. Faktisk har vi i Benzeguian verdens bedste angriber på papiret, uden der er nogen der har opdaget det, og på trods af at de begge har haft en meget "dårlig" sæson :)

Især hvis man trækker straffesparksmål fra i statistikken, bliver gabet ned til de øvrige spillere stort når man regner pr. minut (eller lægger Benzema+Higuain sammen).

Statistikken er ligamål i 2012/13

Navn Minutter Mål Straffe assist Point Point -straffe
Higuain 1213 11 0 4 15 15
Benzema 1194 8 0 8 16 16
Higuain + Benzema 2407 19 0 12 31 31
Aguero 1587 9 2 3 12 10
Cavani 2325 20 5 2 22 17
Falcao 2109 21 8 1 22 14

Navn min/mål min/mål -straffe min/point min/point -straffe
Higuain 110 110 81 81
Benzema 149 149 75 75
Higuain + Benzema 127 127 78 78
Aguero 176 227 132 159
Cavani 116 155 106 137
Falcao 100 162 96 151

Jeg kan godt forstå et behov for fornyelse, for at få sulten tilbage i truppen, eller for at modvirke at modstanderne har læst vores spil. Men som jeg ser det, har kvalitetsforskellen mellem de 5 nævnte spillere mere at gøre med form end permanente forskelle. Og formen for 2013/14 er umulig at spå om.

13 år 4 måneder siden #31 af asp3200

Raul 4 ever skrev: Græsset er altså også altid grønnere på den anden side. Hvis man kigger statistikken igennem for liga-kampe, synes jeg ikke vi har ret meget at misunde Cavani, Falcao og Aguero i forhold til Benzema og Higuain. F.eks. har de tilsammen spillet ca. samme antal minutter som Cavani, men deres samlede resultat overgår langt Cavanis. Faktisk har vi i Benzeguian verdens bedste angriber på papiret, uden der er nogen der har opdaget det, og på trods af at de begge har haft en meget "dårlig" sæson :)

Især hvis man trækker straffesparksmål fra i statistikken, bliver gabet ned til de øvrige spillere stort når man regner pr. minut (eller lægger Benzema+Higuain sammen).

Statistikken er ligamål i 2012/13

Navn Minutter Mål Straffe assist Point Point -straffe
Higuain 1213 11 0 4 15 15
Benzema 1194 8 0 8 16 16
Higuain + Benzema 2407 19 0 12 31 31
Aguero 1587 9 2 3 12 10
Cavani 2325 20 5 2 22 17
Falcao 2109 21 8 1 22 14

Navn min/mål min/mål -straffe min/point min/point -straffe
Higuain 110 110 81 81
Benzema 149 149 75 75
Higuain + Benzema 127 127 78 78
Aguero 176 227 132 159
Cavani 116 155 106 137
Falcao 100 162 96 151

Jeg kan godt forstå et behov for fornyelse, for at få sulten tilbage i truppen, eller for at modvirke at modstanderne har læst vores spil. Men som jeg ser det, har kvalitetsforskellen mellem de 5 nævnte spillere mere at gøre med form end permanente forskelle. Og formen for 2013/14 er umulig at spå om.

Du sammenligner 2 spillere mod en og så har cavani stadig scoret flere mål. Prøv med falcao/cavani mod higuain/benzema eller mix benzema/cavani da perez nok hellere vil af med higuain.

Er også ligegyldig snak trods alt, cavani kommer nok ikke ligesom falcao heller ikke gør. Status er bare at higuain og benzema stinker i år.

13 år 4 måneder siden #32 af BBB

Bortset fra Higuain sidste år var bedre end Benzema :p Hvilke kriterier bedømmer du efter?

asp3200 skrev: da meget mere defensiv liga end spanien

Har du belæg for at komme med sådan en påstand?

13 år 4 måneder siden #33 af Raul 4 ever

asp3200 skrev: Du sammenligner 2 spillere mod en og så har cavani stadig scoret flere mål. Prøv med falcao/cavani mod higuain/benzema eller mix benzema/cavani da perez nok hellere vil af med higuain.

Er også ligegyldig snak trods alt, cavani kommer nok ikke ligesom falcao heller ikke gør. Status er bare at higuain og benzema stinker i år.

Ja, et mål mere. Men Higuain+Benzema har lavet 12 assists mod Cavanis 1. Yderligere er 5 af Cavanis mål kommet på straffe, mod ingen til Benzema+Higuain (Cavani ville ikke sparke straffe i RM).

Samlet set har vi indtil videre spillet 28*90 min = 2520 min. og dem har Higuain og Benzema samlet udfyldt (markant) bedre end Cavani har i Italien. Selvfølgelig er det svært at sammenligne på tværs af hold/ligaer, men det er også meget svært at vide hvordan f.eks. Cavani vil gøre det for RM.

13 år 4 måneder siden #34 af asp3200

BBB skrev:

Bortset fra Higuain sidste år var bedre end Benzema :p Hvilke kriterier bedømmer du efter?

asp3200 skrev: da meget mere defensiv liga end spanien

Har du belæg for at komme med sådan en påstand?

tja alle med lidt forstand på fodbold ved da at den italiensk liga lægger mere vægt på defensiven og holde 0 end den spanske liga.

13 år 4 måneder siden #35 af BBB

asp3200 skrev: tja alle med lidt forstand på fodbold ved da at den italiensk liga lægger mere vægt på defensiven og holde 0 end den spanske liga.

Så burde det ikke være svært at bevise, vel? :-) Hvis det er mål pr. kamp, betyder det så, at Bundesligaen har bedre angribere / dårligere forsvarsspillere end la liga?
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved BBB.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #36 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema
Mål pr. kamp beskriver forholdet mellem defensiven og offensiven i en given liga. Når Serie A har et lavere antal mål pr. kamp end La Liga er det derved et udtryk for et større fokus på defensiven i Italien. Det er egentlig bedst illustreret ved den hollandske liga, hvor der bliver scoret rigtig mange mål. Det skyldes, at fokus er på det offensive, hvilket kendetegner samtlige hold i Holland.

Leveret af Kunena Forum